Επίσημη παρουσίαση για τη Maserati Grecale, μέχρι 530 ίππους

Στη γκάμα της ιταλικής μάρκας τοποθετείται κάτω από τη Levante και στοχεύει τις Porsche Macan, Jaguar F-Pace και BMW X3 αυτού του μάταιου κόσμου. Έχει μήκος 4.859 χιλιοστά, πλάτος 1.979, ύψος 1.659 και μεταξόνιο 2.901, ενώ διαθέτει το VDCM της Maserati (Vehicle Dynamic Control Module), μια εξέλιξη από τη MC20. Το σύστημα ελέγχει προγνωστικά τη δυναμική του οχήματος (κάθετη, διαμήκη, πλευρική), σε συνδυασμό με τα επιλεγμένα προγράμματα οδήγησης για να προσφέρει μια πιο προσαρμοσμένη οδηγική εμπειρία. Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF και σύστημα τετρακίνησης είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

Μέχρι το τέλος του 2022, η Grecale θα είναι διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: GT, Modena και Trofeo, καθώς και την περιορισμένης παραγωγής PrimaSerie. Η GT κι η Modena διαθέτουν ένα υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης 2.0 λίτρων, σε δύο διαφορετικές καταστάσεις ρύθμισης — η ισχυρότερη Modena αποδίδει 330 ίππους, 30 επιπλέον από τους 300 ίππους της GT. Κι οι δύο παράγουν την ίδια μέγιστη ροπή 450 Nm από τις 2.000 έως τις 5.000 σαλ. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 2.0 λίτρων στο υβριδικό Grecale διαθέτει κλασικό τούρμπο και ηλεκτρικό κομπρέσορα, καθώς και μπαταρία 48 volt.

Σύμφωνα με τη Maserati, η 2.0L GT των300 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 5.6″ και τα 200 χλμ./ώρα σε 23.7″, ενώ η Modena των 330 ίππων χρειάζεται 5.3″ για την ίδια επιτάχυνση. Η Maserati λέει ότι και τα δύο μοντέλα είναι ικανά να πετύχουν τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα, ενώ η κατανάλωση στον μικτό κύκλο είναι μεταξύ 8.7 και 9.3 λίτρα/100 χλμ.

Η Trofeo θα είναι η κορυφαία έκδοση της Grecale με προσανατολισμό τις επιδόσεις, με 0-100 σε 3.8″, 0-200 σε 13.8″ και τελική ταχύτητα 285 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας, ένας διτούρμπινος τρίλιτρος V6 με 530 ίππους και 620 Nm μέγιστης ροπής μεταξύ 3000 – 5500 σαλ, λέγεται ότι είναι εμπνευσμένος από τη Formula 1 και αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα της MC20. Η Maserati δηλώνει μέση κατανάλωση 11.2 λίτρα/100 χλμ. Οι βασικές διαφορές περιλαμβάνουν ένα υγρό κάρτερ, σε αντίθεση με το ξηρό κάρτερ της MC20 και την απενεργοποίηση κυλίνδρων, επιτρέποντας την πλήρη απενεργοποίηση της δεξιάς μπάντας του V6.

 

Τόσο η Modena όσο κι η Trofeo έχουν 34 χιλιοστά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο, ενώ η τελευταία έχει ένα σετ εξαπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Μια ξεχωριστή λειτουργία οδήγησης “Corsa” είναι διαθέσιμη με την Trofeo, που επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού και τις ταχύτητες αλλαγής σχέσεων. Το traction control έχει επίσης ρυθμιστεί ώστε να επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση, ενώ περιλαμβάνει και λειτουργία launch control.

Η αερανάρτηση είναι στάνταρ στην κορυφαία Trofeo και προαιρετική στην υπόλοιπη γκάμα μοντέλων. Το ύψος ρυθμίζεται, με έξι προκαθορισμένες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ανύψωσης 30 χιλιοστών σε λειτουργία εκτός δρόμου και της πτώσης κατά 30 χιλιοστά στη λειτουργία στάθμευσης για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο.

Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης είναι η γρίλια, με τη Maserati να υποστηρίζει ότι επιδίωξαν να την κάνουν επιβλητική, χωρίς να είναι υπερβολική (ακούς BMW;). Ωστόσο, ιδωμένο στο προφίλ, το νέο ιταλικό SUV γίνεται κάπως λιγότερο διακριτικό. Οι απαλές γραμμές γίνονται λιγότερο διακριτικές, με τα παραδοσιακά βράγχια της Maserati και την τρίαινα στην τρίτη κολόνα.

Προχωρώντας προς τα πίσω, η Grecale διαθέτει πιο λεπτά πίσω φώτα «μπούμερανγκ» εμπνευσμένα από το Giugiaro 3200 GT. Το κεκλιμένο πίσω παράθυρο δίνει μια κουπέ επίφαση, ενώ τα καλά νέα βρίσκονται στο εσωτερικό. Η καμπίνα της Grecale φαίνεται να αποτελεί βασικό τομέα προόδου για τη Maserati. Τα προηγούμενα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης της Levante, υπολείπονται όσον αφορά τη σχεδίαση εσωτερικού χώρου, με την παραδοσιακή διάταξη να φαίνεται πιο παλιά, απέναντι στις ανταγωνιστικές προσφορές της Audi και της Mercedes.

Η Levante, από την άλλη πλευρά, υιοθετεί μια διπλή κεντρική διαιρούμενη οθόνη, παρόμοια με αυτή που πρωτοείδαμε στο Range Rover Velar. Η επάνω κεντρική οθόνη είναι 12.3 ιντσών, που συμπληρώνεται από μια μονάδα 8.8 ιντσών κάτω από αυτήν. Το μειονέκτημα είναι ότι η νέα σχεδίαση θυσιάζει πολλά φυσικά κουμπιά, προτρέποντας τον οδηγό να ασχοληθεί με διακόπτες αφής για βασικές λειτουργίες. Η Maserati ισχυρίζεται ότι υπάρχουν τέσσερις οθόνες στο εσωτερικό, μία εκ των οποίων είναι το ψηφιακό ρολόι, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πυξίδα ή μετρητής G.

Η Grecale συνοδεύεται από δύο νέα ηχητικά συστήματα Sonus Faber, η πιο προηγμένη επιλογή  αποτελείται από 21 ηχεία και ήχο 3D με ισχύ έως και 1.200 W. Υπάρχουν ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, που λειτουργούν μέσω του συστήματος πολυμέσων Intelligent Assistant της Maserati. Η ίδια η MIA βασίζεται στο Andriod Auto και λέγεται ότι προσφέρει μια εμπειρία χρήστη παρόμοια με αυτή ενός tablet.

Περισσότερα Άρθρα