Tesla Model 3 Long Range Highland
Αναγνώστης του CarTalk.gr παραλαμβάνει μεσοβδόμαδα το Tesla Model 3 Long Range Highland και ξεκινά για το πρώτο του “ηλεκτρικό” Σαββατοκύριακο. Αυτές είναι οι πρώτες του εντυπώσεις:
Πρώτο ταξιδάκι για Βυτίνα με το ηλεκτρικό σκουπάκι.
Ξεκίνησα απο Αθήνα με 98% κι έφτασα με 59% για απόσταση 198 χιλιόμετρα. Βυτίνα- Τρίπολη – Αθήνα με το Autopilot ρυθμισμένο στα 120 χλμ/ώρα, όπου ήταν δυνατό. Δηλαδή όπου δεν ακολουθούσα αργότερους οδηγούς και δεν είχε επαρχιακό δρόμο.
Η κατανάλωση στα 13,4 kW ανά 100 χλμ (Βυτίνα – Τρίπολη έχει κατηφόρα). Τρίπολη – Αθήνα ομοίως, έκαψε 14,3 kW/100 χλμ. Αθόρυβο και ξεκούραστο, αλλά παραδόξως δεν μπορούσα να ενεργοποιήσω το αυτόματο στρίψιμο. Στον επαρχιακό, το σκουπάκι ήταν πολύ καλό, πιο ευχάριστο από το προηγούμενό μου ελαφρύ δίλιτρο με κινητήρα βενζίνης.
Ένα πετρέλαιο θα ταξίδευε το ίδιο άνετα κι οβερόλ το ιδιο οικονομικά, θα έχανε στον επαρχιακό αλλά μπιγκ ντιλ. Ένα βενζίνης το ίδιο άνετα αλλά λιγότερο οικονομικά αλλά θα ήταν εν δυνάμει καλύτερη επιλογή στον επαρχιακό. Όλα τα γουστάρω!
Δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία από σύγχρονες premium κατασκευές, τουτέστιν το σημείο αναφοράς μου είναι πρότερες παραστάσεις από παλαιότερα μοντέλα.
Η παραγγελία έγινε πανεύκολα απο το site της εταιρείας κι η παράδοση έγινε ακριβώς το διάστημα που ανέγραφε από την αρχή ο υπολογιστής της εφαρμογής, ανήμερα των γενεθλίων μου, μόλις τρεις μήνες μετά την παραγγελία. More than happy τόσο από τη μητρική, όσο κι από την αντιμετώπιση του εν Ελλάδι προσωπικού.
Το αυτοκίνητο, αν και μακρύ, είναι αρκετά ευέλικτο στις επιτόπιες μανούβρες, έχω την αίσθηση ότι το τιμόνι κόβει περισσότερο από το απερχόμενο με τους όποιους περιορισμούς να θέτονται απο το μεγάλο μεταξόνιο.
Η ορατότητα προς τα πίσω είναι κακή κι η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με χρήση της κάμερας και της δυναμικής απεικόνισης της οθόνης. Για άνθρωπο που έχει συνηθίσει να παρκάρει χωρίς κάμερα και χωρίς αισθητήρες, απαιτεί εξοικείωση.
Θεωρώ ότι αν και φαίνεται πιο πιασάρικο από το υφιστάμενο, ως σχήμα είναι πιο generic και δεν θα γεράσει τόσο αρμονικά.
Το εμπρόσθιο καπό αποτελείται απο ένα φύλλο αλουμινίου τόσο λεπτό που όπως μου τόνισε ο ευγενέστατος υπεύθυνος παράδοσης πολλάκις, θέλει στοργή και προδέρμ για να μην τσακίσει. Μεταξύ της πόρτας και του σασί έχει ένα anchoring που πρώτη φορά βλέπω σε επιβατικό, να υποθέσω ότι λειτουργεί ως shear key;
Η διάταξη του εσωτερικού είναι γνωστή πλέον και χιλιο τραγουδισμένη με τις απόψεις να ίσο μοιράζονται μεταξύ του τάμπλετ με ρόδες και της εξαιρετικά μίνιμαλ υλοποίησης. Συντάσσομαι παμψηφεί με το δεύτερο μπλοκ θεωρώντας το εξαιρετικό. Θέλεις η ανεμπόδιστη ορατότητα προς τα εμπρός που μου θυμίζει το αγαπημένο μου Fiat Multipla; Θέλεις τα φουσκώματα των εμπρος φανών που διακρίνονται απο τη θέση του οδηγού και θυμίζουν 911;
Η εναλλαγή μεταξύ drive και reverse γίνεται πλέον από το αριστερό τμήμα της οθόνης του γιγάντιου τάμπλετ και τα φλας ενεργοποιούνται από δύο μπουτόν στο αριστερό τμήμα της στεφάνης του τιμονιού (η αίσθηση των μπουτόν θυμίζει περισσότερο το home button των iPhone 8 και λιγότερο φυσικά μπουτόν ή μπουτόν αφής). Η εξοικείωση των νεότερων θεωρώ ότι θα είναι άμεση, προσωπικά στη 2-3η βόλτα ένιωθα ότι η θέση τους δεν ειναι τόσο παράλογη όσο μου φαινόταν στην αρχή, μην πω ότι μου αρέσει κιόλας!
Τα υλικά της καμπίνας είναι εξαιρετικά και η ηχομόνωση ομοίως. Μέχρι τα 100 km/h δεν ακούγεται τίποτα, μετά από αυτά θα ακούσεις εξασθενημένους θορύβους αέρα κι ελαστικών. Μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με το απερχόμενη μοντέλο.
φωτογραφία από τη δοκιμή του Highland με τη μικρή μπαταρία, διαβάστε περισσότερα εδώ
Στην εθνική με Autopilot στα 115- 120 χλμ/ώρα και μικρές υψομετρικές διάφορες βλέπεις νούμερα της τάξης των 14,5 – 15 kWh/100 km, εξαιρετικό! Απ’ο εκεί και πέρα, όσο το πατάς, σε πατάει. Στην εθνική είναι ευθύβολο κι ήσυχο και στον επαρχιακό είναι παιχνιδιάρικο και ζωντανό, σε βίαιη επιτάχυνση νιώθεις να τραβάει ελαφρώς το τιμόνι. Ίδια αντίδραση είχε και το μοντέλο 2023 Long Range, όχι όμως και το πισωκίνητο, προφανώς!
Περνάει τις λακκούβες ομαλά χωρίς απότομες αντιδράσεις κι ανατριχιαστικους θορύβους. Με το one pedal drive δεν μπορώ να γράψω πολλά για τα φρένα. Τα LED φώτα του είναι εξαιρετικά, τόσο στη μεσαία, όσο και στην μεγάλη αλλά δυστυχώς δεν είναι matrix, να υπάρχει άραγε η υποδομή;
Οβερόλ, ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.