Φουλ στον ηλεκτρισμό η Suzuki, αμιγώς ηλεκτρικό και το Jimny !

Η Suzuki ανακοίνωσε τα ηλεκτρικά της πλάνα για το 2030, αποκαλύπτοντας μια σειρά από ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Ινδία. Ανάμεσα στα ηλεκτρικά SUV και kei cars που πρόκειται να κάνουν το ντεμπούτο τους μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ξεχωρίζει το Suzuki Jimny που θα μπαίνει στην πρίζα κι η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου eVX που αποκαλύφθηκε πρόσφατα. Οι αγορές που εστιάζει η Suzuki είναι προφανώς το ισχυρό της χαρτί, η Ινδία, μετά η εγχώρια Ιαπωνία και βέβαια η Ευρώπη, με την Αφρική να αναφέρεται επίσης στην παρουσίαση ως αγορά με πολλά υποσχόμενο μέλλον. Έτσι, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προεικόνισε τα EV μοντέλα της ξεχωριστά για κάθε αγορά, δείχνοντας τις σιλουέτες των επερχόμενων μοντέλων.

Ξεκινώντας από την Ευρώπη, το αποκορύφωμα είναι η έκδοση EV του Suzuki Jimny που απεικονίζεται με φωτιζόμενη μάσκα και μοντέρνα γραφικά LED στους στρογγυλούς προβολείς. Δεν έχουμε πληροφορίες για το μοντέλο, αλλά αναμένεται να διατηρήσει την αρχιτεκτονική του πλαισίου σκάλας και το μεγαλύτερο μέρος της εξωτερικής κι εσωτερικής σχεδίασής του, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει! Εκτός από το BEV, η Suzuki σχεδιάζει επίσης μια ήπια υβριδική έκδοση του Jimny, επιτρέποντάς του να πωλείται στην Ευρώπη ως επιβατικό όχημα (τώρα προσφέρεται αποκλειστικά ως διθέσιο επαγγελματικό λόγω των κανονισμών εκπομπών ρύπων).

Δίπλα στη σιλουέτα του Jimny EV μπορούμε να δούμε ένα SUV που φαίνεται να είναι το Suzuki Fronx. Το μοντέλο αποκαλύφθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα στην Ινδία, αλλά φαίνεται ότι η Suzuki σχεδιάζει να προσφέρει μια παραλλαγή EV στην Ευρώπη. Παρακάτω, υπάρχουν δύο ακόμη SUV – το ένα από αυτά είναι άγνωστο (ίσως η επόμενη γενιά του Vitara;) και το άλλο μοιάζει με την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου eVX. Τέλος, υπάρχει ένα αυτοκίνητο πόλης που φαίνεται να είναι μικρότερο από το τρέχον διαθέσιμο Ignis, ολοκληρώνοντας τα πέντε ηλεκτρικά ντεμπούτα.

Το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki στην Ευρώπη θα φτάσει μέχρι το 2024, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το έτοιμο για παραγωγή eVX αναμένεται το 2025. Η Suzuki θέλει τα EV να αντιπροσωπεύουν το 80% της ευρωπαϊκής γκάμας της μέχρι το 2030, με το υπόλοιπο 20% να είναι υβριδικά.

Για την εγχώρια αγορά της στην Ιαπωνία, η Suzuki ανακοίνωσε έξι λανσαρίσματα EV. Η σιλουέτα του άγνωστου kei car εμφανίζεται δύο φορές, υπονοώντας πιθανώς σχεδόν πανομοιότυπα αμαξώματα επιβατικής και van έκδοσης. Υπάρχουν δύο ακόμη kei car, με ένα από αυτά να είναι η ηλεκτρική έκδοση του Suzuki Hustler, ενώ το άλλο θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του Wagon R. Τέλος, η ιαπωνική σειρά EV θα περιλαμβάνει επίσης τις παραλλαγές μηδενικών εκπομπών του Fronx και το έτοιμο για παραγωγή eVX SUV. Παραδόξως απουσιάζει το ηλεκτρικό Jimny. Η Ιαπωνία θα αποκτήσει το πρώτο της EV εντός του έτους, δηλαδή ένα χρόνο νωρίτερα από την Ευρώπη. Λόγω των διαφορετικών κανονισμών εκπομπών ρύπων, η Suzuki θέλει τα EV να αντιπροσωπεύουν το 20% της ιαπωνικής γκάμας της μέχρι το 2030, με το υπόλοιπο 80% να είναι υβριδικά.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η Suzuki σχεδιάζει έξι νέα λανσαρίσματα EV για την ινδική αγορά έως το 2030, με την πρώτη να έχει προγραμματιστεί για το 2024. Το αποκορύφωμα εδώ είναι ένα άγνωστο μικρό SUV που μοιάζει διαφορετικό από το επί του παρόντος διαθέσιμο Brezza. Αυτό το μοντέλο είναι το μόνο που δε θα πωλείται σε άλλες αγορές. Αναμενόμενα, η Ινδία θα πάρει επίσης το Fronx EV και το eVX, μαζί με το άγνωστο SUV που εμφανίστηκε επίσης στην Ευρώπη, και μερικά kei cars, συμπεριλαμβανομένου του περιπετειώδους Hustler.

Η μελλοντική γκάμα της Suzuki στην Ινδία θα είναι αρκετά διαφορετική από την Ευρώπη και την Ιαπωνία, με σημαντικά λιγότερη ηλεκτροκίνηση. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2030 τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αντιπροσωπεύουν το 60% της γκάμας, αν κι αυτά περιλαμβάνουν κι άλλους τύπους καυσίμων εκτός από τη βενζίνη (CNG, βιοαέριο και καύσιμα ανάμεικτα με αιθανόλη). Τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 15%, με το υπόλοιπο 25% να είναι υβριδικά.

Η Suzuki θέλει να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050 στην Ιαπωνία και την Ευρώπη κι έως το 2070 στην Ινδία, όπου η μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων προχωρά πολύ πιο αργά. Οι προαναφερθέντες στόχοι δεν αφορούν μόνο τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Suzuki αλλά και τις μοτοσυκλέτες και τα ναυτιλιακά προϊόντα. Μιλώντας για δίτροχα, η εταιρία θα αποκαλύψει 8 νέες πλήρως ηλεκτρικές μοτοσικλέτες μέχρι το 2030, όταν το ποσοστό των ηλεκτρικών και θερμικών μοτοσικλετών της σε παγκόσμια βάση θα είναι 25% και 75% αντίστοιχα.

Περισσότερα Άρθρα