San Francisco: η πρώτη πόλη όπου τα μπαταριοκίνητα είναι το 50%

Η μητροπολιτική περιοχή του San Francisco αποτελεί την πρώτη αμερικάνικη πόλη που έφτασε ένα σημαντικό ορόσημο στην υιοθέτηση εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Η περιοχή έχει γίνει η πρώτη στην Αμερική όπου τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα αποτελούν περισσότερο από το 50% των πωλήσεων νέων οχημάτων. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά τον Μάρτιο, αλλά υπήρξε και συνέχεια, καθώς τον Απρίλιο οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήταν ακόμη υψηλότερες στο 53.1%, σύμφωνα με νέα έρευνα της S&P Global.

Αναφέρει ότι σε αυτό συνέβαλε η δημογραφική σύνθεση της πόλης, η οποία είναι εντυπωσιακά παρόμοια με αυτή των αγοραστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πράγματι, οι αγοραστές του San Francisco τείνουν να είναι νεότεροι από εκείνους σε άλλες περιοχές και τείνουν να είναι και πιο εύποροι. Για παράδειγμα, το 46% των κατοίκων της πόλης έχουν οικογενειακό εισόδημα άνω των 200.000 δολαρίων, ενώ το 40% των αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων σε εθνικό επίπεδο έχουν το ίδιο.

Η συγκέντρωση των αγοραστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην περιοχή δεν περιορίζεται σε αυτό που γενικά θεωρείται πόλη του San Francisco. Κοντινοί θύλακες όπως το Los Altos, η Saratoga, το Piedmont κι άλλα περίχωρα αγοράζουν επίσης EV, σημειώνει η S&P Global. Περιέργως, το San Ramon, όπου βρίσκεται η παγκόσμια έδρα της πετρελαϊκής Chevron, έχει την υψηλότερη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ τα υβριδικά οχήματα συμβάλλουν σημαντικά στην επιτυχία των μπαταριοκίνητων οχημάτων στην περιοχή, τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πιο επιτυχημένα εκεί από ό,τι στην υπόλοιπη Αμερική. Τον Μάρτιο, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 34.3% των πωλήσεων, περισσότερο από τέσσερις φορές τον εθνικό μέσο όρο.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα οχήματα της Tesla είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην περιοχή. Σχεδόν μία στις τέσσερις πωλήσεις νέων οχημάτων στο San Francisco, ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, κατασκευάστηκε από την εταιρία που οφείλει μεγάλο μέρος της επιτυχίας της στην California. Ωστόσο, η Tesla δεν ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με μεγάλη επιτυχία στην περιοχή. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις του VW ID.4 ήταν αναλογικά τέσσερις φορές υψηλότερες εκεί από ό,τι στην υπόλοιπη χώρα τον Μάρτιο. Η επιτυχία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο San Francisco επιβεβαιώνει κάτι που ήδη γνωρίζαμε: τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να αγοράζονται κυρίως από τους εύπορους και τους νεότερους.

Περισσότερα Άρθρα