Hyundai Tucson 1.6T 180hp 2WD 6MT

"Για τα χρήματα που κοστίζει το Tuscon, όχι μόνο αγοράζεις πολύ αμάξι, αλλά κι εξαιρετικά χαρακτηριστικά."

90%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Κλείνει τριετία, του χρόνου θα έρθει το facelift, αλλά παραμένει επίκαιρο κι εξαιρετική επιλογή. Άλλωστε, κατά την προσφιλή τους συνήθεια, οι Κορεάτες δεν αναμένεται να μεταβάλλουν τα μηχανικά μέρη κατά το αισθητικό φρεσκάρισμα. Που μεταξύ μας, το Tucson δε χρειάζεται κανένα φρεσκάρισμα. Από την πρώτη στιγμή ήταν το πιο ρηξικέλεθρο σχεδιαστικά μοντέλο της κατηγορίας (C-SUV) και το μόνο που το ξεπέρασε στο μεσοδιάστημα είναι το αδελφό Kia Sportage. Αμφότερα συνεχίζουν να τραβούν τα βλέμματα και να γυρίζουν κεφάλια.

Προσφέρεται σε τέσσερις υβριδικές εκδόσεις, τρεις βενζίνης και μία πετρελαίου. Μία mild hybrid με 48volt σύστημα με 150 και 180 ίππους (αυτή δοκιμάζουμε σήμερα), μία full hybrid με 230 ίππους και 350 Nm ροπής και μία plug-in hybrid με 265 (η μόνη που μπαίνει στην πρίζα). Ο diesel των 1.6 λίτρων αποδίδει 136 ίππους και 280 Nm ροπής, κι αυτός με ήπια υβριδική συνεισφορά. Από εκεί και πέρα, υπάρχει η επιλογή χειροκίνητου κι αυτόματου κιβωτίου, μπροστινής και κίνησης στους τέσσερις τροχούς, ένας χαμός δηλαδή. Ουσιαστικά αν βάλουμε και τα εξοπλιστικά πακέτα (Exclusive, Premium και Distinctive) στην εξίσωση, είναι πραγματικά δύσκολο να βρεις ένα Tucson που θα είναι ακριβώς ίδιο με το δικό σου.

υπάρχει ένα Tucson για κάθε γούστο και κάθε τσέπη

 

Τουλάχιστον τα περισσότερα έχουν το ίδιο χρώμα, αυτό το μπερδεμένο που έχει και το δημοσιογραφικό και που του πάει πολύ. Αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το πώς λούζεται από το ηλιακό φως κι αν κάποιος σου ζητήσει να του περιγράψεις τι χρώμα έχει το Tucson σου, ή θα αρχίσεις να μιμείσαι τον Γιώργο Κωνσταντίνου προσπαθώντας να παραγγείλει το διάσημο προφιτερόλ ή απλώς θα πεις ό,τι κι η Huyndai: silver Bronze κι έλα έξω να το δεις και να σε πάω βόλτα. Ε, δεν υπάρχει άνθρωπος που θα μπει στο κορεάτικο μοντέλο για βόλτα και δε θα εντυπωσιαστεί.

Ξεχάστε κάθε στερεότυπο για τα Hyundai του παρελθόντος, εδώ βρίσκεστε μέσα σε μια πραγματικά ποιοτική και προσεγμένη καμπίνα. Από την ποιοτική λειτουργία του διακόπτη των φλας, των χειριστηρίων στο τιμόνι, την εξαιρετική ηχομόνωση των θορύβων από τα ελαστικά και τον αέρα, την παντελή έλλειψη τριγμών, την αφράτη και στιβαρή απόσβεση της (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) ανάρτησης, το πόσο γεροδεμένο νιώθεις το πλαίσιο, όλα σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και μια αίσθηση ότι τα χρήματά σου έπιασαν τόπο. Σε μια εποχή που αυτό αφορά όλο και λιγότερα μοντέλα κι οι ανατιμήσεις είναι εκτός κάθε λογικής, δε φαντάζεστε πόσο μεγάλο κοπλιμέντο είναι κάτι τέτοιο. Με το χέρι στο Ευαγγέλιο, η καμπίνα του Tuscon είναι οπωσδήποτε πιο καλοφτιαγμένη από τις τρεις GLA που έχω δοκιμάσει και τουλάχιστον ισάξια με ενός Audi Q3 που κοστίζει πολύ ακριβότερα και δε με νοιάζει διόλου αν κάποιος εκεί πίσω μειδιάσει ή σταματήσει την ανάγνωση του άρθρου. Πρόκειται για τόσο αξιόλογη πλατφόρμα, που αξίζει να πας σε ακριβότερη έκδοση από αυτή που είχες επιλέξει αρχικά, γιατί θα νιώσεις ότι η αναβάθμιση έπιασε τόπο. Άλλα μοντέλα φαίνονται φθηνά και βροντοφωνάζουν ότι η τσέπη σου είναι λειψή, με τι καρδιά να πληρώσεις για μια ακριβότερη έκδοση; Για να το κάνω πιο σαφές, σκεφτείτε ότι στα ίδια χρήματα περίπου βρίσκεται το Suzuki S-Cross Strong Hybrid 4WD. Μα το S-Cross είναι τόσο μέτριο ποιοτικά που δε σου πάει να πληρώσεις ένα καράβι λεφτά για την ανώτερη εξοπλιστικά ή τεχνολογικά έκδοση. Σε στρέφει με τον τρόπο του στις φθηνότερες εισαγωγικές εκδόσεις. Το Tucson είναι τόσο πλήρες κι άρτιο, που σχεδόν αβίαστα θα κοιτάξεις τις ανώτερες.

πέρα από σήματα στη μάσκα, είναι από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα που κυκλοφορούν εκεί έξω, ανεξαρτήτως τιμής

 

Αν θέλουμε να ψειρίσουμε τη μαϊμού, θα ζητήσουμε διαφορετικό ελατήριο στην εξωτερική χειρολαβή. Σου βγάζει μια λαστιχένια φτηνιάρικη αίσθηση και για να καταπιανόμαστε με τέτοιες λεπτομέρειες, καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχουν και πολλά αρνητικά για να γκρινιάξεις. Αν και τριετίας, το infotainment κι η κάμερα είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, ενώ οι χώροι πραγματικά οριοθετούν ότι τούτο δω το Hyundai ακροβατεί μεταξύ C και D-segment. Με μήκος 4.5 μέτρα, δεν έχει σημασία πού θα το κατατάξεις, αλλά ότι πρακτικά δε θα χρειαστείς τίποτα μεγαλύτερο. Καθόμουν πίσω μου με μια παλάμη αέρα για τα γόνατα κι άλλη μία (ίσως και παραπάνω για το κεφάλι). Ο χώρος αποσκευών δηλώνεται στα 577 λίτρα και θα ήταν ακόμα πιο καθηλωτικά πλουσιοπάροχος αν ήταν λίγο πιο βαθύς.

Πλουσιοπάροχος, μια λέξη που εξηγεί χορταστικά και την εικόνα που βγάζει στον δρόμο. Το Tucson είναι ένα μοντέλο που του αρέσει να κυλάει αρχοντικά και με τη φόρα του. Χωρίς να πιέζεται, χωρίς να αγχώνει και το πλήρωμα. Δεν του πάει η πίεση, δεν υποστηρίζει σπορ προφίλ, προτιμά να σε κρατά ατσαλάκωτο. Το κράτημά του είναι ασφαλέστατο, το τιμόνι ανάλογο του σοβαρού  προφίλ της όλης κατασκευής και τα χιλιόμετρα μαζί του γίνονται απολαυστικά με ένα ώριμο και ποιοτικό πρόσημο. Τι εικόνα έβγαζαν τα Hyundai πριν 20 και 30 χρόνια και τι σήμερα… Αν ήταν ο συμμαθητής σου στο Λύκειο, ήταν εκείνος που τότε κορόιδευες, αλλά τώρα τον ζηλεύεις που έβαλε τα δυνατά του, έχει προκόψει και σε έχει ξεπεράσει.

Το κορεάτικο μοντέλο σχεδόν σε παρακαλάει να επιλέξεις την αυτόματη έκδοση, ταιριάζει απόλυτα στο οδηγικό του προφίλ. Είναι και που ο κινητήρας είναι ράθυμος χαμηλά κι αν στην αλλαγή, οι σαλ. πέσουν κάτω από τις 1.800 σαλ., νιώθεις κάμποση υστέρηση. Το πρόβλημα λύνεται κατά πολύ αν επιλέγεις κάθε φορά το mode οδήγησης Sport. Εκεί η απόκριση γίνεται σχεδόν κανονική και το Tucson πολύ πιο απροβλημάτιστο στην καθημερινότητά του. Παραμένει βέβαια το turbo lag που υπάρχει σε όλες τις σαλ. και σε συνδυασμό με το μαλακό στήσιμο, το τιμόνι που δεν εμπνέει για καουμποϊλίκια και το πίσω μέρος που ξεκολλάει άτσαλα, δε σε ξεσηκώνει να το πιέσεις στο στροφιλίκι. Αν θες σπορ C-SUV, υπάρχουν άλλα πιο κατάλληλα.

εξαιρετικό στον δρόμο αλλά με έναν ώριμο τρόπο: περισσότερο κουστούμι και λιγότερο φόρμα

 

Κάπου εδώ να σχολιάσουμε κάποιες παραξενιές της Hyundai, οι οποίες ξενίζουν στην καθημερινότητα και θα μπορούσαν να λυθούν πανεύκολα. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουν διορθωθεί στο facelift. Στην πλουσιότερη έκδοση Distinctive που δοκιμάζουμε, το keyless ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Πλησιάζεις το αυτοκίνητο, αυτό σε αναγνωρίζει, ανοίγει τους καθρέπτες, φωτίζει τη χειρολαβή, την τραβάς για να ανοίξει η πόρτα, τίποτα. Όχι, πρέπει πρώτα να πατήσεις το μικροσκοπικό μαύρο κουμπάκι πάνω της. Πας να βάλεις μπροστά. Πατάς συμπλέκτη, πατάς φρένο, δεν παίρνει. Αμ δεν αρκούν αυτά, πρέπει να έχεις επιλέξει και νεκρά στο κιβώτιο. Μη με ρωτήσετε γιατί χρειάζεται και νεκρά και συμπλέκτης και δεν αρκεί μόνο το ένα από τα δύο. Πας να ξεκινήσεις, το αμάξι κάθεται στην πίσω ανάρτηση. Ναι, έχουμε ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά το πάτησες με το δαχτυλάκι σου για να ξεμπλοκάρει; Φτάνεις στο πρώτο φανάρι, είναι ελαφριά κατηφόρα. Πατάς φρένο, σβήνει, αφήνεις το φρένο για να χαλαρώσεις το πόδι σου και τσουπ, τσουλάει μπροστά και σου ασπρίζει καμιά δεκαριά τρίχες. Όχι, δεν έχει σημασία που είχες επιλέξει το Auto-Hold την τελευταία φορά, κάθε φορά που βάζεις μπροστά, πρέπει να το επιλέγεις από την αρχή. Και το ίδιο πρέπει να κάνεις και με το Sport, μιας και το Tuscon εκκινεί αυτόματα στο μαλθακό Eco. Ψάξε όσο θες στο μενού, δεν πρόκειται να βρεις επιλογή που να σου επιτρέπει να κλειδώσεις τις προτιμήσεις σου. Επομένως, η σωστή χορογραφία λέει: πλησιάζω Tucson, κλειδί τσέπη, σημαδεύω κουμπάκι στην πετούγια, ανοίγω – κλείνω πόρτα, ζώνη, συμπλέκτη, φρένο, νεκρά, start button, sport mode, Auto-Hold, κατέβασμα χειρόφρενου, κάπου δω μπορούμε να ξεκινήσουμε. Ας ελπίσουμε να υπάρξει ένα συμμάζεμα στις παραπάνω ατασθαλίες στο facelift και να προστεθούν στον βασικό εξοπλισμό κάποια απαραίτητα στοιχεία άνεσης κι ασφάλειας, όπως το adaptive cruise control κι η ειδοποίηση τυφλού σημείου. Αρκετά με την γκρίνια όμως, να επαινέσουμε το πανέξυπνο σύστημα που σε συνεργασία με την πλοήγηση γυρνάει αυτόματα τον αέρα στην ανακύκλωση όταν πλησιάζεις σε τούνελ και τον επαναφέρει όταν βγεις από αυτό. Ή την ειδοποίηση ότι ξεκίνησε ο μπροστινός σου. Ή τα όμορφα γραφικά στον πίνακα οργάνων. Ή την ένδειξη για τους καθαριστήρες που εμφανίζεται μέσα στο στροφόμετρο.

Αν πάντως επιμείνετε στο χειροκίνητο κιβώτιο, να ξέρετε ότι δεν είναι απλώς ένα ακόμα χειροκίνητο. Μαλακό και με πολύ καλό κούμπωμα, ενσωματώνει το σύστημα IMT (Intelligent Manual Transmission) που είχαμε πρωτοδοκιμάσει στο i30. Όταν οι συνθήκες χαμηλού φορτίου το επιτρέπουν, ο drive-by-wire συμπλέκτης απεμπλέκει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης και το Tuscon εισέρχεται σε λειτουργία ρολαρίσματος, με τις στροφές να μηδενίζουν. Μοτέρ και σύστημα μετάδοσης επανασυνδέονται τη στιγμή που ο οδηγός είτε πατήσει το γκάζι είτε αλλάξει κάποια σχέση στο κιβώτιο είτε ακουμπήσει το φρένο, αλλά η λειτουργία sailing ενεργεί δυστυχώς μόνο στη λειτουργία Eco, οπότε μέσα στο αστικό περιβάλλον δε θα το διαπιστώσεις ποτέ, γιατί θα κινείσαι μόνιμα στο Sport. Στον ανοιχτό δρόμο, που δεν κινείσαι ποτέ με χαμηλές σαλ., επιλέγεις Eco κι όντως κάνει δουλειά.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του IMT είναι το αυτόματο rev matching. Μιλάμε για τον συγχρονισμό των σαλ. του κινητήρα στο κατέβασμα κι είναι πολύ χρήσιμο, γιατί είναι κάτι που πρέπει να κάνεις τακτικά λόγω του ληθαργικού χαρακτήρα του κινητήρα χαμηλά. Δε δουλεύουν όλα τέλεια πάντως. Το σύστημα κάνει έντονη ανάκτηση όποτε αφήνεις το πόδι από το γκάζι και μεταφέρει κάποιους κραδασμούς κατά τη σύμπλεξη κι αποσύμπλεξη ενώ έχεις ταχύτητα. Αξίζει να το εξηγήσουμε λίγο παραπάνω: ας πούμε ότι έχεις 6η και 1.500 σαλ. Περιμένεις ότι αν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι, το αυτοκίνητο δε θα κόψει καθόλου τη φόρα του. Κι όμως, θα νιώσεις ότι φρενάρεις στιγμιαία κι έντονα, σα να έχεις one pedal που διαρκεί ένα δευτερόλεπτο και σου χαλάει τον ρυθμό. Αν εκεί ξαναπατήσεις το γκάζι και το ξαναφήσεις απότομα, ο drive-by-wire συμπλέκτης μπερδεύεται και σκορτσάρει. Αντίστοιχο κραδασμό θα νιώσεις σε κάμποσα σενάρια οδήγησης, από τα ελάχιστα χαρακτηριστικά του Tucson που χρειάζονται βελτίωση.

κάποτε τα Hyundai ήταν σχεδόν ναυάγια και τώρα ψάχνεις με το κυάλι να βρεις μειονέκτημα

 

Θα το έχετε καταλάβει ως τώρα: το Tucson μάς άρεσε πάρα πολύ. Τα κάνει όλα σωστά (εντάξει, πέρα από κάτι εργονομικές παραξενιές και τη ραθυμία του μοτέρ): είναι ευρύχωρο, ποιοτικό, αρχοντικό, η εμφάνισή του παραμένει στην πρώτη γραμμή παρ’ ότι μοντέλο τριετίας, ουσιαστικά κάνει τον ανταγωνισμό να δείχνει λειψός και προχειροφτιαγμένος. Δεν υπόσχεται λαγούς και πετραχήλια για όποιον αποζητά σπορ συγκινήσεις, αλλά για όλους τους υπόλοιπους, είναι μια εξαιρετική επιλογή. Πολύ αμάξι για τα χρήματά σου και μάλιστα χωρίς ουσιαστικό ψεγάδι. Εντάξει, εκτός από ένα: το μοναδικό πραγματικό μειονέκτημα έγκειται στην κατανάλωση. Μπορεί η Hyundai να διατυμπανίζει με καμιά ντουζίνα λογότυπα γύρω-γύρω την 48βολτη υβριδική υποβοήθηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι το Tuscon καταναλώνει λες και δεν είναι υβριδικό. Η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 7.9 λίτρα, που δικαιολογούνται αν σκεφτούμε ότι ποτέ οι Κορεάτες δεν είχαν πραγματικά οικονομικά μοτέρ. Προσθέστε το μπόλικο βάρος και τα 180 άλογα και να πώς προκύπτει το νούμερο. Στα καθημερινά αγώγια των δραστηριοτήτων, με χαμηλές ταχύτητες και πολλά δρομολόγια όπου το μοτέρ δουλεύει ψιλοκρύο, υπολογίστε περί τα 9, μιλάμε για μεγάλη αδράνεια που υποφέρει στα σταμάτα-ξεκίνα. Είναι και που αναγκαστικά κινείσαι με το Sport mode, για να διορθώνεις την απόκριση χαμηλά του κινητήρα που σε δυσκολεύει στο αστικό περιβάλλον. Σε πιο ανοικτό πεδίο, επιλέγοντας μάλιστα Eco, το Tuscon ταξιδεύει φουλ φορτωμένο με κλιματισμό καταναλώνοντας 6.5 λίτρα στα 120 σταθερά κινούμενο με 2.500 σαλ. Το πιο χαμηλό νούμερο που είδαμε σε πολύ χαλαρή οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο ήταν 5.2.

Η Hyundai πρωτοτυπεί και προσφέρει πενταετή εγγύηση χωρίς κανένα χιλιομετρικό όριο, πρέπει να έχεις πολλή εμπιστοσύνη στο προϊόν σου για να κάνεις κάτι τέτοιο. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης καλύπτεται με εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο. Αν έπρεπε να πάω στο ταμείο, με 500 ευρώ λιγότερα από την έκδοση Distinctive που δοκιμάζουμε εδώ, θα προτιμούσα την αυτόματη δικίνητη Premium (όνομα και πράμα), αν κι η ελληνική εισαγωγική κάνει κάτι περίεργους συνδυασμούς. Ας πούμε όλα τα mild hybrid αυτόματα 2WD έρχονται μόνο με το 150άρι μοτέρ (με πρακτικά σχεδόν ταυτόσημη ροπή με το 180άρι). Αν θες αυτόματο κιβώτιο και 180 ίππους, σου φορτώνουν αναγκαστικά και την τετρακίνηση. Όχι πως είναι αχρείαστη ή δεν του ταιριάζει, αλλά κοστίζει 2.5+ χιλιάρικα επιπλέον. Θέλετε χειροκίνητο και τετρακίνηση; Θεωρείτε ότι αφού έτσι κι αλλιώς το Tucson δε σηκώνει κυνηγητό, θα ήσαστε μια χαρά και με 150 ίππους κι αυτόματο κιβώτιο αλλά θέλετε και τετρακίνηση; Ατυχήσατε, οι παραπάνω συνδυασμοί δεν προσφέρονται!

rescue us, μοτέρ-τετρακίνηση-κιβώτιο, δε συνδυάζονται όλα με όλα

 

Δεν μπορείς πάντως να μη λοξοκοιτάξεις και τη full hybrid έκδοση. Υπόσχεται 230 ίππους, πιο απρόσκοπτη λειτουργία στην καθημερινότητα με την ηλεκτρική ανά διαστήματα κίνηση, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και καίει σημαντικά λιγότερο. Μιλάμε βέβαια για τουλάχιστον 40 χιλιάρικα. Και βέβαια, υπάρχει πάντα και το εισαγωγικό χειροκίνητο Exclusive των 150 ίππων, που σπάει το ψυχολογικό φράγμα των 30 χιλιάδων. Πολύ κι εξαιρετικό αυτοκίνητο για τέτοια χρήματα. Απολαύστε άφοβα!

ΜοντέλοHyundai Tuscon
Έκδοση 1.6T 48V Hybrid 180hp 2WD 6MT Distinctive
Τιμή από30.590€
Τιμή μοντέλου δοκιμής34.240€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι4
Κυβικά1.598 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα9.4"
Μέγιστη ταχύτητα205 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής7.9 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία687 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος6.7 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)152 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d
Συνολική ισχύς180 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Συνολική ροπή265 Nm στις 1.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής7 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Συνολική χωρητικότητα μπαταρίας0.44 kWh
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα12 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα55 Nm
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις6
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα 291 χιλιοστά
Πίσω φρέναδισκόφρενα 302 χιλιοστά
Ελαστικά235 / 55 / 18
Διάμετρος στροφής11 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη3.4
Μήκος4.500 χιλιοστά
Πλάτος1.865 χιλιοστά
Ύψος1.651 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.680 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.630 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.637 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος170 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.315
Βάρος1.588 κιλά
Χώρος αποσκευών577 λίτρα
Ντεπόζιτο54 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα