Kia Niro full hybrid
Σας καλησπερίζω. Είμαι ο αναγνώστης που σας έχω παρουσιάσει τα Nissan Qasqhai e-Power και το Nissan Juke full hybrid. Τώρα δοκίμασα το αντίστοιχο Kia Niro, χωρίς τον πωλητή δίπλα μου,για περίπου 35-40 λεπτά. Διαδρομή Λ.Κηφισίας, ΟΑΚΑ (Σ.Λούη), Κύμης (μέχρι το ύψος του ΑΒ-Μουστάκα) κι επιστροφή από Καποδιστρίου. Σε χρώμα χακί-πράσινο με τη μαύρη φάσα στις πίσω κολώνες, η spec edition (hud, ηλεκτρικά καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι κι 1-2 άλλες λεπτομέρειες). Εξωτερικά, το αυτοκίνητο δε δείχνει το μήκος του, φαίνεται πιο μαζεμένο κι αισθητικά αποδεκτό με το μπροστά πιο ωραίο στα μάτια μου.
Εσωτερικά,πολύ καλή ποιότητα παντού και δείχνει καλή συναρμογή. Το infotainment είναι το καλύτερο απ’ όσα έχω δοκιμάσει, τόσο σε γραφικά-ευκρίνεια, όσο και σε απόκριση-λειτουργικότητα. Καθίσματα κυρίως για άνεση κι όχι για σπορτίφ ανησυχίες. Πίσω τεράστιοι χώροι, με τις πλάτες των καθισμάτων να ρυθμίζονται για λίγες μοίρες. Επίσης καλή ορατότητα μπροστά.
Ξεκινώντας, ο τύπος του επιλογέα με περιστροφικό διακόπτη εύχρηστος και δίνει αέρα στην καμπίνα. Ξεκινά ηλεκτρικά, εντελώς αθόρυβα. Αυτό είναι και το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Αθόρυβες με καλή ηχομόνωση διαδρομές κι άνεση χώρων και κύλισης. Πραγματικά, πλησιάζει κατά 80-90% κάποιες παλαιότερες Merc (θυμάμαι σε προηγούμενη C-class να έχω νιώσει κάπως έτσι) σ’αυτό τον τομέα. Το κιβώτιο -ιδίως σε sport mode- με αλλαγές από τα paddles, σαφώς πιο ζωντανό και συμμετοχικό -χωρίς να είναι το τέλειο- από τα CVTοειδή, σου δίνει ένα ψήγμα αίσθησης συμμετοχής. Στο eco λειτουργούν ρυθμίζοντας την αναγεννητική πέδηση, η οποία πάνω από 2η μπάρα είναι κι εδώ πολύ έντονη (κι ορθώς το κιβώτιο δεν έχει και B mode, θα ήταν too much). Δεν έχει τη δύναμη για σπορτίφ οδήγηση, αλλά οι επιταχύνσεις του είναι ασφαλείς κι ίσως μέσα στην κορυφαία 3αδα του υβριδικού ανταγωνισμού (εξαιρουμένων 2λιτρων). Το τιμόνι (αισθητικά διχάζει), αρκετά άνετο κι ελαφρύ για πόλη, χωρίς να αλλάζει κι ιδιαίτερα στο sport. Φρένα αποτελεσματικά.
Στα της κατανάλωσης με νορμάλ οδήγηση και πάντα με τις καθιερωμένες 2-3 επιταχύνσεις, μπορείς να κινείσαι με 5 λίτρα/100 χλμ (εγώ στο τέλος έγραψα 4.9). Με προσοχή, πέριξ του 4.5 είναι πιστεύω εφικτό. Το EV συχνά μπαίνει σε λειτουργία (το είδα σταθερά και με 65 χλμ/ώρα κι επειδή έμπλεξα στο γυρισμό σε κάτι στενά πίσω από την Κηφισίας, διαπιστωμένα για 1-1.5 χιλιόμετρα δεν μπήκε ποτέ η ΜΕΚ). Γενικά, είναι ένα πολύ καλό αμάξι, που δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δε θα σε “κρεμάσει” με τις επιδόσεις του και σε ταξίδι και με την αναμενόμενη οικονομία κατανάλωση των full hybrid της κατηγορίας του.
Θετικά:
- εντυπωσιακή άνεση σε χώρους και ποιότητα κύλισης/θορύβου
- καταναλώσεις, λειτουργία ev
- infotainment
- εγγύηση (7ετης και για την μπαταρία) συν 5ετές δωρεάν service (ανταλλακτικά κι εργασία)
Αρνητικά:
- ίσως λίγο παραπάνω μαλακή ανάρτηση απ’ όσο χρειαζόταν, δε προδιαθέτει για έστω στιγμιαία σπορτίφ οδήγηση
- τιμόνι ελαφριά αίσθηση, που δε βελτιώνεται σημαντικά και σε sport mode
Τιμή 1ης έκδοσης (με ελλείψεις) 33.490 €. Η πιο “σωστή” εξοπλιστικά 2η έκδοση 36.490, συν 600 μεταλλικό και 400 pdi-πινακίδες. Έχει ετοιμοπαράδοτα σε 30-40 μέρες σε όλα τα χρώματα (εκτός κόκκινο κι άλλο ένα που δε θυμάμαι). Κλειστή τιμή ως τώρα κι ενώ περίμενα μόνο 1-2 κλασσικά δώρα-αξεσουάρ, τύπου σκαφάκι πορτ-μπαγκάζ, μου είπε πως είναι συζητήσιμη με τον προϊστάμενο και χρηματική έκπτωση (υποθέτω για στρογγύλεμα στα 37 με χρώμα και πινακίδες).
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)