Jeep Avenger EV

"Όμορφο και ταιριαστό με την αστική πραγματικότητα, το ηλεκτρικό Avenger έχει την αυτονομία για να βγει και λίγο έξω από την πόλη. Η τιμή του όμως είναι πολύ αλμυρή για αυτά που προσφέρει."

70%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Δεν τρέφω κάναν τρελό σεβασμό σε θεσμούς όπως το Παγκόσμιο ή το Ευρωπαϊκό ή το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Γιατί ακριβώς πιστεύω ότι πολλοί από τους συναδέλφους μου ψηφίζουν όπως εμείς την Κύπρο κι η Κύπρος εμάς στην Eurovision: με άλλα κίνητρα από τα αμιγώς καλλιτεχνικά. Όχι όμως πως αδιαφορώ και πλήρως όταν βρίσκομαι μπροστά σε ένα μοντέλο που έχει καταφέρει να βραβευτεί. Μα τον Carlos Tavares, για να ψηφιστεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το ηλεκτρικό Jeep Avenger, θα πρέπει να έχει κάτι.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς; Δε δίνω και τόση σημασία σε τέτοιες βραβεύσεις γιατί κρύβουν κάμποσο παρασκήνιο. Πιο σημαντικό θεωρώ ότι είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που η σύζυγος ζήτησε να της το αγοράσω

 

Κι όντως, ακόμα και πριν το οδηγήσεις, ξεχωρίζει από τον σωρό. Παντρεύει τόσο γλυκά το χαριτωμένο με τη βαρβατίλα. Τη σχεδιαστική φρεσκάδα με την περιπετειώδη διάθεση που όλοι θα θέλαμε να πιστεύουν για εμάς ότι έχουμε, ακόμα κι ακινητοποιημένοι στο μποτιλιάρισμα της Μεσογείων. Να είναι η κυβιστική σχεδίαση; Η χαρακτηριστική μάσκα με τις γρίλιες που έχει κάθε Jeep; Οι μικρές πινελιές που βρίσκονται διάσπαρτες σε αμάξωμα και καμπίνα; Πάντως, οι σχεδιαστές των Αμερικανών φαίνεται ότι έχουν το μαγικό ραβδάκι. Χωρίς ακρότητες, συνταιριάζουν παράδοση και μοντέρνα στοιχεία σε όλα τους τα μοντέλα. Θες να δεις πώς θα γεράσει η γυναίκα σου; Δες την πεθερά σου! Θες να δεις πώς θα γεράσει το Avenger; Δες το Renegade, που έκλεισε δεκαετία στους δρόμους κι ακόμα κρατιέται μια χαρά με ελάχιστα φτιασίδια. Και πράγματι, ο κόσμος αγκάλιασε το Avenger, αφού πριν ακόμα κυκλοφορήσει στους δρόμους, οι προπαραγγελίες έφτασαν τις 40.000! Το ίδιο κι η σύζυγος, που μου ζήτησε να το αγοράσουμε. Τόσο πολύ της άρεσε και δεν είναι καμιά άμαθη. Κάθε εβδομάδα κυκλοφορεί με άλλο καινούριο.

η θέα με το τετραγωνισμό καπό με το εξόγκωμα στη μέση, σου ανοίγει την όρεξη για να πάρεις τα βουνά

 

Κι αν καλογεράσει μια φορά το αμάξωμα, το εσωτερικό θα το κάνει δέκα. Όχι όμως για τους σωστούς λόγους. Με σκληρά πλαστικά παντού και πάντα, τι ακριβώς να φθαρεί εκεί μέσα; Αν δεν πας επί τούτου να χαράξεις ή να γδάρεις κάτι, η λογική λέει ότι τα σκληρά πλαστικά της καμπίνας παντού θα παραμείνουν ως έχουν για πολύ καιρό. Καταλαβαίνω τη μινιταλιριστική προσέγγιση αλλά σε ένα μοντέλο που θα κληθείς να πληρώσεις πάνω από 30 χιλιάρικα (κι αυτό ΑΝ κι εφόσον πάρεις την επιδότηση), ενίοτε και πάνω από 40, περιμένεις κάτι παραπάνω. Ειδικά από τη στιγμή που το Avenger είναι ένα B-SUV και μάλιστα όχι από τα πιο ευρύχωρα, περιμένεις πιο ακριβά υλικά. Πάλι καλά που το κεντρικό υποβραχιόνιο έχει χορταστική δερμάτινη επένδυση, οπότε τελικά μπορεί να περιβάλλεσαι από σκληρές επιφάνειες, αλλά δεν ακουμπάς σε κάτι που να σε ενοχλεί. Εκτός από το δεξί γόνατο που υποφέρει από την κεντρική κονσόλα στο ταξίδι, τουλάχιστον για κάποιον στα δικά μου κυβικά.

Όχι από τα πιο ευρύχωρα B-SUV, γράφω παραπάνω. Ναι, αν κάτσεις πίσω. Γιατί οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται φυσιολογικά. Με αέρα για το κεφάλι, άνεση στο πλάτος, ακόμα και τα ψηλά αναστήματα δε θα παραπονεθούν. Πίσω όμως είναι στριμωγμένα. Η αλήθεια είναι πως τα ηλεκτρικά μάς έχουν καλομάθει με την ευρυχωρία τους. Ειδικά στους διαμήκεις χώρους, είναι απίστευτα. Καθ’ ύψος έχουν ένα θεματάκι, μιας κι αφενός οι  μπαταρίες ανυψώνουν το δάπεδο. Αφετέρου, η αυτονομία πλήττεται από τα ψηλά αμαξώματα, οπότε οι σχεδιαστές τσεκουρώνουν το εσωτερικό ύψος. Αλλά έτσι κι αλλιώς, αυτά ισχύουν στις αμιγώς ηλεκτρικές πλατφόρμες και το Avenger δεν μπορεί να λογιστεί ως τέτοια. Εδώ οι πίσω έχουν χώρο για το κεφάλι αλλά όχι για τα γόνατα.

σε καμία περίπτωση το Avenger δεν μπορεί να θεωρηθεί ηλεκτρική πλατφόρμα. Οπότε μην περιμένετε χώρο αποσκευών μπροστά ή ευρυχωρία για τους πίσω

 

Να ξεκαθαρίσουμε ότι το Avenger δεν πατάει σε αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Μπορεί αρχικά να μας συστήθηκε ως EV, αλλά εξαρχής γνωρίζαμε ότι θα διατίθεται κι ως θερμικό σε ελάχιστες αγορές. Καθώς όμως οι πωλήσεις και το ενδιαφέρον του κοινού ήταν πιο αυξημένο για την έκδοση των 1.2 λίτρων με τα 100 άλογα παρά για το EV, η Stellantis έδωσε το πράσινο φως: να πουληθούν θερμικές εκδόσεις και σε άλλες αγορές. Μεταξύ των οποίων κι η ελληνική, όπου το 1.2 turbo με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα 23.990 €. Η ηλεκτρική επανάσταση μπορεί να περιμένει για λίγο, σκέφτηκαν εκεί στον Όμιλο των 14 εταιρειών και προίκισαν το όμορφο αμάξωμα και με υβριδική επιλογή. Με 48V ήπια υβριδικό σύστημα κι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, θα κληθείτε να πληρώσετε από 26.490 €. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσαν ότι στα τέλη της χρονιάς, το υβριδικό Avenger θα φορέσει και σύστημα τετρακίνησης.

είτε θερμικό είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό, είναι όσο Jeep μπορεί να γίνει ένα προσθιοκίνητο B-SUV

 

Αλλά αυτά θα τα δοκιμάσουμε κάποια άλλη στιγμή, ώρα να αφοσιωθούμε πλήρως στο αμιγώς ηλεκτρικό. Με 156 ίππους και μπαταρία 54 kWh, υπόσχεται συμπαθητική αυτονομία (395 χιλιόμετρα κατά WLTP). Με μέγιστο ρυθμό φόρτισης τα 100 kW (καθόλου άσχημα για αστικό μοντέλο, αλλά χαμηλά για ταξιδιάρικο), λέει ότι θέλει 26 λεπτά για το 10-80%. Μες στην πόλη, θα δεις άνετα κατανάλωση κάτω από 10 kWh στα καθημερινά αγώγια, ενώ η μέση τιμής δοκιμής ήταν στα 13.6, η δεύτερη καλύτερη επίδοση που έχουμε μετρήσει. Πρώτο ήταν το πισωκίνητο Model 3. Να αναφέρουμε βέβαια ότι οι οκτώ μέρες της δοκιμής ήταν ιδανικές. Θερμοκρασία πέριξ των 20 βαθμών ώστε να νιώθει άνετα το πλήρωμα κι η μπαταρία, αλλά και μηδενική χρήση θέρμανσης και κλιματισμού

Πού αλλού οφείλεται το επίτευγμα; Λογικά και στο βάρος που είναι απίστευτα χαμηλό για ηλεκτρικό. Μόλις 1.536 κιλά και μάλιστα με αρκετούτσικη μπαταρία, 54 kWh δε ζυγίζουν λίγο. Θα ήθελα πολύ να δω πώς αξιολογείται το τόσο ελαφρύ αμάξωμα στις δοκιμές πρόσκρουσης, το Euro NCAP δεν το έχει εξετάσει ακόμα. Στο ταξίδι, δεν περιμένεις βέβαια να είναι ο άρχοντας του αυτοκινητόδρομου. Η τετραγωνισμένη σχεδίαση και το ψηλό αμάξωμα δεν ευνοούν την αεροδυναμική αντίσταση και την αυτονομία, οπότε με σταθερά 120, υπολογίζεις 20.1 kWh στα 100 χλμ, που μεταφράζονται σε αναζήτηση φορτιστή πριν τα 250 χιλιόμετρα. Οι υψηλές ταχύτητες δεν ενδείκνυνται στα EV, γιατί πετσοκόβουν άγρια την αυτονομία. Αλλά με κάμποσο γκαζάκι (9″ κάνει για το 0-100), το Avenger θα μπορούσε να κινηθεί άνετα πάνω από τα 150 km/h, που μπαίνει ο κόφτης. Ακόμα και το θερμικό με τα 100 άλογα, φτάνει τα 184, άρα η καρότσα και το στήσιμο αντέχουν. Αργεί πάντως να βάλει τη δύναμή του στο οδόστρωμα. Ξεχάστε τα ηλεκτρικά που ξεκινούν σφεντόνα. Στο γλιστερό, βλέπεις το λαμπάκι του traction control να αναβοσβήνει και πάνω από τα 60-70 χλμ/ώρα.

με τέτοια σχεδίαση, δεν περιμένεις να ανεβοκατεβαίνει την Εθνική και να σφυρίζει αδιάφορα για τη φόρτιση. Μες στην πόλη όμως, καίει ψίχουλα

 

Το πεδίον δόξας του είναι η πόλη. Κάθεσαι ψηλά, βλέπεις μακριά, ελίσσεσαι με άνεση, το τιμόνι κόβει, η ανάρτηση αποσβένει σχετικά ανεκτά τις κακοτεχνίες χωρίς να μπορείς να την πεις μαγικό χαλί. Στις εγκάρσιες ανωμαλίες μάλιστα, ο ημιάκαμπτος αναπηδά ξερά και μπορεί ακόμα και να αποσταθεροποιήσει την πορεία σου αν πας γρήγορα. Θα ήθελα να δοκιμάσω το Avenger με μικρότερες ζάντες από τις 18άρες, θεωρώ ότι θα απαλύνουν το φαινόμενο. Κάτι άλλο που ενοχλεί είναι ότι λείπει η πραγματική one-pedal οδήγηση. Εδώ η ανάκτηση είναι πολύ περιορισμένη όταν επιλέξεις το Β στο κιβώτιο, μόλις που τη νιώθεις και σε καμία περίπτωση δε σε απαλλάσσει από το να πατάς το φρένο. Τελικά όμως, ο οδηγός νιώθει όμορφα, σε ένα σύνολο που κολακεύεται από την απουσία κραδασμών και την άμεση ροπή και περνά αγχολυτικά τις αστικές του στιγμές. Μόλις μπεις σε πατημένο χωματόδρομο ή ακόμα και με φυτεμένες πέτρες, θα πάει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς, τι σόι Jeep είνα άλλωστε; Αν δεν τίθεται θέμα πρόσφυσης, ώστε να είναι περιοριστική η κίνηση μόνο μπροστά, το Avenger κρατά πολύ πιο γρήγορο ρυθμό από αυτό που περιμένεις. Λες κι η ανάρτησή του μεταμορφώνεται και προσφέρει ανώτερη απόσβεση. Είναι σαφώς ταχύτερο από πολλά 4Χ4 με λιγότερο μελετημένη ανάρτηση, απόρροια και του σωστού τιμονιού. Δε μεταφέρει κραδασμό στα χέρια σου και σου επιτρέπει να κινηθείς ταχύτερα, αλλά μην περιμένεις σπουδαία αίσθηση στην άσφαλτο.

εκτός δρόμου το απολαμβάνεις, αρκεί να μη χρειαστείς την επιπλέον πρόσφυση των πίσω τροχών. Το τιμόνι δε μεταφέρει κραδασμό, οι κροκάλες δεν περνούν στη σπονδυλική σου στήλη οπότε το πατάς όσο τραβάει η όρεξή σου. Προσοχή όμως, δεν έχεις ρεζέρβα

 

Με 209 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, μαζεμένο μεταξόνιο στα 2.56, γωνία προσέγγισης 20 μοιρών κι αποχώρησης 32, θα του ταίριαζε λουκούμι η τετρακίνηση. Με μικρό κύκλο στροφής και μήκος μόλις πάνω από 4 μέτρα, θα ήταν τόσο ταιριαστό στο ελληνικό ορεινό ανάγλυφο. Όχι βέβαια πως έχει την μπαταρία για να χαθείς στην Πίνδο με τις μέρες. Ούτε ρεζέρβα θα βρεις, έστω κι ανάγκης. Ανυπομονώ να το οδηγήσω με τετρακίνηση στην υβριδική αυτόματη έκδοση. Έχω την αίσθηση ότι αν είναι σε καλή τιμή, θα σπάσει ταμεία και θα αποδειχθεί με διαφορά η πιο καλοπουλημένη έκδοση του Avenger.

Η Jeep έχει με το Avenger έναν γεννημένο νικητή. Από παντού άκουγα κολακευτικά σχόλια για την εμφάνισή του. Αρέσω, παιδί μου, αρέσω, θα μπορούσε να λέει σαν άλλη Ρίτα Σακελλαρίου. Έχει διαστάσεις ταμάμ για το ελληνικό δίκτυο. Οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα, μπαινοβγαίνουν ορθοί, βλέπουν μια χαριτωμένη καμπίνα, αν και χωρίς ποιοτικά υλικά. Η αυτονομία επιτρέπει κίνηση κι εκτός αστικών ορίων, αν και δυσκολεύομαι να το προτείνω σε κάποιον για κύριο όχημα της οικογένειας. Δεν έχει και τους χώρους άλλωστε για κάτι τέτοιο. Και βέβαια, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει ένα όνομα βαρύ σαν Ιστορία. Όσοι Κινέζοι και να αποβιβαστούν στην Ευρώπη, there is only one Jeep.

όσοι Κινέζοι και να έρθουν, ένα Jeep θα έχει πάντα τη γοητεία του και το κοινό του

 

Το μεγάλο αγκάθι όμως είναι η τιμή. Το Avenger δείχνει προσιτό, με την έννοια ότι αντιλαμβάνεσαι περικοπές του κόστους στην κατασκευή του, αλλά το καρτελάκι με την τιμή το θέτει απέναντι σε πολύ σκληρό ανταγωνισμό. Θεωρώ ότι έπρεπε να κοστίζει κάμποσο παρακάτω και τότε θα ήταν το ιδανικό δεύτερο για οικογένειες με οικονομική άνεση. Ίσως και πρώτο για ζευγάρια με το πολύ ένα παιδί, που δεν τρελαίνονται στις εκδρομές και συνήθως πάνε μέχρι το εξοχικό, που δεν είναι και τόσο μακριά. Η έκδοση που έχει περισσότερο νόημα είναι η βασική που ξεκινά από τα 39 χιλιάρικα, που θα γλυκάνει με ενδεχόμενη επιδότηση και θα έρθει στα 31. Τιμή που τρώγεται. Αν και δύσκολα θα το πάρεις γυμνό, γιατί όπως όλα τα αυτοκίνητα-μπιμπελό, αναδεικνύονται όταν είναι φορτωμένα εξοπλισμό. Με τη ζαντούλα τους και τη διχρωμία τους. Έναν χαμάλη τον αγοράζεις στη βασική έκδοση, ένα μοντέλο-μπιζού όμως; Το δημοσιογραφικό μοντέλο είναι στην πιο πλούσια που με κάποια έξτρα φλερτάρει με τα 47, δηλαδή πάνω από το πισωκίνητο Tesla Model Y, που μπροστά του είναι διαστημόπλοιο και μάλιστα με πολύ πλουσιότερο εξοπλισμό. Σημαντικά ακριβότερο κι από το πισωκίνητο Model 3 Highland, το καλύτερο αυτοκίνητο που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Που έχει 160 χιλιόμετρα παραπάνω αυτονομία, σχεδόν τα διπλά άλογα και καλύτερο εξοπλισμό. Ή θα δώσεις άλλα τρία χιλιάρικα και θα πας στο 3 Long Range, που κάνει 4.4″ στο 0-100 κι έχει 678 χιλιόμετρα αυτονομίας, αλλά και καλύτερο εξοπλισμό. Χάος.

Το ηλεκτρικό Avenger θα πουλήσει περισσότερο ως εταιρικό. Για δεύτερο, για το στέλεχος που έχει και το θερμικό του για ταξίδια. Που θα το επιλέξει ο άλλος γιατί του κάνει κλικ και δε σκάει για το αν σε λίγα χρόνια, η αυτονομία των ούτε 400 (θεωρητικών) χιλιομέτρων θα θεωρείται ξεπερασμένη. Και μιας και λέμε για αυτονομία, θα είχε νόημα κατά τη γνώμη μου μια φθηνότερη εισαγωγική έκδοση με μικρότερη μπαταρία. Όπως κάνει η Volvo με το EX30. Θες το κινεζοσουηδικό μοντέλο μόνο για την πόλη; Επιλέγεις τη μικρότερη μπαταρία και γλιτώνεις σχεδόν 5.5 χιλιάρικα. Δε θα ήταν πιο θελκτικό το Avenger με 270 χιλιόμετρα WLTP και 3-4.000 ευρώ χαμηλότερη τιμή; Κι όποιος ήθελε κάτι παραπάνω, να υπάρχει κι η έκδοση που δοκιμάζουμε σήμερα. Το μεγάλο ματσάρισμα του Jeep είναι με το μικρό Volvo. Και τα δύο είναι πανέμορφα, μπορείς να τα αγοράσεις μόνο για την εμφάνισή τους. Το Jeep είναι λίγο καλύτερο στον δρόμο, αφού το EX30 έχει πολλές τάσεις πλεύσεις. Ταξιδεύει μακρύτερα από το μικρής μπαταρίας EX30, κοστίζει ελάχιστα παραπάνω, οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται πιο ευρύχωρα, αλλά είναι σαφώς πιο αργό και με χειρότερο εσωτερικό. Όποιος κληθεί να επιλέξει ανάμεσα από τα δύο, θα πρέπει να ζυγίσει καλά τις προτεραιότητές του.

ΜοντέλοJeep Avenger
ΈκδοσηBEV Summit
Τιμή από38.977€
Τιμή μοντέλου δοκιμής46.927€
Τύπος αμαξώματοςSUV
ΚαύσιμοΗλεκτρισμός
Κινητήραςένας ηλεκτροκινητήρας
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα9"
Μέγιστη ταχύτητα150 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής12.6 kWh/100 χλμ
Αυτονομία374 χλμ
Αυτονομία (WLTP)395 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος15.8 kWh/100 χλμ
Συνολική ισχύς156 ίπποι
Συνολική ροπή260 Nm
Θέση του κινητήραΕμπρός
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας50.8 kWh
Συνολική χωρητικότητα μπαταρίας54 kWh
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα156 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα260 Nm
Κίνησημπροστά
Κιβώτιοαυτόματο
Σχέσεις1
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα 302 χιλιοστά
Πίσω φρέναδισκόφρενα 268 χιλιοστά
Ελαστικά215 / 55 / 18
Διάμετρος στροφής10.5 μέτρα
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη2.8
Μήκος4.080 χιλιοστά
Πλάτος1.778 χιλιοστά
Ύψος1.528 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.562 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος209 χιλιοστά
Βάρος1.536 κιλά
Χώρος αποσκευών355 λίτρα
Περισσότερα Άρθρα