Volkswagen: στοπ στα χειροκίνητα κιβώτια από τον Μάρτη του 23

Διευκρίνιση: για την Κίνα! Η SAIC Volkswagen, η κοινοπραξία της VW στην αχανή ασιατική χώρα, αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων για τα οχήματά της από τον Μάρτιο του 2023, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που διέρρευσαν. Μια επιστολή που στάλθηκε στους υπαλλήλους στο εργοστάσιο κιβωτίων της SAIC Volkswagen στη Shanghai έφτασε στα χέρια του Autohome που αποκάλυψε την είδηση. Προειδοποίησε τους εργαζόμενους ότι η παραγωγή μηχανικών κιβωτίων θα σταματήσει στα τέλη Μαρτίου, οπότε η εταιρία θα ξεκινήσει τη διαδικασία κλεισίματος των σχετικών γραμμών παραγωγής και ρευστοποίησης περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα με την επιστολή, η απόφαση ελήφθη λόγω της ταχέως μεταβαλλόμενης αγοράς οχημάτων στην Κίνα. Με την άνοδο νέων τεχνολογιών όπως τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάγκη για μηχανικά κιβώτια μειώνεται με το πέρας των ετών.

Η SAIC Volkswagen προσφέρει επί του παρόντος τη χειροκίνητη μετάδοση μόνο σε περιορισμένο αριθμό μοντέλων στην ασιατική αγορά, μεταξύ των οποίων τα Santana, Lavida και Polo. Δεν είναι σαφές εάν αυτή η απόφαση θα επηρεάσει τις άλλες δύο μάρκες που διαχειρίζεται η κοινοπραξία, την Audi και τη Skoda. Η πρώτη ωστόσο προς το παρόν προσφέρει μόνο το A7L, το Q5 e-tron και το Q6 στην Κίνα, επομένως η μη κατασκευή χειροκίνητων κιβωτίων δεν την επηρεάζει.

Τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων χάνουν την εμπιστοσύνη του κοινού διεθνώς, όχι μόνο στην Κίνα. Καταρχάς, τα αυτόματα κιβώτια έχουν βελτιωθεί κι η τεχνολογία έχει προχωρήσει, ενώ η εμπορική επικράτηση όλο και μεγαλύτερων SUV και crossover (μοντέλα που παραδοσιακά ταιριάζουν περισσότερο με αυτόματη μετάδοση) έναντι sedan και hatchback μειώνουν περαιτέρω τη ζήτηση για χειροκίνητα σασμάν. Ύστερα, PHEV, πλήρως ηλεκτρικά και full hybrid συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια, όπως συμβαίνει και με κάποια ήπια υβριδικά σαν το Jeep RenegadeH μοίρα του μηχανικού κιβωτίου φαίνεται μακροπρόθεσμα καθορισμένη. 

Περισσότερα Άρθρα