Nissan Leaf e+ 62 vs Volkswagen ID.3 Pro Performance 58
Θεωρητικά, το Nissan Leaf e+ και το Volkswagen ID.3 Pro Performance απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Πρόκειται για τυπικά οικογενειακά hatchback, με παραπλήσιες μπαταρίες κι αυτονομίες και συγκρίσιμη τιμή αγοράς (με το VW να είναι φθηνότερο κατά δύο χιλιάρικα). Προέρχονται από δύο εταιρείες κολοσσούς, αμφότερες με τον δικό της ξεχωριστό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση. Η μεν Nissan μπορεί να καυχάται ότι ουσιαστικά καθιέρωσε τα προσιτά οικογενειακά ηλεκτρικά με το πρώτο Leaf (μαζί με την αδελφή Renault), η δε VW έχει πέσει με τα μούτρα στις μπαλαντέζες, αφού βέβαια πρώτα τα στραπάτσαρε (τα μούτρα ντε) με το σκάνδαλο Dieselgate και πλήρωσε την πλαστική με αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην πράξη, μόνο η αυτονομία, η χωρητικότητα της μπαταρίας κι η τιμή είναι συγκρίσιμες. Από εκεί και πέρα, το χάος. Η Nissan ανακοινώνει ένα βαρύγδουπο 62 στη μαρκίζα, αλλά αυτή είναι η συνολική χωρητικότητα, όχι η ωφέλιμη. Για λόγους μακροζωίας, δεν μπορείς να εξαντλήσεις όλη τη χωρητικότητα μιας μπαταρίας, οπότε αυτό που μας απασχολεί είναι μόνο η ωφέλιμη κι αυτή είναι 56 kWh. Το ID.3 ανακοινώνει 58, αλλά αυτό αφορά τις ωφέλιμες kWh. Σε συνδυασμό με τη λίγο μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, τελικά διανύει περισσότερα χιλιόμετρα, 350 αντί για 325. Μικροδιαφορές.
Για πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, ανατρέξτε στη δοκιμή του Nissan Leaf e+ και του Volkswagen ID.3 Pro Performance.