Κινέζοι: “Δεν αποκοιμηθήκαμε, απλώς έχουμε πιο μικρά μάτια”
Τα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού, που ανιχνεύουν εάν αποσπάται η προσοχή του οδηγού ή έχει αποκοιμηθεί στο τιμόνι, έχουν γίνει βασικό μέρος του τεχνολογικού εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων στη μάχη για τη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Αλλά οι οδηγοί στην Κίνα ανακαλύπτουν ότι τα ασιατικά τους χαρακτηριστικά του προσώπου δυσκολεύουν την τεχνολογία στο έργο της.
Ενώ προηγούμενες γενιές των συστημάτων βασίζονταν σε αισθητήρες στο τιμόνι, οι νεότερες εκδόσεις χρησιμοποιούν δεδομένα από κάμερες στραμμένες προς τον οδηγό για να ελέγξουν ότι είναι ξύπνιος και προσέχει στον δρόμο. Αλλά οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων XPeng έχουν παραπονεθεί ότι τα συστήματα συγχέουν το φυσιολογικά λιγότερο κυκλικό σχήμα πολλών ασιατικών ματιών με τα μάτια που είναι εντελώς κλειστά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Xpeng είναι κινέζικη.
Όπως αναφέρθηκε στο Carnewschina, ο ψηφιακός blogger του Weibo @DerekTLM παραπονέθηκε στους 300.000 οπαδούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον περασμένο μήνα ότι του είχαν αφαιρεθεί «Έξυπνοι Πόντοι Οδήγησης» επειδή το XPeng του έκρινε ότι του αποσπάται η προσοχή. Για να ενθαρρύνει τις καλές συνήθειες οδήγησης και να αποτρέψει τους οδηγούς από την κατάχρηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης με καθοδηγούμενο πιλότο πλοήγησης, η XPeng δίνει στους ιδιοκτήτες της 100 πόντους όταν καταχωρούν τον λογαριασμό τους σε ένα αυτοκίνητο και στη συνέχεια τους αφαιρεί για παραπτώματα.
Δεν υπάρχουν νομικές συνέπειες κι η XPeng επαναφέρει τους πόντους στους 100 κάθε 12 μήνες, αν κι εάν οι πόντοι ενός οδηγού πέσουν στο μηδέν, οι κάτοχοι πρέπει να κάνουν ένα τεστ ασφαλείας για να αποκατασταθεί ο αριθμός των 100.
Ο DerekTLM δημοσίευσε ένα στιγμιότυπο οθόνης που δείχνει τις αφαιρέσεις πόντων του, προσθέτοντας με tag την XPeng προτού επιμείνει ότι «έχω πραγματικά μικρά μάτια, δεν με πήρε ο ύπνος ενώ οδηγώ!».
«Επιτρέψτε μου να το επαναλάβω, τα μάτια μου είναι μικρά, δεν είναι ότι με παίρνει ο ύπνος στο τιμόνι», έγραψε σε μια ανάρτησή του. «Δεν αξίζουμε κι εμείς με τα μικρά μάτια να χρησιμοποιούμε τον οδηγό πλοήγησης (NGP); Εάν δεν βελτιστοποιήσετε αυτό το ζήτημα, σημαίνει αυτό ότι όσοι έχουν μικρά μάτια δεν αξίζουν να χρησιμοποιούν το NGP; ” ρώτησε.
Τις επόμενες ημέρες, ο Chang Yan, ένας δεύτερος Κινέζος blogger αυτοκινήτων με 1.2 εκατομμύρια ακόλουθους ισχυρίστηκε ότι είχε επίσης προβλήματα, με την τεχνολογία DMS να καταγράφει την κατάσταση εγρήγορσής του. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία NIO, η οποία κατασκευάζει το ηλεκτρικό ET7 που ανήκει στον Yan, δηλώνει τώρα ότι ερευνά πώς να βελτιώσει την τεχνολογία στα μοντέλα της.
Τα προβλήματα με το DMS δεν είναι κάτι καινούριο για τον Chang Yan. Σύμφωνα με το CNEV Post, ο blogger δοκίμασε το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Super Cruise της GM στις ΗΠΑ το 2018, διαπιστώνοντας ότι η τεχνολογία δυσκολευόταν να διαβάσει το πρόσωπό του.