Rivian CEO: τα θερμικά μοντέλα ανήκουν πια στο χρονοντούλαπο
Ως ένας από τους πιονέρους της ηλεκτροκίνησης, η Rivian μπόρεσε να εξελίξει, να κατασκευάσει και να αρχίσει να πουλά δύο από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, τα R1T και R1S, τη στιγμή που πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να μην μπορούν να βρουν τα πατήματά τους. Ναι Toyota, για σένα λέμε. Ενώ όμως τα R1T και R1S απευθύνονται σε γερά βαλάντια, η επερχόμενη γκάμα πιο προσιτών μοντέλων R2 της Rivian θα διευρύνει την απήχησή της στο κοινό.
«Ελπίζουμε ότι η πλατφόρμα R2 θα βοηθήσει να προσελκύσουμε πελάτες που θέλουν να ξοδέψουν 40-45.000 δολάρια σε ένα όχημα», είπε ο RJ Scaringe, CEO της εταιρίας, στο HeatMap σε μια πρόσφατη συνέντευξη. «Πρέπει να μπορεί να ταιριάξει στον τρόπο ζωής μου. Να φορτώσω τα παιδιά μου, τα κατοικίδια μου, τον εξοπλισμό μου και να πάω σε μέρη με ανώμαλο δρόμο. Τα μοντέλα μας το κάνουν ήδη άριστα αυτό, αλλά σήμερα πολλοί πελάτες απλά δεν μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά ή απλώς δε θέλουν να ξοδέψουν 70.000 και πλέον για αυτοκίνητο, οπότε εκεί κουμπώνουν τα R2.»
Η Rivian σκοπεύει να λανσάρει τη σειρά R2 στις αρχές του 2026 και θα την κατασκευάσει στο καινούριο εργοστάσιό της στην Atlanta της Georgia. Το 2026 φαίνεται μακρινό, αλλά ο Scaringe λέει ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα εκτιναχθεί στα ύψη προς το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ότι θα φτάσει στην αγορά ακριβώς την κατάλληλη στιγμή.
«Η ζήτηση για ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι μη γραμμική γιατί από κάποιο σημείο και μετά, θα φαίνεσαι πραγματικά περίεργος που ακόμα θα εξακολουθείς να οδηγείς όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», είπε. «Οι άνθρωποι θα λένε δε θέλω να αγοράσω ένα λείψανο του παρελθόντος. Νομίζω ότι η αγορά ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπό το φως της πολιτικής που έρχεται, θα μοιάζει με την κατασκευή ενός αχυρώνα αλόγων στις αρχές του 20ου αιώνα», πρόσθεσε. «Τα βενζινάδικα θα εξαφανίζονται σιγά σιγά. Αν μου λέγατε μόλις πριν από λίγα χρόνια ότι η Ευρώπη θα δεσμευόταν ότι το 100% των νέων οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά σε 12 χρόνια από τώρα, δε θα το πίστευα. Το ίδιο θα συμβεί στην California. Ούτε θα πίστευα ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες, μέσω των κανονισμών EPA, το 60% των νέων πωλήσεων θα είναι EV έως το 2030. Είναι φοβερό να το βλέπεις αυτό — κυριολεκτικά ο λόγος που ξεκίνησα την εταιρία είναι για να βοηθήσω και να υποκινήσω αυτήν την αλλαγή.»
«Αλλά παράλληλα με αυτό, βλέπουμε μια αλλαγή στον τρόπο που το αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Οι επιδόσεις κι η ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος το καθιστούν πολύ πιο επιθυμητό από τα θερμικά μοντέλα. Η αγορά ενός μη ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πλέον πολύ παρωχημένη. Εκτός από τις εκπομπές άνθρακα και την περιβαλλοντική ευθύνη, απλά δεν είναι ενδιαφέρουσα.»