Jeep Avenger 1.2 100 PS
"To θερμικό Avenger παντρεύει την υπέροχη εμφάνιση με ένα ικανό μοτέρ και πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητες - για B-SUV με μπροστινή κίνηση. Ωστόσο, έχει σημαντικά τρωτά σημεία."
- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr
Όταν η Jeep παρουσίασε το Avenger, τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα. Αφενός ο πλανήτης καραγούσταρε ένα όμορφο B-SUV με περιπετειώδη εμφάνιση, από μια μάρκα με βαρύ βιογραφικό. Η μάσκα με τις επτά γρίλιες μπορούσε να συνδυαστεί με ένα τετραγωνισμένο όχημα στα τέσσερα μέτρα, σαφώς πιο φρέσκο και μοντέρνο (αλλά και μικρότερο) από το Renegade. Αλλά θα ερχόταν ως αμιγώς ηλεκτρικό και δεν ήταν όλοι έτοιμοι για μια τέτοια κίνηση. Ελάχιστες αγορές (όπως της Ισπανίας ή της Ιταλίας) θα είχαν το προνόμιο να έχουν πρόσβαση και σε μια θερμική έκδοση. Όχι κάτι συγκλονιστικό από θέμα επιδόσεων, 100 αλογάκια με τουρμποροπούλα από 1.2 λίτρα. Αλλά οι αγοραστές δεν ήθελαν κάτι παραπάνω. Μόνο χαμηλή τιμή και ξενοιασιά γεμίζοντας στα δύο λεπτά στο πρατήριο.
Και ξαφνικά όλοι ήταν μουδιασμένοι. Ναι, πανέμορφο, ναι, κουκλάκι, ναι, θα το αγόραζα, αλλά γιατί δε φέρνουν κι εδώ τη βενζίνη; Ε, χαζή ήταν η Stellantis; Την έφερε! Τι καλύτερο από το να υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα; Και να λοιπόν που μπορείς να αγοράσεις ένα Avenger που αδιαφορεί για τις πρίζες και τις μπαλαντέζες. Ήταν δε τέτοια η αποδοχή της θερμικής έκδοσης, που λίγο αργότερα ανακοινώθηκε και το υβριδικό, που συνδυάζει κι αυτόματο κιβώτιο. Για αυτό πάντως θα πρέπει να περιμένετε λίγο παραπάνω, θα το δοκιμάσουμε εν καιρώ.
Για την εμφάνιση, δε χρειάζεται να σχολιάσουμε. Αφενός ο καθένας έχει το γούστο του, αφετέρου την έχουμε επαινέσει στη δοκιμή του ηλεκτρικού. Θυμίζω ότι ήταν ένα από τα ελάχιστα δημοσιογραφικά μοντέλα που η σύζυγος ζήτησε να της αγοράσω. Και πού να είχε παρατηρήσει όλες τις μικρές πινελιές, που τις ανακαλύπτεις σιγά-σιγά και σε φτιάχνουν όταν τις αντικρίζεις; Όπως τον τύπο με το τηλεσκόπιο στο μπροστινό παρμπρίζ. Ή το αυτοκόλλητο με τα ψηλά βουνά στο πίσω. Ή την πασχαλίτσα στην οροφή. Ή τη θρυλική μάσκα των Jeep στη ζάντα. Ή την τσαχπινιά στην πίσω ζώνη. Ή τη μάσκα στο μέσο του ταμπλό. Ή πόσα ακόμα… Α, όλα κι όλα, εκεί στη Stellantis ξέρουν να πλασάρουν σωστά την κληρονομία τους. Αντίστοιχες χαριτωμενιές έχει και το 500e και του πάνε κι εκείνου πολύ.
Στα 1.536 κιλά, το Avenger EV είναι ελαφρύ για την κατηγορία του. Το δε θερμικό στα 1.100, το λες ακόμα και λιπόσαρκο για σύγχρονο μοντέλο. Στοιχείο που αντισταθμίζει την έλλειψη υβριδικότητας του κινητήρα και ρίχνει την επίσημη κατανάλωση στα 5.7 λίτρα και τους ρύπους στα 129 γρ/χλμ. Χαλάλι πάντως να είχε μερικά κιλάκια ακόμα, αρκεί να έπαιρνε καλύτερη βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP από τα τρία αστέρια. Αν και για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, δεν είναι δα και καρουδότσουφλο. Παίρνει 79% στην προστασία των ενηλίκων και 70% στων παιδιών. Εκεί που θέλει κυρίως βελτίωση είναι στην προστασία των πεζών, η κάθετη μάσκα που ξεσηκώνει τα βλέμματα έχει ως αποτέλεσμα ένα ισχνό 59%. Και βέβαια, υστερεί πολύ στα συστήματα ADAS, το 53% είναι λίγο για μοντέλο που πωλείται σήμερα καινούριο.
Το καίριο ερώτημα είναι αν το μοτέρ των 1.2 λίτρων και 100 ίππων είναι επαρκές. Με τέτοιο βάρος, η απάντηση είναι ότι τα καταφέρνει περίφημα. Αρπάζει από το ρελαντί, έχει ροπή παντού και πάντα. Πραγματικά, δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω. Και θα ήταν ακόμα πιο ορεξάτος με πιο κοντή κλιμάκωση. Με 6η που δίνει 48 χλμ/ώρα στις 1.000 σαλ., στο ταξίδι ίσως κατεβάσεις 5η σε κάποιες περιστάσεις, αλλά γενικά κινείσαι με “μία πάνω” παρά το μακρύ γρανάζωμα. Ξεκινάς με 1η και βάζεις 3η και συνολικά πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που παίρνει άριστα σε θέμα απόδοσης. Πολλά μικρά τρικύλινδρα χαροπαλεύουν στις χαμηλές σαλ., όταν βρίσκονται εκτός ροπής. Τούτο δω νιώθει πάρα πολύ άνετακ. Κι η κατανάλωσή του δεν είναι εκτός τόπου και χρόνου, όπως το χιλιάρι Juke που ήθελε πάνω από 8 λίτρα στα 100. Εδώ η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 6.3 λίτρα ανά 100, ενώ στη διαδρομή από Γέρακα στη Βουλιαγμένη, βραδάκι με μηδενική κίνηση και χαλαρή οδήγηση, πέτυχα 3.7.
Θα ήταν όλα ιδανικά αν το μοτέρ ήταν πιο πολιτισμένο. Τραντάζει κάμποσο το αμάξωμα στην εκκίνηση, ακούγεται σε όλες τις σαλ., γενικώς βγάζει βαβούρα και κραδασμό, είναι ίσως από τους πιο άξεστους τρικύλινδρους εκεί έξω. Αλλά τελικά δε σε ενοχλεί τόσο, γιατί όλο το Avenger βγάζει μια μπρουτάλ αίσθηση. Κι αυτό δεν είναι απαραίτητα κοπλιμέντο. Μαλακό πλαστικό υπάρχει μόνο στο κεντρικό υποβραχιόνιο, το NVH είναι θορυβώδες, τόσο από τον θόρυβο κύλισης, όσο κι από την αεροδυναμική. Με 14.000 χλμ, το δημοσιογραφικό μοντέλο ξεσήκωνε κάμποσους τριγμούς. Είπαμε, είσαι Jeep αλλά κι αυτά πλέον έχουν μάθει καλούς τρόπους. Η βαρβατίλα είναι καλό να υπάρχει μόνο όταν εγκαταλείπεις την άσφαλτο.
Και πράγματι, το Avenger τιμά και με το παραπάνω το σήμα του όταν βγαίνει εκτός δρόμου. Όπως είχαμε παρατηρήσει και στο ηλεκτρικό, η ανάρτηση φαίνεται να αναπηδά κάμποσο εντός δρόμου, ο ημιάκαμπτος ενοχλεί, οι λακκούβες αποσυντονίζουν το πλαίσιο, μακάρι να μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε με μικρότερες ζάντες από τις 18άρες. Βουτάει στο φρενάρισμα, το νιώθεις να ανασηκώνεται όποτε πατάς το γκάζι. Ακόμα και στην καθημερινή χρήση, βλέπεις το σώμα του/της συνοδηγού να κινείται πολύ μπρος-πίσω στις αλλαγές ταχυτήτων.
Αλλά μόλις πατήσει στο χώμα, όλα αυτά εξαφανίζονται. Ναι, το λογικό θα ήταν να είναι ακόμα πιο ενοχλητικό, αλλά τόσες δεκαετίες τεχνογνωσίας, φαίνεται ότι έπιασαν τόπο. Το τιμόνι δε μεταφέρει ανάδραση στα χέρια, τα αμορτισέρ τα πάνε καλύτερα από την άσφαλτο και τα εκτός δρόμου προγράμματα για τον έλεγχο της πρόσφυσης (άμμος, λάσπη, χιόνι) κάνουν δουλειά. Ήμουν σίγουρος ότι δε θα τα κατάφερνα στην τυπική ανηφόρα στην ιδιωτική πίστα off-road δοκιμών του CarTalk.gr (εντάξει, τώρα πρέπει να ψαρώσατε άγρια…). Η παρατεταμένη ανοβρία έχει κάνει πούδρα το χώμα κι ήταν ο χειρότερος σύμμαχος. Εν μέσω άπειρης σκόνης, με κροκάλες να εκτοξεύονται προς όλες τις κατευθύνσεις, τα ηχητικά των φρένων που πάλευαν να φρενάρουν τους τροχούς ώστε να βρουν πρόσφυση και τον οδηγό να θαυμάζει την αποτελεσματικότητα του συστήματος, το Avenger βρέθηκε στην κορυφή. Στην κατάβαση δε, το hill descent ήταν επίσης εξαιρετικό. Καμία σχέση με την υλοποίηση του Vitara, που νομίζεις ότι το πρόσθεσαν στον εξοπλισμό, απλώς για να γεμίσει η μπροσούρα. Εδώ μειώνει αποτελεσματικά κι εχέγγυα την ταχύτητα και σου λύνει τα χέρια. Είναι μεγάλο κρίμα που δεν είχε γίνει πρόβλεψη για μια τετρακίνητη θερμική έκδοση. Συνδυάζεται μόνο με το υβριδικό σύστημα, όπου εκεί υπάρχει ηλεκτροκινητήρας για να δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Με 136 ίππους, αυτόματο κιβώτιο κι ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, το Avenger Hybrid θα είναι σίγουρα πολύ ανώτερο οδηγικά. Αλλά με τις τιμές στην Ιταλία να ξεκινούν από τα 33 χιλιάρικα, δεν το λες φθηνό. Θα του πήγαινε πολύ μια θερμική έκδοση 4Χ4, που με χειροκίνητο κιβώτιο θα ξεκινούσε από τα 26, ας πούμε. Νομίζω ότι θα πουλούσε καλά.
Σε μια κατηγορία που θεωρεί ως απόλυτο ηγεμόνα το υβριδικό Yaris Cross, το Avenger προβάλλει άλλα όπλα για να κλέψει πωλήσεις. Ναι, δεν είναι τόσο αγχολυτικό. Ναι, δεν καίει τόσο λίγο, ούτε κινείται τόσο πολιτισμένα στην άσφαλτο. Υστερεί σε εξοπλισμό και παθητική ασφάλεια. Αλλά είναι πιο θελκτικό στο μάτι και στοχεύει σε ένα πιο νεανίζον κοινό, που θέτει πιο ψηλά την εμφάνιση. Που θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο επειδή του αρέσει, όχι επειδή έχει το καλύτερο value for money, τη μικρότερη κατανάλωση και την υψηλότερη μεταπώληση. Ναι, στην πράξη υπολείπεται σαφώς σε θέματα ουσίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αλλά στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, είναι απολύτως καλοδεχούμενη μια πρόταση για όσους δεν ψωνίζουν με αντικειμενικά κριτήρια αλλά με βάση το συναίσθημα. Το Avenger θα το επιλέξεις πρωτίστως επειδή το γουστάρεις. Άντε κι επειδή διάβασες στο CarTalk.gr ότι το μοτεράκι του είναι υπερεπαρκές, αλλά κι ότι θα σε πάει πιο μακριά στην αγαπημένη σου παραλία σε σχέση με αυτό που φανταζόσουν.
Όπως διαπιστώσαμε και στη δοκιμή της ηλεκτρικής έκδοσης, παραμένει λειψό σε χώρους κι αρκετά τσιμπημένο στο ταμείο. Μπορεί οι 18άρες ζάντες να είναι ένα ποίημα στο μάτι και να του πηγαίνουν πολύ, αλλά προτείνουμε να τις αποφύγετε. Συνδυάζονται με το πακέτο LED & style, κοστίζουν 1.893 € κι εικάζουμε ότι οι 17άρες με το 60άρι μάγουλο, θα μαλακώνουν κάπως τις αντιδράσεις της ανάρτησης. Η βασική έκδοση ξεκινά από τα 24.267 €, που είναι σαφώς μια αλμυρή τιμή για εισαγωγική έκδοση, όταν ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν πέσει κοντά στο 20άρικο. Τα 31.580 € του μοντέλου δοκιμής (χωρίς μάλιστα να ξεχειλίζει από εξοπλισμό) είναι υπερβολικά. Εν τω μεταξύ, όσα έξτρα και να φορτώσεις στον διαμορφωτή, κάποιες ελλείψεις παραμένουν και ξενερώνουν: οι ζώνες που δε ρυθμίζονται κατά ύψος. Τα καθρεπτάκια στα σκιάδια που δεν έχουν φωτισμό. Ο κεντρικός καθρέπτης που δε σκουραίνει αυτόματα. Η απουσία Auto Hold. Που ο οδηγός δεν έχει χειρολαβή οροφής. Αλλά αν ψωνίζεις με την καρδιά, εύκολα βαπτίζεις τις ελλείψεις “χαρακτήρα”.
Μοντέλο | Jeep Avenger |
---|---|
Έκδοση | 1.2 100 PS Altitude |
Τιμή από | 24.267€ |
Τιμή μοντέλου δοκιμής | 31.580€ |
Τύπος αμαξώματος | SUV |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Κινητήρας | τούρμπο |
Κύλινδροι | 3 |
Κυβικά | 1.199 κ.εκ. |
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα | 10.6" |
Μέγιστη ταχύτητα | 184 χλμ/ω |
Κατανάλωση δοκιμής | 6.3 λίτρα/100 χλμ |
Αυτονομία | 698 χλμ |
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος | 5.7 λίτρα/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 (WLTP) | 129 γρ/χλμ |
Συνολική ισχύς | 100 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. |
Συνολική ροπή | 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός και Εγκάρσια |
Κίνηση | μπροστά |
Κιβώτιο | χειροκίνητο |
Σχέσεις | 6 |
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα McPherson |
Πίσω ανάρτηση | Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενα δισκόφρενα |
Πίσω φρένα | δισκόφρενα |
Ελαστικά | 215 / 55 / 18 |
Διάμετρος στροφής | 10.5 μέτρα |
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη | 1.8 |
Μήκος | 4.084 χιλιοστά |
Πλάτος | 1.776 χιλιοστά |
Ύψος | 1.534 χιλιοστά |
Μεταξόνιο | 2.557 χιλιοστά |
Απόσταση από το έδαφος | 210 χιλιοστά |
Βάρος | 1.107 κιλά |
Χώρος αποσκευών | 380 λίτρα |
Ντεπόζιτο | 44 λίτρα |
Βαθμολογία EuroNCAP |