Dakar: η πιο αργή 911 εδώ και 40 χρόνια, αλλά και τόσο ποθητή

Ξεχάστε τις ατελείωτες κατασκοπευτικές λήψεις με τα μονότονα μαύρα πρωτότυπα δοκιμών, η Dakar παραγωγής ξεχειλίζει από προσωπικότητα, ειδικά όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό πακέτο Rally Design που δανείζεται στιλιστικά στοιχεία από την τετρακίνητη 911 που κέρδισε το 1984 στο Rally Παρίσι-Dakar, ανοίγοντας το δρόμο για το supercar 959. Κεντρικό στοιχείο του χαρακτήρα της Dakar των 223.450 $ (στην αμερικάνικη αγορά) είναι η αυξημένη κατά 50 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, η οποία μπορεί να αυξηθεί κατά ακόμα 30 χιλιοστά όταν ενεργοποιήσετε τη λειτουργία εκτός δρόμου “High Level”, μέσω περιστροφικού διακόπτη στο τιμόνι. Αθροιστικά, η Dakar μπορεί να φτάσει σε παρόμοια απόσταση από το έδαφος και με εκτός δρόμου γωνίες ισάξιες κανονικών SUV. Θα παραμείνει ψηλωμένη μέχρι τα 170 χλμ/ώρα (μάλλον υπερεπαρκούν για εκτός δρόμου οδήγηση) και μετά θα επιστρέψει σε κανονικό ύψος.

Το εκτός δρόμου μοντέλο έχει επίσης σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης, με τη λειτουργία που η Porsche αποκαλεί «Rally» κι η οποία στέλνει μεγαλύτερο μέρος της ισχύος της στον πίσω άξονα. Και οι δύο λειτουργίες συνεργάζονται με το Rally Launch Control, το οποίο επιτρέπει 20% ολίσθηση τροχού για γρήγορες εκκινήσεις σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης κι αξιοποιεί πλήρως τα παντός εδάφους ελαστικά 245/45 ZR19 και 295/40 ZR20 Pirelli Scorpion. Ανάλογα όμως με το πού κινείστε, μπορείτε να την παραγγείλετε με καλοκαιρινά ή χειμερινά ελαστικά Pirelli P Zero, τα πρώτα για περισσότερο ασφάλτινη χρήση και τα δεύτερα για κακές καιρικές συνθήκες εντός οδικού δικτύου.

Δυστυχώς, τα εκτός δρόμου ελαστικά δεν αντέχουν στις πολύ υψηλές ταχύτητες , οπότε η Porsche έχει βάλει ηλεκτρονικό κόφτη στα 240 χλμ/ώρα, καθιστώντας τη Dakar την πιο αργή 911 από το 1983, όταν η 3.2 Carrera των 245 χλμ/ώρα αντικατέστησε την SC των 235. Το μοντέλο προφανώς έχει δυνατότητες για υψηλότερη τελική, αφού η Carrera 4 GTS που φορά τον ίδιο twin-turbo flat-six των 3.0 λίτρων, των 480 ίππων και 570 Nm ροπής, φτάνει τα 309 χλμ/ώρα.

Ο επίσημος χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι μόλις 3.4″, ένα δέκατο λιγότερο από την GTS του ίδιου κινητήρα κι αυτό είναι πολύ είναι εντυπωσιακό δεδομένου ότι τα Pirelli Scorpion δεν έχουν σχεδιαστεί για κόντρες. Το πιο εκπληκτικό όμως είναι πώς οι τεχνικοί της Porsche κατάφεραν η Dakar να είναι μόλις 7.3 κιλά βαρύτερη από την GTS (συνολικά 1.611 κιλά) παρά τον επιπλέον εξοπλισμό, την τετραδιεύθυνση και τις ενεργές βάσεις του κινητήρα. Για να επιτευχθεί αυτό, η ηλεκτρική πίσω αεροτομή αντικαταστάθηκε με μια σταθερή, επιλέχθηκε το ελαφρύτερο πλαστικό καπό από την GT3, λεπτότερα τζάμια, bucket αντί για τα κανονικά καθίσματα, ενώ καταργήθηκαν πλήρως οι πίσω θέσεις.

Αυτού του είδους τα χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να βρεθούν σε οποιαδήποτε RS 911, αλλά το αυξημένο ύψος από το έδαφος, οι κόκκινοι γάντζοι ρυμούλκησης, οι σκληροτράχηλοι μαύροι θόλοι που προστατεύουν τα φτερά, το περιπετειώδες παρουσιαστικό βεβαιώνουν ότι κανείς δε θα μπερδέψει μία Dakar με μία RS. Αλλά για όσους θέλουν κάτι ακόμα πιο εξωστρεφές, υπάρχει το Rally Design Package.

Κοστίζει 26.000 € (στη Γερμανία) και περιλαμβάνει διχρωμία με λευκό κι Enzian Blue χρώμα, μαύρες, κόκκινες και χρυσές ρίγες, λευκές ζάντες και γράμματα “Roughroads” στις πόρτες. Οι αγοραστές μπορούν επίσης να επιλέξουν έναν μεμονωμένο αριθμό από το 0 ως το 999 για τις πόρτες, ώστε να έχουν απολύτως αγωνιστικό look. Άλλα λιγότερο ακριβά έξτρα περιλαμβάνουν το χρώμα Shade Green και τη σχάρα οροφής. Μπορεί να σηκώσει έως και 42 κιλά εξοπλισμού όπως αποσκευές, εφεδρικά δοχεία καυσίμου και νερού, φτυάρια, βάσεις για να βάλετε κάτω από τους τροχούς αν κολλήσετε στην άμμο, ενώ είναι εξοπλισμένη με φως οροφής για να βεβαιωθείτε ότι δε θα τελειώσει το κέφι όταν πέσει ο ήλιος. Μπορείτε ακόμη και να παραγγείλετε μια σκηνή οροφής (έχει προϊστορία άλλωστε) ώστε να μπορείτε να μείνετε έξω μέχρι να ξημερώσει, κι αν έχετε ακόμα χρήματα για ξόδεμα, υπάρχει πάντα ο χρονογράφος Porsche Design Dakar.

Η Porsche θα κατασκευάσει μόνο 2.500 Dakar, αν κι υποψιαζόμαστε ότι το μοντέλο θα επιστρέψει ξανά στην επόμενη γενιά της 911 και θα καθιερωθεί ως μία ακόμα έκδοση στην γκάμα, όπως είναι σήμερα η GT3 RS κι η Speedster. Η συλλεκτικότητα κι η απόλυτη καινοτομία της Dakar – πρόκειται για την πρώτη πραγματικά διαφορετική 911 εδώ και πολύ καιρό – σημαίνουν ότι όλα τα διαθέσιμα κομμάτια θα εξαφανιστούν με ταχύτατους ρυθμούς, αν και δεν πρόκειται να βρεθούν όλα στα κατσάβραχα. Κάποια θα καταλήξουν σε γκαράζ με τις ζελατίνες πάνω στα καθίσματα, ως επένδυση.

Για τους λίγους τυχερούς που έχουν τα χρήματα και θέλουν όντως να χρησιμοποιήσουν τη Dakar για αυτό που σχεδιάστηκε, υπάρχει ένα σημαντικό ερώτημα: θα πρέπει να πληρώσουν χοντρικά τα ίδια χρήματα αντί για μία 911 GT3 RS ή για μία 911 Turbo S, κι οι τρεις με ριζικά διαφορετικούς χαρακτήρες. Εσείς; Ποια από τις τρεις 911 θα διαλέγατε;

Περισσότερα Άρθρα