Nissan Qashqai 1.3 DIG-T (158 Hp) Mild Hybrid Xtronic 4X2

"Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, πιο ελκυστική καμπίνα κι αναβαθμισμένο infotainment, το Qashqai καθίσταται ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Με την έκδοση των 158 ίππων να είναι η πιο ολοκληρωμένη της γκάμας."

80%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Nissan Qashqai, ένα όνομα βαρύ σαν Ιστορία. Δεν είναι τυχαίο που έγινε μεγάλη επιτυχία πανευρωπαϊκά κι αγαπήθηκε πολύ στην πατρίδα μας. Προσέφερε την ξενοιασιά της αξιοπιστίας, με φήμη χτισμένη πάνω σε δεκαετίες σκληροτράχηλης διαβίωσης. Με χώρους κι ένα δοξασμένο πετρελαιοκινητήρα, ίσως τον πιο φημισμένο της σύγχρονης εποχής. Τον 1.5 της Renault, πολυφορεμένο και χιλιοτραγουδισμένο. Η Nissan έχει περάσει στην εξηλεκτρισμένη εποχή, όπου πλέον δεν έχουν θέση τα μοτέρ ντίζελ και στη θέση τους έχουμε τα υβριδικά σύνολα βενζίνης. Αιχμής του δόρατος το πολύ εξελιγμένο e-POWER, που όντως προσφέρει μια ηλεκτρική εμπειρία με την ξενοιασιά του βενζινάδικου (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του). Όταν οι Ιάπωνες υποσχέθηκαν “ένα ηλεκτρικό που θα γεμίζει στο πρατήριο“, πολλοί κάγχασαν. Όταν όμως το δοκιμάσαμε, τους δικαιώσαμε. Είναι όμως το ακριβότερο, οπότε σε συνδυασμό με το δύσχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο του φθηνότερου 1.3 των 140 ίππων, καταλήξαμε ότι η πιο ισορροπημένη έκδοση είναι η ενδιάμεση, με τους 158 ίππους, την ήπια υβριδικότητα και το αυτόματο κιβώτιο. Τη δοκιμάσαμε την άνοιξη και μας άρεσε πολύ.

Τώρα, το πετυχημένο ιαπωνικό C-SUV υπόκειται σε ένα ήπιο φρεσκάρισμα, ίσα-ίσα για να παραμείνει ανταγωνιστικό στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό. Μαζί με τα B-SUV, είναι οι πιο δύσκολες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς. Το είχε ανάγκη; Σίγουρα, εχθρός του καλού το καλύτερο. Πάντως, το Nissan Qashqai δεν είχε χάσει τη δυναμική του, αφού το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, ήταν το πιο καλοπουλημένο C-SUV στην Ελλάδα. Ενώ μέσα σε τρία περίπου χρόνια από το λανσάρισμά του, το μοντέλο τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη.

ομορφότερο από πριν, πιο ουσιαστικό κι ευχάριστο στη συμβίωση μαζί του

 

Τι άλλαξε; Βασικά η εμφάνιση και το σύστημα πολυμέσων. Κανείς δεν είναι πιο κατάλληλος να τα περιγράψει με ακρίβεια από την ίδια τη Nissan: “Η μπροστινή γρίλια έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών. Οι πλευρές του προφυλακτήρα είναι στο χρώμα του αμαξώματος και μια μαύρη λωρίδα σε γυαλιστερό φινίρισμα περνά κάτω από το πλαίσιο της πινακίδας στις κάτω γωνίες του προφυλακτήρα. Κάτω από τον αεραγωγό ψύξης, υπάρχει μια λεπτή γραμμή στο χρώμα του αμαξώματος η οποία δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας στο μπροστινό μέρος. Τα φώτα ημέρας περιβάλλουν το κύριο σώμα των προβολέων, αλλά τώρα έχουν ένα φωτιζόμενο «Nissan» στην άκρη τους. Το επάνω στοιχείο των φώτων πορείας ημέρας μετατρέπεται και σε φλας, το οποίο για πρώτη φορά ανάβει με διαδοχικό φωτισμό (ανάλογα με την έκδοση).

Στο πίσω μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση των φώτων εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Το εξωτερικό περίβλημά τους είναι τώρα διάφανο, για καλύτερη θέαση των στοιχείων φωτισμού. Ο προφυλακτήρας έχει αναδιαμορφωθεί και διαθέτει χρώμα – είτε γυαλιστερό μαύρο στις υψηλότερες εκδόσεις, είτε το χρώμα του αμαξώματος στην νέα έκδοση N-Design. Ομοίως, στην πλάγια όψη του, το νέο Qashqai στις υψηλότερες εκδόσεις διαθέτει ένα νέο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο αμάξωμα κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών. Οι νέες ζάντες αλουμινίου 18” είναι πλέον στάνταρ στην μεσαία έκδοση του Qashqai. Για τις υψηλότερες εκδόσεις, υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε 19″ και 20″.

Τρία νέα χρώματα προστέθηκαν στην παλέτα: το Pearl White, το Pearl Black που αντικαθιστά την προηγούμενη μαύρη επιλογή και το Deep Ocean. Ένα εντυπωσιακό νέο χρώμα, κάτι ανάμεσα σε σκούρο μπλε και μεταλλικό γαλαζοπράσινο, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες φωτός. Πέντε από τα χρώματα του Qashqai – τα Pearl White, Deep Ocean, Fuji Red, Magnetic Blue και Ceramic Grey – διατίθενται σε two-tone, με μαύρη οροφή για πιο ξεχωριστή εμφάνιση“.

πιο δυναμικό από όπου κι αν κοιτάξεις

 

Ευχαριστούμε πολύ το τμήμα επικοινωνίας της Nissan Θεοχαράκης, δεν θα μπορούσα να τα γράψω τόσο αναλυτικά κι επεξηγηματικά. Στην ουσία, βλέποντας το φρεσκαρισμένο μοντέλο δίπλα στο προηγούμενο, δεν μπορείς να μη συμφωνήσεις ότι το καινούριο είναι πιο αρμονικό και δυναμικό. Πιο φρέσκο και πιο θελκτικό στο μάτι. Ψήφος στη Nissan λοιπόν. Ας περάσουμε στην καμπίνα: “Στις υψηλότερες εκδόσεις υπάρχει Alcantara στο ταμπλό, στα ένθετα της πόρτας, στα υποβραχιόνια των θυρών, στο κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας. Νέα υλικά με απαλό σχεδιασμό κοσμούν την κεντρική κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων και το διακοσμητικό ένθετο ανάμεσα στο επάνω ταμπλό και το ντουλαπάκι. Αναβαθμισμένες επενδύσεις καθισμάτων υπάρχουν πλέον για τις τρεις υψηλότερες εκδόσεις του Qashqai για ακόμα πιο premium αίσθηση. Το πιο αξιοσημείωτο είναι το μαύρο μερικώς καπιτονέ premium δέρμα στην κορυφαία έκδοση του Qashqai. Στην αμέσως προηγούμενη έκδοση, υπάρχει ένα καπιτονέ συνθετικό δέρμα, το οποίο συμπληρώνεται αντίστοιχα στην βάση και στις πλάτες του καθίσματος. Τα καθίσματα της έκδοσης N-Design διαθέτουν μαύρο δέρμα με ένθετα Alcantara. Το ανάγλυφο λεκτικό σήμα «Qashqai» κοσμεί το τμήμα ακριβώς κάτω από το προσκέφαλο. Έχει προστεθεί ατμοσφαιρικός φωτισμός στις εκδόσεις N-Connecta, N-Design κι άνω“. Δόξα τω Θεώ που η έκδοση δοκιμής είναι η N-Connecta. Όλα φαίνονται πραγματικά προσεγμένα και ποιοτικά στην καμπίνα. Ό,τι βρίσκεται σε σημείο που το ακουμπάς, είναι ποιοτικό κι ακριβό. Αν όμως ψαχουλέψεις στα χαμηλά, εκεί θα ανακαλύψεις σκληρά πλαστικά. Και πάλι θετική ψήφος, τα σκληρά αχαμνά είναι κοινός τόπος στην κατηγορία. Τα πάνω κάνουν τη διαφορά και γενικώς, είναι μια καμπίνα που σε καλομαθαίνει με τη δεμένη κατασκευή και την εργονομία.

αν εξαιρέσεις τα πολύ χαμηλά σημεία με τα σκληρά πλαστικά, μιλάμε για μια εξαιρετική καμπίνα. Σούπερ οι ενσωματωμένοι Χάρτες, που δε χρειάζονται σύνδεση κινητού. Θα μπορούσαν όμως να έχουν καταργήσει τη σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης

 

Αλλά δεν είναι μόνο φρου φρου κι αρώματα οι αναβαθμίσεις του μεσαίου Nissan. Καλή η μόστρα, αλλά προέχει η ασφάλεια. Το facelift έχει δώσει βαρύτητα και στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. “Το Around View Monitor (AVM) είναι μια τεχνολογία της Nissan που χρονολογείται από το 2007. Όταν επιλέγεται η όπισθεν, η προβολή από τέσσερις εξωτερικές κάμερες συνδυάζεται για να δώσει μια πανοραμική θέα του οχήματος σε κάτοψη. Το αναβαθμισμένο AVM διαθέτει τώρα μια λειτουργία 3D που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο όχι μόνο από ψηλά, αλλά και να επιλέγει ένα από τα οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής της εξωτερικής κάμερας για να οπτικοποιήσει το αυτοκίνητο από μπροστά, πίσω, στα πλαϊνά ή στις γωνίες για να εντοπίσει πιθανώς οποιοδήποτε αόρατο εξωτερικό κίνδυνο. Λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων της Nissan, το οποίο εκπέμπει ειδοποίηση όταν αντιλαμβάνεται ένα κινούμενο αντικείμενο κοντά στο Qashqai.

Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό γνωστό ως «αόρατη όψη του καπό» επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τη θέση των μπροστινών τροχών σαν να τους κοιτάζει από πίσω, κάτι που του επιτρέπει να ελίσσεται με ακρίβεια σε στενά σημεία. Μια άλλη νέα έξυπνη λειτουργία του AVM είναι η «Μνήμη θέσης στάθμευσης» (Parking Spot Location Memory) η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αποθηκεύει τοποθεσίες στάθμευσης που επισκέπτεται συχνά, ώστε το αυτοκίνητο να αναγνωρίζει αυτόματα την τοποθεσία χρησιμοποιώντας το GPS. Όταν συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα «θυμάται» την ακριβή θέση για να επιτρέπει τέλειο παρκάρισμα κάθε φορά. Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού έχει επίσης αναβαθμιστεί. Πρώτον, οι λειτουργίες αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking) έχουν βαθμονομηθεί εκ νέου για να βελτιωθεί η ανίχνευση κινδύνου και να αντιδρούν πιο γρήγορα σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης. Αυτό αφορά τις λειτουργίες Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist, και Intelligent Emergency Brake”.

Ο τρίτος τομέας, πέρα από την εμφάνιση και την ασφάλεια, που έχει δοθεί προσοχή είναι η συνδεσιμότητα. Σημαντικότατος παράγοντας πλέον στην επιλογή ενός νέου αυτοκινήτου. “Το νέο Qashqai είναι το πρώτο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan με ενσωματωμένη την σουίτα Google, ως μέρος του Nissan Connect infotainment system. Το Qashqai διατίθεται στάνταρ με τους Χάρτες Google και, οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος. Αυτό μειώνει την εξάρτηση από κινητό τηλέφωνο και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Οι ενημερώσεις over the air διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες χάρτη είναι πάντα ενημερωμένες.

Το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να πει “Hey Google” για να ελέγξει το σύστημα εξαερισμού και τα θερμαινόμενα καθίσματα ή για να πλοηγηθούν με ακρίβεια στον επόμενο προορισμό τους. Μπορεί εύκολα να ακούσει απευθείας την αγαπημένη του μουσική, podcast, ηχητικά βιβλία και πολλά άλλα. Η ενημέρωση του Nissan Connected Services παρακολουθεί το Qashqai για λογαριασμό του οδηγού. Μπορεί να υπενθυμίσει στους πελάτες εάν έχουν ξεχάσει να κλειδώσουν το αυτοκίνητο ή να κλείσουν τα παράθυρα, εάν παραμείνουν ανοιχτά ένα λεπτό μετά το σβήσιμο του κινητήρα. Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν τα παράθυρα και να κλειδώσουν το αυτοκίνητο από τη σχετική εφαρμογή. Ακόμα, θα τους προειδοποιήσει αν το αυτοκίνητο έχει παραβιαστεί ή ρυμουλκηθεί. Σε περίπτωση υποψίας κλοπής, μπορούν να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο και η αστυνομία να ενημερωθεί για το συμβάν – ακόμη και σε ξένες χώρες.

Οι πελάτες του Qashqai με συνδρομή στο πρόγραμμα δεδομένων μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το σύστημα έξυπνου σπιτιού Alexa της Amazon. Οι πελάτες μπορούν να μιλήσουν με την Amazon Alexa στο Qashqai τους. Με την Alexa, μπορούν να ζητήσουν να παίξουν μουσική, να ακούσουν τα νέα, να ελέγξουν τον καιρό, να ελέγξουν έξυπνες οικιακές συσκευές και πολλά άλλα“.

Εντάξει, το παράκανα λίγο με όλα τα παραπάνω, αλλά αυτά είναι τα νέα. Δεν υπάρχουν καθόλου αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Η μεσαία έκδοση συνεχίζει να καταναλώνει λιγότερο από το e-POWER στον αυτοκινητόδρομο, υστερεί αναμενόμενο στο αστικό περιβάλλον. Αν δηλαδή έχετε ως προτεραιότητα τις εκδρομές και τα αστικά σας χιλιόμετρα δεν είναι τόσο πολλά, τότε αυτή εδώ η έκδοση είναι η κατάλληλη για εσάς. Δεδομένης και της διαφοράς στην τιμή.

Όπως είχαμε διαπιστώσει και στην προηγούμενη δοκιμή, το 1.3 DIG-T Xtronic (158 Hp) θα έπρεπε να είναι το εισαγωγικό Qashqai στη θέση του χειροκίνητου με τα 140 άλογα. Διορθώνει πολλά από τα κουσούρια του μικρού, ενώ καίει κι αισθητά λιγότερο! Επειδή ξεκινά από ανώτερο εξοπλιστικό πακέτο κι όχι το εισαγωγικό όπως το χειροκίνητο, δυστυχώς κοστίζει 5,5 χιλιάρικα ακριβότερα από το φθηνότερο μηχανικού σασμάν Qashqai που μπορεί να αγοράσει κανείς τη στιγμή που γράφεται το άρθρο. Αν είχατε σκοπό να πάρετε το πιο φθηνό Qashqai που υπάρχει, το χάσμα στην τιμή είναι μεγάλο.

Από την άλλη, αν έτσι κι αλλιώς θα παραβλέπατε την εισαγωγική έκδοση του χειροκίνητου και θα πηγαίνατε για κάποιο πιο καλοεξοπλισμένο, η διαφορά στην τιμή μειώνεται στα τρία χιλιάρικα. Είναι όμως καλύτερο αυτοκίνητο κι από το e-POWER; Όχι. Είναι λίγο πιο αργό, λίγο πιο βενζινοβόρο στην πόλη κι έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς μοντέλο του παρόντος κι όχι του μέλλοντος. Αλλά κι εδώ η χρηματική διαφορά που τα χωρίζει είναι σημαντική, 6.000 €. Θα πρέπει να περάσουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα για να αποσβεστούν τα επιπλέον χρήματα από τη διαφορά στη μάνικα και στα τέλη κυκλοφορίας. Αν πάλι είστε από αυτούς που πιστεύετε ότι δεν περιστρέφονται όλα γύρω από τα ευρώ σε αυτή τη ζωή, θα επιλέξετε το e-POWER αφού η οδηγική εμπειρία που προσφέρει είναι σαφώς ανώτερη. Για τους περισσότερους συμπατριώτες μας, το 158άρι θα είναι μια χαρά και καθιστά σαφώς πιο συμφέρουσα αγορά. Αναδεικνύει τα προτερήματα της πλατφόρμας και θα τους ανταμείψει με μια ήσυχη, ξεκούραστη κι αγχολυτική μετακίνηση. Ειδικά αν τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται σε ανοιχτό δρόμο, τότε το σχεδόν ηλεκτρικό χάνει τα δυνατά του σημεία που αναδεικνύονται στο αστικό περιβάλλον.

ίδια μηχανικά μέρη, αλλά η Nissan ανακοινώνει οριακά υψηλότερη κατανάλωση. Την οποία επιβεβαιώσαμε κι εμείς στην πράξη. Ανεξήγητο!

 

Αναφορικά με την κατανάλωση, η Nissan ανακοινώνει κατατί υψηλότερη μέση τιμή, κάτι που μάλλον έχει να κάνει με τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα δοκιμών, αφού δεν έχουμε αλλαγή στον κινητήρα. Τα 2 παραπάνω γραμμάρια CO2 ίσως σχετίζονται με τη διαφορετική αεροδυναμική, εξαιτίας της άλλης σχεδίασης του μπροστινού μέρους. Το προηγούμενο μοντέλο είχε 0,316 Cd συντελεστή οπισθέλκουσας, δυστυχώς δεν καταφέραμε να βρούμε πουθενά το νέο νούμερο.

Και τι πρέπει να υπολογίζει ο ενδιαφερόμενος για την απόκτηση του πιο συμφέροντος Qashqai; Ξεκινά από τα 32.990 € για την έκδοση Unique, η N-Connecta που δοκιμάζουμε είναι στα 35.390 € και φτάνει μέχρι τα 41.290 € της Techna Plus. Εμείς πάντως μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από τον εξοπλισμό. Περιλαμβάνει ειδοποίηση τυφλού σημείου, adaptive cruise control με stop&go και σούπερ κάμερες. Ουσιαστικά, το μόνο που μπορεί να λείψει σε κάποιον είναι τα θερμαινόμενα καθίσματα και το τιμόνι. Συμπέρασμα: το Qashqai γίνεται πιο ανταγωνιστικό από ποτέ, αλλά παραμένει αλμυρούτσικο στο ταμείο.

ΜοντέλοNissan Qashqai
Έκδοση 1.3 DIG-T (158 Hp) Mild Hybrid Xtronic 4X2 N-Connecta
Τιμή από32.990€
Τιμή μοντέλου δοκιμής35.390€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι4
Κυβικά1.332 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα9.2"
Μέγιστη ταχύτητα197 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής7.4 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία (WLTP)859 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος6.4 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)142 γρ/χλμ
Συνολική ισχύς158 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Συνολική ροπή270 Nm στις 1.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής6.000 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Τύπος αυτόματου κιβωτίουCVT
Σχέσεις7
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά235 / 55 / 18
Διάμετρος στροφής11.1 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.6
Μήκος4.425 χιλιοστά
Πλάτος1.835 χιλιοστά
Ύψος1.625 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.665 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.580 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.580 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος176 χιλιοστά
Βάρος1.510 κιλά
Χώρος αποσκευών504 λίτρα
Ντεπόζιτο55 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα