H Toyota είναι η νέα Lancia; Yaris-Corolla τα βάζουν με τη Deltona

Όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι το 2020 ήταν μια άθλια χρονιά. Με την πανδημία στο αποκορύφωμά της κι ολόκληρο τον πλανήτη σε lockdown, τα πράγματα φαίνονταν πιο ζοφερά από ποτέ. Αλλά για τους petrolheads, υπήρχε μια αχτίδα ελπίδας: το GR Yaris της Toyota. Αρχικά προορισμένο να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2020 (προτού η πανδημία εξαλείψει αυτές τις πιθανότητες), το GR Yaris είναι ένας γνήσιος απόγονος των homologation special όπως η Celica GT-4, η Lancia Integrale και το Nissan Sunny GTi-R (άντε και το Mazda 323 GTR, για να παινέσουμε το σπίτι μας).  Όχι μόνο έχει ένα εντελώς διαφορετικό αμάξωμα από το αρχικό – όντας το μοναδικό Yaris με τρεις πόρτες  – αλλά και 259 πρόσθετες συγκολλήσεις και 14.5 μέτρα επιπλέον μεταλλικών ενισχύσεων. Τα περισσότερα πάνελ είναι από αλουμίνιο κι η οροφή από ανθρακονήματα. Και βέβαια, τον πιο ισχυρό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο (261 ίππων) σε συνδυασμό με το πρώτο νέο σύστημα AWD της Toyota εδώ και δύο δεκαετίες.

Υπήρχε μόνο ένα πρόβλημα για τους Αμερικάνους. Καθώς το απλό Yaris δεν πουλήθηκε ποτέ στις ΗΠΑ, το κόστος έγκρισης του GR Yaris ήταν απαγορευτικό, οπότε η Toyota δεν το εισήγαγε. Ως αντίδωρο όμως, έφτιαξε κάτι άλλο που δεν έχει ο υπόλοιπος πλανήτης. Την GR Corolla: πήρε το κιβώτιο ταχυτήτων, την ανάρτηση και τα φρένα από το GR Yaris κι ανέβασε την ιπποδύναμη του τρικύλινδρου στους 304 ίππους, σημειώνοντας ένα ακόμη ρεκόρ. Όμως, παρά το γεγονός ότι η Corolla ακολουθεί μια πολύ αυστηρή δίαιτα – με την έκδοση Morizo να είναι το πρώτο πεντάθυρο μοντέλο με μόλις δύο θέσεις – το ερώτημα παραμένει αν μπορεί να είναι τόσο γρήγορη όσο ο ακόμα ελαφρύτερος πρόγονός της.

Τώρα γνωρίζουμε χάρη στο πιο πρόσφατο βίντεο του καναλιού Hagerty με τον (γεννημένο για αυτή τη δουλειά) Jason Cammisa. Ενώ τα δύο αυτοκίνητα πηγαίνουν κόπιες στις ευθείες, η ιστορία είναι πολύ διαφορετική στην πίστα Willow Springs. Η Toyota GR Corolla Morizo ​​σημείωσε χρόνο 1:22.94, πέντε ολόκληρα δευτερόλεπτα ταχύτερα από το GR Yaris. Ομολογουμένως, υπήρχαν κάποιες ασυνέπειες, όπως ότι η Corolla φορούσε αρκετά πιο σπορ ελαστικά (Michelin Pilot Sport Cup 2 αντί για τα πιο πολιτικά Dunlop Sport Maxxs στο Yaris) κι ότι ήταν η έκδοση με τα μπλοκέ διαφορικά έναντι των ανοιχτών του Yaris. Αλλά ακόμα κι έτσι, το μεγαλύτερο, πιο βαρύ μοντέλο εκμηδένισε τον μικρότερο αδερφό του. Ακόμη κι η Lancia Delta Integrale που μετράει τρεις δεκαετίες στην καμπούρα της ήταν πιο γρήγορη από το Yaris.

O ανταγωνισμός ήρθε από εκεί που δεν τον περίμεναν, από ένα προσθιοκίνητο μοντέλο: το Honda Civic Type R. Όσο καλό κι αν είναι κι έχοντας φρέσκο ακόμα το αίσθημα της νίκης από το ρεκόρ του Nurburgring, ποιος θα πόνταρε σε ένα αμάξι με μόνο μπροστινή κίνηση; Κι όμως κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο της Corolla κατά μισό δευτερόλεπτο. Μετά εμφανίστηκε το τετρακίνητο Volkswagen Golf R. Αν και σημαντικά πιο αργό από την Corolla, το Golf R μπορεί να κατανείμει καλύτερα τη δύναμή του για να προκαλέσει πλαγιολισθήσεις που φέρνουν το χαμόγελο στα χείλη. Η Corolla έχει τετρακίνηση που είναι προσανατολισμένη στα rally και δεν τη νοιάζει παρά να περάσει όσο πιο σωστά γίνεται τη δύναμη στο οδόστρωμα.

Περισσότερα Άρθρα