15 στα 16 οχήματα πεντάστερα, μόνο η DS9 έμεινε στα τέσσερα
Το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι δεκαπέντε από τα δεκαέξι αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν στον τελευταίο γύρο δοκιμών πρόσκρουσης πέτυχαν τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων που δείχνει την πρόοδο που σημείωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρά τα αυστηρότερα πρωτόκολλα. Το μόνο μοντέλο από τις δοκιμές αυτού του μήνα που απέτυχε να διαπρέψει ήταν το DS 9 που περιορίστηκε σε τέσσερα αστέρια, λαμβάνοντας 79% στην προστασία για τους ενήλικες επιβάτες, 86% για τα παιδιά και 67% για τους πεζούς και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Παρά την ηλικία του, το Tesla Model S απέδειξε τα διαπιστευτήρια ασφαλείας του με βαθμολογία 94% (ενήλικες επιβάτες), 91% (παιδιά), 85% (πεζούς) και το απίστευτο 98% στα συστήματα ADAS. Ο Κινέζος αντίπαλός του, το NIO ET7 έλαβε ελαφρώς χαμηλότερες βαθμολογίες με 91% (ενήλικες), 87% (παιδιά), 73% (πεζούς) και 95% (ADAS). Άλλα ηλεκτρικά οχήματα που δοκιμάστηκαν από τον Euro NCAP ήταν τα δίδυμα Toyota bZ4X και Subaru Solterra. Αναμενόμενα, μόνο το Toyota δοκιμάστηκε με το Subaru να κληρονομεί τις ίδιες βαθμολογίες. Το ιαπωνικό crossover σημείωσε βαθμολογία 88% (ενήλικες), 87% (παιδιά), 79% (πεζούς) και 91% (ADAS).
Το Hyundai Ioniq 6 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη με την εντυπωσιακή βαθμολογία του 97% για τους ενήλικες επιβάτες. Το κορεατικό EV έλαβε 87% για τα παιδιά, μόλις 66% για τους πεζούς, αλλά ένα αξιοσέβαστο 90% σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το ολοκαίνουργιο Smart #1 απέδειξε ότι τα κινέζικα οχήματα μπορούν να είναι αρκετά ασφαλή και μερικές φορές να ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Το EV σημείωσε εξαιρετική βαθμολογία 96% (ενήλικες), 89% (παιδιά), 71% (πεζούς) και 88% (ADAS). Το τελευταίο πλήρως ηλεκτρικό crossover ήταν το Nissan Ariya με αξιοπρεπείς αλλά όχι κορυφαίες επιδόσεις 86% (επιβάτες), 89% (παιδιά), 74% (πεζούς) και 93% (ADAS).
Στο υβριδικό μέτωπο, το νέο SUV WEY Coffee 02 από την Κίνα τα πήγε εξαιρετικά με 94% (ενήλικες), 87% (παιδιά), 73% (πεζούς) και 93% (ADAS), συνεχίζοντας την καλή φήμη που χτίζουν πλέον τα κινέζικα μοντέλα αναφορικά με την παθητική ασφάλεια. Το Honda Civic e:HEV έλαβε μια αξιοπρεπή επίδοση πέντε αστέρων με όλες τις επιμέρους βαθμολογίες μεταξύ 82-89%. Ομοίως, η υβριδική Toyota Corolla Cross τοποθετήθηκε στην περιοχή 82-87%. Το νέο Renault Austral, ο αντικαταστάτης του Kadjar, έλαβε 67% στους πεζούς και σε όλους τους άλλους τομείς πάνω από 80%, ενώ το μηχανικά συγγενικό Nissan X-Trail κληρονόμησε τη βαθμολογία πέντε αστέρων του από το ελαφρώς μικρότερο Nissan Qashqai.
Τα Range Rover και Range Rover Sport έλαβαν σχεδόν ταυτόσημη βαθμολογία. Το ελαφρώς μεγαλύτερο Range Rover ήταν ελάχιστα καλύτερο στα παιδιά (87% έναντι 85%) και στους πεζούς (72% αντί για 69%), ενώ το Range Rover Sport τα πήγε καλύτερα στην προστασία ενηλίκων (85% από 84%), με τα δύο μοντέλα να βαθμολογούνται με 82% για τα ίδια πακέτα υποβοήθησης ασφαλείας.
Τέλος, το Isuzu D-Max Crew Cab επαναξιολογήθηκε καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία πρόσθεσε έναν επανασχεδιασμένο αερόσακο γονάτων οδηγού. Το pick-up ισοφάρισε τη βαθμολογία των πέντε αστέρων που είχε αποσπάσει από το 2020 με ελαφρώς βελτιωμένη βαθμολογία 86% στους ενήλικες επιβάτες. Το Euro NCAP θα ενημερώσει τα πρωτόκολλά του για το 2023, καθιστώντας τα πιο αυστηρά με εστίαση στους άλλους χρήστες του δρόμου. Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP εξήγησε: «Το 2023, σύμφωνα με το Vision 2030, το Euro NCAP θα επικεντρωθεί σε μια σειρά από νέες δοκιμές. Για παράδειγμα, θέτουμε σε εφαρμογή πρωτόκολλα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) για μοτοσικλέτες καθώς και νέα σενάρια παθητικής ασφάλειας για πεζούς και ποδηλάτες».
Παρακάτω, μπορείτε να παρακολουθήσετε όλα τα βίντεο από το πρόσφατο σκέλος των δοκιμών: