Lotus Type 66: νοσταλγία (και 830 ίπποι) κοστολογούνται 1.2 μύρια
Η Lotus αποκάλυψε την Type 66 κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Monterey κι επιβεβαίωσε ότι θα βγει στην παραγωγή σε ελάχιστα τεμάχια, μόνο για χρήση στην πίστα. Βασισμένη σε «χαμένα» σχέδια της Lotus από τα ’70s, η Type 66 συνδυάζει την κληρονομιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας με τη σύγχρονη, τελευταίας τεχνολογίας τεχνολογία.
Η Type 66 πήρε το όνομά της και την έμπνευσή της από ένα ακυρωμένο project σχετικά με την εξέλιξη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Can-Am. Δεδομένου ότι ο ιδρυτής της Lotus Colin Chapman εστίαζε την προσοχή του κυρίως στη Formula 1, το έργο δεν προχώρησε ποτέ πέρα από τεχνικά σχέδια και μοντέλα κλίμακας. Τώρα που ανακαλύφθηκε εκ νέου κι επανασχεδιάστηκε, η Lotus θα παράγει 10 παραδείγματα της Type 66, τα οποία θα κοστίσουν περίπου 1.2 εκατομμύρια ευρώ (ένα εκατομμύριο λίρες).
Φορώντας τα κόκκινα, λευκά και χρυσά χρώματα της αγωνιστικής Lotus Type 72 F1, η Type 66 διαθέτει έναν pushrod V8 με εισαγωγές αέρα χωνιά, εμπνευσμένες από τα Can-Am, αν και τώρα διαθέτει σύγχρονα εξαρτήματα και σφυρήλατα σωθικά. Η Lotus έχει βάλει το χεράκι της για να αποδίδει 830 ίππους στις 8.800 σαλ. και 622 Nm ροπής στις 7.400 σαλ.. Το ρετρό αμάξωμα είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα κι από κάτω κρύβει ένα σωρό σύγχρονα εξαρτήματα όπως σειριακό αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα πέδησης ABS και σύγχρονο εξοπλισμό ασφαλείας.
Στην παρουσίαση της Type 66 ήταν παρόντα δύο σημαντικά μέλη της ιστορίας της Lotus. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 Emerson Fittipaldi κι ο Clive Chapman, Διευθύνων Σύμβουλος της Classic Team Lotus και γιος του Colin Chapman.
Η σχεδίαση είναι προφανώς ρετρό, αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά μελετημένη. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η 66 κινείται με την τελική της ταχύτητα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα παράγουν περισσότερο downforce από το συνολικό βάρος του οχήματος. Η αεροδυναμική προσέγγιση κατά την οποία ο αέρας ταξιδεύει μέσα από το όχημα κι όχι γύρω από αυτό, παραμένει χαρακτηριστικό στοιχείο του σχεδιασμού της Lotus και χρησιμοποιείται σε σύγχρονα μοντέλα όπως η σπορ Emira και το hypercar Evija.
Για την προσομοίωση της απόδοσης της πίστας, χρησιμοποιήθηκε προηγμένη τεχνολογία “driver-in-the-loop” για την εκτίμηση της απόδοσης του οχήματος σε πίστες αγώνων όπως η Laguna Seca, το Silverstone, το Fuji και το Spa. Η Lotus λέει ότι η Type 66 έχει τις επιδόσεις ενός σύγχρονου αγωνιστικού αυτοκινήτου GT3. Σε ορισμένα circuit μάλιστα, όπως η Laguna Seca, ο προσομοιωτής υπολογίζει ότι θα είναι πιο γρήγορη.