Μάθε τα πάντα για τη νέα Škoda Octavia σε μόλις 4.700+ λέξεις

Πηγή: Δελτίο Τύπου

 

  • Κομψό εξωτερικό: οπτική βελτιστοποίηση και καινούργιοι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς
  • Επανασχεδιασμένο εσωτερικό: εννέα επιλογές σχεδίασης, οθόνη infotainment 13 ιντσών και πρόσθετα βιώσιμα υλικά
  • Βελτιωμένη συνδεσιμότητα: νέες υπηρεσίες και αναβαθμισμένη εμπειρία χρηστών με βασιζόμενη σε τεχνητή νοημοσύνη, αναγνώριση ομιλίας
  • Αποδοτικότερα συστήματα μετάδοσης κίνησης: τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, συν ήπιες υβριδικές επιλογές
  • Ενισχυμένη ασφάλεια: νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, για ακόμη πιο προηγμένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια

Η Škoda Auto έχει ανανεώσει τις εκδόσεις Grand Coupe και Sports Wagon της εμβληματικής Octavia. Με περισσότερα από 7 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι μακράν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας. Η τέταρτη σύγχρονη γενιά του έχει πλέον αποκτήσει μια ανανεωμένη εμφάνιση, που περιλαμβάνει μια αναθεωρημένη μάσκα Škoda και νέους προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός προσφέρει χαρακτηριστικά, όπως σύστημα Climatronic δύο ζωνών ή Ψηφιακή Οθόνη 10 ιντσών. Επιπλέον, έχει αυξηθεί το μερίδιο των βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό. Για μια ακόμη πιο βελτιωμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο, το chatbot ChatGPT με τεχνητή νοημοσύνη, θα ενσωματωθεί στη φωνητική βοηθό Laura στα τέλη του 2024. Πρόσθετα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης ενισχύουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και η νέα διάρθρωση της γκάμας παρέχει πρόσθετες επιλογές εξατομίκευσης.

Ο Klaus Zellmer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto, δήλωσε: “Οι πελάτες μας δικαίως περιμένουν πολλά από την Octavia, και αυτή η ανανέωση οδηγεί το πιο δημοφιλές μοντέλο μας στο επόμενο επίπεδο. Καινοτομίες όπως ένα πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα infotainment, νέα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας, η αυξημένη χρήση βιώσιμων υλικών και οι ισχυρότεροι προβολείς, το καθιστούν ακόμη πιο κατάλληλο για τους everyday explorers. Είμαι σίγουρος ότι η τελευταία Octavia μας θα εκπλήξει και θα ενθουσιάσει τους οδηγούς και τους επιβάτες της, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως το πιο δημοφιλές αυτοκίνητό μας.”

Ο Martin Jahn, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto Υπεύθυνος για Πωλήσεις και Μάρκετινγκ, ανέφερε: “Η Octavia είναι η ραχοκοκαλιά της μάρκας Škoda. Μετά από τέσσερις σύγχρονες γενιές και πάνω από 7,15 εκατομμύρια πωλήσεις, η αναβαθμισμένη Octavia θα συνεχίσει αυτήν την ιστορία επιτυχίας. Με κομψή μπροστινή όψη, νέα συστήματα υποβοήθησης και infotainment τελευταίας τεχνολογίας, που περιλαμβάνει για πρώτη φορά κεντρική οθόνη 13 ιντσών, το ανανεωμένο best seller μας, θα διατηρήσει τη θέση του ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην Ευρώπη. Είμαι πεπεισμένος ότι θα συνεχίσει να εντυπωσιάζει τους everyday explorers– με την ευελιξία του, την ελκυστική σχεδίαση και την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής του.”

Νέα δυναμική για το εμβληματικό μοντέλο της μάρκας 

Η ανανέωση της τέταρτης σύγχρονης γενιάς Octavia περιλαμβάνει νέα, αναβαθμισμένη σχεδίαση με ανανεωμένους μπροστινούς και πίσω προφυλακτήρες, καθώς και ανανεωμένη μάσκα Škoda. Επίσης νέοι είναι οι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς, τα αναθεωρημένα πίσω φώτα LED με φλας με κινούμενα γραφικά, καθώς και τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου. Η νέα διάρθρωση της γκάμας περιλαμβάνει τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού – Essence, Selection, Sportline και RS – και προσφέρει εννέα Design Selections για το εσωτερικό. 

Εκτός από τα νέα και βιώσιμα υλικά για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις επενδύσεις των πορτών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών αποτελεί βασικό εξοπλισμό, ενώ το γνώριμο Virtual Cockpit 10 ιντσών με βελτιωμένη λειτουργικότητα εξοπλίσει τις μεγαλύτερες εκδόσεις Sportline & RS. Διαθέσιμο προαιρετικά παραμένει  το head-up display. Και οι δύο εκδόσεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων διαθέτουν ανασχεδιασμένα γραφικά, όπως και οι οθόνες infotainment. Μια οθόνη infotainment 13 ιντσών διατίθεται προαιρετικά για πρώτη φορά στην Octavia, ενώ η οθόνη infotainment 10 ιντσών περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η ανανεωμένη Octavia διαθέτει πλέον επίσης ένα Phone Box με πιο ισχυρή φόρτιση έως 15 Watt και αερισμό, καθώς και τέσσερις θύρες USB-C ταχείας φόρτισης με παροχή ισχύος έως 45 Watt. Η δημοφιλής θύρα USB-C 15 Watt στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη αποτελεί βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο εξοπλισμού Selection και πάνω. Το βασιζόμενο σε τεχνητή νοημοσύνη chatbot ChatGPT, θα ενσωματωθεί αργότερα στη φωνητική βοηθό Laura ως βασικός εξοπλισμός, εισάγοντας μια ποικιλία νέων δυνατοτήτων που ξεπερνούν κατά πολύ τις προηγούμενες φωνητικές εντολές. Το Intelligent Park Assist (έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης) κάνει επίσης την πρώτη εμφάνισή του στην Octavia. Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες 1.5 TSI, καθένας από τους οποίους διατίθεται και με ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία, έναν αυξημένης ισχύος βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, καθώς και δύο πετρελαιοκινητήρες 2.0 TDI. Η απόδοση ισχύος κυμαίνεται από 85 kW (116 hp) έως 195 kW (265 hp). Ακόμη, η Škoda Auto έχει επεκτείνει περαιτέρω την εκτεταμένη γκάμα των χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: το νέο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Attention and Drowsiness Assist) χρησιμοποιεί πλέον ένα ευρύ φάσμα δεδομένων και παραμέτρων για να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του οδηγού. Επιπλέον, η ανανεωμένη Octavia διαθέτει έως και 10 αερόσακους.

Το best seller της Škoda και η ιστορία της επιτυχίας του

Η σύγχρονη Škoda Octavia αποτελεί τον βασικό πυλώνα της μάρκας, από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της πριν από 28 χρόνια, το 1996. Οι τέσσερις γενιές της μέχρι σήμερα έχουν προσελκύσει περισσότερους από επτά εκατομμύρια πελάτες σε περισσότερες από 60 αγορές με την ευρυχωρία, την τεχνολογία αιχμής, το άριστο επίπεδο ασφάλειας και την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Η Octavia Sports Wagon είναι το αγαπημένο των πελατών, αντιπροσωπεύοντας το 67,1% των συνολικών πωλήσεων από το 2020. Τα πιο δημοφιλή χρώματα είναι το Μαύρο Magic, το Ασημί Brilliant και το Γκρι Graphite. Η Octavia χαίρει επίσης μεγάλης εκτίμησης από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, η τέταρτη γενιά ήταν φιναλίστ του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2021 και κατέκτησε το βραβείο επιλογής αναγνωστών “Best Cars” ως καλύτερο εισαγόμενο αυτοκίνητο του 2024, που διοργανώθηκε από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου “auto motor und sport”.

Εξωτερικό του οχήματος: Οπτική βελτίωση, καθώς και προηγμένη σχεδίαση και τεχνολογία προβολέων

  • Πιο δυναμική εμφάνιση: επανασχεδιασμένες μπροστινές και πίσω ποδιές και ανανεωμένη μάσκα Škoda
  • Καλύτερη απόδοση φωτισμού: ισχυρότεροι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς με πιο προηγμένες λειτουργίες
  • Νέα λογότυπα και γράμματα: σύμφωνα με την ανανεωμένη ταυτότητα της μάρκας Škoda

Οι νέες ποδιές και η αναθεωρημένη μάσκα Škoda προσδίδουν στην Octavia μια ανανεωμένη εμφάνιση. Οι εξελιγμένοι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς με νέα στοιχεία Crystallinium και 36 επιμέρους τμήματα matrix προσφέρουν ακόμα καλύτερο φωτισμό του δρόμου μπροστά, ενώ προστατεύουν αποτελεσματικά τους χρήστες του δρόμου στην αντίθετη κατεύθυνση από την αντανάκλαση των προβολέων.

Ο Oliver Stefani, Διευθυντής του Σχεδιαστικού Τμήματος της Škoda Auto, σχολίασε: “Η ανανεωμένη εμφάνιση της Octavia, υπογραμμίζει τον χαρακτήρα του best seller μας και εξασφαλίζει μια ακόμη πιο διακεκριμένη ταυτότητα προϊόντος. Το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα προσφέρει άμεσα μια ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση, χάρη στις ξεχωριστές ποδιές και τους χαρακτηριστικής σχεδίασης, εντυπωσιακούς προβολείς. Δημιουργούν μια νέα διαμόρφωση των φώτων και περιέχουν δύο μονάδες LED με το νέο στοιχείο Crystallinium για πρόσθετο αποτέλεσμα.”

Νέες μπροστινές και πίσω ποδιές και λίγο μακρύτερο αμάξωμα

Οι εκδόσεις Grand Coupe και Sports Wagn διατίθενται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού – Essence, Selection, Sportline και RS. Η Octavia διαθέτει τώρα επανασχεδιασμένες μπροστινές και πίσω ποδιές που αυξάνουν το συνολικό μήκος του Grand Coupe και του Sports Wagon κατά εννέα χιλιοστά, στα 4.698 χιλιοστά. Οι αναθεωρημένες κάτω εισαγωγές αέρα, οι αεροκουρτίνες και οι μεταβάσεις στους θόλους των μπροστινών τροχών στην μπροστινή ποδιά, προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια πιο δυναμική εμφάνιση. Επιπλέον, οι σχεδιαστές έχουν προσαρμόσει τις πλευρές της μάσκας Škoda, ώστε να ταιριάζουν με το ύψος των νέων προβολέων. 

Βελτιωμένοι και πιο προοδευτικοί προβολείς και πίσω φώτα για καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ασφάλεια 

Οι βασικοί προβολείς χρησιμοποιούν πλέον μόνο τεχνολογία LED ως βασικό εξοπλισμό. Οι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός για τα επίπεδα εξοπλισμού Selection και Sportline. Ενώ η εξωτερική μονάδα bi-LED χρησιμοποιείται για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα, η εσωτερική μονάδα έχει 36 επιμέρους τμήματα matrix, σε δύο σειρές. Έτσι παρέχεται ακόμη καλύτερος φωτισμός, ενώ οι χρήστες του δρόμου στην αντίθετη κατεύθυνση προστατεύονται ακόμη πιο αποτελεσματικά, όταν ενεργοποιείται η μεγάλη σκάλα των φώτων. Οι προβολείς ομίχλης έχουν αντικατασταθεί από μια λειτουργία παντός καιρού, που προσαρμόζει αυτομάτως τη φωτεινή ισχύ στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες. Τα πίσω φώτα LED – που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό – διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Η βασική παραλλαγή, που χρησιμοποιεί μόνο πηγές LED για όλες τις λειτουργίες της, θα διατίθεται με τα επίπεδα εξοπλισμού Essence και Selection. Η κορυφαία έκδοση προσφέρει επίσης μια λειτουργία Coming/Leaving Home με κινούμενα γραφικά, καθώς και φλας με κινούμενα γραφικά, που επεκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών, μαζί με το επάνω τμήμα των φώτων σχήματος C. Αυτή η έκδοση θα περιλαμβάνεται ως βασικός εξοπλισμός στα μοντέλα Sportline και RS. 

Αποκλειστικά χρώματα και νέες ζάντες

Οι νέες προσθήκες στην γκάμα των ζαντών αλουμινίου – περιλαμβάνουν αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες σε μαύρο χρώμα, αλλά και άλλες σε γυαλισμένο ασημί ή ανθρακί χρώμα με μαύρες αεροδυναμικές επενδύσεις και διάσταση έως 19 ίντσες. Η χρωματική παλέτα της Octavia περιλαμβάνει απλά χρώματα και επτά με μεταλλικό φινιρίσματα. 

Εσωτερικό του οχήματος: Βελτιωμένος εξοπλισμός infotainment και πρόσθετα βιώσιμα υλικά 

  • Νέα διάρθρωση της γκάμας: εννέα Design Selections εσωτερικού χώρου
  • Πιο ψηφιακή: νέα ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών ως βασικός εξοπλισμός, οθόνη 13 ιντσών διαθέσιμη για πρώτη φορά ως προαιρετικός εξοπλισμός, επανασχεδιασμένα γραφικά
  • Πιο βιώσιμη: ανακυκλωμένα υφάσματα και, για πρώτη φορά στην Octavia, δέρμα επεξεργασμένο με βιώσιμο τρόπο, χρησιμοποιώντας φλούδες από καφέ

Για πρώτη φορά, η Octavia διατίθεται με κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών. Οι θύρες USB-C προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης, παρέχοντας πλέον 45 Watt. Το Phone Box διαθέτει πλέον επίσης πιο ισχυρή ασύρματη φόρτιση με απόδοση ισχύος έως 15 Watt και αερισμό. Η θύρα USB-C 15 Watt στο πίσω τμήμα του εσωτερικού καθρέφτη συνεχίζει να προσφέρεται. Τα εννέα εσωτερικά Design Selections της ανανεωμένης Octavia, χαρακτηρίζονται από περαιτέρω αύξηση της χρήσης βιώσιμων υλικών. Αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση της Škoda για βιωσιμότητα, οι φλούδες του καρπού του καφέ – που σε διαφορετική περίπτωση θα αποτελούσαν ένα απόβλητο – χρησιμοποιούνται για τη βιώσιμη δέψη του δέρματος των καθισμάτων στο Design Selection Suite.

Ο Karsten Schnake, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto Board, Υπεύθυνος για τις Προμήθειες, είπε: “Με την ανανεωμένη Octavia, συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας να κάνουμε το best seller μας πιο βιώσιμο. Αυτό αντικατοπτρίζεται στη χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων και δέρματος επεξεργασμένου με βιώσιμο τρόπο, τα οποία θα είναι πλέον διαθέσιμα στο πιο δημοφιλές μοντέλο μας για πρώτη φορά. Επιπλέον, τα κλασικά μας χαρακτηριστικά Simply Clever, η ξύστρα πάγου και η ομπρέλα, κατασκευάζονται πλέον επίσης από ανακυκλωμένα υλικά.”

Νέες οθόνες, επανασχεδιασμένα γραφικά και πιο περιεκτικός εξοπλισμός

Η ανανεωμένη Octavia διαθέτει ακόμη πιο ολοκληρωμένο βασικό εξοπλισμό, όπως μια ανεξάρτητη κεντρική οθόνη infotainment 10 ιντσών και μια ολοκαίνουργια Ψηφιακή Οθόνη 10 ιντσών που αντικαθιστά τον αναλογικό πίνακα οργάνων. Το αναβαθμισμένο Virtual Cockpit 10 ιντσών παραμένει ως προαιρετικός εξοπλισμός για τις πρώτες εκδόσεις Essence και Selection και βασικός για τις δύο μεγαλύτερες Sportline & RS. Για πρώτη φορά σε αυτή τη σειρά μοντέλων, μια κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Όλοι οι πίνακες οργάνων και οι οθόνες infotainment διαθέτουν επανασχεδιασμένα γραφικά για ακόμα πιο διαισθητική και εύκολη χρήση.

Το σύστημα Climatronic δύο ζωνών αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα, μαζί με μια νέα λειτουργία θέρμανσης. Αυτή μπορεί να ενεργοποιήσει έως και τέσσερις λειτουργίες θέρμανσης μέσα στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου των μπροστινού και πίσω παρμπρίζ, του τιμονιού και των καθισμάτων, με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου στο σχετικό μενού. Προϋποθέτει την προσθήκη τουλάχιστον 3 εξοπλισμών με δυνατότητα θέρμανσης για να λειτουργήσει. Το εσωτερικό περιλαμβάνει επίσης ένα Phone Box 15 Watt από το επίπεδο εξοπλισμού Selection και πάνω, που προσφέρει επαγωγική γρήγορη φόρτιση των smartphone, καθώς και λειτουργία αερισμού. Οι θύρες USB-C αποδίδουν τώρα ισχύ 45 Watt και συνεπώς τρεις φορές περισσότερη ισχύ φόρτισης από ό,τι πριν. Το αναβαθμισμένο σύστημα πρόσβασης στο όχημα χωρίς κλειδί KESSY ξεκλειδώνει ή κλειδώνει πλέον αυτόματα το όχημα μόλις ο οδηγός εισέλθει ή εξέλθει σε/από μια περιοχή 1,5 μέτρων από το αυτοκίνητο, ενώ έχει πάνω του το κλειδί.

Νέες επενδύσεις και διακοσμητικά στοιχεία

Η ανανεωμένη Škoda Octavia διαθέτει νέες επενδύσεις, διακοσμητικά στοιχεία. Η Škoda χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά σε ορισμένες από τα εννέα Design Selection, τα οποία κατανέμονται γύρω από τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού Essence, Selection, Sportline και RS. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν ανακυκλωμένα υφάσματα στα Design Selection Lodge και Sportline, και δέρμα επεξεργασμένο με βιώσιμο τρόπο στο Design Selection  Suite. Η δέψη του γίνεται με τη χρήση βιώσιμων υλικών, συμπεριλαμβανομένων φλουδών από καρπούς του καφέ. Τα εργονομικά μπροστινά καθίσματα σε αυτή την προαιρετική επιλογή διαθέτουν επίσης τη σφραγίδα έγκρισης AGR (Εκστρατεία για πιο Υγιή Πλάτη), καθώς και λειτουργία αερισμού και μασάζ. Ακόμα ένα νέο στοιχείο για την Octavia, είναι τα μοναδικά διακοσμητικά στοιχεία Dark Chrome στο εσωτερικό και στο τιμόνι. 

Οι φλούδες των καρπών του καφέ αντικαθιστούν τα χημικά για τη δέψη των δερμάτινων καθισμάτων

Αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση της Škoda για βιωσιμότητα, οι φλούδες του καρπού του καφέ – που σε διαφορετική περίπτωση θα αποτελούσαν ένα απόβλητο – χρησιμοποιούνται για τη βιώσιμη δέψη του δέρματος των καθισμάτων στην Design Selection Suite, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά χημικά. Οι κόκκοι του καφέ προέρχονται από προσεκτικά επιλεγμένα οικογενειακά αγροκτήματα στην Ινδία και την Τανζανία, οι οποίες έχουν λάβει την πιστοποίηση της Rainforest Alliance. Μετά την άφιξή τους στην Τσεχική Δημοκρατία, οι κόκκοι του καφέ υποβάλλονται σε επεξεργασία στο εργαστήριο επεξεργασίας καφέ της οικογένειας Jablum στο Bezděčín, Mladá Boleslav.

Επισκόπηση των Επιλογών Σχεδίασης

Επίπεδο εξοπλισμού Όνομα εσωτερικού Καθίσματα
Essence Studio Μαύρο ύφασμα
Selection Loft Μαύρο ύφασμα
Lodge Γκρι ανακυκλωμένο ύφασμα/μαύρη δερματίνη
Lounge Μαύρο Suedia/μαύρο δέρμα
Suite Black Πιστοποιημένα από την AGR εργονομικά καθίσματα
Μαύρο διάτρητο οικολογικό δέρμα/δερματίνη
Suite Cognac Πιστοποιημένα από την AGR εργονομικά καθίσματα
Cognac διάτρητο οικολογικό δέρμα/δερματίνη
Sportline Sportline Sport καθίσματα, ανακυκλωμένο γκρι ύφασμα/τεχνητό δέρμα
RS RS Fabric Μαύρο ύφασμα
RS Suedia Μαύρο Suedia/μαύρο δέρμα

Νέα χαρακτηριστικά Simply Clever

Η αναθεωρημένη Octavia εισαγάγει επίσης νέα χαρακτηριστικά Simply Clever. Ένα προαιρετικό ημιαυτόματο αναδιπλούμενο κάλυμμα χώρου αποσκευών μπορεί να τοποθετηθεί στο Sports Wagon. Αυτό ολισθαίνει προς τα πίσω όταν ανοίγει ο χώρος αποσκευών, εξασφαλίζοντας εύκολη πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης. Ένα κουτί αποθήκευσης για τη φύλαξη των τσαντών, ποτηριών και μπουκαλιών των πίσω επιβατών κάνει επίσης το ντεμπούτο του. Η προαιρετική βάση για tablet στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων διατίθεται πλέον και για τα sport καθίσματα, ενώ η ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς και η ομπρέλα στην μπροστινή πόρτα είναι πλέον κατασκευασμένες από βιώσιμα υλικά. 

Συνδεσιμότητα: Νέες υπηρεσίες και αναβαθμισμένη εμπειρία χρηστών με βασιζόμενη σε τεχνητή νοημοσύνη, αναγνώριση ομιλίας

  • Βελτιωμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο: πάντα online, λειτουργίες κατ’ Απαίτηση (Functions on Demand) και ενσωμάτωση του ChatGPT στη φωνητική βοηθό Laura
  • Αναβαθμισμένη εφαρμογή MyŠkoda: ακόμη καλύτερη σύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου και smartphone για τη νέα Octavia, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλειδώματος/ξεκλειδώματος και πολλών άλλων λειτουργιών

Η νέα Octavia είναι συμβατή με την τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyŠkoda και προσφέρει πολυάριθμες online κινητές υπηρεσίες και εφαρμογές infotainment. Το chatbot ChatGPT με την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης θα ενσωματωθεί στη φωνητική βοηθό Laura στα τέλη του 2024, για να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο.

Μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, πολυάριθμες online λειτουργίες και ChatGPT

Η μόνιμη σύνδεση της Octavia με το διαδίκτυο επιτρέπει βολικές ενημερώσεις over-the-air, online σχεδιασμό διαδρομών και πολυάριθμες υπηρεσίες από το Škoda Connect, συμπεριλαμβανομένων των πακέτων Infotainment Online και Care Connect, τα οποία περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες Proactive Service (προδραστική εξυπηρέτηση) και Remote Access (απομακρυσμένη πρόσβαση). Το infotainment διαθέτει επίσης τις λειτουργίες Καιρός, Νέα, Κυκλοφορία, Ημερολόγιο, ενώ επιπλέον χρώματα και λειτουργίες για τον έμμεσο φωτισμό θα είναι διαθέσιμα ως Functions on Demand. Το σύστημα infotainment της Octavia θα διαθέτει και πάλι Online Ενημέρωση Χαρτών και Online Πληροφορίες Κυκλοφορίας. Το λογισμικό ChatGPT με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης θα προστεθεί στην ψηφιακή φωνητική βοηθό Laura στα τέλη της χρονιάς. Οι δυνατότητές του θα βελτιώνονται συνεχώς, επιτρέποντας στη Laura να απαντά σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων και να ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Το ChatGPT δεν αποκτά πρόσβαση σε καμία πληροφορία του οχήματος ή σε προσωπικά δεδομένα. Όλες οι αλληλεπιδράσεις με το chatbot διαγράφονται στη συνέχεια, ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή προστασία των δεδομένων. 

Πολυάριθμες λειτουργίες με την ανανεωμένη εφαρμογή MyŠkoda

Η τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyŠkoda διαθέτει ένα ευρύ φάσμα επιλογών συνδεσιμότητας και ανανεωμένο σχεδιασμό με βάση την τρέχουσα Εταιρική Ταυτότητα της Škoda. Η εφαρμογή επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν την Octavia μέσω του smartphone τους, να εμφανίζουν την τρέχουσα θέση του οχήματος, να ενεργοποιούν τη λειτουργία κορναρίσματος και φλας ή να βρίσκουν μια θέση στάθμευσης. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή ώστε να έχουν πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία οδήγησης και να μεταβιβάζουν προορισμούς και διαδρομές στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. 

Συστήματα μετάδοσης κίνησης: Τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, καθώς και δύο ήπιες υβριδικές επιλογές 

  • Νέοι βενζινοκινητήρες: δύο παραλλαγές απόδοσης βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με προαιρετική ήπια υβριδική τεχνολογία και DSG
  • Καλύτερες επιδόσεις: περισσότερη ισχύς και απόδοση
  • Ευρεία γκάμα κινητήρων: απόδοση ισχύος από 85 kW (116 hp) έως 195 kW (265 hp), μία τετρακίνητη παραλλαγή

Η Škoda Octavia διατίθεται με μια σειρά από τεχνικά προηγμένους, αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες – τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Η απόδοση ισχύος κυμαίνεται από 85 kW (116 hp) στις δύο παραλλαγές της εισαγωγικής κατηγορίας, έως 195 kW (265 hp) στο Octavia RS. Ο 2.0 TSI με 150 kW (204 hp) πρόκειται να παρουσιαστεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία και θα διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση.

Ο Johannes Neft, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto, Υπεύθυνος για την Τεχνική Ανάπτυξη, σχολίασε: “Στη Škoda, είχαμε πάντα ως στόχο να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Αυτό ισχύει και για την ανανεωμένη Octavia, η οποία προσφέρει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο ήπιων υβριδικών εκδόσεων για ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Και οι δύο εκδόσεις 1.5 TSI είναι διαθέσιμες με ήπια-υβριδική τεχνολογία, όταν συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο DSG. Και οι δύο κινητήρες 1.5 TSI μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν δύο κυλίνδρους χρησιμοποιώντας την ενεργή απενεργοποίηση κυλίνδρων ACT+, για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.” 

Ήπια υβριδικά για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση

Η γκάμα κινητήρων της ανανεωμένης Octavia ξεκινά με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TSI και έναν πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI, ο καθένας με ισχύ 85 kW (116 hp) και 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Ο προηγούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 110PS έχει αντικατασταθεί από έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα. Όπως και η έκδοση 1.5 TSI με 110 kW (150 hp), ο βενζινοκινητήρας της εισαγωγικής κατηγορίας διατίθεται με ήπια υβριδική τεχνολογία σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, χρησιμοποιώντας μια υδρόψυκτη ιμαντοκίνητη γεννήτρια μίζας 48 Volt. Αυτό υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με μια έξαρση ηλεκτρικής ενέργειας ή επιτρέπει στην Octavia να κυλά ελεύθερα, με τον κινητήρα εντελώς σβηστό. Όταν απαιτείται λιγότερη ισχύς, και οι δύο κινητήρες 1.5 TSI μπορούν να απενεργοποιήσουν δύο κυλίνδρους, χρησιμοποιώντας το ACT+, ώστε να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου. Ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων turbo διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου.

Βελτιωμένοι κινητήρες βενζίνης TSI 2.0

Και οι δύο κινητήρες 2.0 TSI ψεκάζουν το καύσιμο με πίεση 350 bar και διαθέτουν μεταβλητή ανύψωση βαλβίδων (variable valve lift). Η βελτιωμένη εισαγωγή αέρα και η βελτιστοποίηση της τριβής, συμβάλλουν στην αυξημένη απόδοση ισχύος. Η παραλλαγή των 150 kW (204 hp) με τετρακίνηση ως βασικό εξοπλισμό, λειτουργεί με αυξημένη σχέση συμπίεσης 12,2:1 και είναι 10 kW (14 hp) ισχυρότερη από τον προκάτοχό της, ενώ ο κινητήρας των 195 kW (265 hp) διαθέτει 15 kW (20 hp) περισσότερη ισχύ. Και οι δύο κινητήρες είναι επίσης πιο αποδοτικοί από τους προκατόχους τους. 

Κινητήρες πετρελαίου με επεξεργασία καυσαερίων με τη διαδικασία twin dosing

Και στους δύο κινητήρες 2.0 TDI, ο μηχανισμός κίνησης στροφαλοφόρου άξονα με χαλύβδινα έμβολα μειώνει αποτελεσματικά τις απώλειες θερμότητας, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ταχύτητα καύσης. Η πίεση ψεκασμού είναι 2.200 bar, ενώ ο υπερσυμπιεστής turbo επωφελείται από τη μεταβλητή γεωμετρία του στροβίλου, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη πίεση υπερπλήρωσης σε ένα ευρύ φάσμα αριθμού στροφών, με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή χαρακτηριστική καμπύλη ισχύος. Το βελτιστοποιημένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα και χρησιμοποιεί μια διαδικασία twindosing για τον ψεκασμό AdBlue πριν από δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR τοποθετημένους σε σειρά.

Γκάμα κινητήρων

Βενζινοκινητήρες
Ισχύς Ροπή [Nm] Σύστημα κίνησης Κιβώτιο ταχυτήτων Επιτάχυνση
0–100 km/h [s]*
Μέγιστη ταχύτητα [km/h]*
1.5 TSI/85 kW (116 hp) 220 Προσθιοκίνηση 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο 10,4 (10,5) 203
1.5 TSI/85 kW (115 hp) mHEV 220 Προσθιοκίνηση 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 10,6 (10,7) 203
1.5 TSI/110 kW (150 hp) mHEV 250 Προσθιοκίνηση 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 8,5 (8,6) 229 (225)
2.0 TSI/150 kW (204 hp) (2025) 320 Τετρακίνηση 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Δ/Υ Δ/Υ
2.0 TSI/195 kW (265 hp)  370 Προσθιοκίνηση 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Δ/Υ Δ/Υ
Πετρελαιοκινητήρες
Ισχύς Ροπή [Nm] Σύστημα κίνησης Κιβώτιο ταχυτήτων Επιτάχυνση
0–100 km/h [s]*
Μέγιστη ταχύτητα [km/h]*
2.0 TDI/85 kW (115 hp) 300 Προσθιοκίνηση 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο 10,4 (10,5) 214 (208)
2.0 TDI/110 kW (150 hp) 360 Προσθιοκίνηση 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 8,5 (8,6) 228 (225)

* Τα στοιχεία ισχύουν για το Grand Coupe.

Ασφάλεια: Νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για ακόμη πιο αποτελεσματική προστασία

  • Βελτιωμένη παρακολούθηση του οδηγού: το νέο σύστημα Attention and Drowsiness Assist (Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού) παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού με μεγαλύτερη αξιοπιστία
  • Ευκολότερη στάθμευση: Intelligent Park Assist (έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης) για πρόσθετη ευκολία, ενώ το Automated Emergency Brake – Pedestrian Rear (αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης – πεζός πίσω) ανιχνεύει άτομα με μεγαλύτερη ακρίβεια
  • Έως και δέκα αερόσακοι: διασφάλιση ενισχυμένης ασφάλειας των επιβατών

Η Škoda Auto έχει βελτιώσει περαιτέρω το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας της Octavia. Το νέο σύστημα Attention and Drowsiness Assist χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο αλγόριθμο για την ακριβέστερη αξιολόγηση της συμπεριφοράς του οδηγού. Στα τέλη της χρονιάς, θα εισαχθεί η νέα λειτουργία Automated Emergency Brake – Pedestrian Rear (αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης – πεζός πίσω), η οποία ανιχνεύει με μεγαλύτερη αξιοπιστία τα άτομα που βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο κατά την οπισθοπορεία. Η νέα Octavia διαθέτει έως και δέκα αερόσακους.

Καινοτόμος αλγόριθμος αξιολογεί τη συμπεριφορά του οδηγού

Στην ανανεωμένη Octavia, η Škoda αντικατέστησε το Driver Alert με το Attention and Drowsiness Assist. Το σύστημα παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού και αξιολογεί το επίπεδο υπνηλίας του. Ενώ το Driver Alert ανέλυε κυρίως δεδομένα από το ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το Attention and Drowsiness Assist έχει πρόσβαση σε πληροφορίες από διάφορους εγκεφάλους του οχήματος, όπως αυτόν του Lane Assist (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας). Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο αλγόριθμο για να αναγνωρίζει τη βραχυπρόθεσμη απροσεξία (απόσπαση προσοχής) και τη μακροπρόθεσμη απουσία προσοχής (κόπωση). Ανιχνεύει αποκλίσεις από την κανονική συμπεριφορά διεύθυνσης σε ταχύτητες κίνησης άνω των 65 km/h και αξιολογεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να εξαγάγει συμπεράσματα σχετικά με την ικανότητά του να οδηγεί. Εάν το σύστημα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο οδηγός είναι κουρασμένος, ενεργοποιεί οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις στον Ψηφιακό πίνακα οργάνων, σε τρία επίπεδα: σύσταση, προειδοποίηση και κλιμάκωση. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε καμία από τις προειδοποιήσεις του συστήματος, το Emergency Assist (υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης) θα τραβήξει τις ζώνες ασφαλείας και θα εφαρμόσει τράνταγμα στα φρένα. Στη συνέχεια, το σύστημα ενεργοποιεί τα φώτα αλάρμ, διατηρεί τη λωρίδα κυκλοφορίας και επιβραδύνει μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Τέλος, το Emergency Assist (υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης) ζητά αυτομάτως βοήθεια μέσω του eCall (emergency call, κλήση ανάγκης).

Βολική και ασφαλής στάθμευση

Το νέο Intelligent Park Assist (έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης) (διαθέσιμο μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) επιτρέπει στην Octavia να εισέρχεται και να εξέρχεται αυτομάτως από παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης. Εκτός από τον έλεγχο του τιμονιού, όπως και το Park Assist (υποβοήθηση στάθμευσης), αναλαμβάνει τώρα και τα φρένα, καθώς και την ταχύτητα κίνησης και την κατεύθυνση κίνησης (προς τα εμπρός και προς τα πίσω). Η νέα λειτουργία Automated Emergency Brake – Pedestrian Rear (αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης – πεζός πίσω), η οποία θα είναι διαθέσιμη σε μεταγενέστερη ημερομηνία, θα προλαμβάνει τις συγκρούσεις κατά την οπισθοπορεία, αναλύοντας την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας και φρενάροντας. 

Υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας

Η Škoda Octavia είναι ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία της. Το 2022, επανέλαβε με επιτυχία την κατάκτηση της βαθμολογίας 5 αστέρων στη δοκιμή αναφοράς Euro NCAP για την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση, ακόμη και υπό τις πιο αυστηρές δοκιμαστικές συνθήκες. Έως και δέκα αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες του οχήματος σε περίπτωση ατυχήματος: ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό και ο αερόσακος γονάτων για τον οδηγό, μαζί με τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, καθώς και τους μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους κεφαλής, αποτελούν βασικό εξοπλισμό. Οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Škoda Octavia Sportline: Ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση σε συνδυασμό με σχεδόν οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης κίνησης

  • Μεταλλικές μαύρες πινελιές: υπογραμμίζουν τη δυναμική εμφάνιση του Sportline
  • Ειδική Design Selection Sportline: ανακυκλωμένο γκρι ύφασμα, γκρι ραφές και δερματίνη
  • Χαμηλωμένο sport πλαίσιο: sport ανάρτηση και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης ως βασικός εξοπλισμός

 

Το επίπεδο εξοπλισμού Škoda Octavia Sportline είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης. Η sport εμφάνισή του τονίζεται από τις μαύρες μεταλλικές εξωτερικές λεπτομέρειες και τη χαμηλωμένη ανάρτηση, ενώ το εσωτερικό είναι κατά κύριο λόγο μαύρο, προσδίδοντας μια επιπλέον διάσταση στη δυναμική οδηγική εμπειρία.

Πληθώρα μαύρων εξωτερικών λεπτομερειών

Το επίπεδο εξοπλισμού Sportline διατίθεται σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.5 TSI με 110 kW (150 hp) αρχικά. Η sport ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Το περίγραμμα της μάσκας της Škoda και οι εξωτερικοί καθρέφτες διαθέτουν φινίρισμα σε μεταλλικό Μαύρο Magic και τα πίσω πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παράθυρο είναι πιο έντονα φιμέ “Sunset”. Τα πλαίσια των παραθύρων διαθέτουν φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Το κάτω μέρος του σπόιλερ στην μπροστινή ποδιά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών είναι επίσης βαμμένα σε μεταλλικό Μαύρο Magic. Τα πίσω φώτα LED με φλας με δυναμική λειτουργία και λειτουργία Coming/Leaving Home αποτελούν βασικό εξοπλισμό, ενώ οι προβολείς LED Matrix διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η Octavia Sportline διαθέτει ως βασικό εξοπλισμό τις νέες μαύρες αεροδυναμικές ζάντες 18 ιντσών Vega και προαιρετικά τις ζάντες Draconis 19 ιντσών που διατίθενται αποκλειστικά για το Sportline. Τα μπροστινά φτερά κοσμούνται με επανασχεδιασμένα εμβλήματα Sportline. Το νέο, δισδιάστατο λογότυπο Škoda στο καπό και τα γράμματα Škoda στην πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μαύρα. Η επιγραφή που προβάλλεται στο έδαφος από τις μπροστινές πόρτες, συμμορφώνεται με την τρέχουσα Εταιρική Ταυτότητα της Škoda. 

Design Selection Sportline με ανακυκλωμένα υφάσματα

Ένα sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων, τα ανοξείδωτα καλύμματα των πεντάλ και ο μαύρος ουρανός κοσμούν το cockpit. Το Virtual Cockpit 10 ιντσών που παρέχεται ως βασικός εξοπλισμός, διαθέτει επίσης μια ιδιαίτερα sport σχεδίαση. Τα μπροστινά sport καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, οι διακοσμητικές λωρίδες σε Μαύρο Middle Carbon στο ταμπλό και σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα στις πόρτες, ολοκληρώνουν τη sport εμφάνιση του εσωτερικού. Στην Design Selection Sportline, η επένδυση των καθισμάτων αποτελείται από γκρι ανακυκλωμένο ύφασμα και δερματίνη, η οποία χρησιμοποιείται επίσης για τις επενδύσεις των πορτών και το design τμήμα του ταμπλό, συμπληρωμένο με διπλές σειρές γκρι ραφών.

Μια ιστορία επιτυχίας: Εμβληματικό μοντέλο της μάρκας Škoda

  • 65η επέτειος της Octavia: ο ιστορικός προκάτοχος έκανε το ντεμπούτο του το 1959 και καθιέρωσε την ονομασία του μοντέλου
  • Η καρδιά της μάρκας: η πρώτη σύγχρονη γενιά της Octavia λανσαρίστηκε το 1996, περισσότεροι από επτά εκατομμύρια πελάτες σε περισσότερες από 60 αγορές από τότε, σε τέσσερις γενιές οχημάτων
  • Διεθνώς επιτυχημένο: το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, το πιο δημοφιλές estate σε 14 χώρες

Η ιστορία επιτυχίας της Octavia ξεκίνησε πριν από 65 χρόνια, όταν κυκλοφόρησε η πρώτη Octavia. Από το 1996, η Škoda Auto έχει παραγάγει τέσσερις σύγχρονες γενιές και πάνω από επτά εκατομμύρια μονάδες του best seller της. Η δημοτικότητά του στους πελάτες έχει συμπληρωθεί από πολυάριθμα διεθνή βραβεία κύρους.

Η αρχική Octavia: Κατασκευάστηκαν 360.000 οχήματα

Την άνοιξη του 1959, η Škoda ξεκίνησε την παραγωγή του όγδοου μεταπολεμικού της μοντέλου στο Mladá Boleslav. Εξ ου και το όνομα “Octavia”, που προέρχεται από τον λατινικό αριθμό “octava”, που σημαίνει “η όγδοη”. Ήταν επίσης το όγδοο μοντέλο της Škoda που διέθετε προηγμένη ανεξάρτητη ανάρτηση παντού και το τελευταίο που κατασκευάστηκε με δομή πλαισίου με κεντρικό σωλήνα υποστήριξης. Η αρχική Octavia προερχόταν από το δημοφιλές Škoda 440, αλλά διέθετε έναν σύγχρονο μπροστινό άξονα με σπειροειδή ελατήρια, καθώς και άλλες τεχνικές και οπτικές αναβαθμίσεις, όπως παραμορφώσιμο τιμόνι ασφαλείας ή ασύμμετρους παραβολικούς προβολείς. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του είχε κυβισμό 1,1 λίτρων και απέδιδε 29,4 kW (40 hp), που μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων 4 σχέσεων και επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 110 km/h. Το Octavia Super διέθετε κινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση ισχύος 33 kW (45 hp). Τον Σεπτέμβριο του 1960 παρουσιάστηκε η Octavia Combi με οριζόντια διαιρούμενη πίσω πόρτα. Η Octavia παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1964, ενώ το Combi μέχρι το 1971. Συνολικά παρήχθησαν 360.000 οχήματα, εκ των οποίων περισσότερα από 54.000 Sports Wagon. 

Η πρώτη γενιά της σύγχρονης Octavia έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1996

Η σύγχρονη Octavia παρουσιάστηκε το 1996 και ενσάρκωσε τη νέα εικόνα της μάρκας, καθώς και τα φιλόδοξα σχέδιά της για το μέλλον. Με περισσότερες από 7,15 εκατομμύρια πωλήσεις στις τέσσερις σύγχρονες γενιές, η Octavia δεν αποτελεί μόνο βασικό πυλώνα της μάρκας Škoda, αλλά και ένα από τα δέκα αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία compact στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς και στην Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, την Νορβηγία και την Ελβετία. Η Octavia Sports Wagon είναι το πιο δημοφιλές estate αυτοκίνητο στην Ευρώπη σε όλες τις κατηγορίες από το 2016, με την επίκαιρη Octavia Sports Wagon να είναι το νούμερο ένα estate αυτοκίνητο σε 14 χώρες. Η τέταρτη γενιά Octavia είναι σήμερα το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις σε επτά ευρωπαϊκές χώρες. Στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της Škoda, τη Γερμανία, η Octavia είναι το πιο δημοφιλές εισαγόμενο όχημα εδώ και πολλά χρόνια. 

Έπαινος από διεθνή περιοδικά αυτοκινήτου και τους αναγνώστες τους 

Όλα αυτά τα χρόνια, οι διάφορες γενιές της Škoda Octavia έχουν συγκεντρώσει πολλά βραβεία του διεθνούς αυτοκινητιστικού τύπου. Το 2020, η Octavia κατέκτησε την πρώτη θέση στο γερμανικό περιοδικό “Auto Bild” για τετρακίνητα αυτοκίνητα έως 40.000 ευρώ και τον τίτλο του “Καλύτερου οικογενειακού αυτοκινήτου” στα βραβεία Women’s World Car of the Year (WWCOTY). Ακολούθησε το 2021 το βραβείο “Οικογενειακό αυτοκίνητο της χρονιάς” από το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου “Auto Express”. Το 2023, το “Auto Bild” ανακήρυξε την Octavia “Καλύτερο Εταιρικό Αυτοκίνητο” στην κατηγορία compact για πέμπτη συνεχόμενη φορά. Στα βραβεία Car of the Year του 2023 του βρετανικού περιοδικού “What Car?”, της απονεμήθηκε ο τίτλος “Best family car for practicality” (καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο όσον αφορά την πρακτικότητά του). Τον Φεβρουάριο του 2024, κέρδισε την κατηγορία εισαγωγών της συμπαγούς (compact) κατηγορίας στα βραβεία “Best Cars” του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου “auto motor und sport” για ενδέκατη συνεχή φορά. 

Περισσότερα Άρθρα