Polestar 3: SUV πολυτελείας με 510 ίππους και 610 χλμ αυτονομίας
Σας συστήνουμε το Polestar 3 , μια πλήρως ηλεκτρική εναλλακτική στα συμβατικά πολυτελή SUV όπως η Porsche Cayenne. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μοντέλο της Polestar, που μοιράζεται την πλατφόρμα του με το Volvo XC90 επόμενης γενιάς κι έχει μεταξόνιο 2.985 χιλιοστά, ήτοι 90 χιλιοστά μεγαλύτερο από την Cayenne και 20 χιλιοστά από ένα Tesla Model X, το οποίο όμως σε αντίθεση με το πενταθέσιο Polestar, προσφέρει και τρίτη σειρά καθισμάτων. Είναι επίσης το πιο ακριβό μοντέλο της Polestar: η βασική έκδοση κοστίζει 79.900 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο και 83.900 $ στην Αμερική. Αν και δε γνωρίζουμε ακόμα τιμές για την ελληνική αγορά, η αντιστοιχία είναι 73.800 £ / 86.500 $ για την Porsche Cayenne E-Hybrid (115.600 € στη χώρα μας), ενώ το Model X Plaid μπορεί να παραγγελθεί για την ώρα μόνο στην έκδοση Plaid των 1.020 ίππων (η εισαγωγική έκδοση θα είναι πάλι διαθέσιμη από το 2023).
Το βασικό Polestar 3 έρχεται με κίνηση σε όλους τους τροχούς χάρη στη διάταξη διπλού ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική ισχύ 489 ίππους και 840 Nm μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης μετάδοσης, επιτρέποντας 0-100 χλμ/ώρα σε 5″. Επίδοση που είναι συγκρίσιμη με την Cayenne των 462 ίππων, αλλά το μυστικό όπλο της Polestar είναι το Power Pack αξίας 5.600 λιρών (6.500 $) που ανεβάζει την απόδοση στους 517 ίππους και τη ροπή στα 910 Nm, μειώνοντας την επιτάχυνση στα 4.7″, επιτάχυνση αντίστοιχη με της Jaguar i-Pace (διαβάστε τη δοκιμή της εδώ). Αυτό σημαίνει ότι θα βλέπει τα Model X με τα κυάλια, αφού ακόμα και το βασικό Χ είναι σημαντικά πιο γρήγορο.
Φόρτιση 250 kW, στάνταρ αντλία θερμότητας
Η μπαταρία του Polestar μπορεί να φορτιστεί έως και 250 kW, νούμερο που αυτή τη στιγμή είναι από τα υψηλότερα της αγοράς. Η Polestar λέει ότι το υγρόψυκτο πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου στεγάζεται σε μια προστατευτική θήκη αλουμινίου με ενίσχυση από χάλυβα, ενώ διαθέτει αντλία θερμότητας. Έχει επίσης δυνατότητα για φόρτιση από όχημα σε δίκτυο.
Μπορείτε να το οδηγήσετε με one-pedal, το οποίο βέβαια είναι ρυθμιζόμενο, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις για εξοικονόμηση ενέργειας. Η αερανάρτηση είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού και συνδυάζεται με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η βασική έκδοση έρχεται με ζάντες 21 ιντσών, οι οποίες γίνονται 22 ιντσών στο προαιρετικό Performance Pack, το οποίο περιλαμβάνει απόδοση επιπλέον 28 ίππων και διαφορετικές ρυθμίσεις για την ανάρτηση.
Κομψό στιλ, χαμηλή γραμμή οροφής
Οπτικά, το 3 δανείζεται στοιχεία από το Polestar 5, κυρίως στο μπροστινό μέρος, του οποίου το καθοριστικό χαρακτηριστικό είναι ένα οριζόντιο κόψιμο, τοποθετημένο πάνω από τη ρηχή μάσκα που συνδέει τους δύο LED προβολείς. Και παρ’ όλο που η σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας έπρεπε να προσαρμοστεί για να ταιριάζει στο ψηλότερο αμάξωμα, πρόκειται σίγουρα για ένα κομψό, σπορτίφ SUV: με ύψος 1.614 χιλιοστά από το έδαφος, το 3 είναι πιο χαμηλό από την υβριδική Cayenne (1.696 χιλιοστά).
Το εσωτερικό είναι διακοσμημένο με βιώσιμα υλικά κι είναι το πρώτο μοντέλο Polestar με κεντρικό επεξεργαστή NVIDIA DRIVE που τροφοδοτεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει επίσης μια κεντρική οθόνη 14.5 ιντσών που έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Google. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πανοραμική οροφή κι αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών, αλλά όλα τα αυτοκίνητα του πρώτου έτους διαθέτουν επίσης το Plus Pack και το Pilot Pack ως στάνταρ, με ηχοσύστημα Bowers & Wilkins 25 ηχείων, head-up display και Pilot Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση).
Το LiDAR προαιρετικό από τα μέσα του 2023
Την επόμενη άνοιξη, ένα Pilot Pack με LiDAR θα ενταχθεί στη λίστα επιλογών, οπότε σε συνδυασμό με τη μονάδα ελέγχου NVIDIA, τις τρεις κάμερες και τους τέσσερις αισθητήρες υπερήχων θα παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη κι ακριβή σάρωση του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου, καθιστώντας το έτοιμο για πιο προηγμένη αυτόνομη οδήγηση. Αλλά ακόμη και το αρχικό μοντέλο έχει πέντε ραντάρ, πέντε εξωτερικές κάμερες και δώδεκα εξωτερικούς αισθητήρες υπερήχων. Μια καινοτόμος λειτουργία είναι ένας εσωτερικός αισθητήρας ραντάρ που μπορεί να ανιχνεύσει μικροσκοπικές κινήσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και να βοηθήσει στην προστασία από την ακούσια παραμονή παιδιών ή κατοικίδιων.
Η πρώτη παρτίδα Polestar 3 θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Volvo στο Chengdu στην Κίνα κι αναμένεται να φτάσει σε πελάτες της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Κίνας στα τέλη του 2023. Αλλά μέχρι τα μέσα του 2024, τα 3 θα παράγονται και στο εργοστάσιο της Volvo στο Ridgeville στη Νότια Καρολίνα. Ο ανταγωνισμός στα πολυτελή SUV έχει ανάψει για τα καλά.