Subaru: αντικαθιστά το λογότυπο STi με STe ελέω ηλεκτροκίνησης
Η Subaru κατέθεσε επίσημα αίτηση για το λογότυπο STe στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνιών κι Εμπορικών Σημάτων, το οποίο υποδηλώνει ότι το αγαπημένο σε όλους μας σήμα STI θα είναι συντόμως οριστικά νεκρό και θα αντικατασταθεί από νέα ηλεκτρική ονοματολογία. Πριν από ένα χρόνο, η Subaru ανακοίνωσε ότι δε θα υπάρχει έκδοση WRX STI στην τρέχουσα γενιά του Impreza, δηλώνοντας ότι η μάρκα ατενίζει πλέον το μέλλον έχοντας στραμμένο το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση. Λίγο πριν από αυτήν την ανακοίνωση, η μάρκα είχε αποκαλύψει ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο 1.000 ίππων που ονομαζόταν STI E-RA (Electric-Record Attempt), υποδηλώνοντας ότι τα γρήγορα EV Subaru θα διατηρούσαν μελλοντικά την επωνυμία STI. Φαίνεται όμως ότι τώρα η μάρκα έχει αναθεωρήσει την πολιτική της και θα τα ονομάζει STe. Αυτό σημαίνει ότι ένα Subaru Solterra STe μπορεί να είναι πιθανό στο άμεσο μέλλον, σημειώνει το CarBuzz.
Τα νέα δε θα γίνουν δεκτά με ενθουσιασμό από τους φανατικούς της μάρκας. Η οδήγηση ενός γρήγορου Impeza, WRX ή STI οποιασδήποτε γενιάς, είναι κάτι που απολαμβάνει κάθε λάτρης της οδήγησης. Η αλήθεια είναι όμως ότι το λογότυπο STI αργοπεθαίνει εδώ και χρόνια, το STe είναι απλώς η ταφόπλακα. Εδώ και καιρό, το STI δεν αντιστοιχεί σε μια πραγματικά σκληροπυρηνική έκδοση κάποιου υπάρχοντος μοντέλου, αλλά απλώς σε ένα πακέτο εξοπλισμού. Σε άλλες αγορές, Impreza STI ονομάζεται ένα Impreza με ατμοσφαιρικό κινητήρα 143 ίππων και κιβώτιο ταχυτήτων CVT (!!!), απλώς με μερικά σπορτίφ καλούδια στην εμφάνιση και στο εσωτερικό. Τον περασμένο Ιούνιο δημοσιεύσαμε άρθρο για το Forester STI, το οποίο δεν είχε καμία μηχανολογική αναβάθμιση σε σχέση με τα υπόλοιπα Forester, παρά μόνο μερικά φτιασίδια.
Το STI σημαίνει Subaru Tecnica International, μια θυγατρική της Subaru που ιδρύθηκε το 1988. Η STI ήταν το αποκλειστικό τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού της Subaru κι οι μηχανικοί της είχαν επιφορτιστεί με την κατασκευή των μοντέλων homologation. δηλαδή μοντέλων δρόμου που απαιτούνταν να κατασκευαστούν για να πάρουν μέρος στους αγώνες. Ήταν το Μ τμήμα της Ιαπωνίας. Πριν από το 2006, το STi γραφόταν με μικρό i, ενώ στη συνέχεια με όλα τα γράμματα κεφαλαία. Το ST δεν αντιστοιχεί πλέον σε τίποτα. Είναι απλώς ένας συνδυασμός των δύο πρώτων γραμμάτων ενός πολύ σεβαστού ακρωνύμιου με ένα “e” κολλημένο στο τέλος. Δεν είμαστε ενάντιοι στην κατασκευή ενός EV επιδόσεων από τη Subaru, κάθε άλλο, αλλά το ακρωνύμιο STI άξιζε να αποσυρθεί με δόξα και τιμή. Με μία συλλεκτική έκδοση που θα ήταν το απαύγασμα της αγωνιστικής αρτιότητας δεκαετιών κι όχι ως πακέτο εξοπλισμού για νερόβραστα μοντέλα. H Dodge τίμησε το τελευταίο θερμικό της muscle car με το αδιανόητα γρήγορο (και πολύ προσιτό για τις επιδόσεις του) Challenger SRT Demon 170 των 8.91″ για το 400άρι! Η Subaru όφειλε να μάθει κάτι από τους Αμερικανούς συναδέλφους της.