Maserati: ίσως να ανεξαρτητοποιηθεί μελλοντικά, όπως η Porsche

Όταν αυτοκινητοβιομηχανίες υπό μια μητρική εταιρία αποδεικνύονται αρκετά επιτυχημένες, πολλές φορές αποκτούν την ανεξαρτησία τους. Πρόσφατα τέτοια παραδείγματα περιλαμβάνουν την αποστασία της Ferrari από τη Fiat, της Porsche από τον Όμιλο VW και της Polestar από τη Volvo. Τώρα, υπάρχει πιθανότητα η Maserati να ενταχθεί στις παραπάνω, σύμφωνα με μια νέα αναφορά από το Automotive News Europe. Σε δηλώσεις του Richard Palmer, CFO της μητρικής Stellantis, εάν η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μπορέσει να αποφέρει αρκετά κέρδη τα επόμενα χρόνια, θα μπορούσε ενδεχομένως να αφεθεί ελεύθερη ώστε να λειτουργήσει ανεξάρτητα.

Από τη μία βέβαια υπάρχουν οι Maserati του παρελθόντος, ακριβά και μέτριας ποιότητας μοντέλα, που δύσκολαν μπορούσαν να κερδίσουν τα αντίστοιχα των Porsche στον στίβο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα τελευταία οικονομικά δεδομένα είναι ελπιδοφόρα. Το 2021, οι παγκόσμιες πωλήσεις της ιταλικής φίρμας αυξήθηκαν κατά 41% φτάνοντας τα 24.300 οχήματα, τα έσοδα αυξήθηκαν 47% σε πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη ήταν 103 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με ζημίες 91 εκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο έτος.

Όλα αυτά οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην έναρξη των πωλήσεων της Grecale, ενός νέου SUV, η οποία επέτρεψε στη Maserati να συμμετάσχει σε μια από τις πιο σημαντικές και κερδοφόρες κατηγορίες της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτή τη στιγμή. Έχει επίσης ένα ολοκαίνουριο χαρτοφυλάκιο νέων μοντέλων καθ’ οδόν, το οποίο μάλιστα δε βασίζεται πλέον σε πλατφόρμες δεκαετιών. Ήδη είναι εδώ είναι η supercar MC20 κι η προαναφερθείσα Grecale, ενώ στο εγγύς μέλλον θα καταφτάσει η νέα γενιά της εμβληματικής GranTurismo. Αργότερα, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επαναπαρουσιάσει τη Levante SUV και τη sedan Quattroporte ως αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ η MC20 κι η GranTurismo θα αποκτήσουν επίσης ηλεκτρικές παραλλαγές που θα συνοδεύουν τις τρέχουσες θερμικές εκδόσεις τους. Επιπλέον, η Ghibli θα αποσυρθεί στα τέλη του 2024 λόγω «αλλαγής των προτιμήσεων των πελατών».

Συνολικά, η Maserati φαίνεται να έχει προγραμματίσει σωστά την κυκλοφορία νέων κερδοφόρων μοντέλων και τη συνεχή βελτίωση των προϊόντων της, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να μειώσει όσα έβλαψαν τη φήμη της. Αν συνεχίσει σε αυτή την ανοδική τροχιά, θα μπορούσαμε να δούμε τη Stellantis να την αποδεσμεύσει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Περισσότερα Άρθρα