Πώς είναι η ζωή με ένα ηλεκτρικό μετά από έναν χρόνο χρήσης;

Εντυπώσεις αναγνώστη του CarTalk.gr μετά από την συμβίωση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο για ένα χρόνο και κάτι ψιλά:
Αγοράσαμε ένα Volvo XC40 P6 πριν από 13 μήνες. Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιεί κυρίως η σύζυγος για να πηγαίνει στην δουλειά της που είναι περίπου 70 χιλιόμετρα συνολικά και περιλαμβάνει διαδρομή πόλης κι Αττικής Οδού. Μετά από ένα έτος λοιπόν, αν εξαιρέσουμε μια δυσλειτουργία που είχαμε με το software και δεν αναγνώριζε το κλειδί, το αυτοκίνητο είναι άριστο. Έχει κάνει 17.000 χιλιόμετρα και χοντρικά-χοντρικά έχει καταναλώσει κοντά στα 600 € σε ρεύμα, μετρημένο με τους τέσσερις λογαριασμούς μέσα στο έτος και χρήση μόνο νυχτερινού ρεύματος. Αν θεωρήσουμε οτι ένα αντίστοιχο σε όγκο καινούριο θερμικό  θα ήθελε 7 με 8 λίτρα κατανάλωση, έχει γίνει εξοικονόμηση από 1.400 – 1.900 €. Σε αυτά προσθέτουμε και το service που αλλάχτηκε μόνο ένα φίλτρο καμπίνας και δε χρεώθηκε (πέντε χρόνια δωρεάν).
Να σημειώσω όμως ότι το αυτοκίνητο δεν το πήραμε για εξοικονόμηση χρημάτων. Σίγουρα είναι ένα δεδομένο αλλά δε δίνεις κοντά στα 50 χιλιάρικα για να εξοικονομήσεις χρήματα. Το αγοράσαμε επειδή μας άρεσε η οδήγηση ενός ηλεκτροκίνητου. Η ευκολία κι η ηρεμία της οδήγησης είναι αυτό που μας τράβηξε. Στη σύζυγο άρεσε πάρα πολύ και το σχήμα του μέσα-έξω, εμένα ήταν αδιάφορο.

 

 

οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από τη δοκιμή του Volvo XC40 Recharge P6
Με τα οκτώ χιλιάρικα της επιδότησης και τις τιμές των θερμικών στα ύψη, δεν μπορώ να πω οτι ήταν και πολύ ακριβότερο. Άσε που προλάβαμε και παλιά τιμή με πολύ καλό εξοπλισμό. Τώρα αν αξίζει να είναι ακριβότερα από τα θερμικά δεν ξέρω αν είναι θέμα κοστολόγησης ή μάρκετινγκ. Από εκεί και πέρα να αναφέρω και κάποια άλλα σχόλια για το αυτοκίνητο.
Θεωρώ οτι είναι απαραίτητος ο φορτιστής στο σπίτι. Σημειωτέον, δεν το έχω φορτίσει ποτέ έξω. Κάθε τρεις μέρες περίπου φορτίζει από το 30% στο 90% και κάνει περίπου 220 – 250 χιλιόμετρα ανάλογα την εποχή. Άλλο να φορτίζεις με 15 έως 20 λεπτά και άλλο με 55 έως 60 λεπτά την kWh.
Το γκάζι ήταν κάτι που με εντυπωσίασε στην αρχή, μετά μου πέρασε. Πλέον χαϊδεύω το γκάζι σαν να έχω αυγό απο κάτω. Πιο πολύ με νοιάζει η κατανάλωση παρά να το παίζω Mika Hakkinen (αγαπημένος). Εξάλλου τον χειμώνα με κάτι βροχές και τους δρόμους γυαλί που έχουμε στην πόλη, ένιωσα αρκετές φορές το αυτοκίνητο να μην έχει και την καλύτερη πρόσφυση. Συνηθισμένος και λάτρης των χαμηλών αυτοκινήτων, είναι και κάπως τρομακτική η αίσθηση να τρέχεις με το τρακτέρ. Θεωρώ λοιπόν ότι τα πολλά άλογα στα ηλεκτρικά δε χρειάζονται. Πρέπει να είναι τόσα ώστε να μπορούν να κινήσουν αξιοπρεπώς το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου κι ως εκεί. Δεν ξέρω αν το μοτέρ ή τα μοτέρ ανεβάζουν το κόστος αλλά αν όντως το κάνουν, θα προτιμούσα να κατεβάσουν τα άλογα και να ρίξουν τις τιμές. Γενικά μιλάω κι όχι αποκλειστικά για τους Σουηδεζοκινέζους.
Ταξίδια δεν το έχω πάει κι ούτε θα το πάω. Παίρνω το δικό μου θερμικό, dεν μπορώ να έχω άγχος. Πάμε ταξίδι μία-δύο φορές τον χρόνο, δεν πειράζει να μείνει το ηλεκτρικό στο σπίτι. Εννοείται ούτε διακοπές πάμε με αυτό. Υπάρχουν παιδιά, σκυλιά, αμμουδιές, κ@λόδρομοι κι εννοείται ότι δεν υπάρχουν και φορτιστές. Φαντάζομαι να περνάω σε κατσάβραχο και μια κοτρόνα που εξέχει να σκίζει το πάτωμα των μπαταριών κι ανατριχιάζω. Επίσης αυτό το όριο των 160 χλμ/ώρα, καθώς κι η τρελή κατανάλωση σε τέτοιες ταχύτητες, είναι κουραστικά σε μεγάλο ταξίδι.
Εν κατακλείδι. Το αυτοκίνητο για εμένα είναι τέλειο για καθημερινή χρήση με μέτριες αποστάσεις και μέσα στην πόλη. Κάποιοι και καλά κάνουν, το χρησιμοποιούν και το λιώνουν στα ταξίδια.
Όπως και να έχει, είμαι πολύ ευχαριστημένος από την αγορά κι αν το άλλαζα, πάλι ηλεκτρικό θα έπαιρνα για την συγκεκριμένη χρήση. Έχουμε φτιάξει και μια Ομάδα για ιδιοκτήτες Volvo EV. Όσοι πιστοί προσέλθετε. Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού και καλές διακοπές σε όσους δεν έχουν πάει ακόμα.
Περισσότερα Άρθρα