Volvo EX30 – το οδηγούμε στην Ελλάδα

Η Volvo δε θα μπορούσε να διαλέξει πιο κατάλληλο σημείο για την παρουσίαση του νέου της στοιχήματος. Σε μια πολύ προσεγμένη εκδήλωση στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης, που άλλαξε και μας συστήνεται εκ νέου, η σουηδοκινέζικη εταιρεία παρουσιάζει το σημαντικότερο μοντέλο της εδώ και κάμποσα χρόνια.

Το αυτοπροσδιορίζει ως την εκλαϊκευση της ηλεκτροκίνησης και νομίζω ότι ο όρος το αδικεί. Το νέο EX30 δεν απευθύνεται ακριβώς στις μάζες, ούτε κάνει εκπτώσεις στην ποιότητά του, αλλά είναι τόσο άξιο που θα κάνει πολλούς να το εξετάσουν πάρα πολύ σοβαρά. Νομίζετε ότι μπορούν να συνδυαστούν σε μια πρόταση οι παρακάτω έννοιες; Και ηλεκτρικό και SUV και Volvo και 270+ άλογα και λιγότερα από 30 χιλιάρικα. Ακούγεται σαν καλόγουστο ανέκδοτο, σωστά; Σε μια εποχή που ένα μέτρια εξοπλισμένο (και τίγκα στα πλαστικά Jumbo) Dacia Duster αγγίζει τα 25, που η υβριδική Corolla ξεκινά από τα 28.5, το να χρεώνεσαι μόλις ένα χιλιάρικο πάνω για ηλεκτρικό SUVλάκι Volvo (και μάλιστα με 5.7″ για το 0-100) παραείναι καλό για να είναι αληθινό.

Αναλυτικές τιμές για το μικρό θαυματουργό EX30

Με ειλικρινές ενδιαφέρον λοιπόν, κάτι που σπανίζει πλέον αφού τα περισσότερα μοντέλα που οδηγούμε μάς φαίνονται υπερκοστολογημένα κι άνευρα, βρεθήκαμε σήμερα το μεσημεράκι στη Βουλιαγμένη. Η εισήγηση των ιθυνόντων ήταν περιεκτικότατη: ούτε μισή ώρα για τα καθέκαστα από τρεις ομιλητές, ο χρόνος έπρεπε να αφιερωθεί στην οδήγηση. Οι άνθρωποι φαίνεται ότι πιστεύουν στο προϊόν τους. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Βάζοντας ανά δύο άτομα σε κάθε όχημα, μας έλαχε ένα πισωκίνητο με τη μεγάλη μπαταρία. Λίγη θεωρία: υπάρχει το πισωμήχανο πισωκίνητο με τους 272 ίππους και τα 343 Nm ροπής, που συνδυάζεται με τη μικρή (49 ωφέλιμες kWh και 344 χιλιόμετρα αυτονομία WLTP, 5.7″ για το 0-100) ή τη μεγάλη μπαταρία (64 kWh, 480 χιλιόμετρα, 5.3″) και το τετρακίνητο με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Αποδίδει 428 ίππους, 583 Nm και 450 χιλιόμετρα, με μόλις 3,6″ για το 0-100. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ/ώρα, όπως άλλωστε σε όλα τα Volvo ανεξαρτήτως καυσίμου.

Ξεκινήσαμε λοιπόν προς την Ανάβυσσο. Στο πήγαινε ο συνάδελφος στο βολάν, στο γύρνα εγώ. Αμέσως παρατηρώ τα υλικά του εσωτερικού. Είναι πραγματικό premium. Ακόμα και τα ανακυκλωμένα πλαστικά βγάζουν χαρακτήρα και μια ψαγμένη προσέγγιση. Δε χρειάζεται να ενημερωθείς για τα μπουκάλια των ωκεανών για να νιώσεις καλύτερα, σου αρκεί αυτό που βλέπεις γύρω σου. Από το φινίρισμα των πλαϊνών καθρεπτών μέχρι τις επενδύσεις στο ταμπλό, όλα είναι όμορφα φτιαγμένα, ποιοτικά κι ευχάριστα στην αφή. Ακόμα και το σκληρό ντουλαπάκι, δε βγάζει τη φθηνιάρικη αίσθηση που έχει γίνει κοινός τόπος στον ανταγωνισμό.

Σε καλό οδόστρωμα, οι 19άρες ζάντες δεν ακούγονται καθόλου. Αργότερα, εκεί προς τη Σαρωνίδα με το άθλιο σαγρέ οδόστρωμα, θα ανακαλέσουμε αμφότεροι τα σχόλιά μας για την αθόρυβη κύλιση. Το εισαγωγικό μοντέλο με τις 18άρες μάλλον θα είναι πιο ήσυχο.

το κόλπο της Volkswagen με τους μόνο δύο διακόπτες και το rear για τα πίσω παράθυρα. Βέβαια, τώρα η VW το παράτησε αλλά το αγκάλιασε η Volvo. Εν τω μεταξύ, τα πίσω παράθυρα είναι αυτόματα και στο ανέβα και στο κατέβα, ενώ τα μπροστινά μόνο στο κατέβα, οξύμωρο

 

Ο συνάδελφος εντρυφεί περισσότερο στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Δε δηλώνει και τόσο ευχαριστημένος από το διάβασμα της λωρίδας και το πώς στρίβει το τιμόνι αυτόματα στην παρατεταμένη δεξιά μετά την ευθεία της Βάρκιζας. Αλλίμονο, όταν πήρα το EX30 στην επιστροφή, ασχολήθηκα μόνο με το γκάζι και το στρίψιμο.

Και ναι, το γκάζι είναι μπόλικο. Κάτω από 6″ για το 0-100 με λιγότερα από 30 χιλιάρικα; Η αλήθεια είναι πως το πισωκίνητο με τη μεγάλη μπαταρία που είχαμε είναι ελάχιστα ταχύτερο (5,3″ αντί για 5,7″) από το μικρής μπαταρίας, παρ’ ότι το τελευταίο είναι ελαφρύτερο. Αλλά όπως και να το κάνουμε, η δύναμη είναι υπεραρκετή σε όλα τα σενάρια.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι στιβαρή και καθησυχαστική, το Volvo αποδεικνύεται ευκολοδήγητο κι ήσυχο, εκλεπτυσμένο και χωρίς τριγμούς ή αυξημένους αεροδυναμικούς θορύβους. Ο τυπικός αγοραστής θα ξετρελαθεί μαζί του. Είναι πανέμορφο (εντάξει, υποκειμενική κρίση), καλοφτιαγμένο, πραγματικό premium σε όλα του. Με μπόλικο γκάζι και τιμή που σοκάρει.

Εννοείται ότι τα 30 παρά αντιστοιχούν στην εισαγωγική έκδοση μετά την επιδότηση, που μπορεί να αποδειχθεί σκέτος μπελάς μέχρι να την πληρωθείτε. Το καλό είναι ότι από τη φθηνότερη βερσιόν απολαμβάνεις Adaptive Cruise Control, ειδοποίηση τυφλού σημείου κι ένα κάρο βοηθήματα. 26 πρέπει να ήταν, να με συμπαθάτε άνθρωποι της Volvo, έριχνα και κλεφτιές ματιές στην ηλιόλουστη θάλασσα όσο μιλούσατε.

καλά, και μετά προς Ανάβυσσο απολάμβανα το τοπίο, παρ’ ότι “Νότιος”. Ο καθρέπτης είναι ένα κομψοτέχνημα, ειδικά αν σκεφτείς πόσο κοστίζει

 

Θεωρώ ότι το Volvάκι θα πουλήσει πολύ. Προτείνω την πισωκίνητη έκδοση, είτε με τη μικρή μπαταρία για δεύτερο όχημα πόλης για την κυρία. Είτε με τη μεγάλη, για οικογενειακό όχημα μιας οικογένειας. Αν κρίνω από το ποσοστό που έπεφτε η μπαταρία με ήπια οδήγηση (γύρω στα 100 χλμ/ώρα χωρίς ιδιαίτερα υψομετρικά), η αυτονομία με τέτοιο ρυθμό θα αντιστοιχεί όντως στα 480 θεωρητικά χιλιόμετρα. Μια χαρά.

Όμως, όποιος θέλει να έχει το EX30 για κύριο όχημα της οικογένειας, θα πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος για τους χώρους του. Είναι ο Βενιαμίν της γκάμας κι είναι λογικό να έχουν γίνει εκπτώσεις. Ενώ το εσωτερικό ύψος είναι επαρκέσταστο (τουλάχιστον στο μοντέλο με την ηλιοροφή), ο χώρος για τα γόνατα είναι μικρός. Και το μπες-βγες στις πίσω πόρτες είναι λίγο θέμα. Το δε εσωτερικό πλάτος, επαρκεί για δύο ενήλικες, φουλ στοπ. Από την άλλη, μιλάμε ουσιαστικά για ένα μπιζού όχημα πόλης, οπότε τι απαιτήσεις να υπάρχουν;

ένας 1.93 δεν μπορεί να κάτσει άνετα πίσω από τον εαυτό του. Αλλά για τέτοιες απαιτήσεις, η Volvo έχει μεγαλύτερα σκαριά, σωστά;

 

Η μοναδική μας ένσταση έχει να κάνει με την ανάρτηση. Η αίσθηση που σου βγάζει πίσω από το τιμόνι είναι πως πρόκειται για στενό και ψηλό αμάξωμα που διαβάζει τα πάντα πάνω στο οδόστρωμα. Με βάρος πέριξ των 1.800 κιλών και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστά, το EX30 έχει κάμποσες τάσεις πλεύσης στον ανοιχτό δρόμο και δε θα σε κερδίσει με τον τρόπο που κινείται. Όταν αρχίζει το στροφιλίκι, παραμένει προβλέψιμο και βγάζει πρόσφυση, όσο τέλος πάντων πιέστηκε στα Λιμανάκια. Είμαστε σίγουροι ότι θα είναι υπερεπαρκές για τον μέσο αγοραστή Volvo, ακόμα και για κάποιον που θα κυνηγήσει το κάτι παραπάνω. Πουθενά δεν έκανε κάτι άτσαλο, πουθενά δε μας έφερε σε δύσκολη θέση. Όμως, δεν μπορούμε να μην αναλογιστούμε ότι η δυνατή έκδοση θα είναι too much, ένα απίστευτο γκάζι που δε θα συμβαδίζει με το υπόλοιπο πλαίσιο.

Όπως και να έχει, τα παραπάνω είναι μικροπράγματα για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Με σωστές διαστάσεις για την ελληνική πραγματικότητα, πραγματικά προσεγμένη κατασκευή και τιμολόγηση κόλαση, το EX30 θα πουλήσει τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε leasing. Ειδικά στους τελευταίους, θα κόψει πωλήσεις κι από την Tesla, αφού θα εκτιμηθεί η πανέμορφη κοψιά του και το μαζεμένο μήκος του. Αν ήμουν στέλεχος, κι εφόσον θα είχα το προσωπικό μου θερμικό για τα ταξίδια, μάλλον θα ζητούσα την πιο βαρυφορτωμένη εξοπλιστικά έκδοση της μικρής μπαταρίας.

Ας αφήσουμε όμως και κάτι για τη δοκιμή, έτσι δεν είναι; Κρατήστε εν κατακλείδι ότι το αποτέλεσμα δικαιώνει τους ανθρώπους της Volvo για την εμπιστοσύνη που έχουν στο νέο τους μοντέλο.

Περισσότερα Άρθρα