Παγκόσμια πρεμιέρα για τα Volkswagen ID. Buzz και ID. Buzz Cargo
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο Minibus κι ένα απόλυτα πρακτικό Van αντίστοιχα, προσεγγίζοντας με ένα μοναδικό τρόπο την αειφορία στην αυτοκίνηση. Τα δύο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group και μεταφέρουν τη σχεδίαση ενός από τα μεγαλύτερα icons του αυτοκινήτου – του θρυλικού T1, του αρχέτυπου Microbus – στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. To ID. Buzz κατασκευάζεται και φτάνει στον κάτοχό του με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα – το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία για γκάμα MPV και Van. Ένα υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών και η μη χρήση δέρματος στο εσωτερικό, ολοκληρώνουν τη στρατηγική αειφορίας.
Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές χώρες το φθινόπωρο, με τις προπωλήσεις να ξεκινούν ήδη από τον Μάιο. Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις θα λανσαριστούν με μπαταρία 77 ωφέλιμων kWh (συνολική χωρητικότητα 82 kWh) η οποία παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Πρόκειται για την ίδια διάταξη που αγαπήσαμε στο ID.3. Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30′.
Αποτίοντας φόρο τιμής στο T1 – κορυφαίο trendsetter με τη δική του θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης
Οι βασικές τάσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης συγχωνεύονται στα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo για τη δημιουργία μιας γκάμας MPV και Van που είναι εξίσου προοδευτική όσο και ευέλικτη: η ηλεκτρική κινητικότητα, η έξυπνη διασύνδεση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και των συστημάτων infotainment, οι over-the-air ενημερώσεις του λογισμικού και η συμβατότητα με εντελώς νέα concept κινητικότητας. Η οπτική εντύπωση που αγκαλιάζει όλες αυτές τις παραμέτρους εκφράζεται από το εμβληματικό εξωτερικό σχέδιο. Οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει έναν άμεσο σύνδεσμο με το αυθεντικό κλασικό όχημα.
Στο T1 o οδηγός σχεδόν κάθεται πάνω από τον μπροστινό άξονα – δεν υπάρχει μπροστινός πρόβολος. Παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, το ID. Buzz έχει υπέροχα κοντούς προβόλους. Σε απόλυτα νούμερα, το συμπαγές συνολικό μήκος των 4.712 χιλ. συνοδεύεται από ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο (2.988 χιλ.). Η φιλοσοφία form-follows-function, δηλαδή το design ακολουθεί τη λειτουργικότητα, που χαρακτήρισε στο μέγιστο την περίπτωση του T1, του πρώτου Bulli, ισχύει και για τον σχεδιασμό του ID. Buzz. Οι καθαρές φόρμες συνοδεύονται από εξαιρετική αεροδυναμική: το ID. Buzz έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.285, το ID. Buzz Cargo 0.29, για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία.
Για μια ζωή εν κινήσει – φιλοσοφία ανοιχτού χώρου
Οι οδηγοί και οι επιβάτες του ID. Buzz βιώνουν τη νέα αίσθηση Bulli σε ένα εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί με τη φιλοσοφία του ανοιχτού χώρου (open space). Jozef Kaban: «Αυτό που έχουμε είναι μια διάταξη με μια πολύ λογική και διαισθητική ιδέα εσωτερικού χώρου, καθώς και πολύπλευρη κι ευμετάβλητη χρήση του.» Και τα δύο ID. Buzz προσφέρουν πράγματι εξαιρετικά μεγάλους χώρους, σε compact διαστάσεις. Στη φιλική ατμόσφαιρα της πενταθέσιας έκδοσης MPV, πέντε άτομα έχουν άφθονο χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους (χωρητικότητα έως 1.121 λίτρα).
Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσει επίσης εξαθέσια και επταθέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τρεις θέσεις μπροστά (εναλλακτικά δύο) και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3.9 κ.μ. χώρο αποσκευών είναι, εν τω μεταξύ, διακριτικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης του ID. Buzz Cargo. Το Van μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.
Eternally new Bulli – Από το Τ1 στο Woodstock και την ηλεκτρική κινητικότητα
Τα μοντέλα ID. Buzz όχι μόνο έχουν μελετηθεί από κάθε πλευρά, αλλά είναι προϊόντα έμπνευσης με μεγάλη αγάπη για τη λεπτομέρεια. Ένα μικρό παράδειγμα αυτού είναι, μεταξύ άλλων, η σταμπωτή ανάγλυφη σιλουέτα του ID. Buzz στο πλάι και τα πάνελ των καθισμάτων. Είναι ένα στοιχείο που θυμίζει τόσο το T1 όσο και το πρωτότυπο όχημα Microbus – το πρωτότυπο της Volkswagen που παρουσιάστηκε το 2000 στο Ντιτρόιτ. Αντικατοπτρίζεται στο εμβληματικό εξωτερικό και εσωτερικό σχέδιο των ID. Buzz και ID. Buzz Cargo ως η ιστορία μιας από τις πιο επιτυχημένες σειρές επαγγελματικών οχημάτων, από το θρυλικό Τ1 πριν επτά δεκαετίες, στο αμερικανικό φεστιβάλ του Woodstock μέχρι και τη σημερινή, ηλεκτρική εποχή.
Ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός του Volkswagen Group – η MEB είναι η βάση
Με τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo το Volkswagen Group επιταχύνει τον μετασχηματισμό του σε ηγετική δύναμη στην ηλεκτροκίνηση. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Σήμερα, το 30% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του Group βασίζονται στην MEB. Μέχρι το 2025, έχει θα είναι πάνω από 80%. Για την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο προκειμένου να μειώνεται συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα ολόκληρης της γκάμας.
Made in Germany – υψηλή ποιότητα σε κάθε σημείο
Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο – όπως και το Multivan με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Από το 2022, το Volkswagen Group έχει ξεκινήσει εκεί την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Τα δύο νέα μοντέλα κατασκευάζονται με ένα επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%.
Η πλειοψηφία των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων του ID. Buzz κατασκευάζονται επίσης στη Γερμανία με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας – σε αυτήν την περίπτωση από το τμήμα Volkswagen Group Components του Group. Είναι αξιοσημείωτο ότι εκτός του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος και της μπαταρίας, το ID. Buzz είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας μοντέλων ID. για το οποίο η Volkswagen Group Components κατασκευάζει και τους άξονες. Σήμερα, η Volkswagen Group Components συνεισφέρει ήδη περίπου το 40% της συνολικής αξίας για το ID. Buzz – περίπου 10% περισσότερο από ό,τι για τα συμβατικά μοντέλα.
Η αρχική σπίθα – ο πρόδρομος του ID. Buzz έκανε το ντεμπούτο του πριν από 50 χρόνια
Το ID. Buzz δεν είναι το πρώτο Bulli με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα. Πριν από περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, η Volkswagen είχε παρουσιάσει ένα T2 που κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η μέγιστη αυτονομία των 85 χιλιομέτρων έδειξε ωστόσο, εκείνη την εποχή, ότι η τεχνολογία μπαταριών απείχε ακόμη πολύ από το να είναι κατάλληλη για πρακτική χρήση. Αλλά ακόμα και τότε, είχε γεννηθεί το όνειρο ενός αμιγώς ηλεκτρικού Bulli.