Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD GL+

Μετά από λίγες ημέρες από την παραλαβή του αυτοκινήτου, σκέφτηκα να γράψω μερικές αράδες με τις πρώτες εντυπώσεις. Καταρχήν, να πω πως το αυτοκίνητο είναι το δικίνητο Vitara, με τον κινητήρα mild hybrid (κι όχι το full hybrid που η Suzuki ονομάζει Strong Hybrid). Πρόκειται για τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού GL+, το οποίο παραγγέλθηκε τον Νοέμβριο, αφίχθηκε στην Ελλάδα αρχές του Μαρτίου και παρελήφθη από εμένα στα μέσα του. Άρα παραλαβή στους 4.5 μήνες κι εντός του χρονοδιαγράμματος (το δελτίο παραγγελίας έγραφε 4-5 μήνες). Επίσης να αναφέρω πως αν κι η τιμή ήταν ανοιχτή, δεν επιβαρύνθηκα την τελευταία αύξηση (+700 € στις 16/02).
Πρώτες εντυπώσεις λοιπόν…

Τι δεν μου αρέσει;

  1. Η αίσθηση τσιγγουνιάς στις λεπτομέρειες. Πόσο παραπάνω π.χ. θα κόστιζε ένα απλό αναδιπλούμενο κλειδί (διαθέτει κλειδιά ίδια με του Splash του 2008);… Γιατί να μην είναι και τα τέσσερα παράθυρα με αυτόματη λειτουργία;…
  2. Η έλλειψη των (ασύγκριτα πρακτικών) ηλεκτρικά αναδιπλούμενων καθρεφτών. Αλλά +3 χιλιάρικα για την έκδοση GLX με τους εν λόγω καθρέφτες, το parktronic, τις δίχρωμες ζάντες και το suede δεν υπήρχε περίπτωση να δώσω.
  3. Το γεγονός πως στο auto των φώτων πάει απευθείας στα μεσαία και δεν ενεργοποιεί τα θέσης (σε αντίθεση με την χειροκίνητη λειτουργία τους).
  4. Η κλασική γιαπωνέζικη επιλογή της ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτά κι όχι συνεχόμενα.
  5. Η βάση της θέσης οδήγησης που μου δίνει την εντύπωση ότι κάθομαι ένα κλικ πιο αριστερά από όσο θα έπρεπε (ο αριστερός μηρός μου βρίσκει ελαφρώς στην αριστερή ανυψωμένη πλευρά της βάσης).
  6. Τα μπροστινά προσκέφαλα που ανεβαίνουν ελάχιστα.
  7. Η συχνή ενεργοποίηση του start & stop (αυτό μάλλον βελτιώνεται με ανοιχτό τον κλιματισμό και επιλογή του comfort στην ρύθμιση του start & stop).
  8. Τα (λίγα) μεταφραστικά λάθη του ελληνικού εγχειριδίου χρήσης.
οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από τη δοκιμή του τετρακίνητου Vitara. Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.

 

Τι μου αρέσει…

  1. Η ευκολία στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς (λόγω του τετράγωνου σχεδιασμού).
  2. Οι άνετοι χώροι για αυτοκίνητο με μήκος μόλις 4.17 μέτρα.
  3. Ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών.
  4. Το εντελώς αθόρυβο start & stop (λόγω της λειτουργίας του μέσω της 48v μπαταρίας).
  5. Το εξαιρετικό DSBS, που έσωσε έναν προπορευόμενο δικυκλιστή από βέβαιη επαφή!!!
  6. Το TPMS που δεν απαιτεί κάποια ενέργεια κάθε φορά που βάζεις αέρα.
  7. Οι εμπρόσθιοι προβολείς (led) που φωτίζουν σωστά και καθαρά.
  8. Η δυνατότητα αρκετών ρυθμίσεων συστημάτων κι ενδείξεων.
  9. Το αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης, με αναφορές ακόμα και σε ροπές βιδώματος!
  10. Τα 5 χρόνια εγγύηση.

Η κατανάλωση μετά τα πρώτα λίγα χιλιόμετρα (εντός πόλης κατά πλειοψηφία) είναι στα 6.8 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμα δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για το πώς πάει σε ανοιχτό δρόμο.
Συμπερασματικά, θα το χαρακτήριζα τίμιο ως επιλογή, ειδικά στην εποχή των τρελών τιμών και των υπερβολικών αυξήσεων. Προφανώς και δεν προσποιείται κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι…
Δεν είναι πολυτελές ούτε υπερεξοπλισμένο. Δε διεκδικεί βραβείο σχεδιασμού και το εσωτερικό του δείχνει τα χρόνια του. Και φυσικά δε θα το αγοράσεις γιατί τρελάθηκες μαζί του, αλλά διότι αποτελεί μία αξιοπρεπή επιλογή με ορθολογικά κριτήρια. Άλλωστε έψαχνα σοβαρή σχέση κι όχι εφήμερες περιπέτειες!!! Είναι πρακτικό κι ευκολοδήγητο. Έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας κι ανθρώπινη τιμή. Και φυσικά εύχομαι να με δικαιώσει και σε επίπεδο αξιοπιστίας σε βάθος χρόνου.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)

Περισσότερα Άρθρα