Αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα #50

Σήμερα, οι εκδόσεις Touring της Σειράς 3 και 5 της BMW αντιπροσωπεύουν μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ευρωπαϊκή γκάμα της εταιρίας. Αλλά αν δεν είχε αφιερώσει ώρες μετά τη δουλειά για το προσωπικό του μεράκι ο Max Reisbock, υπάλληλος της BMW τη δεκαετία του 1980, μπορεί τα πράγματα σήμερα να ήταν διαφορετικά.

Ο Reisbock, λέει, χρειαζόταν μια πιο πρακτική έκδοση της sedan E30 και δημιούργησε τη δική του πεντάθυρη εκδοχή πάνω στο δημοφιλές γερμανικό μοντέλο. Όταν μια μέρα έφτασε στη δουλειά με το δημιούργημά του και τον είδαν κάποια υψηλόβαθμα στελέχη, εντυπωσιάστηκαν τόσο που αποφάσισαν να βάλουν το αυτοκίνητο στην παραγωγή με ελάχιστες αλλαγές στη σχεδίασή του.

Αν μια  E30 Touring είναι σπάνιο θέαμα στην πατρίδα μας, αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό του συγκεκριμένου οχήματος κάνει το πακέτο πολύ πιο ελκυστικό και μας κάνει να ξερογλειφόμαστε διαβάζοντας ξανά και ξανά την αγγελία.

Φορώντας πινακίδες Ολλανδίας, ο αρχικός κινητήρας 2.0 λίτρων M20 αυτού του αυτοκινήτου έχει αντικατασταθεί για κάτι λίγο πιο πικάντικο: έναν M52 straight-six κινητήρα 2.8 λίτρων, πιθανότατα από μία E36 328i, E39 528i ή E38 728i. Στα νιάτα του, αυτός ο κινητήρας είχε απόδοση 190 ίππων — σαφή αναβάθμιση από τους 120 του δίλιτρου. Ίσως το πιο σημαντικό, ανεβάζει τη ροπή από τα 164 Nm στα 280 Nm και καθιστά ακόμα πιο εύκολα προσβάσιμη την υπερστροφή σε ένα μοντέλο που έγινε διάσημο κινούμενο με το πλάι.

Για να τιθασευθεί η επιπλέον ισχύς, το παράδειγμα της αγγελίας διαθέτει επίσης μερικές χρήσιμες αναβαθμίσεις, όπως ανάρτηση coilover, φρένα από E34 540i, κλιματισμό, προφυλακτήρες M-Tech II και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τα παραπάνω προστέθηκαν στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό που περιελάμβανε ηλεκτρική ηλιοροφή, ηλεκτρικά παράθυρα και στις τέσσερις πόρτες, τιμόνι M-Tech I, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα κι ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδίου με πολλά κουμπιά (τεχνολογία αιχμής για την εποχή του).

Περισσότερα Άρθρα