Ferrari vs Koenigsegg: βίοι αντίθετοι σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Ο πρόσφατα διορισμένος Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, πιστεύει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «βαθιά κατανόηση» των δυναμικών χαρακτηριστικών ενός οχήματος κι ότι θα είναι σε θέση να παρουσιάσει ένα συναρπαστικό EV, παρά το επιπλέον βάρος των μπαταριών. «Ναι, μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το πρόσθετο βάρος», δήλωσε ο Vigna σε συνέντευξή του στο CNBC. «Είναι αλήθεια, θα έχουμε μερικές εκατοντάδες κιλά περισσότερα από ένα κανονικό αυτοκίνητο ΜΕΚ με την ίδια ιπποδύναμη, αλλά αυτό που πραγματικά… με καθησυχάζει είναι το γεγονός ότι έχουμε βαθιά κατανόηση της δυναμικής του οχήματος».

Ο Vigna εντάχθηκε στη Ferrari μετά την αποχώρησή του από μια ευρωπαϊκή εταιρεία τεχνολογίας κι έχει επιφορτιστεί με τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια νέα ηλεκτρική εποχή. Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος υπερασπίζεται της γνώμης του, εξηγώντας ότι ο Ιταλός κατασκευαστής υπεραυτοκίνητων κατασκευάζει ήδη συναρπαστικά οχήματα παρά τους περιορισμούς της τρέχουσας κατασκευής. «Σκεφτείτε ότι και σήμερα, πολλά αυτοκίνητα έχουν λίγο-πολύ πρόσβαση στα ίδια ηλεκτρονικά τσιπ», είπε ο Vigna. «Αλλά εμείς στη Ferrari… οι μηχανικοί της Ferrari, είμαστε σε θέση να παρέχουμε κάτι μοναδικό, ξεχωριστό. Το ίδιο θα συμβεί και με τα ηλεκτρικά μας μοντέλα».

Παρά την αισιοδοξία του, ο Vigna παραδέχεται ότι το μέλλον θα είναι δύσκολο, αφού η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια θα είναι «μια πρόκληση». Υποστήριξε, ωστόσο, ότι θα είναι επίσης μια ευκαιρία «να φτιάξουμε κάτι νέο και συναρπαστικό και ξεκάθαρα Ferrari, παρ’ όλο που δε θα διαθέτει V12». Η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει ήδη δύο plug-in υβριδικά οχήματα, την 296 GTB και την SF90 Stradale, και σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο το 2025. Μέχρι το 2026, θέλει το 55% της γκάμας της να είναι υβριδικό, το 5% να είναι πλήρως ηλεκτρικό και μόλις το 40% να είναι αποκλειστικά εσωτερικής καύσης.

Από εκεί και πέρα, ο εξηλεκτρισμός θα κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι τα οχήματα αποκλειστικής εσωτερικής καύσης θα αποτελούν μόλις το 20% των πωλήσεών της μέχρι το 2030. Τα πλήρως ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα, εν τω μεταξύ, θα αποτελούν το καθένα 40% μέχρι τότε. Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά άξια ώστε να φέρουν το τιμημένο σήμα της Ferrari κι ότι η οδική τους συμπεριφορά θα είναι όσο το δυνατόν καλύτερη, η εταιρία θα κατασκευάσει τις μπαταρίες της στο Maranello της Ιταλίας. «Τα χειροποίητα modules θα ενσωματωθούν στο σασί των αυτοκινήτων σε μια διαδικασία που επικεντρώνεται στη μείωση του βάρους του οχήματος», δήλωσε προηγουμένως η Ferrari.

Όσο αισιόδοξος είναι ο CEO της Ferrari, τόσο σκεπτικός δηλώνει ο ομόλογός του στη σουηδική Koenigsegg. Οι επιδόσεις των καθημερινών ηλεκτρικών οχημάτων είναι τόσο εντυπωσιακές που ντροπιάζουν τα σημερινά supercars – και καθώς η βιομηχανία αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση, αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα, δήλωσε ο Christian von Koenigsegg, ιδρυτής της Koenigsegg Automotive AB. Μιλώντας στο Top Gear Podcast, ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι η εταιρία σκοπεύει να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό hypercar, αλλά ότι θα είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση.

Προς πώληση το GR Yaris του Koenigsegg (όχι, δεν έχει 900 άλογα)

«Αυτή είναι η πρόκληση για όλες τις μάρκες hypercars», είπε όταν ρωτήθηκε πώς σκοπεύει να κάνει ένα EV συναρπαστικό. «Όταν υπάρχουν οικογενειακά μοντέλα με επιτάχυνση 0-100 στα 2-2.5″, όπως το Tesla Model S Plaid ή η Porsche Taycan Turbo, το να είναι τόσο κοντά σε απόδοση κι αυτονομία με ένα hyper EV είναι λίγο ενοχλητικό. Νομίζω ότι πρέπει να έχεις έναν λόγο για να υπάρχεις», είπε ο von Koenigsegg. «Το να φτιάξω ένα cool αμάξωμα και να το χρεώσω δέκα φορές περισσότερο, απλώς δεν έχει νόημα. Πρέπει να ενσωματώσουμε κι άλλα στοιχεία ή λειτουργίες στα μοντέλα μας, που θα κάνουν τη διαφορά».

Ο Von Koenigsegg επεσήμανε τη δουλειά που έχει ήδη κάνει η εταιρία του κατασκευάζοντας τα ηλεκτρικά εξαρτήματα για το Gemera. Παρ’ όλο που οι μηχανικοί του εργάζονται για την κατασκευή του πιο αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα στον κόσμο, είπε ότι «δεν έχει μεγάλη διαφορά αν είστε 20 κιλά ελαφρύτερος στον ηλεκτροκινητήρα », είπε ο von Koenigsegg. «Αυτό βοηθά, αλλά δεν κάνει μεγάλη διαφορά. Είναι δύσκολο να το κάνεις, και θα πρέπει να το κάνεις αν μπορείς, αλλά αυτό είναι μόνο το 10% από αυτά που σκέφτομαι ότι πρέπει να είναι διαφορετικά, για να έχουμε νόημα».

Περισσότερα Άρθρα