Παρατηρήσεις από το Peugeot 3008 Plug-In Hybrid στο ταξίδι
Πρώτο ταξίδι με το PHEV (plug-in hybrid) 😭για πενθήμερες διακόπες στο χωριό. H οδήγηση στην Εθνική με Adaptive Cruise Control, μαζί με το αυτόνομο σύστημα οδήγησης και τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, είναι απόλαυση. Αναχώρηση από Αθήνα την Τετάρτη το πρωί για Μύλους Φθιώτιδας (243 χιλιόμετρα). Ντεπόζιτο βενζίνης και μπαταρία γεμάτα. Προγραμμάτισα να κρατήσει και 20 χλμ. ηλεκτροκίνησης για τον προορισμό. Το αυτοκίνητο τέρμα φορτωμένο με αποσκευές και συμπράγκαλα (η κυρά πάντα κουβαλάει όλο το σπίτι μαζί), συν εγώ και τα υπόλοιπα τρία μέλη της οικογένειας.
Στα 231 χλμ. Εθνικής οδού, επιλεγμένο Hybrid mode, καρφωμένο το ACC στα 140 χλμ/ώρα και φυσικά κλιματιστικό. Όλη η διαδρομή με ελάχιστη κίνηση. Όπου είχε κατηφόρα, έκοβε τον βενζινοκινητήρα κι έβαζε ηλεκτροκίνηση, καθώς επίσης και στις περιπτώσεις που το ACC έβρισκε προπορευόμενο όχημα με μικρότερη ταχύτητα και φρέναρε, έως ότου ανοιχτώ στην αριστερή λωρίδα για να προσπεράσω. Τα υπόλοιπα 12 χλμ. ανάβαση στο χωριό (500 μέτρα υψόμετρο) σε Sport mode και κλιματιστικό.
Καθημερινά διαδρομή για τέσσερις ημέρες (την πρώτη ημέρα δεν πήγαμε), από χωριό προς παραλία Γλύφας, για μπάνιο και πίσω (23+23 = 46 χλμ). Χαρακτηριστικό είναι ότι από την τρίτη ημέρα και μετά, παρ’ όλο που η μπαταρία ήταν πλέον στο 0%, το 1/2 της κατάβασης προς την παραλία (περίπου 10 χλμ. από τα 23) τα έκανε με ηλεκτροκινητήρα, λόγω της ανάκτησης ενέργειας. Στην επιστροφή βέβαια προς το χωριό, αυτό το ποσοστό ήταν πάρα πολύ μικρό. Επίσης όλα τα ανέβα/κατέβα για μπάνιο, ήταν με το κλιματιστικό ανοιχτό, καθ’ ότι τα παιδιά μεγαλωμένα στην Αθήνα γαρ, φοβούνται κάθε λογής ζουζούνι, μέλισσες, σφήκες, μπάμπουρες, κτλ, το οποία και καλά μπορεί να μπουν στο αυτοκίνητο και να τα “φάνε”. Κάναμε και δύο αναβάσεις λίγο πιο πάνω από το χωριό, στο μοναστήρι του Άη Γιώργη.
Επιστροφή Κυριακή σούρουπο πάλι με Hybrid mode, ACC στα 140 χλμ/ώρα, αυτόνομο σύστημα, διατήρηση λωρίδας και κλιματιστικό αλλά με κάμποση κίνηση αυτή τη φορά. Παρεμπιπτόντως μια χαρά δουλεύουν τα παραπάνω συστήματα ακόμη και το βράδυ και μάλιστα ακόμη και σε κομμάτια που η Εθνική δε φωτίζεται καθόλου. Είχε τρελαθεί να ανάβει και να σβήνει αυτόματα τη μεγάλη σκάλα, κάθε φορά που ανίχνευε όχημα μπροστά ή απέναντι και τα παιδιά το είχαν βρει παιχνίδι, ασχολιούνταν με αυτό.
Σύνολο πενθήμερου 667 χιλιόμετρα και συνολική μέση κατανάλωση 7.9 λίτρα/100 χλμ.