Tesla με turbodiesel, για τι θα το κατηγορήσουν τώρα οι haters;
Το κανάλι YouTube Warped Perception είναι γνωστό για τις ασυνήθιστες τροποποιήσεις που κάνει στα Tesla. Αφού προσάρμοσε τρεις κινητήρες μίνι τζετ στο πίσω μέρος ενός Model S για να βελτιώσει την επιτάχυνσή του, ο παρουσιαστής του καναλιού Matt Mikka αντιμετωπίζει στη ρίζα του το ζήτημα των στάσεων για φόρτιση. Πέρσι εξόπλισε το όχημα με μια ενσωματωμένη γεννήτρια, προφανώς αντλώντας έμπνευση από τη συγχωρεμένη BMW i3 Rex, και μετά πήγε ένα πολύ μεγάλο roadtrip για να δοκιμάσει στην πράξη το εγχείρημά του. Ο κινητήρας που χρησιμοποίησε ως γεννήτρια ήταν μια μικρή, μονοκύλινδρη μονάδα 400 κ.εκ. που απέδιδε περίπου 13 ίππους.
Ο Matt αποφάσισε να το δοκιμάσει κάνοντας ένα οδικό ταξίδι 2.900 χιλιόμετρα. Η γεννήτρια λειτουργούσε σχεδόν ασταμάτητα για μια ολόκληρη εβδομάδα και το πείραμα πέτυχε μεν, αφού το Model S διένυσε την απόσταση χωρίς να σταματήσει ποτέ για να φορτίσει, αλλά δεν ήταν όλα ρόδινα. Με αρκετά θορυβώδη λειτουργία, μπορεί να μην ενοχλούσε ιδιαίτερα όσο το Model S κινείτο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά ήταν πρόβλημα όταν διανυκτέρευε σε ξενοδοχεία κι η γεννήτρια έπρεπε να λειτουργεί όλο το βράδυ. Τώρα, ο Matt προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα κι επιλέγει κινητήρα turbo diesel ώστε να φορτίζει ταχύτερα τις μπαταρίες και να μη χρειάζεται να δουλεύει τη νύχτα. Σωστότερη σκέψη, στη θεωρία τουλάχιστον…
Τα πράγματα πάλι δεν ήταν τόσο ρόδινα. Ενώ το μοτέρ απέδιδε σχεδόν διπλάσια ισχύ από το παλιό (25 ίππους), η ψύξη ήταν προβληματική. Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ο κινητήρας υπερθερμαινόταν συνεχώς, εμποδίζοντας τη γεννήτρια να φορτίσει τις μπαταρίες όσο γρήγορα θα μπορούσε αν δε ζεσταινόταν. Ενώ λοιπόν ο Αμερικανός μαστροχαλαστής υπολόγιζε ότι το Model S θα μπορούσε να διανύσει 1.600 μίλια (2.575 χιλιόμετρα) με μία μόνο φόρτιση κι ένα γεμάτο ρεζερβουάρ πετρέλαιο, τελικά τα νούμερα διαψεύστηκαν κάμποσο. Η συνολική κατανάλωση ανήλθε σε 291 λίτρα και το ταξιδάκι βγήκε λίγο μεγαλύτερο: 2.500 μίλια (4.023 χιλιόμετρα), οπότε μπορούμε να πούμε ότι κατά μέσο όρο, το Tesla κατανάλωσε 7.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Δεν είναι κακό νούμερο, αν σκεφτείτε το βάρος και την κακή αεροδυναμική του συγκεκριμένου μοντέλου. Και σίγουρα όχι πολύ μακριά από την κατανάλωση που θα είχε μια αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη λιμουζίνα τέτοιων διαστάσεων.
Το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι η γεννήτρια έκανε πάρα πολύ θόρυβο κι ενώ η παλιά δεν ακουγόταν ιδιαίτερα εν κινήσει, τούτη δω χάλαγε τον κόσμο. «Με αυτή τη συνεχή βαβούρα στο παρασκήνιο όλη την ώρα, είτε την ξεχνάς είτε θέλεις να ανοίξεις την πόρτα στον αυτοκινητόδρομο και να πηδήξεις έξω… Αλλά με πήγε εκεί που έπρεπε να πάω», δήλωσε στο Insider. Τώρα σκέφτεται να ακολουθήσει το μονοπάτι της Mazda, που αποφάσισε να φορτίζει το plug-in hybrid MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Wankel, μόνο που στην περίπτωση του Matt θα προστεθεί κι ένας κομπρέσορας. Ο τύπος είναι τρελοκομείο!