H Ford πατεντάρει επιπλέον μπαταρία στη θέση της μπαγκαζιέρας
Το άγχος της αυτονομίας μπορεί να γίνει πραγματικός βραχνάς, ειδικά όταν έχετε σκοπό να πάρετε το εκτός δρόμου όχημά σας και να χαθείτε προς άγνωστη κατεύθυνση στα όρη, στα άγρια βουνά. Όσο απομακρύνεστε από την άσφαλτο και τον πολιτισμό, τόσο θα μεγαλώνει η ανησυχία σας για το πού θα φορτίσετε. Η λύση που προτείνει η Ford σε όλη αυτή την αβεβαιότητα φόρτισης; Σύμφωνα με μια πρόσφατα υποβληθείσα αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η απάντηση είναι μια μπαταρία τοποθετημένη στην οροφή, στη θέση μιας μπαγκαζιέρας. Ακούγεται σαν καλή ιδέα, αλλά μόνο για περίπου δύο δευτερόλεπτα έως ότου σκεφτούμε όλα τα μειονεκτήματα που τη συνοδεύουν.
Η εφαρμογή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ξετρυπώθηκε από τα μέλη στο forum Lightning Owners. Στο κείμενο, η Ford περιγράφει την εφεύρεση ως αφαιρούμενη μπαταρία που είναι τοποθετημένη στην κορυφή ενός EV και προορίζεται για επαναφόρτιση του οχήματος σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος εξωτερικός φορτιστής. Η Ford αναφέρει ότι οι ιδιοκτήτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να οδηγήσουν ένα ηλεκτρικό 4X4 σε απομακρυσμένες περιοχές που δε διαθέτουν σταθμούς φόρτισης. Η Rivian έχει επίσης εντοπίσει το πρόβλημα κι, ενώ κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια αφαιρούμενη μπαταρία που θα κουμπώνει στην καρότσα, τοποθέτησε επίσης σταθμούς φόρτισης γύρω από τα μονοπάτια στις ΗΠΑ για να περιορίσει το πρόβλημα. Η Blue Oval δεν είχε καρότσα για να φορτώσει το power bank, οπότε το τοποθέτησε σαν μπαγκαζιέρα στην οροφή. Ναι, αισθητικά είναι μια αποδεκτή λύση αλλά όχι και τόσο πρακτική.
Το πιο προφανές πρόβλημα των μπαταριών είναι το βάρος, μιλάμε για εκατοντάδες κιλά. Με την τοποθέτηση της μπαταρίας στην οροφή, το κέντρο βάρους μεταφέρεται πολύ ψηλά, κι αυτό θα είναι πρόβλημα και ταξιδεύοντας στην άσφαλτο για να βγείτε εκτός δρόμου, αλλά κι όταν αρχίσουν τα κατσάβραχα που θα καιροφυλακτεί η τούμπα. Επιπλέον, φανταστείτε να προσπαθείτε να σηκώσετε μια τέτοια μπαταρία στην οροφή του SUV σας.
Μια άλλη ανησυχία είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κρατούν μυστικό το πόσο πληρώνουν για κάθε κιλοβατώρα. Ωστόσο, η EPA εκτιμά οι μπαταρίες κόστισαν στις αυτοκινητοβιομηχανίες περίπου 153 $ ανά κιλοβατώρα το 2022. Αυτό θα σήμαινε ότι μια εφεδρική μπαταρία 25 kWh θα μπορούσε να κοστίζει περίπου 3.500 € και δε θα μπορούσε να προσφέρει στο Bronco που φαίνεται στα σχέδια της πατέντας πολύ παραπάνω από 100 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας.
Αλλά ακόμα κι αν δεν υπήρχε το πρόβλημα του βάρους, η αεροδυναμική είναι εξαιρετικά σημαντική στα ηλεκτρικά οχήματα γιατί αυξάνει την κατανάλωση στο ταξίδι και μειώνει την αυτονομία. Η τοποθέτηση στην κορυφή του αυτοκινήτου σας μιας μπαγκαζιέρας θα κατέστρεφε τον αεροδυναμικό συντελεστή και θα απογείωνε την κατανάλωση.
Ενώ η πρόταση της Ford φαίνεται σαν μια καλή ιδέα αρχικά, προφανώς δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Τα δίκτυα φόρτισης παγκοσμίως βελτιώνονται μέρα με τη μέρα, αλλά αυτό δε συνυπολογίζει τα οχήματα εκτός δρόμου, ένα πρόβλημα που η Ford χαίρει συγχαρητηρίων που τουλάχιστον προσπαθεί να λύσει. Αλλά μια βαριά μπαταρία τοποθετημένη τέρμα πάνω δεν είναι η απάντηση που αναζητούμε. Το πιο ενδιαφέρον εύρημα από την όλη υπόθεση είναι ότι μάλλον ετοιμάζεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό Ford Bronco.