Μόνο 4 αμάξια σπάνε τα 2″, αλλά κανένα πιο φθηνό απ’το Dodge

Οι επιδόσεις του Dodge Challenger SRT Demon 170 θα ήταν συγκλονιστικές, όσα χρήματα και να κόστιζε. Αν επρόκειτο για ένα ηλεκτρικό hypercar των 2+ εκατομμυρίων, πάλι θα ζαλιζόμασταν το ίδιο με τα 1.66 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 96 χλμ/ώρα, πάλι θα μας ξετρέλεναν τα 8.91 δευτερόλεπτα για το 400άρι. Αλλά είναι ακόμα πιο εκπληκτικό όταν αναλογίζεσαι ότι αυτές οι επιδόσεις πιστώνονται σε ένα πισωκίνητο μοντέλο με τέσσερις θέσεις και βέβαια, σε μία τιμή που φαντάζει κλοπή: το Demon 170 των 1.025 ίππων κοστίζει 96.666 $ (σχεδόν 92.000 €). Εντάξει, προφανώς δεν μπορεί να το αγοράσει ο καθένας μας, αλλά είναι τσάμπα για τις επιδόσεις που προσφέρει.

Μόνο τρία άλλα αυτοκίνητα παραγωγής είτε ισχυρίζονται, είτε έχουν αποδειχθεί σε ανεξάρτητες δοκιμές, ότι μπορούν να φτάσουν τα 60 μίλια (0-96 χλμ/ώρα) σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, και δύο από αυτά τα αυτοκίνητα κοστίζουν 20 φορές περισσότερο από το Dodge. Το σημαντικό είναι ότι κανένα από αυτά δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Pininfarina Battista – 1.79 δευτερόλεπτα – 2.2 εκατομμύρια δολάρια

Το ηλεκτρικό Battista της Pinfarina βασίζεται στο εξαιρετικά γρήγορο Rimac Nevera, αλλά είναι ακόμα πιο γρήγορο σε επιτάχυνση. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του Battista αναπτύσσουν συνδυαστικά 1.914 ίππους και 2.340 Nm, και κατά τη διάρκεια δοκιμών όπου το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R, κατέγραψε 0-60 μίλια σε 1.79 δευτερόλεπτα και 1.86 δευτερόλεπτα έως τα 100 χλμ/ώρα, ενώ ολοκλήρωσε το τέταρτο του μιλίου σε 8.55 δευτερόλεπτα.

Όπως και τα νούμερα του Dodge, οι αριθμοί επιτάχυνσης του Battista καταγράφηκαν όπως θα γίνεται στους αγώνες dragster στην Αμερική, όπου προσμετράται η εκκίνηση αφότου το αμάξι αρχίσει να κινείται για το πρώτο μισό μέτρο. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Ferrari και Porsche, καταγράφουν τους χρόνους επιτάχυνσής τους από τελείως στάση, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ελαφρώς πιο αργοί. Οπως και να έχει, το Dodge μπορεί να επαληθεύσει τις κορυφαίες του επιδόσεις μόνο με τα κατάλληλα ελαστικά και σε οδόστρωμα πίστας dragster, ενώ τα λοιπά τετρακίνητα ηλεκτρικά θα το άφηναν να σπινάρει ατελείωτα στην πραγματική ζωή. Ειδικά σε μια εκκίνηση σε ένα φανάρι με τυπικό ελληνικό οδόστρωμα.

Rimac Nevera – 1.85 δευτερόλεπτα – 2.2 εκατομμύρια δολάρια

Το Rimac Nevera είναι πιο γρήγορο σε τελική ταχύτητα από το αδελφό Pininfarina Battista, αλλά ελάχιστα πιο αργό κατά την επιτάχυνση. Χρησιμοποιώντας τα ίδια μηχανικά μέρη, αποδίδει πάλι 1.914 ίππους και 2.360 Nm, αλλά το κροατικό hypercar χρειάζεται 1.85 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 60 μίλια, 1.97 δευτερόλεπτα έως τα 100 χλμ/ώρα και 8.6 για το ένα τέταρτου του μιλίου. Αυτοί οι χρόνοι καταγράφηκαν σε μια υψηλής τριβής κατάλληλη επιφάνεια κι επίσης εξαιρούν το πρώτο μισό μέτρο.

Tesla Model S Plaid – 1.99 δευτερόλεπτα – 143.990 €

Η Tesla χρησιμοποίησε επίσης μια απίστευτα κολλώδη επιφάνεια κι αφαίρεση του χρόνου της εκκίνησης για να καταγράψει την επίδοση των 1.99 δευτερολέπτων έως τα 60 μίλια για τους 1.020 ίππους του Model S Plaid. Όταν το Car & Driver δοκίμασε το Plaid σε κανονικό οδόστρωμα, χρειάστηκε 2.1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 96 χλμ/ώρα, ενώ αυτό το νούμερο ανακοινώνει κι η επίσημη εταιρία στην ελληνική ιστοσελίδα της. Μαζί με το Dodge, είναι τα μοναδικά που κοστίζουν σχετικά γήινα χρήματα, αλλά το Tesla είναι ταχύτερο στην πραγματική ζωή.

Περισσότερα Άρθρα