Valkyrie: η τυπική της συντήρηση κοστίζει 464.000 $ στα 3 χρόνια !
Αν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά ένα hypercar των τριών εκατομμυρίων δολαρίων, μπορείτε προφανώς και να το συντηρήσετε, όσο παράλογα δαπανηρά και να είναι τα σέρβις του. Ωστόσο, για τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς, τα νούμερα είναι σοκαριστικά. Μία δημοσίευση που κυκλοφορεί στο Facebook κάνει τον γύρο του Διαδικτύου υποστηρίζει ότι η τυποποιημένη συντήρηση μιας Aston Martin Valkyrie θα κοστίσει στους ιδιοκτήτες της 464.000 δολάρια (412.000 €) για τα τρία μόλις πρώτα χρόνια, χωρίς μάλιστα ακρότητες στα χιλιόμετρα.
Η πρώτη επίσκεψη στην αντιπροσωπεία έρχεται στα 1.000 χιλιόμετρα (ή έξι μήνες, όποιο έρθει πρώτο) και κοστίζει 29.000 €. Λογικά θα περιλαμβάνει έναν γενικό έλεγχο και μια πρώτη αλλαγή λιπαντικών. Αλλά τα πραγματικά μεγάλα ποσά έρχονται στη συνέχεια. Στα 5.000 χιλιόμετρα (ή 12 μήνες, νομίζατε ότι θα τη γλιτώσετε επειδή δεν την κινείτε πολύ;), το σέρβις κοστίζει 99.000 €, αλλά και πάλι θεωρείται ευκαιρία μπροστά στα 175.000 € που θα κληθείτε να πληρώσετε στα 10.000 χιλιόμετρα (ή 24 μήνες). Τουλάχιστον μπορείτε να παρηγοριέστε ότι η προγραμματισμένη συντήρηση της τριετίας (ή 15.000 χιλιόμετρα) θεωρείται σχεδόν ευκαιρία στα 110.000 €.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχουν έρθει τα πραγματικά μεγάλα έξοδα, όπως η πλήρης ανακατασκευή του κιβωτίου κάθε 50.000 χιλιόμετρα, παρ’ ότι προβλέπονται αλλαγές βαλβολίνης κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Πάλι στις 50.000 χιλιόμετρα, θα κληθείτε να πληρώσετε αντλίας βενζίνης, έχει – δεν έχει χαλάσει. Όπως άλλωστε βάζετε προληπτικά το χέρι στην τσέπη για αντικατάσταση των σφιχτήρων των ζωνών ασφαλείας κάθε 12 μήνες κι αλλαγή των ίδιων των ζωνών κάθε πέντε χρόνια. Ή αντικατάσταση του center-lock μηχανισμού των ζαντών κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Ε, μετά από τα παραπάνω, δε θα σας κακοφανεί η αλλαγή των πίσω ημιαξονίων κάθε 100.000 χιλιόμετρα.
Αλλά μη νομίζετε ότι η Aston Martin δε σκέπτεται την τσέπη των αγοραστών. Όπως σας είχαμε πληροφορήσει σε σχετικό ρεπορτάζ, οι σχεδιαστές της Red Bull προέβλεπαν αντικατάσταση της πίσω αεροτομής κάθε 40.000 χιλιόμετρα! Ναι, τυπική αντικατάσταση, χωρίς να υπάρχει ορατή φθορά. H Aston Martin πάτησε πόδι, τους ψιθύρισε στο αυτί ότι θα τους κρεμάσουν κουδούνια κι η Red Bull αναγκάστηκε να σχεδιάσει μια νέα αεροτομή, ίσως ελάχιστα πιο βαριά αλλά χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση.
Όλα αυτά βέβαια λογικά δεν απασχολούν διόλου τους τυχερούς ιδιοκτήτες. Προφανώς θα είναι ήδη εξοικειωμένοι με τόσο ακριβή συντήρηση, αφού δύσκολα δε θα έχουν επίσης στην κατοχή τους μια Bugatti Chiron ή ένα Koenigsegg, επίσης κουμπαράδες για να συντηρηθούν προβλεπόμενα. Ίσως μάλιστα η Valkyrie να τους φανεί κι ευκαιρία, από τη στιγμή που τα τυπικά έξοδα μιας Chiron για την πρώτη τετραετία ανέρχονται στο εξωφρενικό ποσό των 500.000 ευρώ!