Ο Rowan Atkinson (Mr Bean) οδηγεί GR Yaris που καίει υδρογόνο
Γνωστός ως Mr Bean, ο Rowan Atkinson είναι ένας παθιασμένος λάτρης των αυτοκινήτων, ένθερμος υποστηρικτής του κινητήρα εσωτερικής καύσης και πολέμιος των ηλεκτρικών με μπαταρία. Πήρε μέρος στην ανάβαση στο Goodwood για να παράσχει την υποστήριξή του στα εναλλακτικά καύσιμα οδηγώντας ένα ειδικά προετοιμασμένο Toyota GR Yaris H2. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον εργοστασιακό τρικύλινδρο κινητήρα των 1.6 λίτρων, αλλά το σύστημα διαχείρισης έχει τροποποιηθεί ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με υδρογόνο. Δεν είναι όχημα κυψελών καυσίμου. Αντίθετα, χρησιμοποιεί υδρογόνο που εγχέεται απευθείας στον κινητήρα για εσωτερική καύση.
Ο Mr. Bean πουλάει μια Lancia Delta HF Integrale Evo II του 1993 !!!
Ο Atkinson, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης ενός κανονικού GR Yaris, βρήκε το υδρογονοκίνητο hot hatch εξαιρετικά διασκεδαστικό. Επαίνεσε την Toyota και τη Formula 1 που εργάστηκαν για να διατηρήσουν ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας καθαρά, εναλλακτικά καύσιμα. Η Toyota εξελίσσει ένα πρωτότυπο GR H2 Le Mans για να αγωνιστεί με καύσιμο υδρογόνου το 2026. Όσον αφορά τη Formula 1, θα στραφεί σε υβριδικά συστήματα κίνησης με βιώσιμα καύσιμα στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Ο Atkinson είναι κάτοχος πτυχίου ηλεκτρολόγου μηχανικού και στέκεται ολοένα και πιο επικριτικός προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φτάνοντας στο σημείο να γράψει άρθρο στον TheGuardian, όπου δηλώνει ότι αισθάνεται εξαπατημένος. Στο άρθρο, ενθαρρύνει τις εταιρίες να επενδύσουν στα εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, ως τρόπο προώθησης της βιωσιμότητας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Καταλαβαίνουμε γιατί ο δημοφιλής ηθοποιός λατρεύει τον θερμικό κινητήρα. Η συλλογή αυτοκινήτων του περιλαμβάνει μερικά εντυπωσιακά μοντέλα: εκτός από το GR Yaris, είναι κάτοχος ή είχε στο παρελθόν μια McLaren F1, μια Lancia Delta Integrale HF κι ένα Honda NSX. Στο παρελθόν μάλιστα είχε αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα το τρακάρισμα που είχε με τη McLaren.
Όταν κυκλοφόρησε το Toyota GR Yaris, συνέχισε την ιαπωνική παράδοση της φτερούγας, αφού πρόκειται για άξιο συνεχιστή των Subaru STi και Mitsubishi Evolution. Σε εργοστασιακή μορφή, ο τρικύλινδρος κινητήρας του GR Yaris αποδίδει 261 ίππους, αλλά μάλλον είναι πολύ ανθεκτικός, αν κρίνουμε από κάποιους βελτιωτικούς οίκους που ανακοινώνουν απόδοση 741 ίππων με τα εργοστασιακά σωθικά.