Καλοκαιρινές διακοπές: πόσο καίει ένα plug-in hybrid 300 ίππων;

Αναχώρηση 21/08/2022 από Αθήνα για Σκαφιδιά Ηλείας.
Όπως και στο προηγούμενο ταξίδι στο χωριό, το PHEV με φουλαρισμένο τεπόζιτο βενζίνης, φουλαρισμένη μπαταρία, φουλαρισμένο μέχρι τα μπούνια με αποσκευές και με την τετραμελή οικογένεια μέσα.

Εθνική οδό σε Hybrid Mode, με ACC στα 140 χλμ/ώρα, ημιαυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη και κλιματισμό μέχρι το Αρτεμίσιο.
Στάση στο Αρτεμίσιο για καφέ, κατούρημα κι απόλαυση της θέας.
Στο πάρκινγκ του ΣΕΑ Αρτεμισίου δεν υπάρχουν πλέον τα σκέπαστρα στο πάρκινγκ (δεν ξέρω γιατί τα έβγαλαν) οπότε ευκαιρία για δοκιμή της απομακρυσμένης ενεργοποίησης κλιματισμού. Τον ενεργοποίησα μέσω του App 5 λεπτά πριν αναχωρήσουμε και μόλις μπήκαμε στο αυτοκίνητο ήταν όλο δροσερό. Μια χαρά.

Συνέχεια προς τον προορισμό μας μέσω επαρχιακής ορεινής διαδρομής – Λεβίδι, Βλαχέρνα, Τριπόταμα, Λάμπεια (Δίβρη), Φολόη, Λάλα, Αρχαία Ολυμπία, Πύργο και τέλος Σκαφιδιά.
Αυτό δεύτερο κομμάτι της διαδρομής έγινε βεβαίως με μικρότερες ταχύτητες, χωρίς ACC κι αυτόνομη οδήγηση. Σε κάποια κομμάτια με Hybrid Mode και σε άλλα με Sport Mode.
Ενδιάμεση στάση στο χωριό των πεθερικών, τη Νεμούτα (δίπλα στον Λάλα) για φαγητό.

Συνολική διαδρομή αναχώρησης διακοπών, 314 χιλιόμετρα και συνολική μέση κατανάλωση 7.4 λίτρα/100 χλμ.

Όλες τις ημέρες των διακοπών, το αυτοκίνητο ως επί το πλείστον ήταν αραγμένο μιας και η παραλία από το κατάλυμα είναι 200μ.
Παρ’ όλα αυτά έκανε κάποιες διαδρομές σε κοντινούς προορισμούς (Πύργο, Κατάκολο, Αρχαία Ολυμπία, γύρω περιοχές και χωριά) είτε για προμήθειες, είτε για βόλτες, είτε για φαγητό, καφέ, ποτό.
Ενδιάμεσα υπήρχε η δυνατότητα στο κατάλυμα και το φόρτισα δύο φορές.
Σύνολο διαδρομών κατά τις διακοπές ενδιάμεσα, 186 χλμ (Hybrid Mode) και συνολική μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ.

Επιστροφή Αθήνα στις 03/09/2022, αυτή τη φορά μέσω Πάτρας.
Όπως και στο ταξίδι αναχώρησης, φουλαρισμένο τεπόζιτο βενζίνης, φουλαρισμένη μπαταρία, φουλαρισμένο μέχρι τα μπούνια με αποσκευές και φυσικά την τετραμελή οικογένεια μέσα.
Όλη η διαδρομή σχεδόν Εθνική οδό και λέω σχεδόν γιατί από Πύργο έως Πάτρα είναι αυτό το παλιό κομμάτι που βέβαια όλοι θυμόμαστε ότι κάπως έτσι ήταν παλιά όλες οι εθνικές.
Πλέον του έχουν βάλει ενδιάμεσα αυτά τα πλαστικά πορτοκαλί κολονάκια και υπάρχουν σημεία που πότε το ένα ρεύμα και πότε το άλλο, γίνονται μία λωρίδα. Δεν ξέρω τι θέλουν να κάνουν.
Από Πάτρα λοιπόν μέχρι Αθήνα, πάλι με ACC στα 140 χλμ, (Hybrid Mode), ημιαυτόνομη οδήγηση ενεργοποιημένη και κλιματισμός.
Από Πύργο έως Πάτρα, τα ίδια αλλά με ACC στα 100 χλμ.
Ενδιάμεση στάση στη ΣΕΑ Ψαθόπυργου.

Συνολική διαδρομή επιστροφής διακοπών, 317 χιλιόμετρα και συνολική μέση κατανάλωση πάλι 7.4 λίτρα/100 χλμ.

Οι ηλεκτροκινητήρες του αυτοκινήτου εμπλέκονται μέχρι τα 135 χλμ/ώρα.
Από εκεί και πάνω μόνο ο βενζινοκινητήρας.
Σε διαδρομές λοιπόν όπως περιέγραψα πιο πάνω, επαρχιακές, ορεινές ή χαμηλών ταχυτήτων, η εμπλοκή τους ήταν αρκετή, οπότε έπεφτε κι η κατανάλωση.
Στις Εθνικές οδούς που ήταν καρφωμένο στα 140 χλμ/ώρα, ήταν ελάχιστη η εμπλοκή. Μόνο σε περιπτώσεις που το ACC έκοβε κάτω από 135 χλμ λόγω αργότερου προπορευόμενου οχήματος, κτλ.

Συνολικές διαδρομές διακοπών, 818 χιλιόμετρα και συνολική μέση κατανάλωση 6.9 λίτρα/100 χλμ.

Το αυτοκίνητο σπέρνει μιλάμε.
Έχει πολλή δύναμη και πολλά γκάζια.
Επίσης κάνει πάρα πολύ άνετο ταξίδι.
Ιδίως με τα καλούδια ενεργοποιημένα στην Εθνική οδό, το μόνο που κάνεις είναι να ακουμπάς και να στρίβεις το τιμόνι.
Η ημιαυτόνομη οδήγηση δουλεύει αρκετά καλά και βοηθάει πολύ στην άνεση. Φυσικά εννοείται ότι υπάρχει ως υποβοήθηση και πρέπει να έχει ο οδηγός τον έλεγχο. Υπάρχουν και σημεία που αναλόγως των συνθηκών απενεργοποιείται όπως πχ. σε πάρα πολύ μεγάλες και κλειστές καμπές. Το καταλαβαίνεις αμέσως γιατί πέραν από την ένδειξη στην οθόνη, βαραίνει και το τιμόνι.

Την ορεινή διαδρομή που έκανα κατά την αναχώρηση, παρόλο που την έχω πέρασει τόσες φορές, ποτέ δεν έχω κάτσει να την εξερευνήσω περισσότερο.
Το Δρυοδάσος της Φολόης και η Δίβρη (Λάμπεια Όρη) είναι πάρα πολύ όμορφα και πρέπει να έχουν πολύ ωραίες διαδρομές για να εξερευνήσει κανείς.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα