Ανανέωση για Tiguan και T-Cross, τέλος το χειροκίνητο για Golf GTI
Σε τυπικό στιλ για Volkswagen, η τρίτη γενιά του Tiguan έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο κοινό με ένα καμουφλάζ εμπνευσμένο από τον κώδικα QR ενόψει της επίσημης κυκλοφορίας του το φθινόπωρο. Η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε επίσης το εσωτερικό του SUV κι έδωσε πληροφορίες για τη σειρά κινητήρων και το αναβαθμισμένο πλαίσιο. Το αμάξωμα είναι πιο καμπυλωτό σε σύγκριση με τον προκάτοχό του κι έχει ενσωματώσει στοιχεία από το γεμάτο καμπύλες ID.4 στο πιο αυστηρό τετραγωνισμένο σχήμα του σημερινού Tiguan. Αυτό το στιλ θα βρει σταδιακά το δρόμο του σε περισσότερα μελλοντικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του ανανεωμένου Golf και του νέου Passat.
Στο εσωτερικό, το κεντρικό στοιχείο είναι η ανεξάρτητη οθόνη αφής 15 ιντσών που προέρχεται από το ID.7 , η οποία διαθέτει συντομεύσεις για ευκολότερη πλοήγηση στις ρυθμίσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μικρότερες εκδόσεις θα έχουν ελαφρώς μικρότερη μονάδα 12.9 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει ένα καμπύλο περίβλημα που εκτείνεται μέχρι τις πόρτες που στεγάζουν τους αεραγωγούς κλιματισμού. Άλλα σημαντικά σημεία περιλαμβάνουν την επιστροφή των φυσικών διακοπτών στο τιμόνι, την αντικατάσταση των χειριστηρίων αφής και τον αυτόματο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που έχει μετακινηθεί πίσω από το τιμόνι. Η αυτοκινητοβιομηχανία μιλά για τη χρήση «υλικών υψηλής ποιότητας» κι «αποτελεσματικής ηχομόνωσης» που μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με ένα προαιρετικό «ακουστικό πακέτο».
Εκτός από την προσθήκη περισσότερης τεχνολογίας στο μείγμα, το νέο Tiguan είναι επίσης πιο ευρύχωρο από το μοντέλο που αντικαθιστά, προσφέροντας 10 χιλιοστά επιπλέον χώρο για το κεφάλι στο πίσω μέρος και χώρο αποσκευών 648 λίτρων, δηλαδή 33 λίτρα μεγαλύτερο από πριν. Τέλος, τα προαιρετικά καθίσματα ergoActive για οδηγό και συνοδηγό διαθέτουν θέρμανση, αερισμό, ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων και λειτουργία μασάζ 10 ρυθμίσεων.
Το VW Tiguan του 2024 βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo, μια αναβαθμισμένη έκδοση των παλιών πλαισίων. Η τρίτη γενιά έχει μήκος 4.551 χιλιοστά, πλάτος 1.939 κι ύψος 1.640. Αυτό το καθιστά 32 χιλιοστά μακρύτερο και 5 ψηλότερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ διατηρεί το ίδιο πλάτος και μεταξόνιο (2.681 χιλιοστά).
Η γκάμα κινητήρων θα περιλαμβάνει τον ήπιο υβριδικό βενζινοκινητήρα 1.5 eTSI, τον 2.0 TSI βενζίνης, τον 2.0 TDI diesel, καθώς και δύο επιλογές eHybrid PHEV, αν κι η ναυαρχίδα επιδόσεων Tiguan R δε συμπεριλήφθηκε στην ανακοίνωση. Τα δύο PHEV θα παράγουν 204 ίππους και 272 ίππους αντίστοιχα, αλλά το αποκορύφωμα είναι η μεγαλύτερη μπαταρία 18.5 kWh που είναι συμβατή με φόρτιση DC κι εύρος οδήγησης μηδενικών εκπομπών 100 χιλιομέτρων.
Φαίνεται ότι οι μηχανικοί της VW βαρέθηκαν να καμουφλάρουν το T-Cross, καθώς ένα πρωτότυπο του μικρού SUV συνελήφθη να δοκιμάζεται χωρίς μεταμφίεση. Το T-Cross παρουσιάστηκε αρχικά το 2018 ως το μικρότερο μέλος της γκάμας SUV της VW. Αργότερα μες στη χρονιά αναμένεται να υποστεί facelift, με τα πρωτότυπα να κάνουν το κατασκοπευτικό ντεμπούτο τους τον Φεβρουάριο του 2023. Ωστόσο, η τελευταία εμφάνισή του είναι η πιο αποκαλυπτική, αφού η επανασχεδιασμένη όψη του T-Cross το κάνει να μοιάζει περισσότερο με το ελαφρώς μεγαλύτερο T-Roc, χάρη στις στρογγυλεμένες εισαγωγές του προφυλακτήρα και τη φαρδύτερη μάσκα με την ενιαία χρωμιωμένη μπάρα στη μέση. Τέλος, οι προβολείς έχουν νέα γραφικά LED και φαίνεται να περιλαμβάνουν σκούρο κρύσταλλο, εμπνευσμένοι από το κορυφαίο Touareg.
Αν η VW θέλει να συμβαδίσει με τον έντονο ανταγωνισμό των B-SUV, πιθανότατα θα βελτιώσει την απτή ποιότητα των υλικών που είναι μια από τις αδυναμίες του τρέχοντος T-Cross, ακολουθώντας το παράδειγμα του ανανεωμένου T-Roc. Είναι επίσης ασφαλές να υποθέσουμε ότι το μικρό SUV θα αποκτήσει νέο infotainment. Η σειρά κινητήρων πιθανότατα θα μεταφερθεί με μικρές ενημερώσεις. Οι επιλογές περιλαμβάνουν τον βασικό τρικύλινδρο 1.0 TSI σε δύο επιλογές ισχύος και τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI που πιθανότατα θα αναβαθμιστεί στις προδιαγραφές Evo2. Η VW θα μπορούσε επίσης να προσθέσει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt στους βενζινοκινητήρες, κάτι που ήδη συμβαίνει στην υπόλοιπη γκάμα. Όλες οι εκδόσεις του T-Cross θα παραμείνουν προσθιοκίνητες, είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο DSG.
Το γεγονός ότι η Volkswagen δεν μπαίνει στον κόπο να καμουφλάρει το facelift T-Cross πιθανότατα σημαίνει ότι το επίσημο ντεμπούτο είναι προ των πυλών. Οι αντίπαλοι στην κατηγορία B-SUV περιλαμβάνουν τα Skoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008 και Ford Puma, τα οποία επίσης αναμένεται να επιστρέψουν ενημερωμένα το 2024.
Για τα πρώτα 29 χρόνια της ζωής του, το Golf GTI ήταν διαθέσιμο μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά όταν το hot hatch γίνει 49, αυτό μπορεί να είναι το μόνο χαρακτηριστικό που δε θα μπορείτε να παραγγείλετε στο πιο διάσημο hot hatch όλων των εποχών. Η VW σχεδιάζει να εγκαταλείψει την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων από κάθε μοντέλο της γκάμας Golf, συμπεριλαμβανομένου του GTI. Αυτό θα ισχύει από το 2024, όταν το τρέχον Mk8 θα υποστεί facelift. Τάδε έφη ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Volkswagen, Kai Grünitz, ο οποίος είπε ότι το μηχανικό σασμάν θα εγκαταλειφθεί για να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να ανταποκριθεί στη νέα σκληρή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων Euro 7.
«Με την επόμενη γενιά του Golf, δεν θα υπάρχει πια χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων», αν κι η VW θα μπορούσε να αλλάξει γνώμη εάν γίνουν αλλαγές στο προσχέδιο των κανονισμών Euro 7 και γίνουν ηπιότεροι. Ενώ η διαφορά στις εκπομπές CO2 μεταξύ χειροκίνητων και Golf διπλού συμπλέκτη μπορεί να είναι μόλις 2 γρ/χλμ., αυτό μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στις μέσες εκπομπές του στόλου όταν μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες Golf.