VW Golf MK3 “Rallye”: ένα project Group A που δεν προχώρησε
Το VW Golf Mk3 “Rallye” είναι ένα ξεχασμένο πρωτότυπο που αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 καθώς η γερμανική μάρκα εξέταζε την πιθανή συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally. Το έργο τέθηκε στο ράφι, αλλά το πρωτότυπο παραμένει πλήρως λειτουργικό κι οδηγήσιμο. Το Rallye, με την κωδική ονομασία A59, κατασκευάστηκε από την Schmidt Motorsport (SMS) με έδρα το Cadolzburg το 1993. Ο λόγος που χρειαζόταν ένα μοντέλο δρόμου είναι ότι οι κανονισμοί της FIA για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εκείνης της εποχής απαιτούσαν από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να κατασκευάσει 2.500 μοντέλα παραγωγής αντίστοιχων προδιαγραφών για να λάβει την άδεια να συμμετάσχει. Εξ ου κι ο όρος homologation special για όλες τις αντίστοιχες κατασκευές, τη Lancia Delta HF Integrale, το Subaru Impreza WRX,το Mitsubishi Lancer Evolution, το Ford Escort Cosworth, το Mazda 323 GT-R και το Nissan Sunny GTi-R.
Οπτικά, το πρωτότυπο διακρίνεται από οποιοδήποτε άλλο Golf τρίτης γενιάς χάρη στο μοναδικό bodykit από ανθρακονήματα και kevlar. Συνολικά, μοιάζει με τον προπάππου του Golf R κι έναν άξιο προκάτοχο τρελών πρωτοτύπων όπως το Golf GTi W12. Οι πρόσθετες εισαγωγές αέρα και το έντονο σπόιλερ στον μπροστινό προφυλακτήρα, τα ανοίγματα στο καπό και τα σημαντικά φαρδύτερα φτερά είναι προαπαιτούμενα για κάθε μοντέλο που οραματιζόταν να συμμετάσχει στα Rally. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, με μια μεγάλη αεροτομή κι έναν σπορ προφυλακτήρα που έχει χώρο για τέσσερις εξατμίσεις – αν και το Rallye αρκέστηκε στις δύο.
Η πινακίδα κυκλοφορίας έχει μεταφερθεί στον προφυλακτήρα (κάτι που έκαναν και πολλοί στην πατρίδα μας, σε Saxo και Punto GT), τη στιγμή που το σήμα της VW βρίσκεται στη μέση της πλαστικής πόρτας του χώρου αποσκευών. Τα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ είναι επίσης κατασκευασμένα από πλαστικό για λόγους εξοικονόμησης βάρους. Στο εσωτερικό, η VW τοποθέτησε ένα ζευγάρι bucket καθίσματα Recaro A8, ένα τριάκτινο τιμόνι, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, επιπλέον χειριστήρια κι ένα roll cage (αλλά χωρίς όλες τις διαγώνιες μπάρες) για ασφάλεια.
Αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον από την εμφάνιση είναι το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος δίλιτρος κινητήρας που αποδίδει 275 ίππους και 370 Nm ροπής. Αυτό θα το καθιστούσε ανταγωνιστικό ακόμα και σήμερα, οπότε φανταστείτε τι εντύπωση έκανε εκείνη την εποχή που το VW Golf GTi ξεκινούσε από τους χλιαρούς 115 ίππους από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2.0 λίτρων. Ακόμη κι η κορωνίδα της γκάμας, το VW Golf VR6, απέδιδε 190 ίππους από τον εξακύλινδρο κινητήρα των 2.9 λίτρων.
VW Golf Rallye με ελάχιστα χιλιόμετρα, δικό σας σε τιμή Yaris GR
Στο Rallye, η ισχύς του Golf μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων κι ενός συστήματος τετρακίνησης, που περιελάμβανε ένα υδραυλικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό κι ένα πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Δεν έχουμε στοιχεία επιδόσεων, αλλά με τελική ταχύτητα 270 χλμ/ώρα, το A59 ήταν ταχύτερο από οποιοδήποτε Golf εργοστασιακών προδιαγραφών εκείνη την εποχή, αλλά και για κάμποσα χρόνια μετά. Χρησιμοποιήθηκαν αμορτισέρ της Bilstein, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών Speedline SL817 ντύνονταν με ελαστικά 225/45, κρύβοντας πίσω τους τα δισκόφρενα της Brembo.
Δυστυχώς, το Golf Mk3 Rallye δεν πήρε το πράσινο φως για να μπει στην παραγωγή καθώς η VW Motorsport αποφάσισε να μη συμμετάσχει στα Rally. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα του μοντέλου, με μόνο ένα από αυτά να είναι οδηγήσιμο. Το πιο ακραίο κι ισχυρό Golf Mk3 παρουσιάζεται φέτος στη SEMA σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του έξω από τις εγκαταστάσεις της Volkswagen στη Γερμανία.