S2000 650 ίππων απειλεί να σπάσει το δεκάλεπτο στο Pikes Peak
Η Evasive Motorsports επιστρέφει στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak αυτό το Σαββατοκύριακο με ένα νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο: ένα Honda S2000 650 ίππων με μια τεράστια πίσω αεροτομή. Στο παρελθόν είχε αγωνιστεί με ένα Toyota ΑΕ86 900 ίππων, ακόμη κι ένα Tesla Model 3, αλλά ο φετινός συμμετέχων είναι ένα S2000R, ένα restomod S2000 με κινητήρα από το Civic Type R. Ωστόσο, αντί για την ιπποδύναμη του εργοστασιακού μοντέλου, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει πλέον περί τα 650 άλογα. Το αυτοκίνητο αγωνίστηκε σε αγώνες Time Attack το 2022 και τα πήγε αρκετά καλά, ώστε να πείσει την ομάδα να κάνει το επόμενο βήμα.
Όπως με όλες τις προηγούμενες προσπάθειες της Evasive, αυτό το όχημα χρησιμοποιεί συνθετικά λιπαντικά Eneos Racing 0W-50 και φοράει περήφανα τα χρώματα της 150χρονης ιαπωνικής εταιρίας λιπαντικών. Πέρσι βρήκαμε διασκεδαστικό ότι το Tesla Model 3 διαφήμιζε μια εταιρία λιπαντικών αυτοκινήτου, αλλά η Evasive παραδέχτηκε ότι δεν ήταν τρολάρισμα: το Model 3 όντως συνέβαλε στην εξέλιξη νέων EV λιπαντικών της μάρκας που χρησιμοποιούνται σε υποσυστήματα στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο αναβαθμισμένος κινητήρας F20 έχει υπερκυβιστεί από τα 2.0 λίτρα στα 2.4 λίτρα χάρη σε κιτ της Toda Racing κι η σχέση συμπίεσης έχει φτάσει στο 12.5:1. Η μεγάλη αύξηση της ισχύος βέβαια προέρχεται από τη ρουλεμανάτη τουρμπίνα HKS GT6290. Αλλά στον αγώνα των 156 στροφών δεν αρκεί μόνο να έχεις δύναμη, για αυτό η ομάδα φάρδυνε τα μετατρόχια κι αύξησε το downforce. Ειδικά η πίσω αεροτομή της Voltex βγάζει μάτι, ενώ χρησιμοποιείται ανθρακονημάτινο hardtop της Mugen αντί για την εργοστασιακή κουκούλα για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική. Τα φαρδιά φτερά κρύβουν ζάντες Titan 7 T-P5 18 x 11 ιντσών που φορούν αγωνιστικά σλικ 280/650 R18 Yokohama A005 και συνεργάζονται με την ανάρτηση της KW, τα φρένα της StopTech κι ένα ειδικά εξελιγμένο από την Bosch σύστημα ABS.
«Είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι για τον φετινό αγώνα», δήλωσε ο Mike Chang, Διευθύνων Σύμβουλος της Evasive Motorsports. «Θα θέλαμε να γίνουμε ο πρώτος βελτιωτικός οίκος που τερματίζει σε λιγότερο από 10 λεπτά». Το αυτοκίνητο είναι ένα θηρίο κι ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρει, χάρη στους 650 ίππους, το βάρος που έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.100 κιλά αλλά και το ψαγμένο στήσιμο των Ιαπώνων. Ο οδηγός Dai Yoshihara είναι περισσότερο γνωστός για τις πλαγιολισθήσεις του στη Formula Drift, αλλά έχει συμμετάσχει στη φημισμένη ανάβαση με την ομάδα τα τελευταία χρόνια με εντυπωσιακά αποτελέσματα, οπότε η αισιοδοξία είναι δικαιολογημένη.