Tesla με τη μικρή μπαταρία επιχειρεί το Αθήνα-Καρδίτσα και πίσω

Καθόσον έχουν περιγραφεί ουκ ολίγα ταξίδια για τα μοντέλα Long Range της Tesla, αλλά ελάχιστα για την έκδοση Model 3 SR+ με τη μικρή μπαταρία, παίρνω την ευκαιρία να δημοσιεύσω τελευταίο ταξίδι με SR+ (μοντέλο 2021, χωρητικότητα μπαταρίας 55 kWh LFP) ώστε όσοι ενδιαφέρονται να δουν περισσότερα.
Δεδομένα:
  • Το ταξίδι περιελάμβανε Αθήνα – Καρδίτσα (300 χιλιόμετρα) και επιστροφή. Σημειώνεται ότι είναι μέσα κι η ανηφόρα του Δομοκού ~ 21 χιλιόμετρα.
  • Και στα δυο ταξίδια υπήρχε αρκετή κίνηση με τμήματα σε σημειωτόν, στην αναχώρηση στον Κηφισό και στην επιστροφή στη Θήβα που ήμαστε σταματημένοι για αρκετή ώρα.
  • Η συνήθης ταχύτητα στην Ε.Ο. ήταν περί τα 115 χλμ/ώρα (χωρίς να φορώ τα αεροδυναμικά τάσια που αυξάνουν την αυτονομία, φουλ φορτωμένο και τέσσερις επιβάτες).
  • Στην αναχώρηση έγινε στάση στον ταχυφορτιστή Αταλάντης για 10′ με φόρτιση στα ~50 kW λόγω range anxiety καθώς ακολουθούσε η ανηφόρα Δομοκού. Στην επιστροφή δεν έγινε φόρτιση.
  • Το trip computer στην αρχή του ταξιδιού αναχώρησης έδινε άφιξη με 5% και λίγο αργότερα με 16% (χωρίς την ενδιάμεση φόρτιση). Στην επιστροφή ομοίως έδινε 5% και αργότερα 20%.
  • Στην αναχώρηση μετά τη φόρτιση στην Αταλάντη κράτησα πιο αυξημένη ταχύτητα στην Ε.Ο. περί τα 125 χλμ/ώρα εφόσον έβλεπα ότι με βγάζει άνετα.
  • Έφτασα Καρδίτσα με 24% και στην επιστροφή έφτασα Αθήνα με 21%. Παραθέτω εικόνες από Teslamate με περισσότερα δεδομένα.
Συμπεράσματα:
  • Η σημασία της ταχύτητας είναι ακόμα πιο σημαντική από όσο θεωρούσα. Με χαμηλές ταχύτητες μπορείς να κάνεις θαύματα με το range αρκεί να το πάρεις απόφαση.
  • Ενώ οι χαμηλές ταχύτητες για τα μακρινά ταξίδια φαινομενικά ίσως είναι εκνευριστικές, με το AutoPilot παλεύονται πολύ και δεν κουράζουν τον οδηγό.
  • Η ίδια διαδρομή με θερμικό αυτοκίνητο κι αρκετά υψηλότερες ταχύτητες γινόταν σε 3 ώρες ή 2:50, ωστόσο με περισσότερη κούραση τόσο του οδηγού όσο και των επιβατών. Στις εν λόγω περιπτώσεις έγινε περί τις 3:20 ώρες που είναι μεν διαφορά, αλλά όχι πολύ σημαντική.
  • Το SR+ μπορεί να κάνει διαδρομές έως 350 χιλιόμετρα μονοκοπανιά. Την επόμενη φορά θα κάνω το ταξίδι της αναχώρησης χωρίς στάση για φόρτιση καθώς τώρα έμαθα περισσότερα κι ακόμα αλλάζω τον θερμικό τρόπο οδήγησης. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να μάθεις το αυτοκίνητο και μετά το range anxiety είναι μηδαμινό.
  • «Δίκτυο, δίκτυο, δίκτυο» που λένε. Με παραπάνω ταχυφορτιστές στις διαδρομές, μπορείς να ανεβάσεις σημαντικά μέση ταχύτητα και να μην έχεις παράλληλα κανένα άγχος να ξεμείνεις. Αν είναι δε πυκνό όπως της Tesla στο εξωτερικό, τότε ο κύβος ερρίφθη. Άντε Tesla πάμε….
  • Συνολικά το SR+ είναι το best value for money. Παρά τις προφανείς διαφορές με το Long Range, έχει χαμηλές καταναλώσεις εφόσον δεν έχει μπροστινή κίνηση και το επιπλέον βάρος του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα και της μεγαλύτερης μπαταρίας. Αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, δεν έχει κακές επιδόσεις όμως η περιορισμένη πρόσφυση της πίσω κίνησης δεν το αφήνει να επιταχύνει από στάση πολύ γρήγορα μέχρι τα 30-40 χλμ/ώρα. Ωστόσο μετά έρχεται η τυπική «κλοτσιά» της επιτάχυνσης για να αποζημιώσει όσους την περιμένουν.
Περισσότερα Άρθρα