Huracan Sterrato:επίσημη παρουσίαση για το θηρίο των 610 ίππων

Η Lamborghini πιστεύει ότι τα κεντρομήχανα υπεραυτοκίνητα μπορούν να είναι διασκεδαστικά και σε χωμάτινες διαδρομές και το αποδεικνύει με τη Sterrato, μια ψηλωμένη Huracan που θέλει να είναι διασκεδαστική και σε εκτός δρόμου συνθήκες. Μετά από ατελείωτα teaser βίντεο και κατασκοπευτικές φωτογραφίες, ήρθε επιτέλους η ώρα της επίσημης παρουσίασης.

Πάμε λοιπόν κατευθείαν στην ουσία: η αυξημένη κατά 44 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος δεν είναι αρκετή για να μετατρέψει τη Sterrato σε αντίπαλο δέος για το Jeep Wrangler. Δεν υπάρχει μάλιστα κάποια ρύθμιση αυξομείωσης του ύψους, όπως συμβαίνει με τη νέα Porsche 911 Dakar, ώστε να μπορεί να χαμηλώνει όταν κινείται με υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και να ψηλώνει στα κατσάβραχα. Σίγουρα λοιπόν θα είναι πιο πρακτική κι άνετη στην καθημερινή μετακίνηση ή σε απότομες ράμπες πλοίων και γκαράζ, αλλά αμφιβάλλουμε για το πόσο μπορεί πραγματικά να αποχωριστεί την άσφαλτο.

Dakar: η πιο αργή 911 εδώ και 40 χρόνια, αλλά και τόσο ποθητή!

Αν πάντως το επιχειρήσετε, μια αλουμινένια ποδιά αναλαμβάνει να προστατεύσει το πάτωμα του θηρίου, τα μαρσπιέ είναι επίσης ενισχυμένα και τα ελαστικά Bridgestone Dueler AT002 19 ιντσών (235 μπροστά, 285 πίσω) είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν και στο χώμα, εκτός από την άσφαλτο. Διαθέτουν επίσης τεχνολογία run-flat που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να οδηγηθεί για 80 χιλιόμετρα μέχρι τα 80 χλμ/ώρα με μηδενική πίεση αέρα. Πού χώρος για να στριμώξεις μια ρεζέρβα στο αμάξωμα της Huracan;

Στα προγράμματα οδήγησης υπάρχει μία ακόμα επιλογή, το Rally για καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης κι η Lamborghini δηλώνει ότι το snorkel στην οροφή παρέχει καθαρότερο αέρα στον κινητήρα όταν το μοντέλο κινείται σε σκονισμένα τερέν. Σίγουρα προσφέρει και στην αγριωπή εμφάνιση και συνδυάζεται με τονισμένες προεκτάσεις στα φτερά (με τα παξιμάδια και τις βίδες να είναι εμφανή) κι αυξημένα μετατρόχια κατά 30 χιλιοστά μπροστά και 34 πίσω. Πρόσθετα φώτα στον μπροστινό προφυλακτήρα και ράγες οροφής συμπληρώνουν το εκτός δρόμου παρουσιαστικό, καθιστώντας τη Sterrato τόσο εστιασμένη στα χώματα, όσο είναι η STO στην πίστα.

Στοιχεία απόδοσης

Εκεί που η Sterrato υπολείπεται από την STO είναι η απόλυτη ισχύς. Η πισωκίνητη STO, η επίσης πισωκίνητη Tecnica κι η τετρακίνητη Huracan Evo παράγουν 640 ίππους από τον V10 των 5.2 λίτρων, αλλά ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 610 στη Sterrato, όσο και στη βασική πισωκίνητη Evo. Η ονομαστική ροπή των 565 Nm, εν τω μεταξύ, ισοφαρίζει την STO και την Tecnica, αλλά υπολείπεται των 600 Nm της τετρακίνητης Evo, η οποία ζυγίζει 48 κιλά λιγότερο από τα 1.470 της Sterrato. Όλα τα παραπάνω έχουν μηδενική σημασία, αφού ο χαρακτήρας των διάφορων εκδόσεων είναι εντελώς διαφορετικός και ξεκάθαρος.

Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα, η χωμάτινη Huracan χρειάζεται 3.5″, ενώ όπως κι  η 911 Dakar της Porsche, η Sterrato είναι ηλεκτρονικά στειρωμένη αναφορικά με την τελική ταχύτητα. Περιορίζεται στα 260 χλμ/ώρα, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Huracan μπορούν να ξεπεράσουν τα 320.

Jeeporghini: μια Lamborghini Diablo βγαίνει στο αντάρτικο! Ποια Sterrato τώρα;

Παρ’ όλα αυτά, κανείς δε θα μείνει ασυγκίνητος όταν ο ατμοσφαιρικός V10 θα σκαρφαλώνει στις 8.000 σαλ. κι οι χρήστες του Apple Watch θα μπορούν να παρακολουθούν τον καρδιακό τους παλμό συνδέοντας το ρολόι τους στο ενσωματωμένο σύστημα τηλεμετρίας της Sterrato. Άλλα παραδείγματα έξυπνης συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν την επιλογή χρήσης του Amazon Alexa για τη ρύθμιση του φωτισμού, της ψυχαγωγίας και του κλιματισμού και την απομακρυσμένη παρακολούθηση της ταχύτητας μέσω της εφαρμογής Lamborghini Unica, εάν για παράδειγμα έχετε δανείσει το αυτοκίνητο στον 18χρονο γιο σας και θέλετε να ελέγξτε αν όντως στρίβει στα Λιμανάκια με όσα καυχιέται.

Τι γίνεται με το εσωτερικό;

Η Lamborghini δεν κυκλοφόρησε φωτογραφίες του εσωτερικού, αλλά αναφέρει ειδικές επενδύσεις Alcantara Verde Sterrato, νέα γραφικά για την οθόνη αφής και μια δέσμη ψηφιακών μετρητών για εκτός δρόμου οδήγηση, όπως πυξίδα, ένδειξη γωνίας τιμονιού και κλισιόμετρο! Κάτι που φυσικά δεν έχει νόημα στην πράξη, αλλά πότε πραγματικά είχε νόημα η απόκτηση μιας Lamborghini; Η Sterrato είναι εντυπωσιακή κι αμφιλεγόμενη, οπότε πρόκειται για γνήσιο τέκνο της Sant’ Agata κι αναμένεται να ξεπουλήσει. Η παραγωγή της θα περιοριστεί σε 1.499 μονάδες, αρχής γενομένης από τον Φεβρουάριο του 2023.

Ποια είναι η γνώμη σας για τη Sterrato; Είναι η καλύτερη Huracan μέχρι σήμερα ή απλώς μια κυνική άσκηση μάρκετινγκ για να εκτοξεύσει τα κέρδη σε ένα supercar που πλησιάζει προς τα δέκατα γενέθλιά του;

Περισσότερα Άρθρα