Mercedes-Benz GLA 200 (163 Hp) DCT

"Αυτοκίνητο κύρους κι ουσίας, η GLA200 παρουσιάζει συγκροτημένη εικόνα στον δρόμο και στο εσωτερικό της, αλλά μείνετε μακριά από το πακέτο εξοπλισμού AMG."

80%
Awesome
  • Design

Πέμπτη μεσημέρι παρέδωσα το δημοσιογραφικό Opel Grandland, το τελευταίο μοντέλο που δοκίμασε το CarTalk.gr. Είχα ένα ανέμελο ύφος στο πρόσωπο, μιας κι ήδη είχα γράψει όλη τη δοκιμή. Κι όταν λέμε γράψει, δεν εννοούμε απλώς το κείμενο σε ένα αρχείο Word, αλλά τα πάντα: κείμενο, ρετουσάρισμα φωτογραφιών, λεζάντες, πίνακες. Απέμενε το πάτημα ενός κουμπιού και το άρθρο θα δημοσιευόταν. Αλλά επειδή είθισται οι δοκιμές να ανεβαίνουν στη σελίδα το βράδυ του Σαββάτου, περίμενα. Παρασκευή βράδυ μπαίνω στον διαμορφωτή της Opel για να επαληθεύσω τις τιμές.

Γιατί, βλέπετε, η τιμή στο άρθρο του Grandland δεν ήταν απλώς μία ακόμα αναφορά αλλά το μισό άρθρο είχε στηθεί πάνω στην τιμολογιακή πολιτική του μοντέλου. Πώς η Opel στήριξε το οικογενειακό της σε μια παλιότερη πλατφόρμα, της οποίας είχε ήδη γίνει η απόσβεση κι έτσι μπόρεσε να το προσφέρει φθηνότερα από τα ομογάλακτα 3008 και C5. Με τρόμο λοιπόν αντίκρισα ότι οι τιμές είχαν αλλάξει εκείνο το πρωινό! Το μοντέλο δοκιμής είχε σκαρφαλώσει από τα 34 χιλιάρικα (έχοντας μάλιστα κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό) στα 37.5! Κοιτούσα την οθόνη και δεν το πίστευα! Όλο το άρθρο μου ήταν άχρηστο. Υπήρχαν δύο επιλογές: είτε να αφήσω το κείμενο ανέπαφο (τόσο κόπο είχα κάνει άλλωστε) και να συμπληρώσω μια παράγραφο στο κάτω μέρος, επί του πιεστηρίου, εξηγώντας την άνοδο της τιμής. Είτε να το ξαναγράψω από την αρχή. Επειδή όμως εδώ τα λέμε όλα έξω από τα δόντια, επιλέχθηκε η δεύτερη λύση ώστε το άρθρο να είναι επίκαιρο.

ποιος θα κοιτάξει το Opel όταν στα ίδια χρήματα αγοράζεις το αστέρι;

 

Κι αυτό μας φέρνει στην GLA του παρόντους άρθρου: ποιος θα μας το έλεγε μέχρι πέρσι ότι μια Mercedes, πέρα από τα υπόλοιπα όπλα που παραδοσιακά έχει στη φαρέτρα της, θα πρόσθετε και την τιμή αγοράς! Μέσα στο ξέφρενο rally τιμών που βλέπουμε γύρω μας, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει προβεί σε ιδιαίτερες αυξήσεις, κάτι που σημαίνει ότι πλέον τιμάται όσο μη premium ανταγωνιστικά μοντέλα, σε σχέση με τα οποία έχει σαφές προβάδισμα: σε κύρος και κοινωνική καταξίωση, που εξαργυρώνεται και στην τιμή μεταπώλησης. Νομίζω ότι ακόμα και στέλεχος της Opel δε θα επέλεγε το Grandland από τη Mercedes στα ίδια χρήματα, ακόμα κι αν ήταν καλύτερο αυτοκίνητο. Που δεν είναι…

Το δισ εξαμαρτείν ουκ Mercedes σοφής, μπορούμε να πούμε παραφράζοντας το αρχαίο γνωμικό. Είχε αποφασιστεί με σαφήνεια ότι η δεύτερη γενιά της επιτυχημένης GLA θα ήταν ένα ρηξικέλευθα καλύτερο αυτοκίνητο από την προκάτοχό της. Αλλά η γυναίκα του Καίσαρα, δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται. Η GLA δεν έπρεπε πια να φαίνεται σαν ελάχιστα ψηλωμένο hatchback αλλά να θυμίζει περισσότερο τζιπ στο μάτι. Σε μια εποχή που επιβραβεύει κι επιζητά τα ψηλά οχήματα, η γερμανική εταιρία ακολούθησε πολύ ορθά την τάση της μοδός και προσέδωσε πιο SUV-ίστικα χαρακτηριστικά, την ίδια στιγμή που η A-Class έγινε πιο επιθετική, φαρδύτερη και χαμηλότερη. Πλέον, τα δύο μοντέλα δεν αλληλοκαλύπτονται όπως παλιότερα κι έκαστο έχει σαφή διαχωρισμό, απευθυνόμενο σε άλλο κοινό. Η νέα GLA είναι 100 χιλιοστά ψηλότερη από την προκάτοχό της, με οριακά μικρότερο μήκος (-14 χιλιοστά) για ευκολότερο παρκάρισμα αλλά σαφώς σωστότερη χωροταξία, οπότε οι εσωτερικοί χώροι ήταν ιδιαίτερα ευεργετημένοι (116 περισσότερα χιλιοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ μπορεί να παραγγελθεί με συρόμενο το πίσω κάθισμα). Το επιπλέον ύψος δεν πριμοδοτεί μόνο τους εσωτερικούς χώρους, αλλά κυρίως τρέφει τον εγωισμό: τούτη δω δείχνει πιο τζιπάκι, όχι όπως η προηγούμενη που δεν ήξερες σε ποια κατηγορία να την κατατάξεις.

πιο τζιπάκι αλλά το πιάνει αναγούλα όταν βλέπει κακοτράχαλα

 

Μόνο παράπονο η απόσταση από το έδαφος, όλο το ψήλωμα ενσωματώθηκε στο αμάξωμα και με μόλις 143 χιλιοστά, δεν τολμάς να πάρεις ιδιαίτερα ρίσκα εκτός δρόμου. Καλά, έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε για κάτι παράλογο, να εξαφανιστείς στην Πίνδο, δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας της, εκεί θα προτιμήσεις μια G-Wagen. Θα έπρεπε όμως να είναι πιο άνετη στα απλά: να προσεγγίσεις εκείνη τη δύσκολη για τα κουρσάκια παραλία το καλοκαίρι. Να κατεβάσεις τη γιαγιά λίγο πιο κοντά στο ξωκλήσι που πανηγυρίζει γιατί δεν μπορεί να περπατάει πολύ. Να σε καμαρώσει και το χωριό βρε αδερφέ. Το οποίο πού να ήξερε ότι με τις αλλοπρόσαλλες τιμές που βλέπουμε πλέον γύρω μας, η GLA φαντάζει ως μια λογική πρόταση που θα την επιλέξεις και με οικονομικά κριτήρια. Από το CarTalk.gr έχουν περάσει μοντέλα με εξαψήφια τιμή αγοράς αλλά σε κανένα δε μου παραχωρούσαν τόσο εύκολα προτεραιτότητα στον δρόμο όσο με την GLA. Το αστέρι έχει τη δική του ακαταμάχητη γοητεία.

παραμερίστε, έχομε κύρος!

 

Εκτός από τα παραπάνω, θα απολαύσετε κι ένα εσωτερικό που διαχωρίζεται σαφώς από τα μη-premium C-SUV κι ας κοστίζουν τα ίδια. Ποιοτικό δέρμα στις πόρτες, υπέροχη alcantara στα καθίσματα, φανταστικό δερμάτινο τιμόνι γιατί μπορεί όλα να είναι δερμάτινα, αλλά η υφή κι η ποιότητα του τιμονιού της GLA ξεχωρίζουν. Όπως το ίδιο συμβαίνει και με την ποιότητα των διακοπτών πάνω στο τιμόνι, αφήνουν πολύ ποιοτική αίσθηση στο χέρι. Και βέβαια, το MBUX, το σύστημα πολυμέσων με τη διπλή οθόνη και τα υπέροχα γραφικά που κάνει το γερμανικό μοντέλο να δείχνει ακριβότερο και θα εντυπωσιάσει όποιον βρεθεί στο εσωτερικό της. Ειδικά αν τον πάτε βόλτα τη νύχτα. Όταν εξοπλίζετε τη νέα σας GLA, μην κάνετε κάνα λάθος και τσιγκουνευτείτε τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει, αλλάζουν όλο το αυτοκίνητο.

το μισό αυτοκίνητο είναι αυτές οι δύο οθόνες. Αν θέλετε να εντυπωσιάσετε τον γείτονα, η πρώτη του βόλτα πρέπει να είναι βράδυ

 

Παρασυρμένος από τα παραπάνω, μπορεί να γκρινιάξεις για τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος των θυρών ή της κονσόλας ή την πιο φθηνή λειτουργία των διακοπτών του κλιματισμού, αλλά μετά συνέρχεσαι: ήδη το πάνω μέρος της καμπίνας αποτελεί υπέρβαση για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας αμαξώματος, μην ξεχνάς ότι είσαι σε μοντέλο με τιμή βασικής έκδοσης στα 35 χιλιάρικα, όχι στα 50. Οπότε όσοι την περιεργαστείτε στην αντιπροσωπεία, να έχετε στο νου σας το χρηματικό εύρος που κινείται. Ναι, αν κόστιζε τα διπλά, θα έπρεπε να είναι όλα αψεγάδιαστα. Τώρα, σε χρήματα που πλέον κοστίζει η πλούσια έκδοση του full υβριδικού S-Cross, ήδη έχει ξεπεραστεί ο πήχης κατά πολύ και δεν μπορούμε να έχουμε απαίτηση να μη γίνει πουθενά περικοπή κόστους.

Μπορείς να κατεβάσεις το κάθισμα πολύ χαμηλά και να κάτσεις τόσο επιθετικά και χωστά που δε συναντάς σε άλλο μοντέλο της κλάσης. Για κάποιον στα δικά μου κυβικά, αυτό είναι βάλσαμο. Και ταυτόχρονα, να είσαι ξένοιαστος ότι όποιος βρεθεί πίσω σου, ακόμα κι αν έχει τις ίδιες πληθωρικές διαστάσεις, θα είναι ανετότατος. Κρίμα που δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον χώρο αποσκευών. Τα 435 λίτρα δεν ακούγονται λίγα, αλλά το πορτ-μπαγκάζ είναι ρηχό κι εύκολα γεμίζει σε απόδραση του Σαββατοκύριακου.

περιορισμένο πορτ-μπαγκάζ για C-SUV

 

Αυτό είναι το δεύτερο σημαντικότερο μειονέκτημα της πλέον προσιτής SUV Mercedes. Το πρώτο είναι και το πιο εύκολο να λυθεί: απλώς δεν επιλέγετε το πακέτο AMG. Αυτές οι υπέροχες 19άρες που αναβαθμίζουν οπτικά όλο το σύνολο συνδυάζονται με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (50άρι ύψος) και κυρίως, με σκληρότερη ανάρτηση. Δεν έχουν καμία θέση σε ένα τέτοιο μοντέλο. Καταστρέφουν την άνεση, αυξάνουν τον θόρυβο κύλισης (σε κακό οδόστρωμα, τα λάστιχα ακούγονται πολύ) κι αντί να απολαμβάνεις το πλεονέκτημα των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, καταλήγεις να κοπανιέσαι με τρόπο που ίσως ανεχόσουν σε ένα οδηγοκεντρικό Puma, άντε και σε καμιά σκληροπυρηνική έκδοση της Tonale, αλλά σε καμία περίπτωση σε ένα μοντέλο με τον προσανατολισμό της GLA. Δε φτιάχτηκε για να στρίβει, δε θα σε ανταμείψει όταν την πιέσεις στο στροφιλίκι, οπότε γιατί να υποφέρεις στην καθημερινότητα; Μπορεί οι κλίσεις στις στροφές να είναι περιορισμένες, αλλά ούτε ρυθμίσιμη είναι, ούτε το τιμόνι ξεχειλίζει από αίσθηση, ενώ και το πλήρως απενεργοποιούμενο (στη θεωρία) ESP παρεμβαίνει άκομψα όταν διαγνώσει ολίσθηση, ακόμα και χωρίς να πατήσεις φρένο. Ίσως προσπαθεί να προσεταιριστεί ένα πιο σπορτίφ κοινό, αλλά ο χαρακτήρας της GLA είναι πιο αγχολυτικός κι η ανάρτηση τον ζημιώνει. Αν κάποιος θέλει απεγνωσμένα τις 19άρες, γιατί όντως ταιριάζουν λουκούμι στο καλοσχεδιασμένο αμάξωμα, ας ψάξει στην αγορά των μεταχειρισμένων για σκέτες ζάντες. Αλλά ομολογώ ότι δεν μπορώ να φανταστώ τον τυπικό αγοραστή Mercedes να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.

μπρος στα κάλλη, τι είναι ο πόνος; Μπα, καλύτερα μείνετε μακριά

 

Το μοτέρ προέρχεται από τη Renault αλλά είναι μια σοφή επιλογή. Γεματό ροπή από χαμηλά, δεν κρεμάει πουθενά ενώ κολακεύεται από το επιθετικό αυτόματο κιβώτιο. Πολύ σπάνια θα συναντήσεις αυτόματο σασμάν που θα επιτρέπει κατεβάσματα κοντά στον κόφτη, ειδικά όταν δε μιλάμε για σπορτίφ μοντέλα. Αν πρέπει να γκρινιάξουμε για κάτι είναι ότι στην αυτόματη λειτουργία αργεί να δώσει εντολή για κατέβασμα, κάτι που ξεπερνιέται αν επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης, αλλά ούτε αυτό είναι λύση, γιατί τότε κρατάει πολύ ψηλά τις σχέσεις κι αυξάνει το επίπεδο θορύβου και την κατανάλωση. Τα δύο τελευταία είναι αγκάθια στη συμβίωση. Το μοτέρ ακούγεται αρκετά υπό πίεση κι όχι ευχάριστα, πράγμα που αλλάζει άρδην όταν κινείσαι με χαμηλό φορτίο. Τότε απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους και συμμαζεύει θόρυβο και κατανάλωση. Η τελευταία είναι μεν λογική για μη υβριδικό κινητήρα 160+ ίππων σε C-SUV (7.9 μέση), απλά πλέον τα 8 λίτρα ακούγονται πολλά εκεί που βρίσκεται η τιμή της βενζίνης και θα ακούγονται ακόμα πιο παράταιρα όταν έρθει η ώρα να πουλήσετε την GLA σας μετά από κάποια χρόνια. Για όποιον δεν καίγεται για σπορτίφ επιδόσεις, όχι παράλογο αφού άλλωστε δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του μοντέλου, με 700 € επιπλέον μπορείτε να επιλέξετε την πετρελαιοκίνητη GLA180d των 116 ίππων αλλά του χαμηλότερου κόστους κίνησης.

Εν κατακλείδι, η GLA200 είναι ένα μοντέλο που θα σε ανταμείψει στην καθημερινότητα με κορυφαία απτή ποιότητα για την κατηγορία, θα αποδειχθεί ευκολοδήγητη με το σωστό αυτόματο κιβώτιο και το τιμόνι που κόβει πολύ, θα ξεχωρίσει από θέμα κύρους χωρίς να κοστίζει ιδιαίτερα παραπάνω και θα φέρει μεγάλο μερίδιο των χρημάτων σας πίσω όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης. Θα προσφέρει απλόχερους χώρους στο εσωτερικό, αλλά όχι και στο πορτ-μπαγκάζ. Έχει ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά και κατανάλωση που φαίνεται μπόλικη στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Να έχετε στο μυαλό σας ότι η ελκυστική τιμή αγοράς έχει ελλείψεις όπως το Adaptive Cruise Control, το keyless, την ειδοποίηση τυφλού σημείου αλλά αυτό φαίνεται ότι είναι πάγια τακτική των premium κατασκευαστών (θυμίζουμε την F-Pace που δεν είχε ACC στα 100+ χιλιάρικα). Επίσης, να έχετε στο μυαλό σας ότι αν επιλέξετε το πακέτο AMG, θα απολαύσετε ένα πιο σφιχτό σύνολο στον επαρχιακό δρόμο αλλά αφού τελικά δεν πρόκειται για πραγματικά οδηγοκεντρικό μοντέλο, δεν αξίζει η θυσία στην καθημερινή άνεση.

ΜοντέλοGLA 200
ΈκδοσηDCT AMG/Avantgarde Line Light
Τιμή από37.000€
Τιμή μοντέλου δοκιμής44.130€
Τύπος αμαξώματοςCrossover
ΚαύσιμοΒενζίνη
Κινητήραςτούρμπο
Κύλινδροι4
Κυβικά1.332 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα8.7"
Μέγιστη ταχύτητα210 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής6.9 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία544 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος6.7 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)153 γρ/χλμ
Προδιαγραφές ΡύπωνEuro6d-TEMP
Συνολική ισχύς163 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Συνολική ροπή250 Nm στις 1.620 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Τύπος αυτόματου κιβωτίουδιπλού συμπλέκτη
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά215 / 65 / 17
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.6
Μήκος4.410 χιλιοστά
Πλάτος1.834 χιλιοστά
Ύψος1.611 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.729 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.605 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.606 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος143 χιλιοστά
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.28
Βάρος1.410 κιλά
Χώρος αποσκευών435 λίτρα
Ντεπόζιτο43 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα