Άλμα στις πωλήσεις για το Tesla Model Y: φθηνότερο κατά 9.000 €

Ανάβει για τα καλά η μάχη στα μεσαία ηλεκτρικά SUV. Ένας από τους σοβαρότερους παίκτες στην κατηγορία (διαβάστε εδώ με τι άνεση καθάρισε δύο παραδοσιακούς premium κατασκευαστές, την Jaguar και την BMW) προσφέρει πλέον μια φθηνότερη και βασικότερη έκδοση για το Model Y, το μοντέλο της Tesla που πουλάει αυτή τη στιγμή περισσότερο από τα τέσσερα της γκάμας.

Μέχρι τώρα, το Υ ερχόταν σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με ηλεκτροκινητήρες μπρος-πίσω και τετρακίνηση, αλλά και τη μεγάλη μπαταρία. Απουσίαζε δηλαδή μια φθηνότερη έκδοση, σαν την SR+ του Model 3, με τη μικρότερη μπαταρία και κινητήρα-κίνηση μόνο στον πίσω άξονα. Τώρα, με επιβάρυνση μόλις 1.000 € σε σχέση με το ομόσταυλο sedan, μπορείτε να αποκτήσετε το αμερικάνικο SUV, κάνοντας βέβαια κάποιες εκπτώσεις σε σχέση με την έκδοση Long Range.

Με τιμή στα 54 χιλιάρικα (άρα 46 μετά την επιδότηση), μπορείτε να αποκτήσετε ένα Model Y φτιαγμένο στο Gigafactory στη Shanghai της Κίνας, με 6.9″ για το 0-100 (αντί για 5.0″ του Long Range), ίδια τελική ταχύτητα αλλά (μάλλον το κυριότερο) 430 αντί για 533 χιλιόμετρα αυτονομίας (με μπαταρία 57.5 kWh αντί για 75). Αυτό σημαίνει ότι σε πραγματικό ταξίδι, κάθε 300-330 χιλιόμετρα θα πρέπει να σταματάτε για φόρτιση. Επίσης, να σημειώσουμε ότι το μικρό Υ θα μπορεί να φορτίσει μέχρι 170 kW, τη στιγμή που οι μεγαλύτερες εκδόσεις μπορούν να φορτίσουν με 250 kW. Όσο όμως εξαπλώνεται το δίκτυο, τόσο λιγότερη σημασία θα έχει η μεγάλη μπαταρία, εκτός κι αν κάποιος ταξιδεύει συνεχώς.

Ο εξοπλισμός δε φαίνεται να έχει περικοπές, αφού περιλαμβάνει το Autopilot, το Premium Interior (θερμαινόμενα μπροστά και πίσω καθίσματα), το Premium Audio (13 ηχεία, subwoofer). Με τέτοιο εξοπλισμό βέβαια, όσοι πουλούν ανταγωνιστικά μοντέλα, θα πρέπει να χάσουν τον ύπνο τους γιατί εκτός από την πρόσβαση στο περίφημο ιδιόκτητο δίκτυο φόρτισης της Tesla, ο αγοραστής λαμβάνει εξοπλισμό που δεν έχουν τα υπόλοιπα μεσαία SUV.

Η νέα έκδοση είναι πιο εναρμονισμένη με τις επιταγές της αγοράς και τις φθηνές βασικές εκδόσεις των ανταγωνιστών. H Hyundai (με το Ioniq5), η Kia (με το EV6), η Ford (με τη Mustang), η VW (με τα ID.4 και ID.5) προσφέρουν πισωκίνητες εκδόσεις με μικρή μπαταρία, ώστε να προσελκύσουν ευρύτερο εύρος αγοραστών. Και πλέον, με το φθηνό Model Y, η Tesla θα κλέψει πολλούς από αυτούς τους αγοραστές, που δεν επιθυμούσαν να ανέβουν χρηματικό επίπεδο για την πολύ ολοκληρωμένη έκδοση Long Range.

Περισσότερα Άρθρα