Audi Q3 Sportback S line 35

"Ξετρελαίνει στο μάτι και στο στρίψιμο, αλλά γενικώς το Q3 δείχνει τα χρόνια του έναντι του νεότερου ανταγωνισμού."

60%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Στα premium C-SUV γίνεται ο κακός χαμός. Ένας πραγματικός συνωστισμός, χειρότερος κι από της Ρεπούση στο λιμάνι της Σμύρνης. Καταρχάς, η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουργια Χ1. Η Mercedes ανανέωσε την GLA. Η Volvo έχει το XC40 που είναι σταθερή αξία. Η DS παλεύει να μας πείσει για την αξιοσύνη της DS4. Η Lexus είναι πάντα ισχυρό χαρτί σε θέματα ποιότητας και πολυτέλειας. Η Alfa Romeo κάνει αισθητή την παρουσία της με την Tonale, που είναι πραγματικά καλοφτιαγμένη κι έχει σπορ ταμπεραμέντο. Αν κάποιος ενδιαφέρεται πρωτίστως για την οδήγηση, δεν μπορεί να αγνοήσει το Cupra Formentor. Και βέβαια, υπάρχουν πολλά μοντέλα που ενώ δεν έχουν το λογότυπο στη μαρκίζα, είναι εξίσου στιβαρά και με ακόμα πιο ποιοτικά υλικά στην καμπίνα από τα λεγόμενα premium. Να, όπως το Nissan Qashqai e-POWER που δοκιμάσαμε την περασμένη εβδομάδα και που πολύ θα ήθελε το Q3 να έχει το εσωτερικό του. Αλλά και τα πανέμορφα Peugeot 408 και Renault Austral.

Εν τω μεταξύ, πολλοί αγοραστές της κλάσης κάνουν το βήμα για τη μεγαλύτερη κατηγορία αμαξώματος, παραδομένοι στα θέλγητρα και τη value for money τιμολόγηση του εξαιρετικού Tesla Model Y (το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στον κόσμο για το 2023, ειρήσθω εν παρόδω). Ή προτιμούν να βάλουν νερό στο κρασί τους σχετικά με το γόητρο της μάρκας και τη γενικότερη ποιότητα υλικών κι ηχομόνωσης, ώστε να καρπωθούν τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, οπότε συνειδητά πάνε στην Toyota και το C-HR ή την Corolla Cross. Πώς στέκεται το Audi Q3 απέναντι σε όλα αυτά;

στο δείλι της καριέρας του, το Q3 στοχεύει στο θυμικό για να συγκινήσει

 

Έχοντας συμπληρώσει μια εξαετία στην πιάτσα, το γερμανικό μοντέλο έχει τα χρονάκια του και πλέον δεν κρύβεται. Οι εξελίξεις τρέχουν και το Ίνγκολσταντ προσπαθεί με φτιασίδια να πουλήσει μερικά τελευταία κομμάτια, πριν καταφτάσει η τρίτη γενιά του Q3. Χτίζει πάνω στην πιασάρικη κουπεδίστικη εμφάνιση της έκδοσης Sportback και προσφέρει μια μικρή Lamborghini Urus. Υπερβολή ο παραλληλισμός; Μάλλον όχι. Με μαυρισμένα λογότυπα, κατράμι ολόμαυρη στολή στο δημοσιογραφικό μοντέλο κι υπέροχες 19άρες ζάντες (επιβαρύνουν όμως την τιμή πάνω από 2.000 ευρώ), η αριστερή λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο καθάριζε με πρωτόγνωρο τρόπο για όχημα τέτοιας κατηγορίας τιμής.

Η αίσθηση που έχεις πίσω από το τιμόνι επίσης στοχεύει στο θυμικό του οδηγού. Η σκληρή ανάρτηση της έκδοσης S line, τα θηριώδη 255 ελαστικά με το 45άρι προφίλ διαβάζουν τα πάντα στο οδόστρωμα και ξαφνικά το Q3 ξεχειλίζει αγριάδα. Φαντάζει το ιδανικό οικογενειακό για όποιον μεγάλωσε με Punto GT και S3, αλλά τώρα έχει βάλει κιλάκια και θέλει κάτι πιο ψηλό. Κάθεσαι χαμηλά, με το τιμόνι χωστό στα χέρια σου, ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας ήταν αναντίρρητα μες στις επιδιώξεις των Γερμανών. Με μόλις 2 στροφές από άκρη σε άκρη, το τιμόνι ακούει άμεσα, ενώ το αμάξωμα γέρνει ελάχιστα. Σε προκαλεί να το στρίψεις και θα το κάνει όμορφα. Αν πας με γραμμές, θα βγάλει πολλή πρόσφυση για C-SUV, άλλωστε τα ελαστικά κι η ανάρτηση που φοράει το δοκίμιο αντιστοιχούν στο RS Q3 των 400 ίππων, όχι σε μπροστοκίνητο των 150. Και πράγματι, η βασική έκδοση του Q3 35 έρχεται με 215 λάστιχο, όχι 255. Όταν προσπαθήσεις να το πλασάρεις, νιώθεις το πίσω μέρος ενεργό να πιβοτάρει γλυκά και βγαίνεις στην επόμενη ευθεία με το τιμόνι ίσιο.

μικρή Urus, τόσο στο μάτι, όσο και στο στροφιλίκι

 

Αξίζουν αυτές οι λίγες στιγμές για το καθημερινό κοπάνημα; Αυτό θα το κρίνει ο καθένας ανάλογα με τις οδικές συνθήκες στις οποίες κινείται. Κρατήστε όμως σα ρεζουμέ ότι η ανάρτηση είναι υπερβολικά σκληρή στην πόλη. Κοπανιέσαι παντού και πάντα, ενώ αν πετύχεις ανωμαλία μες στη στροφή, το αμάξωμα αποσυντονίζεται τελείως. Αν είστε και ψηλοί, όπως η αφεντιά μου, θα τραντάζεστε και θα κοπανάτε και το κεφάλι στην κόγχη της ηλιοροφής. Ε όχι, χίλιες φορές μια καλοστημένη ανάρτηση που θα είναι λίγο πιο μαλακή αλλά θα αποσβένει σωστά. Προσωπική γνώμη.

Κάτω από το καπό φωλιάζει ο χιλιοτραγουδισμένος 1.5 των 150 ίππων. Συνδυάζεται με ήπια υβριδική υποβοήθηση, που έχει περιορίσει λίγο τη δίψα του, αλλά όχι αρκετά ώστε να τον πεις οικονομικό. Καίει πολύ για mild hybrid, μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λίτρα στα 100. Στον αυτοκινητόδρομο με 12ο σταθερά, χρειάζεται 8.1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Βγάζει μια old school προσέγγιση, καθώς συνδυάζεται με επτατάχυτο DSG (S tronic το ονομάζει η Audi). Πριν από 20 χρόνια, όταν πρωτοοδηγούσαμε τον συνδυασμό τούρμπο με DSG και σε σύγκριση με τα ψόφια ατμοσφαιρικά σύνολα με χειροκίνητα σασμάν που έπρεπε να ανταγωνιστεί η VW, δηλώναμε εντυπωσιασμένοι. Ροπή από χαμηλά, το κιβώτιο να ανεβάζει χωρίς καν να το καταλάβεις. Τώρα, με τις εξελίξεις να έχουν προχωρήσει, δεν εντυπωσιάζεσαι πια.

κάποτε ένα καλό τούρμπο κι ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη μάς άφηναν με το στόμα ανοιχτό. Τώρα έχουν ξεπεραστεί

 

Η απόδοση των 150 ίππων και 250 Nm για 1.500+ κιλά δε σηκώνει πια κανένα βλέφαρο. Τη στιγμή που υπάρχουν ξυραφένια υβριδικά με την μπαταρία να γεμίζει τα κενά χαμηλά, ο χρόνος που κάνει το 7άρι για να κατεβάσει ταχύτητα στερεί πόντους. Στις μεσαίες, η ροπή είναι μπόλικη κι η σοφή κλιμάκωση κάνει καλή δουλειά για να κολακέψει την αναλογία των 10+ κιλών ανά ίππο. Αλλά στις ψηλές σαλ., ο τετρακύλινδρος είναι κακόφωνος κι ενώ θα μπορούσε να έχει μια σωστή ηχητική ώστε να ταιριάζει το ηχόχρωμα με την όλη αγριάδα ανάρτησης κι εμφάνισης, το μοτέρ είναι σα να διαμαρτύρεται που το πιέζεις. Καθώς την προηγούμενη εβδομάδα βρισκόμουν πίσω από τιμόνι ενός Nissan Qashqai e-POWER και κυριολεκτικά μπήκα κατευθείαν από το ένα μοντέλο στο άλλο, η σύγκριση έγινε αναπόφευκτα στο μυαλό μου.

Από τη μία έχεις άμεση απόκριση που θυμίζει ηλεκτρικό, 190 ίππους και πωρωτικό θερμικό γρύλισμα ψηλά. Από την άλλη 150 ίππους, την αργοπορία του κατεβάσματος και βαβούρα από το μοτέρ. 7.9″ για το 0-100 για το Qashqai, 9.5″ για το Q3. Στο μοναδικό που υπερέχει ο Γερμανός είναι ότι μπορείς να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες από τα paddles και να φαντασιώνεσαι ότι τελικά ακολούθησες την αγωνιστική καριέρα που πάντα ονειρευόσουν. Το οποίο διπλοσύμπλεκτο λειτουργεί λίγο διαφορετικά από το παρελθόν, λόγω του παντρέματος με τον υβριδισμό. Ενίοτε αργεί να ανεβάσει και κρατάει την προηγούμενη σχέση, προσπαθώντας να φορτίσει την μπαταρία σε υψηλότερες σαλ. Και σε κάποιες κατηφόρες ή όταν αφήνεις το γκάζι, επιλέγει πιο κοντή σχέση από αυτή που θεωρούσες ότι θα έκανε, ώστε να εκμεταλλευτεί την αδράνεια και να κάνει ανάκτηση. Δεν είναι κάτι τραγικό, απλά δεν έχει εκείνη την αέρινη αίσθηση των DSG του παρελθόντος που επέλεγαν κατευθείαν τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρειάστηκε να ανεβάσω χειροκίνητα από τα paddles. Τα οποία είναι πλαστικά και άνευρα στο πιάσιμο, πού είναι τα υπέροχα μεταλλικά της Tonale με το χορταστικό κλικ;

Δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό σημείο που νιώθεις ότι το Q3 υστερεί ποιοτικά σε σχέση με τα premium (αλλά και με τα mainstream) C-SUV. Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά. Όχι μόνο πολύ χαμηλά στις πόρτες ή σε κρυμμένα σημεία, αυτό θα ήταν συγχωρητέο. Άλλωστε, από όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν στην εισαγωγή του άρθρου, μόνο στο Model Y είναι όλα μαλακά και δεν αγγίζεις πουθενά τίποτα σκληρό. Αλλά εδώ έχεις το ντουλαπάκι, σχεδόν ολόκληρες τις πόρτες με εξαίρεση ένα μικρό πάνελ που είναι δερμάτινο, την κεντρική κονσόλα, πολλά από όσα φτάνει το χέρι βγάζουν φθηνή αίσθηση. Ακόμα και τα κουμπιά στο τιμόνι δεν εμπνέουν ότι θα κρατήσουν δεκαετίες.

Ύστερα, είναι η ποιότητα κύλισης. Τα 255άρια SportContact ακούγονται συνέχεια. Ναι μεν ευθύνονται προφανώς τα ελαστικά, αλλά αφού το γερμανικό C-SUV προσφέρεται εργοστασιακά με αυτά, έπρεπε να έχει προβλεφθεί ώστε να μονωθούν περαιτέρω οι θόλοι και να μην περνάει το βουητό τους στην καμπίνα. Επιπλέον, το συνεχές κοπάνημα καταπονεί το αμάξωμα. Το δημοσιογραφικό, με 14.000 χιλιόμετρα, αντέχει ακόμα από θέμα τριγμών. Άλλωστε, γνωρίζουμε πόσο στιβαρό είναι το Q3 από τη δοκιμή του PHEV. Είναι να απορείς όμως για το ποιος θα υποβάλλει το αυτοκίνητό του σε τέτοια ταλαιπωρία που τελικά θα το κάνει σκορποχώρι.

το παιχνίδισμα του φωτός κρύβει μια καμπίνα που ξεσηκώνει παράπονα για τα πλαστικά που έχουν επιλεχθεί

 

Τι μένει τελικά από τη συμβίωση με το Q3 Sportback S line; Προσφέρει brutal εμφάνιση και μπόλικη μόστρα. Η κουπεδίστικη κοψιά του Sportback κολακεύει στο μάτι, παρότι αναμενόμενα περιορίζει το εσωτερικό ύψος. Τόσα χρόνια στο κουρμπέτι και συνεχίζει να γυρίζει κεφάλια με τη σχεδίασή του. Είναι από τα πιο ευχάριστα C-SUV στο στρίψιμο, αρκεί το οδόστρωμα να είναι άψογο. Αλλά στα θέματα ουσίας, το Q3 είναι πλέον ξεπερασμένο. Δεν είναι γρήγορο, δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο μοντέλο που θέλει 9.5″ για το 0-100 και κοστίζει 42 ως 55+ χιλιάρικα. Το κιβώτιο κάνει τα κλασικά σκέρτσα του διπλού συμπλέκτη στις μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα, η ποιότητα που προσλαμβάνεις (πλαστικά, ηχομόνωση) υστερεί. Και να ήταν τουλάχιστον φθηνό, να πεις ότι θα κάνεις συνειδητούς συμβιβασμούς για χάρη της εμφάνισης κι εκείνων των σπάνιων στιγμών που θες να του πιεις το αίμα… Το δημοσιογραφικό ξεπερνούσε τα 55 χιλιάρικα και δε λες δα ότι ξεχείλιζε από εξοπλισμό. Είχε ελλείψεις, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα που βρίσκεις ακόμα και σε ένα ταπεινό Suzuki Ignis. Κανείς όμως από όσους σε κοιτούν στον δρόμο δεν τα ξέρει αυτά. Όλοι μακαρίζουν αυτόν που κυκλοφορεί με τη μικρή Urus.

ΜοντέλοAudi Q3
ΈκδοσηSportback S line 35 TFSI S tronic Mild Hybrid
Τιμή από41.900€
Τιμή μοντέλου δοκιμής55.869€
Τύπος αμαξώματοςCrossover
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι4
Κυβικά1.498 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα9.5"
Μέγιστη ταχύτητα201 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής7.2 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία806 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος7.3 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)139 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d-TEMP
Συνολική ισχύς150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Συνολική ροπή250 Nm στις 1.500 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Τύπος αυτόματου κιβωτίουδιπλού συμπλέκτη
Σχέσεις7
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά255 / 45 / 19
Διάμετρος στροφής11.8 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2
Μήκος4.500 χιλιοστά
Πλάτος1.843 χιλιοστά
Ύψος1.567 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.680 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.584 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.576 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος182 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.33
Βάρος1.530 κιλά
Χώρος αποσκευών410 λίτρα
Ντεπόζιτο58 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα