Porsche K1: επταθέσιο ηλεκτρικό εκτός δρόμου, έρχεται το 2027

Η Porsche ετοιμάζει ένα επταθέσιο πολυτελές ηλεκτρικό crossover, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2027 και θα κληθεί να αντιμετωπίσει τη Mercedes-Benz EQS SUV και τη BMW iXΘα είναι διαφορετική από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο παραγωγής της γερμανικής εταιρίας, αναφέρουν πηγές που έχουν πρόσβαση σε πρώιμες σχεδιαστικές προτάσεις, με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα κι αμάξωμα που θυμίζει περισσότερο crossover παρά SUV. 

Ο CEO Oliver Blume περιέγραψε το αυτοκίνητο, γνωστό με την εσωτερική κωδική ονομασία K1, ως «μια πολύ σπορ ερμηνεία ενός SUV». Όταν φτάσει στην αγορά, η προηγμένη τετρακίνητη ναυαρχίδα θα είναι επικεφαλής μιας αυξανόμενης γκάμας της Porsche, που θα αποτελείται από επτά διαφορετικά μοντέλα. Η K1 θα προσφέρει τον πιο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία υψηλής απόδοσης και τεχνολογία ταχείας φόρτισης – χαρακτηριστικά που, όπως λένε πηγές στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας Zuffenhausen στη Γερμανία, ενδέχεται να ανεβάσουν την τιμή της ακόμα παραπάνω ​​από τα 299.400 € που κοστίζει σήμερα η Cayenne Turbo GT με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το νέο μοντέλο εξελίσσεται ήδη τρία χρόνια τώρα και στοχεύει να επεκτείνει την επιτυχία των Porsche Cayenne και Porsche Macan, των δύο μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Porsche τα τελευταία χρόνια. Η K1 προορίζεται να υποστηρίξει αυτή την τάση με έναν συνδυασμό σπορ χαρακτήρα και χρηστικότητας που στοχεύει στα βαθιά πορτοφόλια που έχουν οι αγοραστές στις πιο εύρωστες οικονομίες του πλανήτη: τη Βόρεια Αμερική, την Κίνα και τον αραβικό κόσμο, αναφέρει το Autocar.

Porsche: θα κατασκευάζουμε 80.000 ηλεκτρικές Macan κάθε χρόνο

Όταν φτάσει, θα γίνει το πέμπτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Porsche μετά την Porsche Taycan, την ηλεκτρική Macan του 2024, τις ηλεκτρικές Porsche Boxster / Cayman που αναμένονται το 2025 και μια ηλεκτρική έκδοση της Cayenne που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2026. «Έχουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική για να προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, με στόχο να πουλάμε πάνω από 80% πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030. Είναι μια πολύ ισχυρή ανοδική καμπύλη», δήλωσε ο Blume για τους στόχους πωλήσεων της Porsche.

Porsche Taycan νέο ρεκόρ: επισκέπτεται 14 χώρες σε 24 ώρες!

Για να δώσει στη νέα Porsche κατάλληλες δυνατότητες εκτός δρόμου, η απόσταση από το έδαφος θα μπορεί να αυξηθεί σημαντικά από την εξελιγμένη αερανάρτηση. Η K1 θα βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), στην οποία θα βασίζεται κι η επερχόμενη ηλεκτρική Macan που αναμένεται το 2024. Η K1 είχε αρχικά υπολογιστεί ότι θα χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα Scalable Systems του Ομίλου Volkswagen, γνωστή ως SSP Sport, αλλά η VW ανακοίνωσε την καθυστέρηση της πλατφόρμας, η οποία θα έρθει τελικά στο δεύτερο μέρος της δεκαετίας.

Ένα ηλεκτρικό σύστημα 920V θα εξασφαλίζει ακόμα ταχύτερη φόρτιση στην μπαταρία των 100+ kWh που θα χαρίζει θεωρητική αυτονομία 700 χιλιόμετρα (WLTP). Η ηλεκτρονική τετραδιεύθυνση θα προσφέρει γωνία έως και 5 μοίρες στους πίσω τροχούς για πρόσθετη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και μεγαλύτερη ασφάλεια σε υψηλότερες ταχύτητες. Θα συνεργάζεται με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό που παρέχει ένα φαινόμενο torque-vectoring μεταξύ κάθε μεμονωμένου πίσω τροχού. Η παραγωγή του νέου μοντέλου θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με αυτή της ηλεκτρικής Macan στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία – την ίδια τοποθεσία που είναι υπεύθυνη για τα υπάρχοντα Macan, Cayenne και Porsche Panamera με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Είναι άραγε κατάλληλη η χρονική συγκυρία για ένα υπερ-crossover; Εικάζουμε πως ναι, οι πωλήσεις των Bentley BentaygaLamborghini Urus και Aston Martin DBX ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Άλλωστε, η ίδια η Porsche βασίζει εν πολλοίς την επιβίωσή της στα ψηλά της μοντέλα. Τη χρονιά που μας πέρασε, η Cayenne κι η μικρότερη Macan ήταν τα μοντέλα της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 60% των ταξινομήσεων της χρονιάς. Και βέβαια, ένα μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2027, δεν μπορεί παρά να είναι ηλεκτρικό.

Περισσότερα Άρθρα