Ξενάγηση στα μοντέλα της Zeekr
Τα ρεπορτάζ από την Κίνα συνεχίζονται. Ο φίλος του CarTalk.gr, Ηλίας Οικονόμου, μετά την οδήγηση του οχήματος της Huawei, τώρα ξαναχτυπά με μια στατική ξενάγηση στα πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα της Zeekr.
Την Zeekr ίσως να μην την ξέρετε αλλά είναι πολύ πιθανό ότι θα την μάθετε τα επόμενα έτη. Είναι ένα καινούργιο brand της Geely, της κινέζικης εταιρίας που έχει και τις Volvo, Lotus, Smart (50%) κι άλλες «δυτικές» μάρκες. Ο αυτοδημιούργητος ιδιοκτήτης της δεν τρέφει αυταπάτες, ξέρει ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται για καλά αυτοκίνητα με ανέσεις αλλά σχετικά φθηνά, χωρίς να πληρώνεις το image και το σήμα στο καπό.
Η Zeekr είναι το brand που έφτιαξε για να εκφράσει την ποιότητα και την άνεση, και προς το παρόν έχει τρία μοντέλα, όλα ηλεκτρικά. Όταν ρώτησα αν θα έρθουν στην Ευρώπη, μου απάντησαν σχεδόν με σιγουριά ότι θα πάνε στη Βρετανία και μάλλον κι αλλού. Φυσικά οι τιμές δεν θα είναι τόσο χαμηλές, αφού υπάρχουν δασμοί, μεταφορικά κι άλλα κόστη στην Ευρώπη, αλλά σίγουρα θα είναι ανταγωνιστικές στις high-end κατηγορίες. Βρέθηκα στο μαγαζί τους στην Κίνα και σας παρουσιάζω τα δύο, ένα μικρό και ένα μεσαίο SUV και κάποιες πληροφορίες για το τρίτο
Zeekr 001
Το 001 είναι απ’ ό,τι φαίνεται η ναυαρχίδα τους, ένα μεσαίο SUV που μεταφέρει οικογένεια με δύο παιδιά (και τρία, αλλά με ζόρι) και τις αποσκευές τους. Με αυτονομία που φτάνει τα 714 χιλιόμετρα στον κινέζικο κύκλο (άρα περί τα 600 στο WLTP), αν πάρεις το μοντέλο με το μέγιστο range που κοστίζει 37.000 €, κι επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 3.8 δευτερόλεπτα αν πάρεις το γρήγορο μοντέλο που κοστίζει 49.000 €. Όλα αυτά από μπαταρία 100 kWh.
Το ενδιαφέρον είναι στα διάφορα καλούδια άνεσης, στιλ και τεχνολογίας. To εσωτερικό είναι πολύ όμορφο με ενδιαφέρουσες στιλιστικές επιλογές κι επενδύσεις είτε δερμάτινες (καθίσματα, τεμπέλης) ή alcantara. Γενικά ό,τι άγγιξα είχε high-end αίσθηση και πολύ ενδιαφέρον χρώμα/σχήμα/ραφές/κι ό,τι άλλο χρειάζεται για να ικανοποιεί. Τα καθίσματα είναι φυσικά ηλεκτρικά θερμαινόμενα/αεριζόμενα και κάνουν και μασάζ. Οι πόρτες μπροστά-πίσω κλείνουν κι ανοίγουν ηλεκτρικά, πατάς το φρένο και κλείνει την πόρτα μόνο του, μην κουραστείς.
Στη μεγάλη κεντρική οθόνη έχει μια σειρά από τεχνολογικές λειτουργίες, όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα να δεις από οποιαδήποτε εξωτερική κάμερα 3D γύρω από το αμάξι (υπάρχει και έξτρα να βλέπεις κι από κάτω)! Από άποψη χώρων έχει περίπου ό,τι περιμένεις με βάση το μέγεθος, όπως είπαμε οι επιβάτες θα βολευτούν και τα πράγματα τους θα χωρέσουν πίσω, αλλά μην περιμένετε κάνα σπήλαιο. Το μπροστινό πορτ-παγκάζ υπάρχει μεν αλλά είναι μικρό και δεν αξίζει καν τον κόπο.
Zeekr X
Το Χ βρίσκεται μία κλάση πιο κάτω σε όλα, κυρίως σε μέγεθος και τιμή αλλά έχει μερικά πολύ ενδιαφέροντα tricks. Καταρχάς το εσωτερικό είναι δερματίνη, στα χαμηλά πλαστικό, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται καλής ποιότητας και νεανικών χρωμάτων. Επίσης πολύ όμορφα και ντιζαϊνάτα όλα τα κουμπάκια, χερούλια, διακόπτες κλπ. Υπάρχει φωτισμός καμπίνας σε ό,τι χρώμα θέλεις και χώροι για τέσσερα άτομα (υπάρχει κι έκδοση για πέντε). Τα στιλιστικά κόλπα του μεγαλύτερου υπάρχουν και εδώ, οτιδήποτε κοιτάζεις έχει πολύ μοντέρνα σχεδίαση κι είναι πολύ όμορφο.
Στα tricks τώρα: το κάθισμα του συνοδηγού κινείται ηλεκτρικά προς τα πίσω και γίνεται σχεδόν κρεβάτι. Μάλιστα ταυτόχρονα σηκώνεται το κάθισμα του επιβάτη από πίσω του, για να δημιουργήσει τον απαραίτητο χώρο. Άρα μπορείς άνετα να ξαπλώσεις και να κοιμηθείς ενώ κάποιος οδηγεί. Σαν να μην έφτανε αυτό όμως, η κεντρική οθόνη κινείται ηλεκτρικά και πάει δεξιά, μπροστά στον συνοδηγό!!! Δηλαδή κυριολεκτικά ξαπλώνεις και streamάρεις ό,τι θες να δεις μέσω του 5G μέχρι να σε πάρει ο ύπνος. Τέλειο για όσους ταξιδεύουν πολύ, θα σε ρωτάνε «πόση ώρα κάνει να φορτίσει;» και θα λες «έναν υπνάκο φίλε.» Επιπλέον κινείται κι η κεντρική κονσόλα προς τα πίσω, ώστε να μπορείς να μπεις από τη πόρτα του συνοδηγού και να περάσεις εύκολα στο κάθισμα του οδηγού αν έχεις παρκάρει στενά.
Όπως είπαμε έχει χώρους για τέσσερις αλλά αυτοί θα είναι άνετα. Ρύθμισα τη θέση του οδηγού εκεί που τη θέλω κι έκατσα από πίσω, τα πόδια μου σίγουρα δεν ακουμπούσαν στο κάθισμα, αλλά ήταν λίγο οριακά. Θεωρώ ότι άτομα λογικού ύψους δε θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Μια παραφωνία βέβαια το ότι υπάρχει ένα «τούνελ μετάδοσης» που είναι χαμηλό μεν, άκομψο δε. Μπροστινό πορτ-μπαγκάζ δεν υπάρχει, αλλά έχει χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα (εκεί που άλλα ηλεκτρικά έχουν το power inverter κι άλλα εξαρτήματα). Είναι αρκετός για δύο τσάντες τύπου brief case ή για μπουφάν, ομπρέλα και τα συναφή.
Το πραγματικό trick όμως είναι ότι τα πίσω καθίσματα σηκώνονται!! Άρα μπορείς να βάλεις τα ψώνια απ’ το σούπερ μάρκετ ή τον σκύλο. Χωράνε μέχρι και δύο βαλίτσες, δηλαδή περίπου ό,τι θα γινόταν αν έριχνες τα καθίσματα αλλά πιο εύκολο και πιο cool. Μια οικογένεια με δύο παιδιά θα βολευτεί πάρα πολύ άνετα, με τρία παιδιά καλύτερα να πάρει το πολυμορφικό Zeekr 009. Το τελευταίο δεν υπήρχε εκεί ως έκθεμα αλλά βγαίνει σε δύο εκδόσεις με range από 702 ως 822 χιλιόμετρα (κινέζικου κύκλου), με μπαταρίες από 116 ως 140 kWh τελευταίας LFP τεχνολογίας (CATL’s Qilin CTP 3.0). Κοστίζει από 61.500 ως 72.500 €. Βασίζεται μάλιστα στην ίδια πλατφόρμα με το Polestar5 και τη Lotus Eletre.