Nissan Qashqai 1.3 DIG-T

"Πιο ώριμο από ποτέ, το εισαγωγικό Qashqai βγάζει μια πολύ συγκροτημένη εικόνα στον δρόμο και στη χρήση. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις του facelift, την έκπτωση στην τιμή και τον γενναιόδωρο εξοπλισμό, έχει μόνο ένα μειονέκτημα: την κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον."

80%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Αθάνατες ελληνικές ταινίες… Είναι μια φοβερή σκηνή όπου ο Θανάσης Βέγγος ακούει απαθής την ερωτική εξομολόγηση της Αθηνάς Μερτύρη, συγχωρεμένοι αμφότεροι, με φόντο τη Χαλκίδα. Κι ενώ δεν είναι διατεθειμένος να ενδώσει, η επίδοξη νύφη τού κάνει οικονομική ανάλυση του Ε9 της. Και τότε, λες και βλέπει το φως το αληθινό, αναφωνεί εκστασιασμένος: Κούκλα είσαι”! Σε μια απίστευτη χρονική συγκυρία, η Nissan ανακοίνωσε μείωση τιμής στο βασικότερο Qashqai λίγο πριν μας το παραχωρήσει για δοκιμή. Με την επίσημη αντιπροσωπεία να ρίχνει την τιμή του κάτω από τα 27 χιλιάρικα, 26.990 € για την ακρίβεια. Αλλά αν ψαχτείτε στο Car.gr, υπάρχουν έμποροι που το πουλούν με τις ζελατίνες στα 26.390 €.

Δηλαδή τι μας λες; Ότι μόνο επειδή φθήνυνε είναι αξιόλογο; Γιατί η Μερτύρη δε βλεπόταν. Το ίδιο ισχύει και για το Nissan; Όχι, σε καμία περίπτωση. Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε το βασικό Qashqai. Δηλαδή το χειροκίνητο ήπια υβριδικό 1.3 με τους 140 ίππους. Πριν τρία χρόνια και πριν μεσολαβήσει το facelift που έγινε πέρσι, το είχαμε επαινέσει για την άνεση της ανάρτησης, τους χώρους του και την ποιοτική του κατασκευή. Δε μας άρεσε η κατανάλωση και το ότι το χειροκίνητο ήταν δύσχρηστο στην καθημερινότητα, ένεκα των πολύ μακριών σχέσεων και του ράθυμου χαμηλά κινητήρα. Τι έχει αλλάξει από τότε; Οι τιμές των καινούριων απογειώθηκαν στο ζενίθ, ευτυχώς έχουν αρχίσει πλέον να ξεφουσκώνουν. Η υβριδική τεχνολογία κι η ηλεκτροκίνηση έχουν εισβάλλει περισσότερο στην καθημερινότητά μας και το Qashqai έκανε ένα facelift στο ενδιάμεσο. Α, και τι άλλο; Η Nissan είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και ψάχνει απεγνωσμένα γαμπρό. Σαν τη Μερτύρη…

κάθε άλλο παρά ασχημομούρικο δεν το λες, όπως τη συγχωρεμένη την ηθοποιό. Λες να συγχωρεθεί κι η Nissan; Ελπίζουμε όχι

 

Σε μια πρωτόγνωρη κίνηση για ελληνική αντιπροσωπεία, οι υπεύθυνοι του Θεοχαράκη έβγαλαν δημοσιογραφικό μοντέλο το εισαγωγικό Unique κι όχι κάποια βαρυφορτωμένη έκδοση με εξοπλισμό που καλομαθαίνει. Δίνοντάς μας (επιτέλους) την ευκαιρία να αξιολογήσουμε ένα αυτοκίνητο όπως θα το αγοράσει ο κοζ-μάκης κι όχι όπως οι ελάχιστοι γαλαντόμοι. Τι εστί λοιπόν Unique; Ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο μοντέλο. Με καλούδια ουσίας, που αναβαθμίζουν την ασφάλεια και την άνεση. Όπως το Adaptive Cruise Control, η ειδοποίηση τυφλού σημείου, το lane assist. Με ασύρματο Android Auto και Car Play και μια χορταστική οθόνη. Με κάμερα οπισθοπορείας και φώτα LED. Με οσφυϊκή στήριξη στη μέση (αλλά και σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης, αμάν ρε Nissan). Με κανονική ρεζέρβα, παίζει να ανήκει στο μόλις 5% των νέων μοντέλων με τέτοιο χαρακτηριστικό. Γενικώς, δεν έχει το κάτι παραπάνω (θερμαινόμενα καθίσματα ή ηλιοφορή, ας πούμε), αλλά δε νιώθεις ότι του λείπει κάτι από αυτά που θεωρείς απαραίτητα. Και που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα στα σύγχρονα μοντέλα. Ίσως οι αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά.

ομόρφυνε μπροστά, κρίμα είναι να το πληγώσεις σε καμιά στιγμή απροσεξίας. Αισθητήρες παρκαρίσματος παρακαλώ

 

Αλλά γνωρίζαμε ήδη πόσο αξιόλογο είναι το Qashqai, το έχουμε δοκιμάσει πολλάκις άλλωστε. Πάντα όμως εξυμνούμε τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο (την 158άρα και την e-Power), γιατί το χειροκίνητο μας είχε αφήσει μέτριες εντυπώσεις. Θυμάσαι τι γράφαμε; “…ένα πάρα πολύ μακρύ κιβώτιο (με 6η και 1.000 σαλ βλέπεις σχεδόν 50 χλμ/ώρα), συν έναν κινητήρα που χαμηλά είναι κούφιος, οπότε πρέπει να γεμίζεις καλά τις σχέσεις πριν βάλεις την επόμενη γιατί αλλιώς κινδυνεύεις να πέσουν πολύ χαμηλά οι σαλ και να βρεθείς ξεκρέμαστος. Αν είσαι γκαζοφονιάς, το μακρύ κιβώτιο θα σε ξενερώσει. Αν είσαι της χαλαρής οδήγησης κι είχες συνηθίσει να επιλέγεις νωρίς την επόμενη ταχύτητα, θα σε αναγκάσει να αναπροσαρμόσεις το οδηγικό σου στιλ… Το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο, τουλάχιστον μέχρι να μάθεις τα χούγια του αυτοκινήτου και να προσαρμοστείς. Πρέπει να γεμίζεις γερά την 1η πριν βάλεις 2α, δεν έχει να ρολάρεις με 15 χλμ/ώρα σε εκείνο το ΣΤΟΠ με ορατότητα και να θες να επιταχύνεις με 2α. Εντάξει, σε πολλά μοντέλα με μοτέρ downsizing συμβαίνει κάτι αντίστοιχο, αλλά εδώ είναι πιο έντονο γιατί η Nissan έβαλε πολύ μακριά τελική σχέση μετάδοσης. 3.7 παρακαλώ, τη στιγμή που ήδη από την 4η είσαι overdrive (0.975, φανταστείτε η 5η κι η 6η).  Προφανώς όλο αυτό έγινε για χαμηλότερους ρύπους στις επίσημες μετρήσεις.

Στα καλά νέα του facelift είναι ότι η ραθυμία του μοτέρ χαμηλά έχει αμβλυνθεί. Δεν είναι πια εκείνο το νωχελικό σύνολο που απαιτεί μονίμως κατεβάσματα. Η μακριά τελική σχέση μετάδοσης παραμένει στο 3.733:1, το ίδιο κι η κλιμάκωση του κιβωτίου. Αλλά προφανώς έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημα ή στη διαχείριση του κινητήρα και χαμηλά δεν είναι τόσο κούφιος. Εν ολίγοις, το Qashqai βγάζει έναν ωριμότερο χαρακτήρα από κάθε άλλη γενιά. Κι όλα αυτά για τα οποία γκρίνιαζα τον Απρίλη του 2022 στο βασικό χειροκίνητο, πλέον ενοχλούν λιγότερο. Ζεις αγόγγυστα μαζί του στην καθημερινότητα κι απολαμβάνεις ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που δεν κοστίζει μια περιουσία για να το αποκτήσεις.

Γενικά, το ιαπωνικό μοντέλο βγάζει μια μετρημένη και καλοζυγισμένη προσέγγιση σε όλα του. Είναι πιο ουσιαστικό από ποτέ κι αυτό έρχεται σε οξεία αντίθεση με τη μαμά εταιρία, που χαροπαλεύει για την επιβίωσή της. Όπως τότε, πριν κάνει την κίνηση ματ με το πρώτο Qashqai. Ναι, ουσιαστικά αυτό ήταν το πρώτο SUV μαζικής παραγωγής, μη μου αρχίσετε πάλι για το πρώτο RAV4, να χαρείτε. Είναι μετρημένο και χωρίς να χτυπάει πουθενά κορυφή, σκοράρει ψηλά ποσοστά παντού. Δεν είναι ο Kendrick Nunn, αλλά ο Jerian Grant του Παναθηναϊκού. Η ποιότητα κύλισής του είναι αξιολογότατη, η απόσβεση αφράτη, σχεδόν δεν καταλαβαίνεις ότι έχεις ημιάκαμπτο πίσω. Τα καλά του δημοσιογραφικού Unique βλέπετε, με την ανθρώπινη ζάντα των 17 ιντσών και το 65άρι προφίλ (κι όχι οι 19άρες και 20άρες άλλων εκδόσεων). Η ηχομόνωση επαρκής, χωρίς να σου φαίνεται το πιο ήσυχο μοντέλο της κατηγορίας. Οι χώροι κρίνονται επαρκέστατοι, ακόμα και για ανοικονόμητα αναστήματα. Καθόμουν πίσω μου χωρίς να βρίσκουν γόνατα-κεφάλι σε καθίσματα ή οροφή. Με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν στις 90 μοίρες και να διευκολύνουν την καθημερινότητα. Με τα πιτσιρίκια να μπορούν να δέσουν τις ζώνες τους σωστά, όταν είχαν τα παιδικά καθίσματα στη θέση τους. Μη νομίζεις ότι εξυπακούεται, στο Juke αυτό ήταν αδύνατο. Μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.  Και το φινίρισμα είναι πλέον πραγματικά προσεγμένο, με τις αναβαθμίσεις που έγιναν στο facelift να πιάνουν τόπο. Το σωστό infotainent, η ασύρματη σύνδεση που δε χάνεται ούτε στο σεισμό της Σαντορίνης (εντάξει, κακό χιούμορ), η ποιοτική επένδυση που τρέχει σε ταμπλό και πόρτες. Μην ξαναγράφω ποιες είναι οι αλλαγές του facelift, θα τις διαβάσεις εδώ αναλυτικά.

Στα 26.500 παρά, λίγα πράγματα θα βρεις να σε χαλάνε στο βασικό Qashqai. Η σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης, ο κεντρικός καθρέπτης που δε σκουραίνει αυτόματα, ψιλοπράγματα. Εντάξει, και μια λίγο πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης, θα ήταν ευπρόσδεκτη. Για να αρπάζει πιο γρήγορα στις χαμηλές σαλ. Σίγουρα δε θα παραπονεθείς για τα πέντε αστέρια στην παθητική ασφάλεια με 91% στην προστασία επιβατών. Αν και δοκιμάστηκε το 2021, με πιο εύκολα κριτήρια, θα θέλαμε μια επικαιροποίηση. Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ένας και δυστυχώς δεν έχει αλλάξει: η κατανάλωση καυσίμου. Κι εφόσον η Nissan έχει καταργήσει τα πετρέλαια εδώ και χρόνια, μιλάμε για μπόλικη κατανάλωση και μάλιστα του ακριβότερου καυσίμου, της βενζινούλας. Στην παλιά δοκιμή, είχε κάψει 8.4 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κάτι που δεν έχει αλλάξει. Όπως συμβαίνει και με τα ανταγωνιστικά κορεάτικα, Tucson και Sportage, η υβριδική τεχνολογία δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που φαντάζεται ο μέσος αγοραστής. Προφανώς κάνει δουλειά, αφού τελικά ρίχνει τη μέση τιμή σε επίπεδα αντίστοιχα με το (μη υβριδικό) Juke που είναι μια κατηγορία (και 26 άλογα) κάτω. Μέσα στην πόλη, καίει το διπλάσιο από τα full hybrid. Τα πράγματα συμμαζεύονται όταν βγαίνεις σε ανοιχτό δρόμο. Με 120 σταθερά στο ACC και το μοτέρ να γουργουρίζει στις 2.500 σαλ., η μέση τιμή πέφτει 7.1 στα λίτρα ανά 100. Πεδίο βολής όπου η διαφορά με τα φουλ υβριδικά μειώνεται κατά πολύ. Αν λοιπόν θες ένα C-SUV κυρίως για εκδρομές, η τιμή του βασικού χειροκίνητου Nissan είναι ακαταμάχητη. Αν πάλι κάνεις την τυπική χρήση ενός Αθηναίου, όλη τη μέρα στο μποτιλιάρισμα και λίγα ταξίδια τον χρόνο, καίει πολύ.

αν η δουλειά σου είναι κοντά και το έχεις κυρίως για εκδρομές, η κατανάλωση είναι στα πλαίσια της κατηγορίας. Αν όμως ξημεροβραδιάζεσαι στο μποτιλιάρισμα, η κατανάλωση θα σε χαλάσει

 

Δεν μπορώ να μην αναλογιστώ πόσο αχτύπητο θα ήταν ένα Unique με εργοστασιακό υγραέριο. Ανάθεμα, τι σόι σφιχταγκάλιασμα είναι αυτό που είχε η Nissan με τη Renault αν δεν μπορούν να καπηλευτούν στοιχειώδη τεχνογνωσία για την υγραεριοκίνηση… Το φαντάζεσαι; Θα έριχνε το κόστος κίνησης σε επίπεδα αντίστοιχης της full hybrid Corolla Cross στην πόλη και πολύ χαμηλότερα από αυτήν στο ταξίδι. Ο χώρος για τη δεξαμενή υπάρχει, ο αλκοολισμός του 1.3 επίσης (που τον κάνει να δείχνει εκτός εποχής). Γιατί αν εξαιρέσεις αυτή τη ρημάδα τη δίψα, το Qashqai σού προσφέρει πολλά για αυτά που σου ζητάει. Αν λοιπόν έβγαινε με LPG, θα ξεπουλούσε και κανείς δε θα αποζητούσε το πάλαι ποτέ πετρέλαιο.

πάει καλά, παρά την κακή κλιμάκωση, αλλά καίει. Ε ρε και να είχε ένα εργοστασιακό υγραέριο. Δε θα προλάβαιναν τις πωλήσεις. Α ρε Nissan, πυροβολάς τα ποδάρια σου

 

ΜοντέλοNissan Qashqai
Έκδοση1.3 DIG-T Unique manual
Τιμή από26.990€
Τιμή μοντέλου δοκιμής26.990€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι4
Κυβικά1.332 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα10.2"
Μέγιστη ταχύτητα196 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής8.2 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία670 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος6.3 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)143 γρ/χλμ
Συνολική ισχύς140 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Συνολική ροπή240 Nm στις 1.650 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις6
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά215 / 65 / 17
Διάμετρος στροφής11.1 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.6
Μήκος4.425 χιλιοστά
Πλάτος1.835 χιλιοστά
Ύψος1.625 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.665 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.580 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.580 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος180 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.316
Βάρος1.463 κιλά
Χώρος αποσκευών504 λίτρα
Ντεπόζιτο55 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα