Ανάκληση 110.000 Corolla Cross, μακριά απ’τις μπροστινές θέσεις

Μια ακόμα ανάκληση αυτοκινήτου που σχετίζεται με αερόσακο τρέχει τη στιγμή που μιλάμε, αυτή τη φορά από την Toyota. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακαλεί περίπου 111.000 μοντέλα Corolla Cross, κατασκευής 2022 και 2023 για πιθανό πρόβλημα με την ενεργοποίηση του αερόσακου στην πλευρά του συνοδηγού. Και μάλιστα, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάκληση, η ιαπωνική εταιρία συνιστά να μην κάθεστε στα μπροστινά καθίσματα, συγκεκριμένα στη θέση του συνοδηγού.

Σύμφωνα με την Toyota, η δυσλειτουργία δεν έγκειται στον πραγματικό αερόσακο, αλλά στο τμήμα του ταμπλό όπου φωλιάζει ο αερόσακος συνοδηγού. Εκπρόσωπος της Toyota εξήγησε στο Motor1 ότι κανονικά υπάρχει μια διάτρηση στο ταμπλό ώστε να ξεδιπλώνεται σωστά ο αερόσακος κατά την ενεργοποίηση του. Αυτή η διάτρηση δεν υπάρχει σε ορισμένα μοντέλα, κάτι που ήταν αποτέλεσμα εσφαλμένης τήρησης των οδηγιών παραγωγής στη διαδικασία μορφοποίησης του ταμπλό από έναν συγκεκριμένο προμηθευτή. Η έλλειψη διάτρησης θα μπορούσε να οδηγήσει στο να μην ανοίξει σωστά ο αερόσακος σε περίπτωση σύγκρουσης, αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

Ως αποτέλεσμα, η Toyota συνιστά να μην κάθεται κανείς στο κάθισμα του συνοδηγού των επηρεαζόμενων μοντέλων μέχρι να πραγματοποιηθεί έλεγχος και να αντικατασταθούν όσα ανταλλακτικά κριθούν απαραίτητα. Όταν ρωτήθηκε για τυχόν γνωστές περιπτώσεις ακατάλληλης ενεργοποίησης του αερόσακου ή επακόλουθων τραυματισμών, η Toyota αρνήθηκε να σχολιάσει.

Οι Έλληνες κάτοχοι δε θα πρέπει να ανησυχούν, αφού η ανάκληση αφορά μόνο μοντέλα που πωλήθηκαν στη Βόρεια Αμερική (96.000 στις ΗΠΑ και 14.000 στον Καναδά) και μάλιστα με αμιγώς θερμικούς κινητήρες κι όχι τα υβριδικά σύνολα. Οι τοπικές αντιπροσωπείες θα ξεκινήσουν την ειδοποίηση των ιδιοκτητών τον Ιούλιο, οπότε οι κάτοχοι θα πρέπει για τουλάχιστον ένα μήνα να μην επιβιβάζουν κανέναν στη δεξιά θέση.

Honda: τον ειδοποίησε 300+ φορές, τον σκότωσε ο αερόσακος…

Πρόκειται για την πιο πρόσφατη από μια σειρά ανακλήσεων που σχετίζονται με αερόσακους που επηρεάζουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Νωρίτερα τον Μάιο, η General Motors ανακάλεσε σχεδόν ένα εκατομμύριο SUV για δυνητικά ελαττωματικούς ενεργοποιητές που θα μπορούσαν να εκραγούν. Λίγο πριν από αυτό, η Ford ανακάλεσε 231.000 παλιά Ranger για να διορθώσει ξανά τους αερόσακους που είχαν ήδη αντικατασταθεί από προηγούμενη ανάκληση. Τον Απρίλιο, η VW συνέστησε επίσης να μην επιβαίνει κανείς στα μπροστινά καθίσματα στα μοντέλα Atlas λόγω δυνητικά ελαττωματικών καλωδίων που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την ενεργοποίηση του αερόσακου. Και ναι, υπάρχει ακόμα (και προκαλεί θανάτους) το σκάνδαλο Takata που μαστίζει εκατομμύρια οχήματα, με εταιρίες όπως η BMW κι η Honda να εκδίδουν (ακόμα και φέτος) οδηγίες «σταματήστε στη άκρη του δρόμου και φωνάξτε την οδική βοήθεια».

Περισσότερα Άρθρα