Facelift για το 208 το 2023: ιδού τι θα αλλάξει στο δημοφιλές μικρό

Την εβδομάδα που διανύουμε έτυχε το 208 να υποβάλλεται στην αυστηρή αδέκαστη κριτική του CarTalk.gr. Κάποια από τις παρατηρήσεις μας, τις οποίες θα διαβάσετε το ερχόμενο Σάββατο, καταπιάνεται με το πώς ένα facelift θα μπορούσε να διορθώσει τα λιγοστά αρνητικά του καλοπουλημένου γαλλικού μοντέλου. Ένα δημοσίευμα του Carscoops κάνει λόγο για ανανέωση μέσα στο 2023, στα τέσσερα χρόνια δηλαδή από την έναρξη των πωλήσεων, φέρνοντας μια σειρά από οπτικές, τεχνολογικές και μηχανικές αναβαθμίσεις στη σειρά 208.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, η πιο προφανής ενημέρωση είναι η υιοθέτηση του νέου εμβλήματος της Peugeot σε σχήμα ασπίδας. Αναμένεται να τοποθετηθεί σε μια αναθεωρημένη μάσκα όπως στα μεγαλύτερα και πιο πρόσφατα μοντέλα 308 και 408, πλαισιωμένη από μεγαλύτερες πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εκτός από το επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, το υπόλοιπο αμάξωμα πιθανότατα θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτο, με εξαίρεση μικρές αλλαγές στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό, το Peugeot 208 του 2023 ενδέχεται να μην έχει τη ριζικά ανανεωμένη νέα γενιά του i-Cockpit που θα δούμε στο πρωτότυπο Inception, καθώς πρόκειται για ένα facelift κι όχι για μια εντελώς νέα γενιά. Ωστόσο, αναμένουμε ότι θα έχει το νέο σύστημα infotainment από το 308 κι ένα βελτιωμένο ψηφιακό ταμπλό οργάνων, μαζί με νέες επιλογές χρώματος/υλικών. Επί του παρόντος, το Peugeot 208 προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης (1.2 PureTech), πετρελαίου (1.5 BlueHDi) και EV. Το αναβαθμισμένο μοντέλο πιθανότατα θα καταργήσει το ντίζελ και μάλλον θα εξηλεκτρίσει τη βενζίνη για λιγότερες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση (ένα από τα αρνητικά του δικού μας 208 1.2 ήταν τα 6.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Η Peugeot έχει ήδη ανακοινώσει μια υβριδική έκδοση του κινητήρα PureTech με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, απόδοσης 136 ίππων, που θα κάνει το ντεμπούτο της στα 3008 και 5008. Μακάρι να βρει τον δρόμο της και για το 208, γιατί τα ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν το μισό κόστος κίνησης είτε λόγω υβριδικότητας (Yaris Hybrid) είτε λόγω εργοστασιακής εγκατάστασης υγραερίου (Clio LPG).

θα χρειαστεί την υβριδικότητα για να παραμείνει ανταγωνιστικό τα επόμενα χρόνια

 

Όσον αφορά το πλήρως ηλεκτρικό e-208, θα διατηρήσει τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων και την μπαταρία των 51 kWh (ωφέλιμη 48.1 kWh) που του παρέχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Ενώ οι μέρες του λογότυπου GTi έχουν παρέλθει προ πολλού, υπάρχουν φήμες για μια πιθανή σπορ παραλλαγή του 208 που θα έρθει με το facelift. Το Peugeot 208 PSE (Peugeot Sports Engineering) αναμένεται να είναι μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, προσανατολισμένη στις επιδόσεις με πιο επιθετικό κιτ αμαξώματος, πιο σπορτίφ στήσιμο και πιθανώς αυξημένη ισχύ.

Φημολογείται επίσης ότι το 208 που πωλείται στη Νότια Αμερική θα αντικαταστήσει την παλιά μονάδα 1.6 λίτρων που προέρχεται από το PSA με νεότερους κινητήρες 1.0 και 1.3 λίτρων που προέρχονται από τη Fiat. Η Fiat θα χρησιμοποιήσει στην πραγματικότητα την πλατφόρμα CMP για το ολοκαίνουριο supermini Punto, γεγονός που εξηγεί την πιθανή ανταλλαγή τεχνολογίας μεταξύ των δύο αδερφών μοντέλων. Το facelift Peugeot 208 θα κυκλοφορήσει για μερικά ακόμη χρόνια μέχρι να φτάσει η ολοκαίνουρια γενιά, με βάση τη νέα πλατφόρμα STLA Small που θα χρησιμοποιείται σε όλα τα supermini και τα μικρά SUV του χαρτοφυλακίου της Stellantis.

Περισσότερα Άρθρα