Φόρτιση από 0-80% σε 8′; Ναι, θα είναι διαθέσιμη σε τρεις μήνες!
Η καρδιά της ηλεκτροκίνησης χτυπάει σε δύο σημεία του πλανήτη με πιο έντονο παλμό: στα εργοστάσια της Tesla και στην Κίνα! O Ellion Richards του καναλιού Fully Charged βρίσκεται στην αχανή χώρα της Ανατολής και μας φέρνει τις τελευταίες εξελίξεις: έναν ταχυφορτιστή που υπόσχεται ότι ο χρόνος φόρτισης θα πλησιάσει απειλητικά στο γέμισμα ενός ρεζερβουάρ θερμικού αυτοκινήτου. Ναι, σε 8′ λεπτά θα μπορεί να γεμίσει ένα ικανής αυτονομίας ηλεκτρικό από το 0 στο 80%! Η ταχύτητα φόρτισης θα ξεπερνά τα 480 kW, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στην αγορά. Καλά, θα σκεφτούν κάποιοι, θα και θα και θα, κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί να γίνει. Χμ, αν αληθεύουν όσα λέει ο συμπαθής Ellion, ο οποίος επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της GAC και συνομίλησε με τους τεχνικούς της, τα καλά νέα αναμένονται πριν το τέλος της χρονιάς. Το πιο τυπικό σενάριο για καθημερινή χρήση είναι το 30-80%, το οποίο θα πραγματοποιείται σε μόλις 5′, πάντα κατά δήλωση των Κινέζων. Χρησιμοποιώντας την ήδη διαθέσιμη (πιο ταπεινών προδιαγραφών) τεχνολογία, ο Ellion φορτίζει από το 29 στο 83% σε μόλις 10′!
Αν νομίζετε ότι χρειάζεται κάποια εξωτική Taycan ή ένα πανάκριβο Model S Plaid για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, το Aion Y απέχει πολύ από αυτά. Πρόκειται για ένα μικρό πολυμορφικό που crossoverίζει (σκεφτείτε το σαν ένα Opel Crossland), η τιμή του ξεκινά στην κινέζικη αγορά από τα 15.180 €, ενώ η θεωρητική αυτονομία του κυμαίνεται από 400 ως 600 χιλιόμετρα (κατά τον αισιόδοξο κύκλο μέτρησης NEDC). Με τη μικρότερη διαθέσιμη μπαταρία να είναι 60 kW, δεν μπορούμε παρά να θαυμάσουμε τη χαμηλή τιμή. Σκεφτείτε ότι ένα VW ID.3 ή ένα Nissan Leaf με αντίστοιχη μπαταρία κοστίζουν στην πατρίδα μας τα διπλά, μετά την επιδότηση! Τα καλά νέα δεν τελειώνουν ακόμα: η GAC δίνει εγγύηση 1.000.000 χιλιομέτρων για την μπαταρία, ενώ υπόσχεται ότι μετά από 1.600 κύκλους φόρτισης, η πτώση της αυτονομίας θα είναι μόλις 5%! Δυνατές δηλώσεις και δεν είναι η πρώτη φορά που η GAC ταράζει τα νερά: πριν πέντε μήνες, υποσχέθηκε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό hypercar που θα κάνει το 0-100 σε λιγότερο από 2″, αλλά θα κοστίζει το 1/15 της τιμής ενός αντίστοιχων επιδόσεων Rimac Nevera!
Για να επανέλθουμε στα της εγγύησης της μπαταρίας, αν πάρουμε το πιο αρνητικό σενάριο, δηλαδή τη μικρότερη έκδοση του Aion κι υποθέσουμε ότι βγάζει μόλις 300 χιλιόμετρα, οι 1.600 κύκλοι ισοδυναμούν με σχεδόν μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα! Περιμέναμε βέβαια ότι αυτό θα ήταν το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά δεν περιμέναμε να συμβεί τόσο γρήγορα. Αν αθροιστεί με τα άλματα που κάνουν οι Κινέζοι σε θέματα παθητικής ασφάλειας (θυμηθείτε τις πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP όπου δύο κινέζικα μοντέλα αρίστευσαν), καταλαβαίνουμε ότι το μέλλον κι η ηλεκτροκίνηση καλπάζουν κατά πάνω μας με απίστευτο ρυθμό! Απλώς αντί να έρθουν από τη Δύση, καταφτάνουν από την Ανατολή!