BYD Seal vs Tesla Model 3
Αναγνώστης μας οδηγεί το BYD Seal και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του. Τον ευχαριστούμε για τις σκέψεις του και τις φωτογραφίες του.
Είχα την ευκαιρία για ένα long test drive Παρασκευή απόγευμα- Δευτέρα πρωί το νέο BYD Seal Excellence 4wd , 530 άλογα και 670 Νm ροπή, 3.8″ 0-100. Το κοιτάζω ως αλλαγή του Passat GTE για το βήμα στην ηλεκτροκίνηση (μαζί με το Μ3 Highland φυσικά).
Σαν στοιχεία στο χαρτί είναι εντυπωσιακά. Στην πράξη είναι λίγο πιο στρωτά τα πράγματα. Υπάρχει το ECO και Normal όπου το αυτοκίνητο μου είπαν λειτουργεί με τα 310 άλογα της έκδοσης με τον ένα κινητήρα και στο sport γίνεται ένα υπερόπλο, ωστόσο είναι εντυπωσιακή η γραμμικότητα της επιτάχυνσης!
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το πίσω μέρος είναι πολύ εντυπωσιακό (ειδικά τη νύχτα με τα φώτα), το εμπρός είναι έτσι κι έτσι για τα γούστα μου αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Ήταν ολοκαίνουργιο με 77 χλμ. στο οδόμετρο.
Το εσωτερικό είναι πολύ εντυπωσιακό με άψογα υλικά σε ποιότητα και σε εξοπλισμό έχει ελάχιστες ελλείψεις.
Θετικά:
- κινητήρας, κιβώτιο μιας σχέσης, ροπή , επιδόσεις – απλά Α Ψ Ο Γ Ο
- κατανάλωση κι αυτονομία, έκανα γύρω στα 500 χιλιόμετρα, όλα εντός Αττικής κι είχα σχεδόν 18 kW μέση καταναλωση/100 χλμ. Η μπαταρία του είναι 83KW οπότε αστικά βγάζει σχεδόν 500 χλμ.
- τιμόνι κάτι μεταξύ BMW και Alfa Romeo, χοντρή στεφάνη, μικρή διάμετρος και γρήγορο από άκρη σε άκρη.
- εξοπλισμός κι υλικά κατασκευής (πόρτες, καθίσματα, ταμπλώ, οροφη),
- design (υποκειμενικό αλλά σε όσους το έδειξα, μόνο θετικά σχόλια απέσπασε κι όλοι μου είπαν ότι θα το προτιμούσαν από το Tesla M3, καθώς είναι πιο κοντά στην έννοια του αυτοκινήτου από ό,τι τα Tesla. Που για να δεις την ταχύτητα που κινείσαι, ούτε οθόνη μπροστά στον οδηγό υπάρχει αλλά ούτε και HUD, ενώ στο Seal υπάρχουν και τα δύο και με εξαιρετική υλοποίηση)
- χώροι επιβατών και αποσκευών δεδομένου και της κατάληψης χώρου από την μπαταρία.
Ικανοποητικά:
- Ταχύτητες φόρτισης μπαταρίας (πιο αργό από Tesla)
- Φώτα led, θα προτιμούσα να υπάρχει κι η δυνατότητα Matrix Led κι όχι απλή εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας καθώς με το Passat έχω καλομάθει στα matrix!!
- Ηχοσύστημα περίμενα κάτι παραπάνω λόγω προδιαγραφών αλλά είναι οκ, ικανοποιητικό χωρίς κάτι ιδιαίτερο.
- φρένα ικανοποιητικά γιατί το αυτοκίνητο είναι πολύ βαρύ αλλά δεν το πίεσα πολύ γιατί ήταν άστρωτο και ξέρω ότι τα πρώτα 500 χλμ. ενός αυτοκινητου ανεξαρτήτως κινητήρα, πρέπει να είσαι προσεκτικός με φρένα/ελαστικά. Ενδεχομένως να κάνω λάθος και να είναι πολύ καλά γιατί βάση προδιαγραφών έχει μεγάλης διάστασης δισκόφρενα (τα εμπρός διάτρητα)
Αρνητικά:
- Η ανάρτηση ακόμα και στην sport ρύθμιση, όταν είχες αρκετά χιλιόμετρα, εμφάνιζε τάσεις πλεύσης σε οδόστρωμα που είχε βυθίσεις/εξογκώματα – θα προτιμούσα σαν το Passat GTE να έχει τη δυνατότητα ακόμα σκληρότερης ρύθμισης καθώς είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση. Το Μ3 έχει καλύτερη ανάρτηση για τα γούστα μου.
- Δεν έχει ασύρματο carplay και δουλεύει μόνο με καλώδιο
- Δεν έχει υποστήριξη μέσης, ούτε καν χειροκίνητα
- η επιλογή στην πλοήγηση για ανεύρεση φορτιστών κοντά στο αυτοκίνητο δε δουλευει καλά, καθώς δεν εμφανίζει κανέναν από τους φορτιστές DEI Blue στην περιοχή που κινήθηκα.
- το AutoHold δούλευει πολύ παράξενα- απεμπλέκεται όποτε θέλει και χρειάζεται να το επιλέξεις ξανά, ενώ σε μποτιλιάρισμα αν μείνεις αρκετά ακινητοποιημένος μπαίνει μόνο του το αυτοκίνητο σε P. Δεν κατάλαβα την πρώτη φορά ότι μπήκε μόνο του από D σε P. Έπρεπε να επιλέξω ξανά D με τον μοχλό του κιβωτίου για να ξεκινήσω.
- Έλλειψη ελληνικών σε φωνητικές εντολές / μενού πλοήγησης εκτός αν ήθελε ρύθμιση και δεν την βρήκα.
- Έλλειψη sentry mode όπως η tesla
- δεν έχει one pedal drive που να ακινητοποιεί το αυτοκίνητο όπως το άψογο σύστημα της Tesla.
Έχοντας κάνει το 45λεπτο test drive του Model 3, κρίνω ότι το Tesla είναι καλύτερο ηλεκτρικό όχημα (μπαταρία, φόρτιση, one pedal drive, ανάρτηση) αλλά το BYD Seal είναι πολύ κοντά, έχοντας προβάδισμα στην αίσθηση του εσωτερικού κι αυτό από μόνο του λέει πολλά για το επίπεδο των Κινέζων.