Peugeot 408: ένα coupe-crossover που ξεχωρίζει για το στιλ του

Το νέο Peugeot 408 είναι απροσδόκητο γιατί είναι διαφορετικό. Είναι το πρώτο στο είδος του, τόσο στην ιστορία της ίδιας της μάρκας όσο και στην αγορά αυτοκινήτου συνολικά. Με το νέο 408, η Peugeot επιδεικνύει τη δημιουργικότητα των ομάδων της, προσφέροντας ένα νέο αμάξωμα ‘fastback’ στην κορυφή του segment C. Διαθέτει σιλουέτα  αιλουροειδούς, μοναδική γοητεία και μηχανολογική τελειότητα, εστιάζοντας στην οικονομία και την έξυπνη ηλεκτροκίνηση, καθώς και τις συγκινήσεις που προσφέρουν οι τεχνολογίες αιχμής, τόσο στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης όσο και στην ευκολία χρήσης.

ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ. Το 408 ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική ‘fastback’ σιλουέτα του και το απαράμιλλο στυλ του, αλλά και για το βαθμό που προκαλεί τη ρήξη με το κατεστημένο. Η χαρακτηριστική εμφάνιση αιλουροειδούς είναι στοιχείο που διακρίνει πλέον τα μοντέλα της μάρκας. Οι γραμμές του είναι έντονες, η μάσκα είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να συνδυάζεται τέλεια με το μπροστινό μέρος, και κοσμείται από το νέο σήμα της Peugeot με την κεφαλή του λέοντα. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ μια έντονη προσωπικότητα. Το νέο μοντέλο δείχνει να πατά αποφασιστικά στις εμβληματικές ζάντες των 20 ιντσών, παρουσιάζουν ένα ανατρεπτικό γεωμετρικό σχέδιο. Μπροστά, η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς πλέον ‘κυνόδοντες’, εντάσσει ιδανικά το 408 στην οικογένεια της Peugeot , το ίδιο επίσης και τα πίσω φώτα LED με τις τρεις ’νυχιές’.

Με μήκος 4.69 μ, και με το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79 μ., το νέο PEUGEOT 408 προσφέρει αξιοζήλευτη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, γεγονός που πιστοποιείται από τα 188 χιλ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους. Με το ίδιο σκεπτικό, το ίδιο γενναιόδωρες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών που προσφέρει συνολική χωρητικότητα 536 λίτρα, τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Έχει ύψος 1.48 μ. και ξεχωρίζει για τη λεπτή και σμιλευμένη του σιλουέτα, η οποία συμβάλλει καθοριστικά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης.

Τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες του, το 408 προσφέρει την τελευταία γενιά του PEUGEOT i-Cockpit®, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του, και συμβάλλει και αυτό στην εξασφάλιση της οδηγικής απόλαυσης και της απόλυτα ελεγχόμενης ευελιξίας.

 

Στο εσωτερικό και ειδικότερα στη θέση οδήγησης δίνεται έμφαση στην ποιότητα και στη συνδεσιμότητα, καθώς διατίθενται οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες που κάνουν την εμπειρία οδήγησης περισσότερο διαισθητική και πιο διαδραστική.

Χάρη στη βοήθεια έξι καμερών κι εννέα ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχουν στον οδηγό και τους επιβάτες, ηρεμία κι ασφάλεια. Μεταξύ αυτών είναι:

  • Το προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go,
  • Το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,
  • Έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων,
  • Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση.

Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο PEUGEOT 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και μία βενζινοκίνητη έκδοση με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες διατίθενται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Η οικονομία αποτέλεσε ένα από τα βασικότερα μελήματα των σχεδιαστών του Peugeot 408. Η κοινή προσπάθεια στη βελτίωση της αεροδυναμικής, τη μείωση του βάρους (από 1.396 κιλά), αλλά και η εξέλιξη κινητήρων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοντέλου που επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας (σε διαδικασία έγκρισης), είτε πρόκειται για τις υβριδικές του εκδόσεις, είτε για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων.

Το νέο Peugeot 408 θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές του 2023. Ένα αυτοκίνητο με φιλοδοξίες διεθνούς εμπορικής καριέρας που θα κατασκευάζεται αρχικά για την ευρωπαϊκή αγορά, στη Mulhouse της Γαλλίας, και αμέσως μετά, στο εργοστάσιο του Chengdu για την τοπική αγορά της Κίνας.

  1. Η αναζήτηση υπεύθυνης και μοντέρνας ευχαρίστησης: οι πελάτες

Με το νέο 408, η μάρκα Peugeot ολοκληρώνει την γκάμα της στο ιδιαίτερα στρατηγικό segment C. Η γαλλική εταιρία κατέχει μία ηγετική θέση σε αυτήν την κατηγορία τα τελευταία χρόνια, χάρη στην επιτυχία των SUV 3008 και 5008, καθώς και τριών γενεών 308 saloon και 308 SW, με το τελευταίο να έχει μόλις κυκλοφορήσει. Το Peugeot 408 ολοκληρώνει την γκάμα της μάρκας και τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας C.

Το νέο PEUGEOT 408 αντανακλά τις αξίες και τις ανησυχίες ενός κοινού ιδιαίτερα νεωτεριστικού: δυναμικοί και δικτυωμένοι, αυτοί οι πελάτες επιθυμούν να συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση, χωρίς να χρειάζεται να θυσιάσουν στιγμές απόλαυσης. Αναζητούν την καινοτομία και εκτιμούν τη δημιουργικότητα και την τόλμη νέων συνδυασμών που ξεφεύγουν από τα συμβατικά.

Οι περισσότεροι από τους πελάτες του νέου Peugeot 408 θα είναι ζευγάρια, τα περισσότερα με δίψα για ζωή, με ή χωρίς παιδιά, που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για προσωπικούς και επαγγελματικούς σκοπούς. Μια πληθώρα αναγκών και επιθυμιών, που πολλές φορές αλληλοσυμπληρώνονται, τους καθοδηγεί στην επιλογή τους. Κάποιοι επιθυμούν να μετακινηθούν σε μία αγορά ενός μοντέλου του segment C και να αγοράσουν ένα μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο. Άλλοι αναζητούν μία πιο πρωτότυπη εμφάνιση και ένα καινοτόμο σχήμα σε σχέση με ένα compact SUV, το οποίο θεωρούν πολύ συνηθισμένο ή πολύ οικογενειακό. Τέλος, άλλοι εκτιμούν απλώς το επιβλητικό αμάξωμα ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Όλοι τους αναζητούν μια πολύ σύγχρονη εμπειρία οδήγησης, είτε για καθημερινή χρήση είτε για μακρινά, άνετα και ήρεμα ταξίδια με συνεπιβάτες.

  1. Μοναδική ΓΟΗΤΕΙΑ ενός δυναμικού και πρωτοποριακού fastback αμαξώματος: το design

Σε συνδυασμό με τη στάση αιλουροειδούς όλων των Peugeot, η επίσημη γλώσσα του νέου 408 συμβαδίζει απόλυτα με την καινοτόμο ιδέα του κορυφαίου fastback στο segment C. Χαρακτηρίζεται από τις ιδιαίτερα έντονες ακμές των επιφανειών, οι οποίες είναι περισσότερο αντιληπτές στο πίσω μέρος: στο τελείωμα της οροφής, και στη βάση των φτερών, ενώ οι έντονες αυτές ακμές έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν με το φως.

Το 408 διαθέτει μία ιδιαίτερη εξωτερική αρχιτεκτονική. Βασισμένο πάνω στην, πολλαπλών επιλογών κινητήρα, πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το μοντέλο με το μακρύ μεταξόνιο των 2.787 μ., προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.69 μ. και το πλάτος με τους καθρέφτες αναδιπλωμένους, το 1.859 μ.

Τα φαρδιά μετατρόχια (1.599 μ. εμπρός και 1.604μ. πίσω), επιβεβαιώνουν το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο, ενώ τον ίδιο ρόλο παίζουν και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί (720χλστ.), αλλά και η διάμετρος των ζαντών που φτάνει μέχρι και τις 20ίνστες. Παρότι ψηλωμένο το αμάξωμα του νέου PEUGEOT 408, διατηρεί μία εξαιρετικά λεπτή σιλουέτα και ένα σπορ προφίλ, χάρη στο συνολικό του ύψος που δεν ξεπερνά τα 1.48 μ.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που πλαισιώνεται από υπερυψωμένα φτερά, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα τελευταία μοντέλα της PEUGEOT. Αυτή η στιλιστική επιλογή ενισχύει την εμφάνιση του εμπρός μέρους, ενώ εξορθολογίζει το προφίλ, καθώς η ένωση φτερών-καπό είναι σχεδόν αόρατη. Αυτή η αρχή κατασκευής απλοποιεί επίσης την εξωτερική γραμμή του καπό και δίνει τη δυνατότητα στα μέρη του αμαξώματος να εφαρμόζουν τέλεια.

Η τεχνολογία Matrix LED που χρησιμοποιείται στα φώτα, συνετέλεσε ώστε να δημιουργηθούν αυτά τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα κορυφαίο επίπεδο φωτιστικής απόδοσης. Αυτοί οι προβολείς είναι και το χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου 408: ένα γνώρισμα που δηλώνει ότι πρόκειται αναμφίβολα για Peugeot. Η φωτιστική υπογραφή εκτείνεται προς τα κάτω με δύο λωρίδες LED σε σχήμα κυνόδοντα που εισχωρούν βαθιά μέσα στον προφυλακτήρα.

Η μάσκα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας του 408. Περιβάλλει αρμονικά το νέο σήμα της μάρκας που κρύβει το ραντάρ το οποίο χρησιμοποιούν πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η απόχρωση της μάσκας φροντίζει να την «κρύβει» εντάσσοντάς την στον συνολικό όγκο του προφυλακτήρα – χαρακτηριστικό γνώρισμα της αλλαγής γενιάς και του εξηλεκτρισμού της γκάμας της Peugeot.

Οι μεγάλοι μαύροι αεραγωγοί χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του εμπρός μέρους τονίζοντας αισθητικά το μεγάλο πλάτος και τη στιβαρότητα ολόκληρου του αυτοκινήτου. Περιβάλλουν και προστατεύουν τους κυνόδοντες, ενώνοντας τα μαύρα περιφερειακά προστατευτικά του αμαξώματος, και εναρμονίζονται αισθητικά με τη φωτιστική υπογραφή.

Το προφίλ του νέου PEUGEOT 408 χαρακτηρίζεται από το σαφή διαχωρισμό μεταξύ των μαύρων και βαμμένων τμημάτων  που έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τονίζει την αθλητική σιλουέτα και το δυναμισμό του αμαξώματος. Δίνεται επίσης έμφαση και στην ευρυχωρία της καμπίνας, ειδικότερα μέσω του σχεδιασμού των πλευρικών παραθύρων, όπου τονίζεται  ακόμη περισσότερο η γραμμή του fastback μετά το υψηλότερο σημείο του ανοίγματος της πίσω πόρτας.

Τα προστατευτικά ‘φρύδια’ στα φτερά του αμαξώματος αποτελούν συνέχεια του μαύρου πίσω προφυλακτήρα ο οποίος, κόβοντας υπό γωνία το χρώμα του αμαξώματος, τονίζει το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω μέρους. Συμβάλει επίσης και στο μέγεθος του πίσω πρόβολου, εξασφαλίζοντας έτσι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών.

Το αναμφισβήτητο στυλ των τροχών με διάμετρο 20 ιντσών, με τα γεωμετρικά σχήματα σε κυκλική σχεδίαση, εντυπωσιάζουν όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δημιουργούν ένα μοναδικό οπτικό εφέ όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα. Το ασυνήθιστο αυτό design των τροχών ταιριάζει ιδανικά με την πρωτότυπη σχεδίαση του 408.

Το πίσω ‘κατέβασμα’ της οροφής συμβάλλει ενεργά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η ροή του αέρα βελτιστοποιείται καθοδηγούμενη από δύο «αυτιά γάτας» που δημιουργούν έναν βέλτιστο αεροδυναμικό διάδρομο προς την αεροτομή της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, που είναι τόσο γωνιακά όσο και αποτελεσματικά, αποτελούν διακριτικά στοιχεία του στυλ του νέου PEUGEOT 408.

Το νέο PEUGEOT 408 θα διατίθεται με 6 χρώματα για το αμάξωμα:

  • Obsession Μπλε (νέο χρώμα που επιλέχθηκε για το λανσάρισμα του μοντέλου)
  • Titanium Γκρι (νέο χρώμα)
  • Artense Γκρι (Μόνο στην έκδοση Allure)
  • Elixir Κόκκινο
  • Pearl Λευκό
  • Μαύρο Perla Nera.
  1. ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ οδηγική εμπειρία χάρη στο PEUGEOT i-Cockpit® .

Στο εσωτερικό, ένα από τα δυνατά σημεία της PEUGEOT είναι και το PEUGEOT i-Cockpit®. Το συγκεκριμένο σύστημα εξελίσσεται και εκσυγχρονίζεται σε κάθε γενιά μοντέλων, εδώ και μία δεκαετία. Με το νέο PEUGEOT 408, το σύστημα εισάγει νέα πρότυπα εργονομίας, ποιότητας, πρακτικότητας και τεχνολογίας, καθώς ενσωματώνει και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, το PEUGEOT i-Connect®.

Το μικρό τιμόνι είναι ένα χαρακτηριστικό του PEUGEOT i-Cockpit® που πολλαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας μοναδική ευελιξία και ακρίβεια στους χειρισμούς. Το τιμόνι του νέου 408 είναι εργονομικό και θερμαινόμενο (προαιρετικά) και φιλοξενεί τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων (ραδιόφωνο, τηλέφωνο) και ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών. Στην έκδοση GT, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει και τρισδιάστατη τεχνολογία απεικόνισης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί, ενώ διαθέτει πολλές διαφορετικές επιλογές απεικόνισης (Δικτυωμένη πλοήγηση TomTom, Ηχοσύστημα/πολυμέσα, Οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κ.λπ.) που μπορούν να αλλάξουν απευθείας από τον πίνακα ελέγχου.

Η κατασκευή του ταμπλό του νέου PEUGEOT 408 βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική η οποία τοποθετεί τους αεραγωγούς σε ψηλή θέση, ακριβώς μπροστά από τα κεφάλια των επιβατών, προκειμένου να βελτιώσει τη θερμική τους άνεση.

Αυτή η αρχιτεκτονική επιτρέπει επίσης στην κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη λίγο πιο χαμηλά από το επίπεδο του ψηφιακού πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, να βρίσκεται πιο κοντά στο χέρι του οδηγού. Το σύστημα διαθέτει πλήρως διαμορφώσιμα πλήκτρα αφής (i-toggles) τα οποία είναι τοποθετημένα κάτω από την κεντρική οθόνη σαν ανοιχτό βιβλίο, και παρέχουν μια αισθητική και ένα μοναδικό στην κατηγορία, επίπεδο τεχνολογίας. Κάθε i-toggle είναι μια συντόμευση που ενεργοποιείται με τη αφή, και χρησιμοποιείται για ρυθμίσεις του κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου, της αναζήτησης ραδιοφωνικών σταθμών ή των διάφορων εφαρμογών ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη.

Στο σχεδιασμό της καμπίνας επιβατών του νέου 408, ένας από τους στόχους της Ομάδας Εσωτερικού Σχεδιασμού της PEUGEOT ήταν να εξισορροπήσει τον χώρο μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών. Το PEUGEOT i-Cockpit® είναι πιστό στην αρχή της «προσανατολισμένης προς τον οδηγό» κεντρικής οθόνης, η οποία βελτιστοποιεί την εργονομία οδήγησης χωρίς να αποκλείει τον συνεπιβάτη από την ανάγνωση και τη χρήση της.

Η κεντρική κονσόλα είναι σκόπιμα ανοιχτή προς τον συνοδηγό. Όλα τα δυναμικά χειριστήρια του αυτοκινήτου είναι ομαδοποιημένα σε μία αψίδα στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με ένα μόνο άγγιγμα ανάμεσα στις διάφορες λειτουργίες που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων:

  • Reverse (R) για κίνηση με όπισθεν,
  • Neutral (N) για επιλογή της νεκράς,
  • Drive (D) ξεκινά την αυτόματη επιλογή των 8 σχέσεων ανάλογα με την ταχύτητα, το στυλ οδήγησης, το είδος του δρόμου και το φορτίο του οχήματος.

Δύο ακόμα ξεχωριστά πλήκτρα συμπληρώνουν τις επιλογές του οδηγού:

  • Parking (P), επιλογή του κιβωτίου για στάθμευση,
  • Για τα μοντέλα με υβριδικό κινητήρα, το πλήκτρο Brake (B) ενεργοποιεί τη λειτουργία ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα. Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, στη θέση αυτού υπάρχει το πλήκτρο Manual (M), το οποίο επιτρέπει τη χειροκίνητη επιλογή των ταχυτήτων μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχει και ένας επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Electric, Eco, Hybrid, Normal και Sport) ανάλογα και με τον τύπο του κινητήριου συνόλου.

  1. Δικτυωμένη ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ: το εξελιγμένο σύστημα PEUGEOT i-Connect

Το νέο PEUGEOT 408 προσφέρει μια πολύ υψηλού επιπέδου εμπειρία δικτύωσης. Το νέο σύστημα infotainment είναι εργονομικό και πανεύκολο στην καθημερινή χρήση, προσφέροντας σε κάθε οδηγό τα πλεονεκτήματα από τον κόσμο των smartphones και τα πλεονεκτήματα του κόσμου των αυτοκινήτων, ανάλογα με τις ικανότητες και τις επιθυμίες του. Κάθε οδηγός μπορεί να ορίσει και να επιλέξει την εμφάνιση, την ατμόσφαιρα, και τις ρυθμίσεις που επιθυμεί. Στο σύστημα μπορούν να αποθηκευτούν έως και οκτώ διαφορετικά προφίλ.

Η λειτουργία αντιστοίχισης (mirroring) που συνδέει το smartphone στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, είναι πλέον ασύρματη, και έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης δύο smartphones μέσω Bluetooth. Τέσσερεις θύρες USB-C συμπληρώνουν τον εξοπλισμό δικτύωσης του PEUGEOT 408.

Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών προσαρμόζεται πλήρως και εύκολα, με πολλά παράθυρα και widget ή συντομεύσεις που είναι πολύ εύχρηστες και λειτουργούν όπως ένα tablet. Είναι εύκολο να περιηγηθείτε στα διάφορα μενού από αριστερά προς τα δεξιά ή πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις, ή με ένα πάτημα για να εμφανιστεί η αρχική σελίδα της εφαρμογής.

Όπως και σε ένα smartphone, είναι εύκολο να επιστρέψετε στην κύρια σελίδα ανά πάσα στιγμή, πατώντας το πλήκτρο αφής Home.

Στο επάνω μέρος της οθόνης, ένα μόνιμο banner εμφανίζει πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας, κλιματισμού, θέση σε σελίδες widget, δεδομένα συνδεσιμότητας, ειδοποιήσεις και ώρα.

Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει την απόλυτη εμπειρία ψυχαγωγίας. Είναι εξοπλισμένο με ένα πανίσχυρο και αποτελεσματικό σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης της TomTom. Ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη 10 ιντσών για εύκολη ανάγνωση. Το σύστημα ενημερώνεται «over the air», δηλαδή απευθείας με τη μετάδοση των δεδομένων μέσω του τηλεπικοινωνιακού δικτύου.

Το σύστημα αναγνώρισης φυσικής ομιλίας “OK PEUGEOT” βελτιώνει το επίπεδο ασφαλείας και είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του. Παρέχει πρόσβαση σε κάθε ενημέρωση σχετική με τις λειτουργίες του infotainment.

Για να βοηθήσει το χρήστη και να απαντήσει στις απορίες του, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένα εγχειρίδια χρήσης και ενημερωτικά βίντεο.

  1. ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ και οικονομία ως προϋπόθεση: αμάξωμα και κινητήρες

Η οικονομία ήταν πάντα ο πρωταρχικός στόχος των σχεδιαστών και των ομάδων εξέλιξης της PEUGEOT και το ίδιο ισχύει και για το νέο 408, στο οποίο στόχος ήταν να μειωθεί η κατανάλωση και οι εκπομπές του CO₂.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του νέου PEUGEOT 408 με στόχο τη βελτίωση του ενεργειακού ισοζυγίου. Προφυλακτήρας, πίσω αεροτομή, διαχύτης, κολώνες αμαξώματος, καθρέφτες, επιφάνειες κάτω από το αμάξωμα, όλα τα μέρη του αμαξώματος έχουν βελτιστοποιηθεί χάρη στη στενή συνεργασία των στυλιστών και των αεροδυναμιστών της PEUGEOT – μια συνεργασία που απηχεί την πειθαρχία που διέπει τις ομάδες σχεδιασμού και των μηχανολόγων της PEUGEOT, από τις ημέρες δημιουργίας του Hypercar 9X8. Στο ίδιο πνεύμα, η σχεδίαση των τροχών επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλει σημαντικά στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου.

Βελτιστοποιημένος εμφανίζεται και ο βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος χάρη στις νέες μεθόδους συγκόλλησης των δομικών στοιχείων, με στόχο τη βελτίωση της άνεσης και τον περιορισμό των κραδασμών. Η οδηγική απόλαυση είναι μέρος του DNA του νέου PEUGEOT 408, χάρη στο υποδειγματική οδική συμπεριφορά, το κορυφαίο επίπεδο οδηγικής άνεσης, την πολύ υψηλή οδηγική απόλαυση, ενώ ιδανική αποδεικνύεται και η οδική συμπεριφορά στην πόλη, χάρη στην ακτίνα στροφής μεταξύ πεζοδρομίων, που δεν ξεπερνά τα 11,18μ.

Η διάμετρος των ζαντών του νέου PEUGEOT 408 κυμαίνεται από 17 έως 20 ίντσες. Τα ελαστικά είναι Class A, ώστε να βελτιώσουν την οικονομία μειώνοντας την αντίσταση κύλισης, χωρίς όμως να απαιτούν κανένα συμβιβασμό σε ότι αφορά τις απαιτήσεις της μάρκας στον τομέα του εξαιρετικού κρατήματος του δρόμου.

Το νέο PEUGEOT 408 διατίθεται με δύο plug-in hybrid κινητήρες:

  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 180 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων κι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
  • PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων κι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο plug-in hybrid εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12.4kWh και αποδίδει 137 ίππους. Διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών : ένας φορτιστής 3.7 kW μονοφασικού ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό κι ένας προαιρετικός μονοφασικός των 7.4 kW.

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης είναι οι παρακάτω :

  • Από Wall Box (32 A) των 7.4 kW και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7.4 kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 1 ώρα και 55 λεπτά.
  • Από ενισχυμένη παροχή (16 A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7 kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 3 ώρες και 50 λεπτά.
  • από συμβατική παροχή (8A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7 kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 7.5 περίπου ώρες.

Το μοντέλο διατίθεται επίσης και με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως: τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech ισχύος 130hp, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 6.4, και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων με σύστημα Start & Stop. Η συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης τύπου.

Να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες του νέου PEUGEOT 408 είναι εξοπλισμένοι με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που εγγυάται την ηρεμία και την οικονομία στην οδήγηση.

Το μοντέλο δε θα διατίθεται σε έκδοση με κινητήρα diesel, ενώ μία 100% ηλεκτροκίνητη έκδοση θα λανσαριστεί στο προσεχές μέλλον.

  1. Τεχνολογική ΑΡΙΣΤΕΙΑ: συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Το νέο Peugeot 408, εφοδιάζεται με μία πλήρη γκάμα τελευταίας γενιάς συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, που λαμβάνουν πληροφορίες από 6 κάμερες και 9 ραντάρ, και κάνουν την οδήγηση, τις μανούβρες και το ταξίδι, ασφαλέστερο και πιο ήρεμο. Ορισμένα από αυτά τα συστήματα προέρχονται κατευθείαν από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών:

  • Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και λειτουργία ρυθμιζόμενης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
  • Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, με ταχύτητα από 7 έως και 140 χλμ/ώρα ανάλογα με την έκδοση.
  • Ενεργό σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διόρθωση πορείας.
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού. Αναγνωρίζει την έλλειψη επαγρύπνησης του οδηγού κατά τη διάρκεια πολύωρης οδήγησης και με ταχύτητα πάνω από 65 χλμ/ώρα, μέσω της ανάλυσης των μικρο-κινήσεων του τιμονιού.
  • Διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων οδικής σημάνσεως και εμφάνισή τους στον ψηφιακό πίνακα οργάνων: πινακίδες stop, μονόδρομων, απαγορευτικά προσπεράσματος, τέλος απαγορευτικού προσπεράσματος, επιπλέον των συνηθισμένων πινακίδων που αφορούν τα όρια ταχύτητας.
  • Σύστημα Νυχτερινής ορατότητας (Night Vision). Αναγνωρίζει πεζούς και ζώα στην πορεία του αυτοκινήτου σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης ή χαμηλής ορατότητας. Η εμβέλεια του συστήματος διασφαλίζει τον εντοπισμό, πέρα από το εύρος της δέσμης των προβολέων, και εμφανίζει υπέρυθρη απεικόνιση στην κεντρική οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
  • Μεγάλης εμβέλειας έλεγχος τυφλών σημείων (75 μέτρα).
  • Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear traffic alert): κατά την κίνηση με όπισθεν, προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη επικίνδυνη κατάσταση.
  • Υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με κάλυψη πεδίου 180°  με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης.
  • Υποβοήθηση πάρκινγκ με κάλυψη πεδίου 360° με τη βοήθεια 4 καμερών υψηλής ευκρίνειας (εμπρός, πίσω και στο πλάι)
  • Αλλαγή κλίσης πλευρικού καθρέφτη κατά την επιλογή της όπισθεν.
  • Προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, για ιδανική χρήση των προβολέων, χωρίς να τυφλώνουν τα προπορευόμενα ή τα αυτοκίνητα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα
  • Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Το πακέτο Drive Assist 2.0 αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση, που θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον.

Το συγκεκριμένο πακέτο περιλαμβάνει το Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.

Διαθέτει δύο επιπλέον λειτουργίες που βοηθούν την οδήγηση σε δρόμους διπλής κυκλοφορίας:

  • Ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα και να επιστρέψει κατόπιν στη λωρίδα του. Ενεργό με ταχύτητες από 70 έως 180 χλμ/ώρα.
  • Σύσταση για προβλεπόμενο όριο ταχύτητας, που προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητά του (επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας) ανάλογα με τις πινακίδες των ορίων ταχύτητας.

Για τη διευκόλυνση της καθημερινής οδήγησης του νέου PEUGEOT 408, διατίθενται ακόμη:

  • Hands-free access σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης,
  • Μηχανισμός ηλεκτρικού ανοίγματος του πορτμπαγκάζ σε περίπτωση που τα χέρια του χρήστη είναι πιασμένα,
  • Πλήρες ξεθόλωμα θερμαινόμενου παρμπρίζ και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού,
  • Περιμετρικός, ογκομετρικός συναγερμός με λειτουργία suer κλειδώματος,
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο σε όλες τις εκδόσεις,
  • Ηλιοροφή με κουρτίνα.

Τέλος, το νέο PEUGEOT 408 εξοπλίζεται με σύστημα e-call assistance:

  • E-call + κλήση έκτακτης ανάγκης με ενημέρωση για τον αριθμό των επιβατών και γεω-εντοπισμό που περιλαμβάνει και την κατεύθυνση του αυτοκινήτου στο δρόμο.
  1. Διαρκείς ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΙΣ καθόλη τη διάρκεια ενός ήρεμου ταξιδιού: ευεξία στο εσωτερικό

Σχεδιασμένο ως κορυφαίο fastback στο segment C, το νέο PEUGEOT 408 προσφέρει μια ευρεία γκάμα εξοπλισμού που έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να εκμεταλλευθείτε πλήρως την απόλαυση του ταξιδιού και την κάθε σας διαδρομή.

Τα εμπρός καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα και διαθέτουν πιστοποίηση AGR (Aktion für Gesunder Rücken) από τον ανεξάρτητο Γερμανικό Οργανισμό εργονομίας και υγείας της σπονδυλικής στήλης. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση επιβραβεύει τόσο την εργονομία όσο και την πληθώρα ρυθμίσεων των εμπρός καθισμάτων.

Τα καθίσματα μπορούν επίσης να εφοδιαστούν με ηλεκτρικό μηχανισμό 10 ρυθμίσεων με δύο θέσεις μνήμης για τον οδηγό, 6 θέσεων ηλεκτρική ρύθμιση για το συνοδηγό καθώς και 8 ειδικών αεροθαλάμων με 5 διαφορετικά προγράμματα για λειτουργία μασάζ και θέρμανσής τους.

Ο σχεδιασμός των καθισμάτων έχει μελετηθεί έτσι ώστε να προβάλλεται η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών: διάστικτο ύφασμα, περίτεχνη ύφανση, alcantara, σαγρέ δέρμα και έγχρωμο δέρμα νάπα. Στις εκδόσεις GT, τα καθίσματα διαθέτουν εμφανείς ραφές σε χρώμα Adamite, που διακοσμεί επίσης και το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τα μαξιλάρια αφρού στην κεντρική κονσόλα.

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, η αψίδα της κεντρικής κονσόλας διαθέτει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης του smartphone. Οι υπόλοιποι αποθηκευτικοί χώροι στην κονσόλα εξασφαλίζουν άνεση και πρακτικότητα. Υποβραχιόνιο, δύο θύρες USB C (φόρτιση/δεδομένα), δύο μεγάλης διαμέτρου ποτηροθήκες και διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας έως και 33λίτρα.  

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ιδιαίτερα γενναιόδωροι, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.787μ., που καθιστά το νέο 408, το πιο ευρύχωρο PEUGEOT για τους πίσω: καθώς έχουν στη διάθεσή τους 188χλστ. «αέρα» για τα γόνατά τους. Το πάτωμα παρέχει χώρο στους πίσω επιβάτες για να τεντώσουν τα πόδια τους κάτω από τα εμπρός καθίσματα και έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την ελευθερία των κινήσεων. Η σχεδίαση των καθισμάτων και η κλίση τους, έχουν σκοπό να δώσουν στους επιβάτες την ευκαιρία να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον χώρο τους για βέλτιστη άνεση κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.

Στην πίσω πλευρά της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο θύρες USB C για φόρτιση συσκευών και σύνδεση τηλεφώνων, από το επίπεδο εξοπλισμού Allure και πάνω.

Το νέο PEUGEOT 408 προσφέρει στο βασικό του εξοπλισμό ασύμμετρα (60/40) αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που διαθέτει και θυρίδα μεταφοράς πέδιλων του σκι. Στο GT, τα δύο τμήματα μπορούν να αναδιπλωθούν αμέσως μέσω δύο μοχλών, εύκολα προσβάσιμων από τις πλευρές του πορτμπαγκάζ.

Το πορτμπαγκάζ του νέου 408 αποδεικνύεται εξαιρετικά ευρύχωρο. Όταν διπλωθεί η πλάτη και των δύο μερών του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα αυξάνεται από 536 σε 1.611 λίτρα (συμπεριλαμβανομένων 36 λίτρων αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ για την έκδοση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως).  Με την πλάτη αναδιπλωμένη, μπορεί να μεταφερθούν φορτία μήκους έως και 1,89 μέτρων.

Για μεγαλύτερη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, ο χώρος του πορτμπαγκάζ διαθέτει ρευματολήπτη 12V στη δεξιά πλευρά του, φωτισμό LED, δίχτυ αποθήκευσης, ιμάντες στερέωσης, και άγκιστρα για μεταφορά τσαντών.

Η πίσω εταζέρα είναι απευθείας στερεωμένη στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, ώστε να διευκολύνεται η φόρτωση.

Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ηλεκτροκίνητη έτσι ώστε να διευκολύνει το χρήστη στην περίπτωση που τα χέρια του είναι πιασμένα. Ανοίγει αυτόματα με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Μετακινώντας το πόδι κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα,
  • Πατώντας το πλήκτρο στο τηλεχειριστήριο του κλειδιού,
  • Πατώντας το πλήκτρο στην πόρτα του πορτμπαγκάζ,
  • Πατώντας το πλήκτρο στο ταμπλό.

Στο εσωτερικό του νέου 408, ο LED εσωτερικός φωτισμός (8 επιλογές απόχρωσης) που βρίσκεται πίσω από την κεντρική οθόνη εκπέμπει ένα απαλό φως και συμβάλλει στη δημιουργία μίας σοφιστικέ ατμόσφαιρας στην καμπίνα. Ο ίδιος φωτισμός υπάρχει και στα αφρώδη πάνελ των θυρών, τα οποία είτε είναι καλυμμένα ή με ύφασμα, ή Alcantara® είτε διαθέτουν διακοσμητικά από γνήσιο πρεσαριστό αλουμίνιο, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο θερμοκρασιακής και ακουστικής άνεσης στο νέο PEUGEOT 408, χάρη στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και την κατασκευή των παραθύρων του:

  • Προαιρετικά, το παρμπρίζ μπορεί να είναι πλήρως θερμαινόμενο,
  • Αυξήθηκε το πάχος των εμπρός και πίσω παραθύρων (3.85 χιλ.)
  • Τα εμπρός πλευρικά παράθυρα διαθέτουν σκουρόχρωμα κρύσταλλα (από το επίπεδο Allure Pack) για καλύτερη ηχομόνωση και αυξημένη ασφάλεια (3.96 χιλ.).

Επίσης και το σύστημα κλιματισμού συμβάλλει στη θερμική άνεση των επιβατών. Οι αεραγωγοί που φέρνουν φρέσκο αέρα στην καμπίνα βρίσκονται ψηλά τοποθετημένοι και οι επιβάτες των πίσω θέσεων διαθέτουν δύο αεραγωγούς που βρίσκονται στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Για να εξασφαλίσει μια υγιή εσωτερική ατμόσφαιρα, το νέο PEUGEOT 408 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα AQS (Air Quality System), το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που εισέρχεται στον χώρο επιβατών, και έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση αέρα. Από το επίπεδο GT και πάνω, αυτό συμπληρώνεται από το Clean Cabin, ένα σύστημα επεξεργασίας αέρα που φιλτράρει τα ρυπογόνα αέρια και τα σωματίδια. Η ποιότητα του αέρα εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής.

Προϊόν της συνεργασίας με τη Focal, μια γαλλική μάρκα που ειδικεύεται στα ηχοσυστήματα, το σύστημα FOCAL® Premium Hi-Fi στο νέο PEUGEOT 408 είναι το αποτέλεσμα τριών και πλέον ετών συνεργασίας. Ολοκληρωμένο και με τον ψηφιακό επεξεργαστή της ARKAMYS, το σύστημα FOCAL® Premium Hi-Fi περιλαμβάνει 10 ηχεία με αποκλειστικές πατενταρισμένες τεχνολογίες:

  • 4 TNF tweeter αλουμινίου ανεστραμμένου θόλου,
  • 4 woofer/midrange μεμβράνης Polyglass και ανάρτηση 165mm TMD (Tuned Mass Damper),
  • 1 Κεντρικό ηχείο Polyglass,
  • 1 Power Flower™ οβάλ 3πλής περιέλιξης

Τα ηχεία τροφοδοτούνται από έναν νέο 12κάναλο ενισχυτή 690 W (τεχνολογία ενίσχυσης Class D)

Οι ομάδες της Peugeot και της Focal συνεργάστηκαν για να καθορίσουν τις προσαρμοσμένες θέσεις κάθε ηχείου, προκειμένου να προσφέρουν σε όλους τους επιβάτες μια συγκλονιστική ηχητική εμπειρία. Στο εσωτερικό, η ηχητική σκηνή είναι σταθερή και ακριβής, οι φωνές είναι καθαρές και λεπτομερείς και το μπάσο είναι βαθύ και εντυπωσιακό.

 

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Περισσότερα Άρθρα